rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL

Data: 2012-02-04 19:37:39
Autor: LEPEK
rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL
Witam

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Min-Nowak-tak-dla-samochodow-z-Wysp-n55142.html

"Minister Transportu ma zamiar umożliwić rejestrowanie w Polsce pojazdów z kierownicą po prawej stronie.
- Rozpoczynamy pracę nad możliwością rejestrowania aut z kierownicą po prawej stronie. Zbyt długo utrzymujemy tę niepotrzebną barierę - napisał na Twitterze Sławomir Nowak, minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej."

Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym ministrze ;) )?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-02-04 19:16:38
Autor: to
rejestrowanie samochodów RHD w PL
begin LEPEK
Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym
ministrze ;) )?

Idiotyzm.

PS. No to lecę kupić GTR-a. :)

Data: 2012-02-04 19:44:15
Autor: Lewis
W dniu 2012-02-04 19:37, LEPEK pisze:

Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym
ministrze ;) )?

Trzeba szybko kupić kilka fur RHD - podrożeją ;)

A na poważnie to teraz dopiero będzie strach na drogę wyjechać jak tacy z kierownicą po prawej stronie zaczną wyprzedzać duże zabudowane auta bez jakiejkolwiek widoczności do przodu.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-02-04 20:20:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości news:jgjttd$30n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Mam szczerą nadzieję, że on ma myśli iż będzie można rejestrować można takie samochody, ale po przeróbce na LHD.

kml

Data: 2012-02-04 20:33:34
Autor: Diabełson
W dniu 2012-02-04 20:20, kamil/Endurorider.pl pisze:

Mam szczerą nadzieję, że on ma myśli iż będzie można rejestrować można
takie samochody, ale po przeróbce na LHD.

A teraz nie można rejestrować?

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2012-02-04 21:07:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Diabełson" <hellboy@satan.org> napisał w wiadomości news:cKfXq.854$s57.67newsfe11.ams2...

A teraz nie można rejestrować?

Nie jestem przekonany czy można było to robić legalnie. Generalnie to wolę nawet nie myśleć jak będzie wyglądać jazda w PL kiedy sypnie samochodami RHD :/

kml

Data: 2012-02-04 20:20:45
Autor: to
rejestrowanie samochodów RHD w PL
begin kamil/Endurorider.pl
Nie jestem przekonany czy można było to robić legalnie. Generalnie to
wolę nawet nie myśleć jak będzie wyglądać jazda w PL kiedy sypnie
samochodami RHD :/

Łatwo sobie wyobrazić, wystarczy spojrzeć na ceny starych wózków 200+ KM w UK. :>

Data: 2012-02-04 21:46:51
Autor: Rafał Grzelak
rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL
to wrote:

begin kamil/Endurorider.pl

> [...]
> samochodami RHD :/

Łatwo sobie wyobrazić, wystarczy spojrzeć na ceny starych wózków 200+

Jak bedzie zwiekszony popyt, to podrozej. Brytyjczycy beda zachwyceni ;P

Mam nadzieje ze prawo rejestracji ograniczone bedzie do modeli, ktore
nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-02-04 22:53:25
Autor: Tomasz Pyra
On Sat, 4 Feb 2012 21:46:51 +0000 (UTC), Rafał Grzelak wrote:

Mam nadzieje ze prawo rejestracji ograniczone bedzie do modeli, ktore
nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

To się zaraz okaże że np. Vauxhalle nie są dostępne w wersji LHD i można je
rejestrować...

Data: 2012-02-04 23:17:16
Autor: Rafał Grzelak
Tomasz Pyra wrote:

> [...]

> ktore nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

To się zaraz okaże że np. Vauxhalle nie są dostępne w wersji LHD i

Modele, nie marki. ;]

Oczywiscie kombinatorstwo zawsze bedzie, ale ludzie juz tak maja
niezaleznie od dziedziny.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-02-05 21:42:57
Autor: J.F.
rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL
Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:46:51 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):
to wrote:
begin kamil/Endurorider.pl
[...]

Pytanie co do nas trafi. Takie wozki po 200KM z mlodymi gniewnymi
kierowcami wyprzedzajacymi bez widocznosci, czy takie po 75-90KM, ktorych
kierowcy nawet nie beda probowali wyprzedzac.

