reklamacja u optyka - pytanie

Data: 2009-06-29 14:50:21
Autor: sov.
reklamacja u optyka - pytanie
Witam.
Mam dość dziwny problem i w związku z tym musze zapytać...
Kupiłem okulary. Coś nie tak jest ze szkłami. Od środka (na wewnętrznej stronie) tworzą się refleksy, że czasem trudno jest normalnie w okularach funkcjonować. Dzieje się tak najczęściej gdy jest trochę ciemniej, nawet wtedy, gdy szkiełka są idealnie wyczyszczone. Okulary nosze od dziecka i nigdy czegoś podobnego nie miałem. Te aktualne szkła sa z jakąs dodatkową, specjalną powłoką antyrtefleksową.
U optyka (drogiego, bo znajdującego się na terenie centrum handlowego) pani powiedziała, że mogę oddać okulary do reklamacji z tym jednak, że muszę się liczyć z brakiem tych okularów przez ok. 3 tygodnie (pewnie ustawowe 14 dni robocze). I teraz problem - pytanie:
Co mam zrobić? Oddać okulary na trzy tygodnie i czekać na decyzję? Nie mogę funkcjonować bez okularów!
Tak się składa, że te szkła mają inne moce niż było to w przypadku poprzednich okularów. Nie za bardzo mogę wrócić do poprzednich szkieł, tym bardziej, że zmieniłem okulary na nowwe z powodu całkowitego zużycia poprzednich.
Czy optyk ma w tej sytuacji jakieś dodatkowe zobowiązania wobec mnie? Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi, najlepiej poparte jakimś przepisem prawnym czy czymś...
Pozdrawiam
sov.
PS. To samo pytanie umieściłem na grupie dyskusyjnej pl.sci.medycyna.

Data: 2009-06-29 15:48:25
Autor: gasper
Użytkownik "sov." <sovastWYTNIJTO@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2adao$6gm$1inews.gazeta.pl...
[...]

14 dni to w przypadku niezgodności towaru z umową ma na samo ustosunkowanie sie do reklamacji
naprawa  może trwać dłużej...

Data: 2009-06-29 17:07:50
Autor:
reklamacja u optyka - pytanie
Co mam zrobić? Oddać okulary na trzy tygodnie i czekać na decyzję? Nie mogę funkcjonować bez okularów!

Zrobić drugie. I piszę to całkiem poważnie. Mogą być najtańsze. Sam się czasem łapie na tym, że to albo gdzieś zostawię, albo gdzieś zapodzieję. Zanim się odnajdą nie musze się martwić, że jestem ślepy.

reklamacja u optyka - pytanie