Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki

reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki

Data: 2013-09-29 20:09:22
Autor: Diabeł
reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
Użytkownik "ww" <wokuukow@o2.pl> napisał w wiadomości
news:l275qf$s4f$1mx1.internetia.pl...
Witam. Na poprzednie pytanie nikt mi nie odpisał ale może coś takiego
ktoś wie i chciałby się podzielić:

Czy w przypadku reklamacji towaru na podstawie niezgodności z umową
sklep moze mi dyktować warunku takie jak:

konieczność użycia ich formularza
sposób przekazania mi odpowiedzi na reklamacje
termin odpowiedzi

?

Czy mnie w takiej sytuacji powinny w ogóle interesować ich wewnętrzne
procedury, regulaminy ? Czy mogę (skutecznie) zarządać użycia mojego
własnego formularza na którym to ja zaznaczę wybrany sposób poinformowania
mnie (poczta lub telefon) ?

Jednym słowem: jeśli prawo daje mi możliwość reklamowania towaru ale
nie precyzuje pewnych rzeczy to jak daleko sprzedawca może zajść
w ułatwianiu sobie/utrudnianiu mi życia ?


Na poczatku zapoznaj sie bardzo, bardzo dokladnie z Ustawą o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej (+ nowelizacja). Przeczytaj tak z 10x bo
widze, ze jak zdajesz takie pytania to nie do konca sie orientujesz w
temacie.

Sprzedajacy moze przyjac reklamacje na swoim formularzu.Mozesz sie zgodzic
lub nie.Czas odpowiedzi na reklamacje na reguluje ustawa. Jesli sklep mowi,
ze ma wlasne wewnetrzne regulaminy tzn, ze pierdoli glupoty.

Nie podawaj swojego telefonu, maila ani nic z tych zreczy. Sposob
poinformowania cie o wyniku reklamacji jest opisany w ustawie.

Podpowiem, ze zapis o tym, ze informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji
jest do odbioru w sklepie jest sprzecznym z prawem.

Wszystko co potrzebujesz jest ladnie opisane i bez trudu do znalezenia w
sieci. Wystarczy ruszyc dupe i poszukaj potrzebnych informacji w google
(Strony Federacji Konsumentow itp).

Kwestia poswiecenia swojego czasu. A moze jestes leniwy i oczekujesz, ze
wszystko dostaniesz na tacy? Wzory pisma, akty prawne itp?

Jesli po przeczytaniu ustawy masz jakies watpliwosci to zasuwaj do
Miejskiego Rzecznika Konsumenta.

Sklep bedzie maksymalnie utrudniac sprawe.

Data: 2013-09-29 20:41:46
Autor: ww
reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki

Użytkownik "Diabeł" <diabel@trzymam.zwarte.posladki> napisał w wiadomości news:52486cd5$0$1246$65785112news.neostrada.pl...

?

Czy mnie w takiej sytuacji powinny w ogóle interesować ich wewnętrzne
procedury, regulaminy ? Czy mogę (skutecznie) zarządać użycia mojego
własnego formularza na którym to ja zaznaczę wybrany sposób poinformowania
mnie (poczta lub telefon) ?

Jednym słowem: jeśli prawo daje mi możliwość reklamowania towaru ale
nie precyzuje pewnych rzeczy to jak daleko sprzedawca może zajść
w ułatwianiu sobie/utrudnianiu mi życia ?


Na poczatku zapoznaj sie bardzo, bardzo dokladnie z Ustawą o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej (+ nowelizacja). Przeczytaj tak z 10x bo
widze, ze jak zdajesz takie pytania to nie do konca sie orientujesz w
temacie.

Ależ ja przeczytałem tą ustawę już chyba z 20 razy. Może coś przeoczyłem ale
ogólnie to raczej z rozumieniem słowa pisanego nigdy dużych problemów nie
miałem. Ewentualnie faktycznie mam jakąś nieaktualną wersje tej ustawy.

Sprzedajacy moze przyjac reklamacje na swoim formularzu.Mozesz sie zgodzic
lub nie.Czas odpowiedzi na reklamacje na reguluje ustawa. Jesli sklep mowi,
ze ma wlasne wewnetrzne regulaminy tzn, ze pierdoli glupoty.

Ale właśnie formularz to jeden z elementów ich wewnętrznego regulaminu, systemu
komputerowego i tak dalej. Przykładowo ja chciałbym opisać szerzej w czym problem
a oni mogą tam jedynie zaznaczyć "uszkodzenie materiału", "pęknięta podeszwa", "inne".
To akurat nie w tym przypadku ale pytam też ogólnie a nie tylko o tej 1 sklep.

Nie podawaj swojego telefonu, maila ani nic z tych zreczy. Sposob
poinformowania cie o wyniku reklamacji jest opisany w ustawie.

Poszukam.

Podpowiem, ze zapis o tym, ze informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji
jest do odbioru w sklepie jest sprzecznym z prawem.

To też jest w tej ustawie ? Szczerze wątpie...

Wszystko co potrzebujesz jest ladnie opisane i bez trudu do znalezenia w
sieci. Wystarczy ruszyc dupe i poszukaj potrzebnych informacji w google
(Strony Federacji Konsumentow itp).
Kwestia poswiecenia swojego czasu. A moze jestes leniwy i oczekujesz, ze
wszystko dostaniesz na tacy? Wzory pisma, akty prawne itp?

A może ty pokaż, że nie pierdolisz głupot ? Bo ja już przeczytałem tonę
artykułów, ustaw, interpretacji przepisów. Każdy wymyśla jakie to konsument
ma niesamowite uprawnienia i narzędzia do walki z nieuczciwymi sprzedawcami. Tylko
to nigdy nie jest poparte konkretami. Co z tego, że ktoś gdzieś tam wygrał 1 sprawę
jak milion podobnych spraw może być przegrana. Co mi po tych wszystkich
klauzulach niedozwolonych i dziwnych opiniach skoro sklepy mają to kompletnie
w dupie.

Jesli po przeczytaniu ustawy masz jakies watpliwosci to zasuwaj do
Miejskiego Rzecznika Konsumenta.

Tak, tak. Sugerujemy skierować sprawę do sądu. Kilka razy już z nimi rozmawiałem
o różnych rzeczach.

Data: 2013-09-30 09:22:38
Autor: Gotfryd Smolik news
reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki
On Sun, 29 Sep 2013, Diabeł wrote:

Nie podawaj swojego telefonu, maila ani nic z tych zreczy. Sposob
poinformowania cie o wyniku reklamacji jest opisany w ustawie.

  Zacytuj, BARDZO proszę.
  Cut & paste poproszę, z numerem artykułu.
  Czy podrzucić Ci link do tej ustawy, do której tak zachęcasz
żeby przeczytać? Tej:
http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=548
  ;)

pzdr, Gotfryd

reklamacja niezgodnosci towaru z umowa - sklep dyktuje warunki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona