rejs rzeką legalnosc i prawo

Data: 2016-05-05 14:45:24
Autor: glonek
rejs rzeką legalnosc i prawo
Mam pytanie, czy mogę sobie po prostu wsiąść w kajak/rower wodny i płynąć rzęką gdziekolwiek chce? To brzmi zbyt pięknie by było prawdziwie, więc czy nie trzeba
jakiegoś zezwolenia na żeglugę, karty kajakowej, OC, zgłoszenia...?

Data: 2016-05-05 16:33:46
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-05-16 o 14:45, glonek pisze:
[...]

Na wodach obowiązują stosowne przepisy, a nawet są "znaki drogowe".
Nauka o tym się "locją" nazywa. http://pl.wikipedia.org/wiki/Locja.
Obowiązek OC spoczywa na właścicielu jednostki, ale w zależności od
klasy czasem konieczne są uprawnienia - przykładowo uprawnienia sternika.

Data: 2016-05-05 17:07:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 5 May 2016 14:45:24 +0200, glonek napisał(a):

[...]

1. Możesz, spraktykowałem.
2. Są drogi wodne (nie wody) na których teoretycznie masz obowiazek znać
znaki i przepisy. Ale nie słyszałem o karcie kajakowej :)
3. Jakieś info prędzej znajdziesz na pl.rec.kajaki.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-05-05 19:48:36
Autor: Robert Tomasik
[...]

Pytanie, czy powinien.

2. Są drogi wodne (nie wody) na których teoretycznie masz obowiazek znać
znaki i przepisy. Ale nie słyszałem o karcie kajakowej :)

Teoretycznie masz obowiązek na wszystkich. Po prostu na niektórych nie
ma to praktycznego znaczenia. Problem się zaczyna, jeśli się coś stanie.

3. Jakieś info prędzej znajdziesz na pl.rec.kajaki.

Data: 2016-05-07 00:17:52
Autor: Animka
[...]

Dobrze, że mnie moja matka nie puściła mnie kiedyś na wyjazd na spływ kajakowy ze znajomymi. Chwała jej za to.
Miałam wtedy 16 lat i nie umiem pływać.

--
animka

Data: 2016-05-07 00:52:09
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-05-16 o 00:17, Animka pisze:
[...]

Po pierwsze w kapoku nawet cegła nie utonie. Po drugie te spływy
przeważnie są po płytkich rzekach, w których umiejętność pływania
średnio się przydaje.

Data: 2016-05-07 09:37:22
Autor: ąćęłńóśźż
rejs rzeką legalnosc i prawo
Straszne głupoty wypisujesz na temat, na którym się nie znasz.
Nie rozróżniasz utonięcia od utopienia.
A Wisła w Warszawie ma coś 80-120 cm średnio i co?

-- -- -

Data: 2016-05-07 19:31:00
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-05-16 o 09:37,  ąćęłńóśźż pisze:
Straszne głupoty wypisujesz na temat, na którym się nie znasz.
Nie rozróżniasz utonięcia od utopienia.
A Wisła w Warszawie ma coś 80-120 cm średnio i co?

Ale jak toną, to nie z tego powodu, że nie umieją pływać.

-- -- -

Data: 2016-05-07 10:22:38
Autor: LeonKame
rejs rzeką legalnosc i prawo
Bardzo bys sie zdziwil jak latwo utopic sie w nawet malej rzeczce z silnym nurtem.

Data: 2016-05-07 18:41:13
Autor: Animka
W dniu 2016-05-07 o 10:22, LeonKame pisze:
Bardzo bys sie zdziwil jak latwo utopic sie w nawet malej rzeczce z silnym nurtem.

Topiłam się w morzu, przed bojami. Ratownicy patrzyli sobie o wiele dalej.
Jedna dziewczyna, która była też na tych wczasach w Kątach Rybackich zwalila mnie z mojego materaca.
Nie mogłam się podnieść, bo mnie fala co chwila przewracala. Byłam pod wodą. Fala była silniejsza ode mnie, ale jakoś mi się udało wstać.

--
animka

Data: 2016-05-07 19:32:06
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-05-16 o 18:41, Animka pisze:
[...]

Ale umiejętność pływania by Ci nie pomogła i o to mi chodzi.

Data: 2016-05-07 23:34:25
Autor: Animka
[...]

W tym przypadku nie pomogłaby mi. To fakt.
Niemniej jednak pocieszyłeś mnie, że pływać nie trzeba umieć :-)

--
animka

Data: 2016-05-07 18:35:33
Autor: Animka
[...]

Aha, więc to tak. A co z tymi progami wodospadami, gdzie kajak spada?
(Może za dużo filmów przygodowych się naogladalam)

--
animka

Data: 2016-05-07 11:51:21
Autor: ąćęłńóśźż
rejs rzeką legalnosc i prawo
Szkoda, że Twoja matka nie nauczyła Cię pływać.

-- -- -

Data: 2016-05-07 18:43:10
Autor: Animka
W dniu 2016-05-07 o 11:51, ąćęłńóśźż pisze:
Szkoda, że Twoja matka nie nauczyła Cię pływać.
Moja matka też nie umiała pływać, ale tu nie o pływanie chodziło. Po prostu bała się o mnie.

--
animka

Data: 2016-05-11 07:10:36
Autor: ąćęłńóśźż