Mam nadzieje ze prawo rejestracji ograniczone bedzie do modeli, ktore
nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

Obawiam sie ze tu unia moze zadzialac i minister nie ma prawa odmowic ..

J.

Data: 2012-02-06 01:29:41
Autor: Rafał Grzelak
J.F. wrote:

> [...]

kierowcami wyprzedzajacymi bez widocznosci, czy takie po 75-90KM,
ktorych kierowcy nawet nie beda probowali wyprzedzac.

Obawiam sie ze obaj wiemy, co trafi.
Wg mie, w tanich samochodach roznica cenowa nie bedzie warta niewygody.

Gorzej z wioskowymi scigantami, co sie polasza na mocne auto w
okazyjnej cenie (bo np. wyspiarzowi znudzily sie juz wysokie stawki
ubezpieczenia...).

> Mam nadzieje ze prawo rejestracji ograniczone bedzie do modeli,
> ktore nie maja swoich kontynentalnych odpowiednikow.

Obawiam sie ze tu unia moze zadzialac i minister nie ma prawa odmowic

No to jedyna nadzieja w stawkach ubezpieczenia, akcyzy...

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-02-06 18:38:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fexe2v5rlhs7.csewlwdasnzo$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:46:51 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):
to wrote:
begin kamil/Endurorider.pl
[...]

Nie wiem co gorsze.
Więc lepiej żeby nie trafiło nic, dopływ złomów jest wystarczająco duży.

Data: 2012-02-06 18:47:02
Autor: J.F
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
[...]

No coz, twoja opinia odnosnie tloku na drogach jest znana.

W tym przypadku co do meritum sie jednak zgodze - nie wiadomo co gorsze - drogi pelne szybkich i niebezpiecznych, czy bezpiecznych zawalidrog :-)

J.

Data: 2012-02-06 18:58:35
Autor: Cavallino
[...]

Jakiego tłoku?
Wystarczyło trochę mrozu i żadnego tłoku nie ma, a ja mam deja-vu z wczesnych lat 90-tych.
I to by było na tyle w rozważaniach o samochodowym złomie - złom po prostu przegrał z zimą i od razu jeździ się świetnie, zwłaszcza że śniegu nie ma za grosz, a drogi suche i przyczepne.
Nawet omijanie stojących po rowach niedobitków powyższego segmentu rynku daje się zrobić bez większych problemów.

Szkoda tylko, że przyjdzie wiosna niedługo i znowu te wszystkie strucle, które dawno powinny zgnić na szrocie, dadzą radę jeździć.

Data: 2012-02-06 20:15:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-06 18:58, Cavallino pisze:
[...]

Fakt, przerzedziło się, ale wnioski są błędne.

I to by było na tyle w rozważaniach o samochodowym złomie - złom po
prostu przegrał z zimą i od razu jeździ się świetnie, zwłaszcza że
śniegu nie ma za grosz, a drogi suche i przyczepne.

Tak naprawdę to z zimą przegrały samochody markowe i dość młode.
Część parchów pewnie też, ale to inna para kaloszy.

Nawet omijanie stojących po rowach niedobitków powyższego segmentu rynku
daje się zrobić bez większych problemów.

Znaczy sam jeździsz "rowami", skoro musisz ich omijać? Jezdni nie
starczyło?

Szkoda tylko, że przyjdzie wiosna niedługo i znowu te wszystkie strucle,
które dawno powinny zgnić na szrocie, dadzą radę jeździć.

Ba, a co zrobisz z tymi nowymi (jak wiem 4-5 lat)? Do huty?

Data: 2012-02-07 09:23:59
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-02-06 20:15,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Chyba "troszkę" fantazjujesz :)

Część parchów pewnie też, ale to inna para kaloszy.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-02-07 09:40:10
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-07 09:23, Mirek Ptak pisze:
[...]

Troszkę może tak, ale niespecjalnie - to, że "parchi popadali" to
chyba nikogo nie dziwi, ale jak samochody kilkuletnie nie są w
stanie zapalić i odjechać o własnych siłach to już nie są fantazje.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-02-07 11:18:51
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-02-07 09:40,  *Artur Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Owszem nie są, ale znajdź taki :)
Z własnego doświadczenia wiem że samochody dość młode (czyli do 4-5 lat) odpalają zawsze :) - nawet przy -30. Z okupantów parkingu jedynie jedno auto nie rusza się z miejsca i jest dość młode - Toyota Aygo, ale znam z widzenia właściciela i wiem, że po prostu w zimie nie jeździ. Reszta niezmieniających miejsca postoju to auta starsze lub wręcz stare - jedno z nich (seicento) na 100% stoi z powodu zimy, bo widziałem nieudane próby reanimacji.
Za to jak jeździłem zastępczą Astrą F z bodaj 7 latami na karku to musiałem 2 razy taxi wzywać, żeby do pracy dojechać :)

Data: 2012-02-07 12:24:34
Autor: J.F
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup
Z własnego doświadczenia wiem że samochody dość młode (czyli do 4-5 lat) odpalają zawsze :) - nawet przy -30. Z okupantów parkingu jedynie jedno

Chyba ze nubira - ona potrafila nie odpalic nawet przy +20 :-)

A 4-5 lat to juz czas gdy akumulator nie jest pierwszej swiezosci, o czym sie wlasciciel dowiaduje oczywiscie przy -20, a nie +20 :-)

Za to jak jeździłem zastępczą Astrą F z bodaj 7 latami na karku to musiałem 2 razy taxi wzywać, żeby do pracy dojechać :)

A ja jak ogarnalem przewody paliwowe w tym zlym niedobrym fordzie 1.8TD, tak nie mial problemow w zimie.

J.

Data: 2012-02-07 12:37:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
rejestrowanie samochodów RHD w PL
Hello J.F,

Tuesday, February 7, 2012, 12:24:34 PM, you wrote:

Z własnego doświadczenia wiem że samochody dość młode (czyli do 4-5
lat) odpalają zawsze :) - nawet przy -30. Z okupantów parkingu jedynie jedno
Chyba ze nubira - ona potrafila nie odpalic nawet przy +20 :-)

Ale to chyba z powodu słynnej cewki immobilisera?

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-07 12:43:17
Autor: J.F
rejestrowanie samochodów RHD w PL
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,
[...]

Chyba tak - bo wtedy jeszcze nie bardzo tego wiedziano.
Co meritum nie zmienia - nie zapala i trzeba lawete wzywac :-)

Z nowszych ... renowki zawsze odpalaja, czy tylko jak maja choc dwie cewki sprawne ? :-)

J.

Data: 2012-02-07 13:43:28
Autor: Axel
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message

Z własnego doświadczenia wiem że samochody dość młode (czyli do 4-5 lat) odpalają zawsze :) - nawet przy -30. Z okupantów parkingu jedynie jedno
Chyba ze nubira - ona potrafila nie odpalic nawet przy +20 :-)

Nubira mojej zony, tak jak przez ostatnie 13 lat, odpala bez najmniejszego problemu.

--
Axel

Data: 2012-02-07 17:16:09
Autor: J.F
rejestrowanie samochodów RHD w PL
Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomoœci
[...]

Widac masz cewke z Daewoo, a nie od Sagema :-)

J.

Data: 2012-02-07 13:52:19
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-07 11:18, Mirek Ptak pisze:
[...]

Spokojnie, nawet nie muszą szukać - radosnych pajacyków nie sposób
nie zauważyć (pajacyk to nie jest nic obraźliwego - tak mi się
skojarzyło po obserwacji machających z prośbą o prąd). Z ostatnich
kilku dni to Kia Sportage (2 lata?), Passat (ten nie ma jeszcze 5),
jakiś Scenic II (ten ma chyba z 6), jakieś Polo.

[...]

Cóż, najwyraźniej inna okolica :)

Za to jak jeździłem zastępczą Astrą F z bodaj 7 latami na karku to
musiałem 2 razy taxi wzywać, żeby do pracy dojechać :)

Ba :)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-02-08 16:37:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 07.02.2012 Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał/a:

[...]

Z obserwacji przydomowych: w większości padły samochody w przedziale
5-8 lat. Obstawiam, że to najczęściej prostu koniec życia fabrycznego
akumulatora...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-08 19:50:23
Autor: Grejon
rejestrowanie samochodów RHD w PL

Z obserwacji przydomowych: w większości padły samochody w przedziale
5-8 lat. Obstawiam, że to najczęściej prostu koniec życia fabrycznego
akumulatora...

Tak to jest jak się uwierzy w "bezobsługowość" :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-02-08 20:10:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 08.02.2012 Grejon <grejon83@gmail.com> napisał/a:

[...]

Jak często badasz gęstość elektrolitu w swoim samochodzie?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-08 21:11:57
Autor: Grejon
[...]

Nie o to mi chodzi. A nie badam bo nie mam jak :)

Data: 2012-02-08 21:30:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

Czyli jednak bezobsługowy, co?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-08 21:35:02
Autor: Grejon
[...]

Tak, ale praw fizyki nie oszuka. Jak wyjmiesz z niego więcej niż włożysz, to kiedyś powie "p*lę, nie robię".

Data: 2012-02-08 21:52:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

Nawet jak zawsze po odpaleniu silnika zostanie naładowany do pełna to w
końcu się zużyje. Chemia też się nie da w głąba robić :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-08 22:08:09
Autor: yabba
Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Co tu obsługiwać jak akumulator zaspawany na głucho? W 3 akumulatorach,
które teraz mam pod ręką, nawet nie udaje się podważyć żadnego dekielka.
Poziomu elektrolitu nie można sprawdzić, bo obudowa nieprzezroczysta.
Oryginalny Magnetti-Marelli w Fiacie wytrzymał 5,5 roku, oryginalny GM z Opla Astry - 6 lub 7 lat. Czyli nie odstaje to zbytnio od długości eksploatacji akumulatorów "obsługowych".

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-02-07 11:17:23
Autor: J.F
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
[...]

No coz, ja notuje ruch nie odbiegajacy od normy.
I nawet tlok na parkingu wrocil, bo chyba byl skorelowany z sesja na uczelni a nie z mrozem.

I to by było na tyle w rozważaniach o samochodowym złomie - złom po prostu przegrał z zimą i od razu jeździ się świetnie, zwłaszcza że śniegu nie ma za grosz, a drogi suche i przyczepne.

No coz, moj owszem przegral ... ale przezorny zawsze ubezpieczony - odpalilem jeszcze starszego zloma bez problemow :-)

Z drogami roznie - do wczoraj byl mroz bez opadow, dzis auto na kostce juz sie slizga :-)

J.

Data: 2012-02-06 19:36:34
Autor: to
rejestrowanie samochodów RHD w PL
begin J.F
No coz, twoja opinia odnosnie tloku na drogach jest znana.

Ma prawo do takiej opinii, w końcu to zrozumiałe, że szlachta jeżdżąca pięcioletnią kią z tyłem po dzwonie nie może znieść widoku tych wszystkich złomów.

Data: 2012-02-04 20:34:48
Autor: Diabełson
rejestrowanie samochodów RHD w PL
W dniu 2012-02-04 19:37, LEPEK pisze:

Pożyjemy, zobaczymy. Może chodzi o auta po przeróbce? Ale takie przecież rejestrują :)

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2012-02-04 20:48:23
Autor: Flyte
rejestrowanie samochodów RHD w PL
Witam,

LEPEK <gdzies@wsi.pl> napisał(a):
"Minister Transportu ma zamiar umożliwić rejestrowanie w Polsce
pojazdów z kierownicą po prawej stronie.

Ciekaw jestem czy ktos z bliskich ministra nie sprowadzil samochodu z UK i nie podrucil mu pomyslu. Pomysl chory, ciezki i ryzykowny do wprowadzenia, a pozniej niemozliwy do 'odkrecenia'.

Idac dalej mysla ministra, proponuje zeby ci co maja kiere po lewej stronie, niech jezdza jak dotychczas. A ci co po prawej, zgodnie z ruchem w UK. Slowem: pojdzmy na kompromis i badzmy tolerancyjni dla siebie.

F.

Data: 2012-02-05 12:31:18
Autor: John Kołalsky
rejestrowanie samochodów RHD w PL

Użytkownik " Flyte" <flyte11.WYTNIJ@gazeta.pl>

[...]

Iiiieee tam. Pojazd może mieć kierowcę pośrodku, z lewej z prawej. Gorzej z kierowcą, który może nie zdołać przestawić się.

Data: 2012-02-05 21:55:33
Autor: z
W dniu 2012-02-04 21:48,  Flyte pisze:
[...]

Moment moment. Przecież głosowaliście za wejściem do UE.
To jest dyrektywa unijna. Zapłacimy kary za dyskryminacje jak nie pozwolimy rejestrować. UNIA GÓRĄ ;-)

Data: 2012-02-04 21:12:11
Autor: Tomasz Pyra
On Sat, 04 Feb 2012 19:37:39 +0100, LEPEK wrote:

Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym ministrze ;) )?

No to chyba lepiej od razu wprowadzić u nas ruch lewostronny...
Za parę lat większość samochodów tu będzie mieć kierownicę z prawej strony.

Data: 2012-02-04 21:21:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-04 21:12, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Oj tam. Dopuści się rejestrację. Nikt nie mówi o przejściu z automatu przeglądu przez auto RHD. Że o stawkach OC nie wspomnę. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-02-04 21:49:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:jgk3vl$hc9

Oj tam. Dopuści się rejestrację. Nikt nie mówi o przejściu z automatu przeglądu przez auto RHD. Że o stawkach OC nie wspomnę. :)

Może warto wspomnieć ile osób jeździ w ogóle bez OC... :(

kml

Data: 2012-02-04 22:11:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-04 21:49, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Wystarczy zwiększyć kontrolę zarejestrowanych i nieubezpieczonych pojazdów. Da się to zrealizować tanio i sprawnie. No i kara za brak OC powinna być większa. Zdecydowanie większa.

Data: 2012-02-04 22:27:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:jgk6ua$isa$1news.dialog.net.pl...

[...]

Ja myślę, że to nie wielkość kary tylko świadomość jej 99% wykonywalności jest kluczem do sukcesu. Zobacz co jest z pijakami: ciągle o tym gadają a liczba pijanych "kierowców" wcale się nie zmniejsza :(

kml

Data: 2012-02-06 00:45:24
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 04.02.2012 Marcin "Kenickie" Mydlak <eikcinek@34xob.lp> napisał/a:

[...]

AFAIR jest wyższa od przeciętnej pensji - wystarczy. Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-04 21:57:56
Autor: Papkin
LEPEK wrote:
[...]

To chyba jakas kaczka dziennikarska? Przestaje wtedy jedzic takimi drogami jak krajowa 5ka. Masakra.

PS
No a kontynentalni w UK powoduja wiecej wypadkow przy wyprzedzaniu od miejscowych czy nie?

W ogole glupki w tej Anglii, przez nich duza czesc swiata jedzi po zlej stronie, Szwedzi w jeden dzien zmienili swoj system, poki sie dalo. Na przyklad lewarek skrzyni biegow, wole prawa reka obslugiwac bo wiekszosc ludzi jest praworeczna (to samo przyciski, pokretla itd)!

Auta bylby tansze gdyby nie trzeba bylo robic dwoch linii produkcji czy projektu P/L itd.

Data: 2012-02-04 23:17:19
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 4 Feb 2012 21:57:56 +0100, Papkin napisał(a):

To chyba jakas kaczka dziennikarska? Przestaje wtedy jedzic takimi drogami jak krajowa 5ka. Masakra.

Niby czemu? Ja jakoś nie zauważyłem, jak byłem w UK większych problemów
przy wyprzedzaniu. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-05 13:29:10
Autor: jerzu
rejestrowanie samochodów RHD w PL
On Sat, 4 Feb 2012 23:17:19 +0100, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Niby czemu? Ja jakoś nie zauważyłem, jak byłem w UK większych problemów
przy wyprzedzaniu.

Oczywiście. Ty nie masz z niczym problemów.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-02-05 19:02:32
Autor: Axel

"jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote in message news:3gtsi7pgf4o0bnc1dn9ndan74oloe1dqup4ax.com...

Niby czemu? Ja jakoś nie zauważyłem, jak byłem w UK większych problemów
przy wyprzedzaniu.

Oczywiście. Ty nie masz z niczym problemów.

Zwlaszcza z _przelatywaniem_przez_row_ ;-P

--
Axel

Data: 2012-02-05 22:19:59
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 05 Feb 2012 13:29:10 +0100, jerzu napisał(a):

Niby czemu? Ja jakoś nie zauważyłem, jak byłem w UK większych problemów
przy wyprzedzaniu.

Oczywiście. Ty nie masz z niczym problemów.

No może Ty bys miał i dlatego ciężko Ci uwierzyć. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-05 22:24:10
Autor: jerzu
rejestrowanie samochodów RHD w PL
On Sun, 5 Feb 2012 22:19:59 +0100, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

No może Ty bys miał i dlatego ciężko Ci uwierzyć.

Gdzie mi do Ciebie, mistrzu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-02-04 22:58:19
Autor: Heinzkalter
rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL
Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym ministrze ;) )?

Po pierwsze rząd i PO po serii niepowodzeń - pluja na nich kibice, kierowcy, wędkarze i wszyscy ktorym się ich rzady nie podobają - chce znowu obiecać coś (czego i tak nie zrobi) dla uspokojenia atmosfery spolecznej i poprawy sondazy. Niestety nikt im w tej chwili nie wierzy i opowieści o jakichś zaskakujacych zmianach mozna włożyć między bajki.
Po drugie piszecie jak to źle będzie jak beda dopuszczone do ruchu samochody z kierownica po prawej stronie. Zapytam ilu z was jeździlo takim samochodem (w ruchu prawostronnym/lewostronnym) tak trochę dlużej - nie po parkingu. I nie interesuje mnie opinia "szwagier tak mowi...", "tak slyszalem...", "brat jest we wojsku...", "ksiadz proboszcz, to..." - chcialbym uslyszec glos tych co jezdzili a nie wyrażaja i powtarzaja zaslyszane opinie.
Po trzecie we wszystkich znanych mi krajach, gdzie obowiazuje ruch lewostronny (oprocz Malty chyba) dopuszcza sie rejestrację samochodu z kierownicą po lewej stronie - oczywiście obowiazuje przerobka swiatel itp. Co prawda dochodzą kwestie ubezpieczenia i inne niedogodności w uzytkowaniu takiego samochodu - wszelkie szlabany, domofony do wjazdow itp.
Po czwarte gdybym mial wybierać jeżdzenie w naszym chorym kraju oryginalnym samochodem z kierownicą po prawej stronie, a jeżdzenie samochodem przerobionym to wolałbym jeździć oryginałem niz podejrzanym przekładańcem.

hk

Data: 2012-02-04 23:43:13
Autor: dominik
On 2012-02-04 22:58, Heinzkalter wrote:
[...]

Aż dziwne, że mimo wszystko nie możesz w tym kraju wybrać auta z
kierownicą po lewej stronie fabrycznie.

--
      _[_]_
       (")              dominik, gg:919564

Data: 2012-02-04 23:46:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 4 Feb 2012 22:58:19 +0100, Heinzkalter napisał(a):

[...]

Ja jeździłem. Znazy się - LHD po UK. Nie zauważyłem specjalnych problemów.
Owszem, trzeba było bardziej uważać i w wielu miejscach nie wyprzedzałem,
bo nie miałem jak zobaczyć. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-05 22:12:19
Autor: z
[...]

Ja jednak zacytuję śwagra :-)
"Przerąbane" to jest jak się anglikiem podróżuje po polskich krętych jednopasmówkach. Jechałem kiedyś za nim dłuższą trasę i wyglądało to bardzo bardzo kapeluszniczo. Sam też nie mam czym przycisnąć ale to mi bardzo utkwiło w pamięci.
Co innego niemieckie autostrady czy miasto. Dało by się żyć.
Biorąc pod uwagę że buduje się dwupasmówki ;-) a te jednopasmowe modernizuje (zgodnie z unijnymi normami bezpieczeństwa oczywiście ;-) ) tak że już i tak nie ma gdzie wyprzedzać to poważnie rozważyłbym taki zakup :-)

Data: 2012-02-05 10:56:16
Autor: LEPEK
rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL
W dniu 2012-02-04 22:58, Heinzkalter pisze:

[...]

To wszystko bardzo prawda, co piszesz. I choć też jestem za dopuszczeniem możliwości rejestracji samochodów RHD u nas - bo zdrowy rozsądek i przykłady innych krajów pokazują, że powinno być to zjawisko marginalne - to mam jednak pewne obawy... Bo różnica w cenach starszych (szczególnie mocnych) samochodów w zależności od strony, po której zamontowane jest piąte koło jest bardzo zachęcająca dla potencjalnych klientów, których szczególnie nie chciałbym widzieć właśnie w takich samochodach :/ No ale z drugiej strony tacy i tak często jeżdżą RHD nie rejestrując ich tu i tyle. Jedno jest pewne - jeśli by to weszło w życie, to popyt na stare samochody w UK skokowo wzrośnie ze wszystkimi tego konsekwencjami ;)

Pozdr,

Data: 2012-02-05 21:47:43
Autor: J.F.
[...]

Ale tam na autostradzie nie wolno przekroczyc 110, a zwyklych drogach nie
wspominajac, a tego w kraju nie chcemy :-)

J.

Data: 2012-02-07 13:01:41
Autor: kamil
On 05/02/2012 20:47, J.F. wrote:
[...]

Nie chcesz najniższej śmiertelności na drogach w całej europie pomimo tego, że spora częśc z 60 milionów obywateli ma po dwa samochody w rodzinie? :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-04 23:46:56
Autor: PiteR
rejestrowanie samochodów RHD w PL
na  ** p.m.s **  LEPEK pisze tak:

Co wy na to (na taką możliwość

Nie daj Bóg.

Paścia wykupi wszystkie tańsze auta w Ugly Kingdom.
Części zamienne podrożeją na szrotach.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-02-05 08:43:40
Autor: Martin Fox
Dnia Sat, 04 Feb 2012 19:37:39 +0100, LEPEK napisał(a):

Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym ministrze ;) )?

W końcu dogonimy Europę? We Francji część wózków (na francuskich blachach)
ma kierownicę z prawej strony i nikomu to nie przeszkadza - więc czemu u
nas ma przeszkadzać?

--
Martin Fox

Data: 2012-02-05 12:08:03
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 5 Feb 2012 08:43:40 +0100, Martin Fox napisał(a):

W końcu dogonimy Europę? We Francji część wózków (na francuskich blachach)
ma kierownicę z prawej strony i nikomu to nie przeszkadza - więc czemu u
nas ma przeszkadzać?

Bo jak taki Maśląg zobaczy auto z kiera po prawej, to może się zestresować
i do rowu wlecieć od tego, zatem trzeba zakazać!

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-05 20:58:07
Autor: DoQ
rejestrowanie samochodów RHD w PL

Bo jak taki Maśląg zobaczy auto z kiera po prawej, to może się zestresować
i do rowu wlecieć od tego, zatem trzeba zakazać!

Ty i z LHD po rowach jeździsz...

--
pozdr. Rzędzimir

Data: 2012-02-05 22:20:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 05 Feb 2012 20:58:07 +0100, DoQ napisał(a):

Bo jak taki Maśląg zobaczy auto z kiera po prawej, to może się zestresować
i do rowu wlecieć od tego, zatem trzeba zakazać!

Ty i z LHD po rowach jeździsz...

Zakazać jeździć tym z przeciwka w ogóle!

--
     ___________ (R)

Data: 2012-02-05 22:26:25
Autor: DoQ
rejestrowanie samochodów RHD w PL
Ty i z LHD po rowach jeździsz...
Zakazać jeździć tym z przeciwka w ogóle!

Najlepiej usiądź jeszcze tyłem na przód...

--
pozdr. Rzędzimir

Data: 2012-02-06 19:40:02
Autor: to
rejestrowanie samochodów RHD w PL
begin DoQ
Najlepiej usiądź jeszcze tyłem na przód...

Adam ogarnie auto nawet jakby siedział w nim do góry nogami! W końcu najważniejsza jest słynna wkładka! :>

Data: 2012-02-06 22:06:07
Autor: DoQ
W dniu 06-02-2012 20:40, to pisze:

Najlepiej usiądź jeszcze tyłem na przód...
Adam ogarnie auto nawet jakby siedział w nim do góry nogami! W końcu
najważniejsza jest słynna wkładka! :>

Bez wątpienia. Ale czym by naciskał na klakson gdyby siedział do góry nogami??

--
pozdr. Rzędzimir

Data: 2012-02-06 22:45:36
Autor: DoQ
W dniu 06-02-2012 22:25, to pisze:

Bez wątpienia. Ale czym by naciskał na klakson gdyby siedział do góry
nogami??
Czułkami!

Czule?

--
pozdr. Rzędzimir

Data: 2012-02-06 21:53:59
Autor: to
rejestrowanie samochodów RHD w PL
begin DoQ
Czułkami!

Czule?

A nie wiem, trzeba spytać samego zainteresowanego. :>

Data: 2012-02-08 19:54:19
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-05 20:58, DoQ pisze:

Bo jak taki Maśląg zobaczy auto z kiera po prawej, to może się
zestresować
i do rowu wlecieć od tego, zatem trzeba zakazać!

Ty i z LHD po rowach jeździsz...

Gada tak samo jak jeździ. No, ale o tym wiadomo od dawna :)

Data: 2012-02-05 22:06:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-05 08:43, Martin Fox pisze:
Dnia Sat, 04 Feb 2012 19:37:39 +0100, LEPEK napisał(a):

Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym
ministrze ;) )?

W końcu dogonimy Europę?

Na szybko to się nie uda :)

We Francji część wózków (na francuskich blachach)
ma kierownicę z prawej strony i nikomu to nie przeszkadza - więc czemu u
nas ma przeszkadzać?

Widzisz, nawet tam jest to jakiś margines pojazdów, ponieważ jest
to zwyczajnie niewygodne do jazdy. Zresztą sporo z tym pojazdów
jeździ wprost po drogach wyspiarskich, więc jest to jakoś uzasadnione.
Oczywiście jestem przeciwny zakazowi rejestracji w PL pojazdów
z kierownica z prawej strony, ale jeżeli ma to być na stałe, to
z racji kwestii wypadkowych należy się stosowna zwyżka w ubezpieczeniu
- tak jak to jest w innych krajach :)

Data: 2012-02-08 19:50:59
Autor: Martin Fox
Dnia Sun, 05 Feb 2012 22:06:46 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Pełna zgoda, bo mimo wszystko, są autka które nie wyszły z kierownicą po
lewej w ogóle :)

--
Martin Fox

Data: 2012-02-08 21:02:41
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-08 19:50, Martin Fox pisze:
[...]

To prawda, ale jak napisałem, nie jestem przeciwny ich rejestracji w
PL. Dostosować tylko do ruchu (w sumie wystarczą reflektory) i cóż
więcej? Trochę rozsądku i parę groszy więcej na ubezpieczenia. Normalny
świat.

Data: 2012-02-08 21:07:08
Autor: J.F.
Dnia Wed, 08 Feb 2012 21:02:41 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

A czemu zakladasz ze beda bardziej niebezpieczne ?
Moze sie okazac ze mniej :-)

J.

Data: 2012-02-08 21:12:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-08 21:07, J.F. pisze:
[...]

Ja? Skąd ten pomysł? Ja podzielam wnioski policji i ubezpieczycieli
- z przykrością stwierdzę, że nie naszej/naszych.

Moze sie okazac ze mniej :-)

Przy odpowiednich mechanizmach tak.

Data: 2012-02-06 19:39:21
Autor: to
rejestrowanie samochodów RHD w PL
begin Martin Fox
W końcu dogonimy Europę? We Francji część wózków (na francuskich
blachach) ma kierownicę z prawej strony i nikomu to nie przeszkadza -
więc czemu u nas ma przeszkadzać?

Byłeś kiedyś we Francji? Widziałeś, jakie tam są drogi, a jakie u nas?

Data: 2012-02-08 19:48:56
Autor: Martin Fox
rejestrowanie samochodów RHD w PL
Dnia 06 Feb 2012 19:39:21 GMT, to napisał(a):

begin Martin Fox

[...]

Byłem, widziałem - drogi lokalne są węższe niż nasze, często na jedno auto
z miejscem na mijanie co jakiś czas. I co? I się da.
I tak, wiem, autostrady też widziałem, jechałem, ale co to ma do rzeczy?

PS Niektórym kierowcom to i drzewo potrafi "nagle rzucić się pod koła"

--
Martin Fox

Data: 2012-02-08 20:03:12
Autor: to
[...]

Da się, bo jak ktoś się spieszy, to jedzie autostradą.

Data: 2012-02-09 14:37:43
Autor: kamil
On 08/02/2012 20:03, to wrote:
[...]

Zwłaszcza tam, gdzie ona nie sięga..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-05 20:12:04
Autor: venioo@interia.pl
rejestrowanie samochodów RHD w PL
W dniu 2012-02-04 19:37, LEPEK pisze:

Co wy na to (na taką możliwość - nie chodzi mi o opinie o obecnym
ministrze ;) )?

No to trzeba sie bedzie przesiasc na jakas ciezarowke, zeby bezpiecznie podrozowac. :| Niektorzy kierujacy nie potrafia jezdzic z kierownica po wlasciwej stronie, to co to bedzie jak zaleje nas fala tanich samochodow RHD.

--
venioo  -> GG:198909
Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

rejestrowanie samochodĂłw RHD w PL