rejestratory - coś godnego uwagi?

Data: 2016-12-04 11:58:14
Autor: JaceK
rejestratory - coś godnego uwagi?
Czy sytuacja na froncie rejestratorów uległa jakimś zasadniczym zmianom czy też dalej króluje G1WH? Budżet do 400-500 pln. Chciałbym kupić w prezencie i głupio byłoby wpakować się na jakiś badziew. Czy możecie polecić jakiś model, na który warto zwrócić uwagę lub wskazać dobre miejsce do kupienia niepodrabianego G1WH?

JaceK

Data: 2016-12-04 03:16:27
Autor: Michał Król
W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 11:58:19 UTC+1 użytkownik JaceK napisał:
[...]

W tym budżecie to może rejestrator A119 za 90 USD?

https://dashcamtalk.com/a119/

Data: 2016-12-04 12:45:33
Autor: Budzik
rejestratory - coś godnego uwagi?
Użytkownik Michał Król mjkrol@gmail.com ...

[...]

Widze ze on na tym samym Novateku co G1WH.
W czym byłby lepszy?

a, widze ze ma GPS - czyli zapisuje predkosc i pozycje na filmie?

Co to jest ten asystent kierowcy ADAS?

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2016-12-04 05:43:28
Autor: Michał Król
rejestratory - coś godnego uwagi?
W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 13:45:34 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Michał Król ...
> W tym budżecie to może rejestrator A119 za 90 USD?

Widze ze on na tym samym Novateku co G1WH.
W czym byłby lepszy?

Lepszy sensor CMOS, podtrzymanie na kondensatorach zamiast akumulatora, dyskretny wygląd?

Data: 2016-12-04 22:41:46
Autor: Uncle Pete
rejestratory - coś godnego uwagi?
Lepszy sensor CMOS, podtrzymanie na kondensatorach zamiast akumulatora, dyskretny wygląd?

G1WC ma podtrzymywanie na kondensatorze, co powoduje reset zegara po 2-3 dniach nieużywania.

Data: 2016-12-05 08:51:18
Autor: Maciek
rejestratory - coś godnego uwagi?
G1WC ma podtrzymywanie na kondensatorze, co powoduje reset zegara po 2-3
dniach nieużywania.

Właśnie czytam na stronie jednego sprzedawcy:

http://tnij.org/y4qlec7

" W ulepszonym modelu G1WC zastosowano zamiast baterii litowo-jonowych, wysokiej jakości kondensatory, dzięki czemu żywotność urządzenia znacząco wzrosła. Oprócz tego nie musimy się martwić, że zostawiając kamerę w aucie podczas upałów, bateria zacznie puchnąć lub dymić."

_"puchnąć_lub_dymić"_
Patrząc na problem, 60C w samochodzie od słońca to nie problem + dodatkowe ciepło wydzielające się podczas ładowania i mamy pewnie niezłą temperaturę chińskiego akumulatora, który nie posiada chłodzenia a wręcz jeszcze grzejnik od elektroniki.
Ciekawe ile było pożarów samochodów skoro sprzedawcy nawet zaczynają pisać o dymieniu :)

Obrazowo, co potrafi takie ogniwo gdy coś nie wyjdzie:
https://www.youtube.com/watch?v=SMy2_qNO2Y0

Także kondensator wydaje się być nie głupią sprawą ;-)

Data: 2016-12-05 09:12:15
Autor: Myjk
rejestratory - coś godnego uwagi?
Mon, 5 Dec 2016 08:51:18 +0100, Maciek
_"puchnąć_lub_dymić"_

Ło matko, to jak Tesla S 100 pieprznie, to pół miasta zmiecie.

Obrazowo, co potrafi takie ogniwo gdy coś nie wyjdzie:

To "coś" to:
I just got bored and decided to blow up a couple cells from an unused
battery I had lying around by removing their circuit protection

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-12-05 09:34:13
Autor: Maciek
rejestratory - coś godnego uwagi?
To "coś" to:
I just got bored and decided to blow up a couple cells from an unused
battery I had lying around by removing their circuit protection

Dlatego napisałem jak coś nie wyjdzie. Nie podejmuję się analizy pracy takiego ogniwa w przedstawionych wcześniej warunkach temperaturowych jednak raczej nie wyglądają optymistycznie.
Do tego chińczyk pewnie wrzuca do kamery co popadnie.

Tutaj ciekawostka z "circuit protection" :) Certyfikatów pewnie niezliczona ilość, nie jedna mądra głowa nad tym siedziała itd.
Efekty:
https://www.youtube.com/watch?v=qPYMrXcPNY8

Data: 2016-12-05 20:00:54
Autor: Budzik
rejestratory - coś godnego uwagi?
Użytkownik Maciek nospam@xxxnospam.pl ...

Chyba przyznasz, że jak sprzedawca pisze o dymieniu to może coś być na rzeczy? :)

Tylko to, ze chce zareklamowac towar ktory sprzedaje i ktory od tej wady ma byc wolny (w przeciwienstwie do towaru ktorego nie sprzedaje...)

