rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej

Data: 2009-03-24 08:30:35
Autor: Michał Sz
rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej
Witam !

Po rozmowie z przewodniczącym rady gdzie zapytałem o możliwość rejestrowania video posiedzeń, ponieważ mieszkańcy chcą oglądać posiedzenia rady w dowolnej im chwili, najlepiej przez internet, oraz zobaczyć archiwalne posiedzenia.
W związku z trym że spotkałem się z dziwnym oburzeniem że to nie jest nikomu potrzebne i będzie tylko służyło do oczerniania rady itp.
Był oburzony kto z taką propozycją wyszedł aby rejestrować.
Spodziewałem się raczej odpowiedzi że podejmie temat na najbliższym spotkaniu rady i przedyskutują, a tu masz wypowiedział się za całą radę i dał do zrozumienia że nie ma co drążyć tematu bo to nikomu nie jest potrzebne.
Wiem że takie rejestracje to norma dzisiaj i sporo miast oferuje archiwa z posiedzeń rady miast.
Teraz moje pytanie, jak to od strony prawnej wygląda czy Rada Miasta może zabronić rejestracji, czy ma może obowiązek i powinna przeznaczyć jakieś środki na ten cel. Proszę o opinie na ten temat.

Michał Sz.

Data: 2009-03-24 10:11:20
Autor: .B:artek.
rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej
Michał_Sz wyskrobał(a):
[...]

Typowe... Jak ludzie zobaczą z pierwszej ręki to będzie to oczernianie. Jak sobie będą plotkować o tym co "szwagier kuzyna słyszał o posiedzeniu rady" to będzie to rzetelna informacja. Paranoja!

[...]

Twoim przyjacielem jest ustawa o dostępie do informacji publicznej, art. 18-20. Można rejestrować i transmitować posiedzenia rady miasta, o ile jest taka potrzeba. Potrzeba rozumiem, że jest, skoro macie poparcie jakiejś tam (znacznej) liczby mieszkańców. Rada gminy nie może odmówić, a jeżeli to zrobi, to macie mnóstwo środków, żeby ją do tego zmusić. Daj znać jak to przebiega. Jak się będą stawiać (a nie mają podstaw), to utrzemy im nosa.

--
..B:artek.

Data: 2009-03-24 11:47:10
Autor: *piotr'ek*
[...]

Nie może, ale też środków nie musi Ci żadnych przeznaczać. Poprostu wchodzisz i rejestrujesz. Jak zaczynają podskakiwać to rejestrujesz dalej, jak Cię próbują siłą wyrzucić to stawiasz czynny opór jeśli zachodzi taka potrzeba.

*

rejestrowanie video obrad Rady Miejskiej