Data: 2012-03-08 19:44:36 | |
Autor: Liwiusz | |
reklamacja usługi transportowej | |
W dniu 2012-03-08 18:42, BTQ pisze:
Witam, No to zabierasz się do egzekucji żądania reklamacyjnego, a nie wiesz, czy przekroczenie 30-dniowego terminu "coś daje"? :) I jakież to masz żądanie? Mam nadzieję, że nie wyższe od kosztów taksówki przystanek->dworzec? -- Liwiusz |
|
Data: 2012-03-08 19:52:22 | |
Autor: Robert Tomasik | |
reklamacja usługi transportowej | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jjaumk$52$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-03-08 18:42, BTQ pisze: Trochę tu moim zdaniem bez sensu piszesz. Jakby facet z góry wiedział, że nie dojedzie, to by nie zawierał umowy i nie wsiadał do tego tramwaju. Natomiast osobną sparwą jest, czy ktokolwiek uzna winę porzewoźnika za niedotrzymanie rozkąłdu jazdy, ale nie znamy szczegółów i moż ew tym konkretnym wypadku da się winę dowieść. |
|
Data: 2012-03-08 19:57:53 | |
Autor: qwerty | |
reklamacja usługi transportowej | |
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjaumk$52$1@inews.gazeta.pl...
I jakież to masz żądanie? Mam nadzieję, że nie wyższe od kosztów taksówki przystanek->dworzec? Czemu nie mogą być wyższe? Skoro np. wiózł ofertę do przetargu, ale nie zdążył na czas (a ze swoją ofertą by wygrał) to stracił trochę więcej niż czas. |
|
Data: 2012-03-08 12:57:32 | |
Autor: witek | |
reklamacja usługi transportowej | |
On 3/8/2012 12:57 PM, qwerty wrote:
a ze swoją ofertą by wygrał a skąd wiesz? |
|
Data: 2012-03-08 20:13:01 | |
Autor: Liwiusz | |
reklamacja usługi transportowej | |
W dniu 2012-03-08 19:57, qwerty pisze:
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup (do Roberta również) Zgodnie z art. 362kc odszkodowanie ulega odpowiedniemu zmniejszeniu, jeśli poszkodowany przyczynił się do powstania lub zwiększenia szkody. Jeśli jadę z bardzo ważnym przetargiem, to: 1. Nie jadę ostatnim tramwajem na styk 2. Jeśli widzę, że tramwaj się spóźnia i mogę nie zdążyć, biorę taksówkę. Czyli w naszym "przetargowym" przypadku to zaniechanie działań pasażera doprowadziło do zwiększenia strat, bowiem nijak nie zgodziłbym się, że prawidłową reakcją pasażera na opóźnienie się tramwaju, jeśli ma on do załatwienia sprawę, której niezałatwienie spowoduje duże straty, jest siedzenie jak kołek i czekanie. Nadto - zgodnie z par. 1 cytowanego 362kc. zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego wynikła szkoda. Można się będzie zatem spierać, czy normalnym następstwem spóźnienia się na autobus jest utrata przez pasażera dużej kwoty pieniędzy. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-03-08 20:16:08 | |
Autor: Liwiusz | |
reklamacja usługi transportowej | |
W dniu 2012-03-08 20:13, Liwiusz pisze:
Nadto - zgodnie z par. 1 cytowanego 362kc sorry, 361 par. 1. -- Liwiusz |
|