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2016-12-05 11:47:47
Autor: Uncle Pete
[...]

Jeżeli jeździsz codziennie lub co najmniej co drugi dzień. W przeciwnym razie jest ryzyko, że za każdym razem będziesz musiał ustawiać datę i czas. Mogliby dać baterię litową na potrzymanie zegara.

A sprzedawca pisze to, co mu nakręca sprzedaż. Gdyby rejestratory się paliły, dowiedzielibyśmy się o tym także z innych źródeł.

Data: 2016-12-05 11:32:58
Autor: Maciek
rejestratory - coś godnego uwagi?
Jeżeli jeździsz codziennie lub co najmniej co drugi dzień. W przeciwnym
razie jest ryzyko, że za każdym razem będziesz musiał ustawiać datę i
czas.

Po prostu nie ustawiać, w razie zdarzenia i tak rozchodzi się o obraz.
Gorsza sprawa czy głównych ustawień do kompletu nie traci.

No i niestety sprawia to wrażenie niedopracowanego produktu.

Mogliby dać baterię litową na potrzymanie zegara.

Pewnie tak, może dodadzą jak ludzie zaczną biadolić.

Data: 2016-12-05 15:17:33
Autor: Uncle Pete
rejestratory - coś godnego uwagi?
Po prostu nie ustawiać, w razie zdarzenia i tak rozchodzi się o obraz.
Gorsza sprawa czy głównych ustawień do kompletu nie traci.

Nie, na szczęście nie traci - zostaje nawet wpisany numer rejestracyjny.

Data: 2016-12-05 15:23:38
Autor: Adam
W dniu 2016-12-05 o 13:17, Uncle Pete pisze:
Po prostu nie ustawiać, w razie zdarzenia i tak rozchodzi się o obraz.
Gorsza sprawa czy głównych ustawień do kompletu nie traci.

Nie, na szczęście nie traci - zostaje nawet wpisany numer rejestracyjny.

Chyba chodziło bardziej o ustawienia nagrywarki, czyli np. jakość i rozdzielczość materiału, długość pętli, czas nagrywania po wyłączeniu zapłonu, czujnik ruchu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-06 08:35:46
Autor: ToMasz
W dniu 05.12.2016 o 19:18, Uncle Pete pisze:
Chyba chodziło bardziej o ustawienia nagrywarki, czyli np. jakość i
rozdzielczość materiału, długość pętli, czas nagrywania po wyłączeniu
zapłonu, czujnik ruchu.

Wszystko zostaje.

jaki tam jest kondensator? Może do zwykłe kamerki dało by się przerobić?

ToMasz

Data: 2016-12-06 10:27:32
Autor: Maciek
rejestratory - coś godnego uwagi?
jaki tam jest kondensator? Może do zwykłe kamerki dało by się przerobić?

Da się przerobić. Do swojej będę aplikował kondensator, akumulator strasznie krótko mi wytrzymuje, ciut powyżej roku i są już problemy.
Z tego co wstępnie się zorientowałem 5F powinno starczyć do kamery z GPSem wyłączającej się do kilku sekund.
Moja jest bez GPS-a i wyłącza się praktycznie natychmiast po odcięciu zasilania. 3F powinno być z nadwyżką tak sądzę aby nie stresować się czy dograła materiał. No i jeszcze jakoś go gabarytowo chyba upcham.

Data: 2016-12-06 16:57:48
Autor: Uncle Pete
[...]

No nie wiem... chętnie bym zamienił się na wersję z akumulatorem. Są ZTCW standardowe i kosztują grosze.

I jesteś pewny, że wystarczy wylutować akumulator i wlutować kondensator? Firmware mają różne.

Piotr

Data: 2016-12-06 18:32:26
Autor: Maciek
rejestratory - coś godnego uwagi?
I jesteś pewny, że wystarczy wylutować akumulator i wlutować
kondensator?

Ja niczego nie jestem pewny i nie mówię,że wszystko da się przerobić jak leci. Sam tego jeszcze nie zrobiłem, ale fakty są takie - tutaj ktoś to zrobił z DODem i działało mu:

http://www.autowrzuta.pl/archive/index.php?thread-6688-2.html

Wyłączała mu się bez GPS-a przy 3F, aczkolwiek nie był zadowolony.

Na chwilę obecną przemyślenia mam takie, że "jakość" pracy pewnie dużo będzie zależeć od samej kamery, jej poboru prądu, szybkości wyłączania, wydajności układu ładowania, który zapewne będzie ograniczał prąd ładowania do małych wartości.
Możliwe, że nie w każdym modelu ruszy to od kopa, może się np. okazać, że wymagane pojemności będą na tyle duże, że wyjdzie z tego potworek albo wystąpią inne problemy.

Firmware mają różne.

Obstawiam, że z firmware-m chodzi o szybkie wyłączenie, tak aby jak najmniej rozładować kondensatory (ale może się mylę ;-).
U mnie myślę, że ten warunek jest spełniony, kamera zwija się w okolicach 2s, więc potencjał jakiś jest. Zobaczymy co w praktyce.

Data: 2016-12-14 23:58:59
Autor: Maciek
rejestratory - coś godnego uwagi?
Ja niczego nie jestem pewny i nie mówię,że wszystko da się przerobić jak
leci. Sam tego jeszcze nie zrobiłem...

...ale posunąłem trochę sprawę do przodu i dla potomnych mogę już coś napisać - jakby ktoś się chciał pobawić, oczywiście na własną odpowiedzialność i ma jakieś ogólne pojęcie ;-)

Pacjent, który został poddany testowi X-Blitz Black Bird:
http://www.tinypic.pl/piqvqsn4zmhh

do celów testowych dolutowane zostały kondensatory 4x3F/2,7V (po dwa szeregowo, następnie te dwie pary, połączone równolegle. Mamy w ten sposób 1 kondensator o parametrach 3F/5,4V):

http://www.tinypic.pl/u7nf3adigt80

Efekt po pierwszym włączeniu kamery i odczekaniu paru minut:
http://www.tinypic.pl/1h3jtgebjx71

Jak widać kondensatory naładowane (skala baterii pokazuje full).
Trwało to niestety długo. Winę za to ponosi układ ładujący.
Przy rozładowanych kondensatorach ogranicza prąd do 8-9mA.
Gdy napięcie na kondensatorach osiągnie okolice 2,8V zostaje zwiększony prąd i dalsze ładownie do 4,2V trwa kilkanaście sekund.

Dalej...
Nie zapominamy o ustawieniu w konfigu opcji, aby kamera wyłączała się natychmiast po odcięciu zasilania (pozycja wył.)
http://www.tinypic.pl/iok89yn1xaki

Odłączamy kamerę od zasilania:
http://www.tinypic.pl/9jazd10i4apv

....zwija się:
http://www.tinypic.pl/dqjdifn3hzhi

Napięcie na kondensatorach po wyłączeniu:
http://www.tinypic.pl/um5d28020yfn

Ogólnie widać, że działa całkiem dobrze i na podtrzymanie zegarka zostaje co nieco, materiał filmowy oczywiście spokojnie jest dogrywany.

Więc...
Pierwsza sprawa, problemem może być konieczność czekania na naładowanie kondensatorów jeżeli stracą napięcie do 0. Muszę jeszcze zobaczyć jak to się będzie zachowywać po kilku dniach nieużywania.
Najwyżej będzie trzeba pomyśleć nad szybkim doładowaniem ich do napięcia >2.8V przy włączaniu kamery.

Druga sprawa, kondensatory nie wejdą do obudowy kamery a pasztetu jakiegoś nie chcę robić, dlatego wyprowadzę kabel zasilający i wrzucę wszystko do miniaturowej obudowy, tego typu:
https://www.kradex.com.pl/products/143/143.jpg
....od razu z bezpiecznikiem z 1A, przetwornicą i gniazdem do podłączania 12V ;)

Co mogę jeszcze dodać od siebie ...
Kondensatory muszą być w stanie oddać duży prąd, ja zastosowałem takie, które zgodnie z dokumentacją do 2A nie mają problemu.
Tego typu, chociaż bardzo fajny gabarytowo, niestety nie podszedł:
http://www.tinypic.pl/ekv3fa8v3h6n

Kamera potrafi łyknąć momentami ponad 500mA. Miałem np. problemy gdy kabel zasilający USB był kiepskiej jakości. Tworzył się spadek na zasilaniu do 3,5V, rozładowywało kondensatory i kamera wyłączała się.

No i to chyba tyle w kwestii przeróbki... poskładam to jak należy, potesuję, ale raczej będzie ok i już mam nadzieję bezobsługowo.

Z mniej śmiesznych spraw, po drodze, chciałem zrobić upgrade softu kamery bo był z początku 2014, znalazłem na jakiejś ruskiej stronie firmware, nówkę sztukę;) z tej samej linii co mój. Okazał się chybiony, biały ekran i kaplica :)
Po wielogodzinnych poszukiwaniach na chińskich stronach i niezliczonej ilości prób kompatybilności udało się coś dopasować ;-) Także ogólnie jak nie mamy 100% pewności co wgrywamy to lepiej tego nie robić :)

Data: 2016-12-06 16:55:08
Autor: Uncle Pete
rejestratory - coś godnego uwagi?
jaki tam jest kondensator? Może do zwykłe kamerki dało by się przerobić?

Teraz jestem w odległości 1300 km od mojej kamerki, więc nie mam jak sprawdzić. Co do przerobienia - z tego co wiem, wersje z kondensatorem mają inne firmware, niekompatybilny z wersją z akumulatorem. Więc chyba różnią się sprzętowo w czymś jeszcze.

Piotr

rejestratory - coś godnego uwagi?