reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail

Data: 2009-05-12 11:34:28
Autor: wspolna-flaszka.pl
reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail
Witam!
Pytanie dotyczy darmowych kont mail ktorych regulamin przewiduje doklejanie reklam.
Szkopul w tym ze regulaminy te wymuszaja zgode na popelnianie wykroczen wysylania niezamowionej informacji handlowej bo reklame nie otrzymuje nadawca maila ktory zalozyl skrzynke
a odbiorca maila (od osoby ktora te skrzynke zalozyla) ktort na bank nie wyrazil zgody na otrzymanie oferty a nadawca nie ma zadnego wplywu przeciez na doczepiane wiadomosci .

Czy firmy oferujace takie konta z reklamami nie lamia przypadkiem prawa?

P.

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-12 09:43:22
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 12 May 2009 11:34:28 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

No właśnie, to jeśli już wykroczenie, to kto jest jego sprawcą? :-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-12 11:59:25
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Olgierd wrote:
[...]

Proste: ten kto wysyła maile.
:-)

M.

Data: 2009-05-12 13:06:20
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:gubha1$p07$1news.onet.pl...
Olgierd wrote:
[...]

maile wychodza bez reklamy, reklame wrzuca dopiero pozniej operator .

Data: 2009-05-12 11:50:37
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 12 May 2009 13:06:20 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

No właśnie, to jeśli już wykroczenie, to kto jest jego sprawcą?

Proste: ten kto wysyła maile.

maile wychodza bez reklamy, reklame wrzuca dopiero pozniej operator .

A skąd my to możemy wiedzieć? ;-)

Data: 2009-05-12 14:05:48
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.05.12.11.50.37rudak.org...
[...]

no bez jaj tak dzialaja przeciez darmowe konto, chocby w nazwa.pl
Wysylasz maila o tresc heja!
odbiroca otrzymuje
Heja!
--
nazwa.pl darmowe serwery itp bzdety

Data: 2009-05-12 12:12:39
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 12 May 2009 14:05:48 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

[...]

A skąd ja mam wiedzieć, że Ty tego nie dopisałeś? :-)

Data: 2009-05-12 15:14:20
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.05.12.12.12.37rudak.org...
[...]

to ci teraz mowie, i takie jest zalozenie i pytanie z tematu aktualne :)

Data: 2009-05-13 10:03:33
Autor: Herald
Dnia Tue, 12 May 2009 12:12:39 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Bardzo prosto - darmowym 'podpisem elektronicznym" którym musiałby podpisać
nadawca swojego mejla wysyłanego do Ciebie. Po prostu mejl nie przejdzie
weryfikacji i będzie uznany za 'naruszony".

Data: 2009-05-13 08:11:58
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 May 2009 10:03:33 +0200, Herald napisał(a):

[...]

No to proszę, Thawte jest dostępne dla każdego.

Data: 2009-05-12 13:05:58
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.05.12.09.43.22rudak.org...
[...]

moim zdaniem glownie firma hostingowa, uzywajac do tego jako narzedzia
osobe ktora zaklada konto.

Data: 2009-05-12 13:09:10
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gubl73$qmk$1inews.gazeta.pl...

[...]

pamietaj ze jest cos takiego jak pomocnictwo, podzeganie itp

Data: 2009-05-12 13:13:48
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
wspolna-flaszka.pl wrote:

[...]

Wy już tak sami z sobą dyskutujecie? po tej wspólnej flaszce? ;)

M.

Data: 2009-05-12 11:51:15
Autor: Olgierd
reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail

LOL :-)

Data: 2009-05-12 12:47:00
Autor: Agent 0700
reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail
Czy firmy oferujace takie konta z reklamami nie lamia przypadkiem prawa?

Se regulamin konta darmowego poczytaj.

Nie chcesz reklam to zapłać i miej bez reklam.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-05-12 14:07:00
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w wiadomości news:gubnfu$6t7$1inews.gazeta.pl...
Czy firmy oferujace takie konta z reklamami nie lamia przypadkiem prawa?

Se regulamin konta darmowego poczytaj.

czego nie rozumiesz w moim temacie ?

Data: 2009-05-12 18:33:33
Autor: doslaw
wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

zgodze się z agentem
nie ma przymusu zakladania tam konta, a zakladajac zgadzasz sie z regulaminem, ktory przewiduje doczepianie reklamy. Jak byś się nie zgadzała, to co innego, ale dobrowolnie się zgadzasz.

na ten przykład ja nie lubie reklam, więc do moich maili reklamy nie są dołączane, ale też nie korzystam z darmowych skrzynek pocztowych ani z zadnego duzego operatora uslug hostingowych

Data: 2009-05-12 19:27:30
Autor: PiotRek
Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości news:guc8ct$qgt$1inews.gazeta.pl...
wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
regulaminem, ktory przewiduje doczepianie reklamy. Jak byś się nie
zgadzała, to co innego, ale dobrowolnie się zgadzasz.

To może przeczytajcie, jeden z drugim, post inicjujący ten wątek.
Mowa jest o mailach _wychodzących_. Adresat takiego maila
nie jest w żaden sposób związany regulaminem jakiegoś darmowego
serwisu, a mimo to otrzymuje niezamówioną informację handlową.

Piotr

Data: 2009-05-12 23:55:30
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
PiotRek wrote:

[...]

Masz 100 % racji ;-) Jednak prawdą jest, że maile ze stopką reklamową nie wysyłają się same.

Załóżmy, że w Polsce istnieje zakaz wysyłąnia reklam bez zgody odbiorcy poprzez Pocztę Polską. Na poczcie leżą bezpłatne koperty z reklamami podpasek A., a w okienku można za 10 groszy kupić koperty bez reklam. Wysyłasz list. Czy firma A. odpowiada za wysłanie niezamówionej reklamy w bezpłatnej kopercie, którą Ty wybrałeś i wysłałeś?

M.

Data: 2009-05-13 03:48:14
Autor: januszek
reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail
Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał(a):

Masz 100 % racji ;-) Jednak prawdą jest, że maile ze stopką reklamową nie wysyłają się same.

Wysyłający maila nie ma wpływu na treść reklamy.

[...]

Wybierałem z gotowych, oreklamowanych kopert czy też wysłałem w czystej a reklama na niej została naniesiona już później, w trakcie procesu wysyłania?

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-13 06:14:32
Autor: spp
januszek pisze:

Wybierałem z gotowych, oreklamowanych kopert czy też wysłałem w czystej a reklama na niej została naniesiona już później, w trakcie procesu wysyłania?

Zawierając umowę na korzystanie z bezpłatnej skrzynki _nakazujesz_ im (nie _wyrażasz_zgodę_) wysyłanie w kopertach z reklamami. :)

--
spp

Data: 2009-05-13 05:11:24
Autor: januszek
spp napisał(a):

Zawierając umowę na korzystanie z bezpłatnej skrzynki _nakazujesz_ im (nie _wyrażasz_zgodę_) wysyłanie w kopertach z reklamami. :)

Czyli ja jestem odpowiedzialny za reklame bo zawarlem taka umowe?

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-13 11:07:13
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:gudhfg$tso$1news.onet.pl...
januszek pisze:

[...]

a jak zawrzesz umowe na pomoc w zabojstwie to czyni to twojego wspolnika bezkarnym (i ciebie rowniez) ?

Data: 2009-05-13 06:35:16
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 May 2009 05:48:14 +0200, januszek napisał(a):

[...]

Wybrałeś konto pocztowe bez reklam, czy takie, gdzie usługodawca powiedział wyraźnie, że reklamy są? ;-)

Data: 2009-05-13 06:38:44
Autor: januszek
Olgierd napisał(a):

[...]

Zgubiłem się ;) Chyba próba przeniesienie tego do rzeczywistości analogowej ;) nie ma żadnego sensu ;)

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-13 06:52:33
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 May 2009 08:38:44 +0200, januszek napisał(a):

Wybrałeś konto pocztowe bez reklam, czy takie, gdzie usługodawca
powiedział wyraźnie, że reklamy są? ;-)

Zgubiłem się  Chyba próba przeniesienie tego do rzeczywistości
analogowej  nie ma żadnego sensu

No nie do końca.
Nawiązując do Twojej analogii (darmowe koperty z reklamą i odpłatne, oklejone, wskazałeś, że reklama była dla Ciebie oczywista w momencie wybierania koperty), zapytałem o to, czy korzystając z bezpłatnego konta listelowego wiedziałeś -- z regulaminu -- że usługodawca dokleja śmieci. --

Data: 2009-05-13 07:13:27
Autor: januszek
Olgierd napisał(a):

[...]

W mojej analogii koperta była biała bez reklamy a reklama była nanoszona juz później, czyli po tym jak wrzuciłem list do skrzynki pocztowej.

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-13 07:25:14
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 13 May 2009 09:13:27 +0200, januszek napisał(a):

[...]

Ale to się dzieje czasem. W Polsce chyba nieczęsto, ale widywałem zagraniczne (głównie amerykańskie) stemple z różnymi reklamami.

Data: 2009-05-13 08:49:47
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
januszek wrote:

Zgubiłem się ;) Chyba próba przeniesienie tego do rzeczywistości analogowej ;) nie ma żadnego sensu ;)

Ma. Znakomita większość problemów "w internecie" niczym się nie różni od problemów poza internetem. Tylko słowo "internet" powoduje u polityków, prawników (w tym sędziów), policjantów czy w ogóle większej częci społeczeństwa wprowadzenie w stan stuporu.

M.

Data: 2009-05-13 08:53:44
Autor: spp
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Zgubiłem się ;) Chyba próba przeniesienie tego do rzeczywistości analogowej ;) nie ma żadnego sensu ;)

Ma. Znakomita większość problemów "w internecie" niczym się nie różni od problemów poza internetem.

Reklama pełni rolę znaczka pocztowego. ;)

--
spp

Data: 2009-05-13 07:12:37
Autor: januszek
spp napisał(a):

Ma. Znakomita większość problemów "w internecie" niczym się nie różni od problemów poza internetem.

Reklama pełni rolę znaczka pocztowego. ;)

Ok, idąc tym tropem to co by było gdyby Polska Poczta zaczęła wydawać, za pieniądze reklamowe znaczki pocztowe, np reklamujace napoje, samochodzy etc ;)

j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-13 08:45:45
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
januszek wrote:

[...]

Wybrałeś te z kupki "reklamy":

23. Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Onet.pl konta użytkownika do celów komercyjnych, w szczególności poprzez:
[...]
b. dołączanie reklam i innych treści o charakterze informacji handlowej do listów przychodzących i wychodzących z bezpłatnego konta,

i zrobiłeś to świadomie, a operator z góry Cię o tym poinformował. Czyli - z formalnego punktu widzenia - to Ty rozsyłasz reklamy.

M.

Data: 2009-05-13 07:14:25
Autor: januszek
[...]

Całkowita zgoda z powyższym. Wszystko jasne. j.

--
www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

Data: 2009-05-13 11:08:11
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:gudqap$imh$1news.onet.pl...
januszek wrote:

[...]

nie, obaj lamia wspolnie i  porozumieniu prawo

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-13 11:06:22
Autor: wspolna-flaszka.pl

wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]

nie jest w żaden sposób związany regulaminem jakiegoś darmowego
serwisu, a mimo to otrzymuje niezamówioną informację handlową.

otoz to

dzialajac wspolnie i w porozumieniu ...

Data: 2009-05-13 11:05:48
Autor: wspolna-flaszka.pl

wspolna-flaszka.pl pisze:

[...]

nadal nie rozumiesz problemu, nazwa.pl z pomoca zakladajacego konto
wysyla nie zamowiona infomracje handlowa to samo inni ioperatorzy

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-12 21:12:09
Autor: Robert Tomasik
reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail
Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gubfrf$300$1inews.gazeta.pl...

Czy firmy oferujące takie konta z reklamami nie lamia przypadkiem prawa?

Oczywiście, ze łamią. Zgodnie z polskim prawem zgodę na otrzymanie reklamy ma dać odbiorca. Zgoda nadawcy nie ma tu nic do rzeczy. Gdyby reklama była doklejana w taki sposób, że ją widzi (załóżmy przy korzystaniu z maila za pośrednictwem strony da się to zrobić), to wówczas właściciel konta ma współsprawstwo. jeśli to jest gdzieś dalej doklejane, to już sam nadawca nie odpowiada.

Data: 2009-05-13 11:08:53
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guchqu$k32$2inews.gazeta.pl...
[...]

no to teraz czekac az sie skoncza darmowe konta :)

dzieki za odpowiedz

--
DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych z magazynem za 29,99 zł. !

Data: 2009-05-13 13:56:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <przemyslaw.rokicki@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gue2nj$79o$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czemu? Ja korzystam z kilku na kilku serwerach i do maili nic nie dolepiają. Żyją z przysyłanych do mnie reklam, które zresztą filtruję Spamanihilatorem.

Data: 2009-05-13 14:21:44
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:guectk$kir$1inews.gazeta.pl...
[...]

wyslij sam do siebie i zobacz. Niektorzy doklejaja, jak nazwa.pl gdy sie zalzoy darmowe konto mailowe do kupionej domeny.

zobaczylem to dopiero wtedy gdy podczepilem konto pod formularz na wspolna-flaszka.pl (na dole kontakt) i wyslalem mail o tresci blablabla, dostalem (teraz sprawdzilem):

blabla

Domeny, serwer, Strona WWW za darmo!
Pokaz Twoja firme w Sieci!
www.nazwa.pl

Data: 2009-05-13 15:45:38
Autor: doslaw
wspolna-flaszka.pl pisze:

wyslij sam do siebie i zobacz. Niektorzy doklejaja, jak nazwa.pl gdy sie zalzoy darmowe konto mailowe do kupionej domeny.

ja wyslalem z gazety i  z gugla i nic nie dostalem ponad to, co napisalem

nie chce mi sie zakladac na innych serwisach, zeby to sprawdzic,

jak ci nazwa.pl nie pasuje to zmien dostawce uslug. tylko nie laduj sie w home.pl itp, bo z deszczu pod rynne ;)

Data: 2009-05-14 23:48:11
Autor: Orange :)
W artykule <gueiu1$ddr$3@inews.gazeta.pl> doslaw napisal(a):

jak ci nazwa.pl nie pasuje to zmien dostawce uslug. tylko nie laduj sie w home.pl itp, bo z deszczu pod rynne ;)

Z ciekawości aż spytam:
co masz przeciwko home.pl ?
mam tam konto, i niczego zlego od lat nie moge powiedziec....

--

reklamuy doczepiane w darmowych kontach mail