Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   reklamacja usług warsztatu samochodoweg o

reklamacja usług warsztatu samochodoweg o

Data: 2009-06-19 17:06:54
Autor: Sebcio
reklamacja usług warsztatu samochodoweg o
marcind pisze:

Oczywiście zapytano się mnie czy się decyduję na taką operację, jednak
było to pytanie retoryczne, bo samochód nie nadawał się już do jazdy
(hamulców tylnych nie było).

To że samochód nie nadaje się do jazdy nie oznacza że nie można go przewieźć do innego warsztatu na lawecie.

Po 'rozruszaniu' szczęk i zamontowaniu nowych klocków dostałem
samochód jako 'sprawny' (cena ~400PLN), jednak już po 10km okazało

Kto Ci powiedział że otrzymujesz samochód sprawny ? Co zleciłeś warsztatowi - doprowadzenie samochodu do sprawności czy wymianę klocków ?

do warsztatu Panowie powiedzieli, że tak się zdarza i że oczywiście
teraz będę dalej naprawiać, ale teraz konieczna jest wymiana całego
mocowania hamulca kosztująca ok. 500 PLN.

Owszem, tak się zdarza w starych samochodach. Generalnie stare samochody są relatywnie lepsze od nowych (bo solidniej były produkowane), ale dla każdego modelu jest pewna bariera rocznikowa po przekroczeniu której naprawy są droższe niż samo auto.

I ponownie zostałem postawiony w sytuacji bez wyjścia, bo samochód był
niezdatny do jazdy.

J. w.

Ponieważ nie zdecydowałem się na zostawienie w tym warsztacie 900 PLN
(za naprawę, która miała wynosić początkowo ~160PLN) musiałem zapłacić
za lawetę i przewieźć samochód do innego warsztatu oczywiście ponosząc
dodatkowe koszty.

No i to był błąd. Mogłeś wcześniej skonsultować koszty naprawy z innym warsztatem, wiedząc że będzie potrzebna wymiana zacisku. Myślisz że gdybyś naprawiał w innym warsztacie, to zacisk nie zablokowałby się ? Pewnych rzeczy nie można przewidzieć i trudno mieć o to do kogokolwiek pretensje. Co innego gdyby warsztat nie pytając Cię o zgodę wykonał dodatkowe czynności bez informowania Ciebie i proszenia o zgodę.

Chciałem wymienić klocki hamulcowe, operacja miła kosztować ~160 PLN.
Zapłaciłem 400PLN i dostałem niesprawny samochód.

Nie - dostałeś taki sam samochód z wymienionymi klockami. Nie zleciłeś naprawy układu hamulcowego, lecz wymianę klocków. Wyobraź sobie że to Ty prowadzisz warsztat i przyjeżdża do Ciebie auto na napełnienie klimatyzacji. Wykonujesz to w zgodzie ze sztuką, kasujesz za usługę i się żegnasz. Następnego dnia przyjeżdża klient z pretensjami że klima mu działała raptem jeden dzień i przestała. Okazuje się że uciekł freon przez dziurkę, jaka powstała w skorodowanej rurce pod wpływem ciśnienia. Czy to Twoja wina ? Miałeś napełnić, to napełniłeś. Szczelność też sprawdziłeś. Wszystko jak potrzeba... Oczywiście powiesz klientowi że możesz mu wymienić rurkę i ponownie napełnić układ, to jednak będzie kosztowało. Nie widzisz analogii do swojego własnego przypadku ?

Oraz poniosłem kolejne koszty lawety i drugiego warsztatu.

To już była Twoja decyzja i Twoje koszty. Nikt nie zmusił Cię do określonego zachowania.

Czy w jakikolwiek sposób mogę odzyskać, chociaż część pieniądzy?

Nie możesz. W żadnym wypadku wina nie leży po stronie warsztatu, który w założeniu prawidłowo wykonał swoje zadanie. Chciałeś wymienić klocki więc zostały one wymienione. Ponieważ operacja ta wymagała dodatkowych czynności, zostały one wykonane za Twoim przyzwoleniem.

Jedyne co możesz zrobić to dowieść, że blokada zacisku/tłoczków wynikła z błędnie przeprowadzonej operacji wymiany klocków lub owego "rozruszania". Nie jest to niemożliwe, ale raczej problematyczne.


--
Pozdrawiam,
Sebcio

reklamacja usług warsztatu samochodoweg o

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona