Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź

rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź

Data: 2010-11-08 00:03:01
Autor: Michał Gut
rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź
witam,
mam pytanie. gdy od firmy kupuje konsument to prosta sprawa - sprzedający ma 14 dni na odpowiedz na reklamacje na podstawia artykulu 8 punktu 3 ustawy konsumenckiej.
a jesli transakcja jest firma-firma to jest gdzies uregulowanie dotyczace terminow odpowiedzi na żądanie skorzystania z rękojmii? chodzi mi konkretnie o brak odpowiedzi w określonym czasie. czy to skutkuje jakimiś konsekwencjami dla sprzedawcy?

--
-
pozdrawiający
-- -- ->>sirapacz<<-- -- --

Data: 2010-11-08 21:21:52
Autor: Gotfryd Smolik news
rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź
On Mon, 8 Nov 2010, Michał Gut wrote:

witam,
mam pytanie. gdy od firmy kupuje konsument to prosta sprawa - sprzedający ma 14 dni na odpowiedz na reklamacje na podstawia artykulu 8 punktu 3 ustawy konsumenckiej.
a jesli transakcja jest firma-firma to jest gdzies uregulowanie dotyczace terminow odpowiedzi na żądanie skorzystania z rękojmii?

  Wyłącznie w zasadach ogólnych.
  Czyli ma "zachować ogólną staranność", 355KC

chodzi mi konkretnie o brak odpowiedzi w określonym czasie. czy to skutkuje jakimiś konsekwencjami dla sprzedawcy?

  art.560KC - pozbawia prawa do odmówieniu kupującemu prawa do odstąpienia
od umowy. Sprawdź sam:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
  Na mój gust nie zawadziłoby mieć "ponowne wezwanie" z potwierdzeniem
odbioru albo jakiś inny dowód...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-08 21:47:18
Autor: Michał Gut
rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź
witam,
mam pytanie. gdy od firmy kupuje konsument to prosta sprawa - sprzedający ma 14 dni na odpowiedz na reklamacje na podstawia artykulu 8 punktu 3 ustawy konsumenckiej.
a jesli transakcja jest firma-firma to jest gdzies uregulowanie dotyczace terminow odpowiedzi na żądanie skorzystania z rękojmii?

 Wyłącznie w zasadach ogólnych.
 Czyli ma "zachować ogólną staranność", 355KC
tego sie obawialem. ustawa konsumencka jednak to potezne narzedzie.


chodzi mi konkretnie o brak odpowiedzi w określonym czasie. czy to skutkuje jakimiś konsekwencjami dla sprzedawcy?

 art.560KC - pozbawia prawa do odmówieniu kupującemu prawa do odstąpienia
od umowy. Sprawdź sam:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
 Na mój gust nie zawadziłoby mieć "ponowne wezwanie" z potwierdzeniem
odbioru albo jakiś inny dowód...
w moim przypadku byl towar niepelnowwartosciowy i niekompletny. wezwalem mailem - olal. napisalem pismo za potwierdzeniem odbioru ze odstepuje od umowy ks, dalem termin na zwrot kosztow.
poczekalem niecaly rok. teraz chce mu wystawic wezwanie do zaplaty z odsetkami i do sądu jak oleje.
liczylem tylko na to ze brak odpowiedzi bedzie jednoznaczny z uznaniem reklamacji jak w ustawie konsumenckiej

rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona