reklamacja gwarancyjna

Data: 2011-07-21 00:02:17
Autor: tko
reklamacja gwarancyjna
Witam,
Sytuacja jest następująca: posiadam rower z dożywotnią gwarancją na ramę. Dzisiaj rama pękła i oddałem do punktu w którym kupiłem rower. Tam dowiedziałem się, że:
- na pewno producent nie produkuje już takich ram (rower ma 9 lat)
- na pewno część elementów z obecnego roweru nie będzie pasowała do nowej ramy
- za nowe elementy (aby przystosować nową ramę) muszę zapłacić sam
- za montaż nowych elementów (skomplikowanych, typu przeplatanie koła), muszę zapłacić sam
(i teraz najlepsze)
- nowa rama będzie prawdopodobnie importowana i ja mam zapłacić opłatę celną

Moje pytania:
1) Rozumiem, że nie ma obecnie takich ram jak 9 lat temu, ale kto ponosi koszty "dopasowania" do istniejących części?
2) Z tym cłem chyba sobie jaja robią, czy to normalna praktyka?

Obecnie oddałem rower i czekam na informację co zaproponuje sklep/producent.

Na karcie gwarancyjnej nie ma żadnych zapisów odnośnie powyższych punktów (jedynie co obejmuje gwarancja, jej czas realizacji i że nie są objęte mechaniczne uszkodzenia, naturalne zużycie etc.).

Pozdrawiam

Data: 2011-07-21 14:44:05
Autor: m4rkiz
reklamacja gwarancyjna
"tko" <_@_.pl> wrote in message news:j07j99$a7i$1inews.gazeta.pl...
Sytuacja jest następująca: posiadam rower z dożywotnią gwarancją na ramę. Dzisiaj rama pękła i oddałem do punktu w którym kupiłem rower. Tam dowiedziałem się, że:

warunki gwarancji ustala ten kto gwarancji udziela
moga byc dowolne (byle oczywiscie nie lamaly innych praw)

tak ze nie masz szansy nic ugrac o ile to co proponuja nie stoi
w sprzecznoscia z zapisami gwarancji

Data: 2011-07-21 23:00:26
Autor: tko
reklamacja gwarancyjna
warunki gwarancji ustala ten kto gwarancji udziela
moga byc dowolne (byle oczywiscie nie lamaly innych praw)

tak ze nie masz szansy nic ugrac o ile to co proponuja nie stoi
w sprzecznoscia z zapisami gwarancji

W zasadzie jest tylko taki punkt:

W przypadku ujawnienia wad objetych gwarancja - rower zostanie naprawiony.

Ale o kosztach nic nie ma...

Data: 2011-07-21 22:13:53
Autor: m4rkiz
reklamacja gwarancyjna
tko wrote:
W zasadzie jest tylko taki punkt:

W przypadku ujawnienia wad objetych gwarancja - rower zostanie naprawiony.

Ale o kosztach nic nie ma...

no to obawiam sie ze w praktyce niewiele da sie uzyskac
co do cla zgodze sie z Mario ze to raczej nie twoja sprawa,
ale wtedy moze sie okazac ze 'naprawiony' bedzie oznaczalo
zespawanie...

Data: 2011-07-21 17:58:24
Autor: Mario
reklamacja gwarancyjna
- na pewno producent nie produkuje już takich ram (rower ma 9 lat)

wiadomo....

- na pewno część elementów z obecnego roweru nie będzie pasowała do
nowej ramy

co takiego? sztyca?

- za nowe elementy (aby przystosować nową ramę) muszę zapłacić sam

ale nikt nie nakazuje Ci kupowac ich w tym sklepie...

- za montaż nowych elementów (skomplikowanych, typu przeplatanie koła),
muszę zapłacić sam

jak wyzej... poza tym majac umiejetnosc trzymania w dloni klucza poradzisz sobie sam... i zamiast za przekladanie calej ramy (pewnie 150-250zl) zaplacisz np. tylko za dociecie i montaz nowych pancerzy + montaz suportu...

poza tym przeplatanie kola?! niech dadza Ci rame z piwotami tak jak masz obecnie..

(i teraz najlepsze)
- nowa rama będzie prawdopodobnie importowana i ja mam zapłacić opłatę
celną

tu ja bym protestowal...  to nie Ty importujesz rame tylko sklep... niech zwrotu kosztow domaga sie sam od producenta...

pzdr

Data: 2011-07-21 23:10:11
Autor: tko
reklamacja gwarancyjna

- na pewno część elementów z obecnego roweru nie będzie pasowała do
nowej ramy

co takiego? sztyca?
Sztyca, wkład suportu, stery?(tak powiedział serwisant), jak dadzą ramę bez piwotow, to kola, opony, hamulce.

- za nowe elementy (aby przystosować nową ramę) muszę zapłacić sam

ale nikt nie nakazuje Ci kupowac ich w tym sklepie...
Jasne, moge kupić elementy gdzie indziej i im dostarczyc.

[...]

Wszytstko mogę zrobić sam, nie ma problemu. Nie chcę tylko dokładać drugie tyle do części i robocizny, bo może się okazać że taniej będzie kupić nowy rower.

poza tym przeplatanie kola?! niech dadza Ci rame z piwotami tak jak masz
obecnie..
Tak też jest w opisie żądań klienta.

[...]

I też tego będę się trzymał.

Data: 2011-07-21 23:04:47
Autor:
reklamacja gwarancyjna
Obecnie oddałem rower i czekam na informację co zaproponuje sklep/producent.

Mnie by bardziej interesowało, co zaproponuje gwarant (chyba że oba wymienione podmioty są gwarantami w Twojej gwarancji, ale nie sądzę).

Data: 2011-07-22 07:55:11
Autor: Mario
reklamacja gwarancyjna
swoja droga jaki to producent ?

i czy zalatwiasz to bezposrednio z nim czy za posrednictwem sklepu?

pzdr

Data: 2011-07-22 11:47:47
Autor: tko
reklamacja gwarancyjna

swoja droga jaki to producent ?
Gary Fisher

i czy zalatwiasz to bezposrednio z nim czy za posrednictwem sklepu?

Przez sklep.

Pozdrawiam, TK

reklamacja gwarancyjna