rekojmia, zakup auta

Data: 2013-10-15 09:20:38
Autor: Ariusz
rekojmia, zakup auta
W dniu 14.10.2013 13:06, wchpikus pisze:
Mam pytanie.
Czy na auto  zakupione od firmy, na fakture,w ktorym po 10tys km od
zakupu (3 miesiace) zapchal sie filtr i doprowadzil do zatarcia silnika,
jest rekojmia?

Warto walczyc sodownie?
Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..

W kodeksie cywilnym (art. 556) są przepisy, które regulują prawa i
obowiązki sprzedającego i kupującego w razie ujawnienia się wad rzeczy
sprzedanej.

Zgodnie z nimi sprzedawca odpowie za wady fizyczne jeśli:

- zmniejszają one wartość lub użyteczność auta (np. zepsuty silnik,
sfałszowany dowód rejestracyjny)

- auto nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił
kupującego (np. jest starsze niż zapisano w umowie, ma podkręcone liczniki)

- auto zostało wydane kupującemu w stanie niezupełnym (np. bez jednego z
dwóch kluczyków, bez instrukcji)

Czy dobrze rozumuje?
Pozdrawiam

Kupiłeś od firmy która zajmuje się sprzedażą samochodów, czy od firmy, która sprzedała już im niepotrzebny samochód.

Jeżeli to pierwsze - to czy masz fakturę na samochód, czy na prowizję, a samochód faktycznie kupiłeś od osoby fizycznej.

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-10-15 09:50:27
Autor: wchpikus
rekojmia, zakup auta
W dniu 2013-10-15 09:20, Ariusz pisze:
zy na prowizję, a samochód faktycznie kupiłeś od osoby fizyczn
Auto zakupione od firmy zajmujacej sie sprzedaza samochodow sprowadzanych.

Data: 2013-10-15 10:12:59
Autor: Ariusz
rekojmia, zakup auta
W dniu 15.10.2013 09:50, wchpikus pisze:
W dniu 2013-10-15 09:20, Ariusz pisze:
zy na prowizję, a samochód faktycznie kupiłeś od osoby fizyczn
Auto zakupione od firmy zajmujacej sie sprzedaza samochodow sprowadzanych.

Odpowiedz na pozostałe pytania masz fakturę na samochód, czy tylko na prowizję?

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-10-15 11:07:13
Autor: Ariusz
rekojmia, zakup auta
W dniu 15.10.2013 10:23, wchpikus pisze:
[...]

Jeżeli kupiłeś jako osoba prywatna to z możesz skorzystać z Niezgodność Towaru z Umową - dokładnie poczytaj,
Jeżeli na firmę to rękojmia.

Wszystko co zrobisz musisz mieć na piśmie. Jeżeli zrobisz jako konsument to mają 14 dni na odpowiedź - najczęściej firmy takie olewają sprawę, a po tym terminie na mocy ustawy twoje roszczenia będą uznane.
W piśmie dokładnie musisz napisać. Co się stało i jakie są twoje oczekiwania np. naprawa lub zwrot pieniędzy. zwrot kosztów jakie poniosłeś,...

Musisz dokładnie poczytać bo to nie jest telefon. Nie wiem, czy musisz im ten samochód dostarczyć czy wystarczy wskazać miejsce gdzie jest do odbioru. Jeżeli od zakupu nie minął rok to sprzedawca odpowiada również za towar używany. Nie wiem po której stronie jest udowodnienie, że towar w dniu wydania był wadliwym, w przypadku nowego towaru do 6 m-c od zakupu to po stronie sprzedawcy leży ten obowiązek.
Jeszcze pozostaje kwestia czy ta awaria jest następstwem naturalnego zużycia się części.

Próbuj i pochwal się co Ci się udało wywalczyć. Miałem podobną sytuację ale ja nawet samochodem nie dojechałem do domu. Niestety kupiłem od osoby prywatnej, a fakturę dostałem od komisu na prowizję. Mogłem ścigać tę osobę ale to już nie takie proste i oczywiste.

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

rekojmia, zakup auta