Data: 2018-08-19 00:10:12 | |
Autor: J.F. | |
rekordowa Tesla | |
Juz druga
https://www.tesloop.com/blog/2018/8/2/model-x-90d-300000-miles-in-two-years https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-rekordowy-przebieg/ 300k mil przejechane. " Po pokonaniu tego dystansu Teslaloop przygotował podsumowanie kosztów eksploatacji pojazdu. Wynika z niego, że auto przejechało cały ten dystans na oryginalnym zestawie akumulatorów, a średni koszt przejechania 1 mili wyniósł 6 centów, co w przeliczeniu daje równowartość ok. 14 zł na 100 km. Trzeba jednak zaznaczyć, że Model X objęty jest programem wieczystego, darmowego ładowania akumulatorów z superładowarek Tesli. Tesloop wylicza jednak, że za ładowanie według stawek obowiazujących w Kalifornii rocznie zapłaciłby dodatkowo 15,6 tys. dol. Kontrola stanu akumulatorów wykazała, że w tym czasie utraciły 12,6 proc. pojemności, przez co szacowany zasięg z początkowych 250 spadł do 216 mil. Największy spadek pojemności zanotowano w ciągu pierwszych 9 miesięcy eksploatacji. Tesloop podkreśla jednak, że charakter prowadzonej działalności nie pozwalał na stosowanie się do zaleceń producenta, by do codziennej eksploatacji ładować akumulator do poziomu nie wyższego niż 80 proc. Ten egzemplarz miał akumulatory ładowane regularnie do 95 proc., często nawet 4 razy dziennie." Ciekawe ... za prad zaplacono z gory, czy ta promocja okazala sie kosztowna. A moze Tesla liczyla na zyski z serwisu ... hm, po 6 centow, to zaplacili 18k$, ciekawe na co ... opony chyba nie az tyle ? J. |
|
Data: 2018-08-19 00:59:24 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
rekordowa Tesla | |
Czy to już koniec ? Czy może sprytny trick żeby ceny akcji runęły ?
http://m.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/tesla-aktie-suerzt-elon-musk-spricht-ueber-erschoepfung-anleger-verkaufen-a-1223849.html |
|
Data: 2018-08-19 20:52:28 | |
Autor: J.F. | |
rekordowa Tesla | |
Dnia Sun, 19 Aug 2018 19:38:05 +0200, Marek S napisał(a):
W dniu 2018-08-19 o 00:10, J.F. pisze: Ale czy przewidzieli, ze ktos bedzie ladowal 4x dziennie ... Tam gdzies padlo, ze prad kosztowalby 17k$, a benzyna 24k$ rocznie .. Do tego płacisz za ładowanie bo Tesla zrezygnowała ponoć z darmowych stacji (u nas). Do tego prąd jest droższy niż w USA więc koszt ładowania pewnie wyższy niż tankowania. ten koszt utylizacji moze byc ciekawy, jesli przerobia to na nowe baterie, tym razem juz tansze. Ale nie wspomnieli tez o sladzie weglowym pradu. W Kaliforni chyba ciagle prad nie jest tylko z fotoogniw i wiatrakow. J. |
|
Data: 2018-08-20 00:14:46 | |
Autor: Marek S | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-19 o 20:52, J.F. pisze:
Ale czy przewidzieli, ze ktos bedzie ladowal 4x dziennie ... Póki nie wymyślą grafenowego źródła zasilania, to 4x dziennie nie będzie niczym niezwykłym :-) Tam gdzies padlo, ze prad kosztowalby 17k$, a benzyna 24k$ rocznie .. Przenosząc na polskie relacje pewnie wyszłoby dużo więcej a proporcje benzyna/prąd też byłyby inne. Pisałem kiedyś, że jeździłem Nissanem Leaf - na bazie obserwacji tego modelu śmiem twierdzić, że benzyna jest tańsza. ten koszt utylizacji moze byc ciekawy, jesli przerobia to na nowe Tego nie wiem czy tańsze. Specjalista z branży mógłby się wypowiedzieć czy pozyskanie komponentów ze zużytych baterii jest tańsze niż wyprodukowanie 27 ton CO2 i stworzenie nowych. Ale nie wspomnieli tez o sladzie weglowym pradu. W Kaliforni chyba Niedawno oglądałem program na ten temat. USA przoduje ponoć w energetyce odnawialnej ale to i tak zaledwie 11%. Zgodnie z polityką Trumpa ich nie obchodzi na chwilę obecną efekt cieplarniany a mimo to... -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-08-20 00:06:47 | |
Autor: Lisciasty | |
rekordowa Tesla | |
W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 00:14:48 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
Pisałem kiedyś, że jeździłem Nissanem Leaf - na bazie obserwacji tego modelu śmiem twierdzić, że benzyna jest tańsza. Ale że samo tankowanie benzyny jest tańsze? Czy uwzględniając koszt zakupu dupowozu? Taki nissan jadąc jednostajnie 100km/h powinien zjeść około 10kWh na 100km, dodając do tego straty na ładowaniu i naddatek na przyspieszanie niech to będzie 20kWh czyli 11 zeta w taryfie G11. Mnie przejechanie 100km na gazie kosztuje przynajmniej 20 zeta, a gdzie tu porównywać do benzyny? L. |
|
Data: 2018-08-21 20:16:55 | |
Autor: Marek S | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-20 o 09:06, Lisciasty pisze:
Ale że samo tankowanie benzyny jest tańsze? Czy uwzględniając koszt zakupu dupowozu? Jeżdżąc takowym nie zauważyłem w budżecie domowym rzucających na kolana oszczędności na "tankowaniu". Trochę taniej wychodziło. A doliczając koszt zakupu - kalkulacja odstrasza. Biorąc pod uwagę jakieś lepsze modele typu Tesla (choć moim zdaniem to puszka wykończeniem na poziomie najsłabszej Astry), to już w ogóle koszty są absurdalne. Taki nissan jadąc jednostajnie 100km/h powinien zjeść około 10kWh Teraz dodaj do tego 30% na ogrzewanie zimą (klima jest dużo bardziej oszczędna). Bez ogrzewania, w ruchu mieszanym - obwodnica/miasto 60-80km to max. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-08-22 08:14:25 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 21.08.2018 o 20:16, Marek S pisze:
Teraz dodaj do tego 30% na ogrzewanie zimą (klima jest dużo bardziej oszczędna). Bez ogrzewania, w ruchu mieszanym - obwodnica/miasto 60-80km to max. Eee, popatrz na pompy ciepła (bo taka jest w Tesli). Nie widziałem jeszcze takiej w której EER było by wyższe od COP. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2018-08-22 09:03:04 | |
Autor: T. | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-22 o 08:14, Mateusz Bogusz pisze:
W dniu 21.08.2018 o 20:16, Marek S pisze: Miałem okazję pojeździć Renault Kangoo Z.E. Nie wiem, jak zimą, ale klima była bardzo skuteczna w te upały, a kabina dość spora. To auto ma właśnie pompę ciepła, która - ponoć - nie zabiera dużo prądu na grzani/chłodzenie. T. |
|
Data: 2018-08-22 12:03:31 | |
Autor: Myjk | |
rekordowa Tesla | |
Wed, 22 Aug 2018 08:14:25 +0200, Mateusz Bogusz
Eee, popatrz na pompy ciepła (bo taka jest w Tesli). Nie widziałem jeszcze takiej w której EER było by wyższe od COP. Przecież każdy samochód wyposażony w "klimatyzację" ma pompę ciepła. Nie każdy jednak może grzać. Dlatego śmieszy mnie jak do takiego Leafa posiadającego klimę trzeba dopłacić 2500zł za pompę ciepła, którą ten samochód w standardzie posiada. Jedyne co tam trzeba zrobić, to obieg odwrócić, co robi się od dawna w standardzie we wszystkich splitach domowych/biurowych. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-08-22 08:28:46 | |
Autor: Lisciasty | |
rekordowa Tesla | |
W dniu środa, 22 sierpnia 2018 12:03:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Przecież każdy samochód wyposażony w "klimatyzację" ma pompę ciepła. Nie Nie rozumiem zdziwienia. Za radio z nawigacją w woldzwagenie trzeba dopłacić 5 tysiaków a za hak drugie tyle, a jakbyś to samo kupił w sklepie to zapłaciłbyś 20% tego. Jak się da to się kroi frajerów... L. |
|
Data: 2018-08-22 18:07:22 | |
Autor: kk | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-22 o 17:28, Lisciasty pisze:
W dniu środa, 22 sierpnia 2018 12:03:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał: Na czym polega frajerstwo? |
|
Data: 2018-08-22 19:57:53 | |
Autor: Tom N | |
rekordowa Tesla | |
kk w <news:plk1ns$j7a$1news.icm.edu.pl>:
Na czym polega frajerstwo? Zonda lambda 3000PLN w serwisie i 300PLN u Juzka... Ten sam partnumber isotnego elemenu, różnica w kabelkowaniu... Wypierdalaj w podskokach kmiocie. -- 'Tom N' |
|
Data: 2018-08-22 21:55:56 | |
Autor: kk | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-22 o 19:57, (Tom N) pisze:
kk w "Zonda lambda" w radiu? |
|
Data: 2018-08-23 01:15:24 | |
Autor: Tom N | |
rekordowa Tesla | |
kk w <news:plkf4f$v6o$1news.icm.edu.pl>:
"Zonda lambda" w radiu? W haku, kmiocie... -- 'Tom N' |
|
Data: 2018-08-23 20:50:31 | |
Autor: kk | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-23 o 01:15, (Tom N) pisze:
kk w Ty do mnie piszesz z chlewika? |
|
Data: 2018-08-23 22:44:01 | |
Autor: Tom N | |
rekordowa Tesla | |
kk w <news:plmvlo$n8s$4news.icm.edu.pl>:
Ty do mnie piszesz Piszę do kmiota. -- 'Tom N' |
|
Data: 2018-08-24 14:43:27 | |
Autor: kk | |
rekordowa Tesla | |
W dniu 2018-08-23 o 22:44, (Tom N) pisze:
kk w Z chlewa? |
|
Data: 2018-08-23 13:55:44 | |
Autor: Myjk | |
rekordowa Tesla | |
Wed, 22 Aug 2018 08:28:46 -0700 (PDT), Lisciasty
Nie rozumiem zdziwienia. Za radio z nawigacją w woldzwagenie trzeba Ale mi nie chodzi o wartość, tylko że trzeba zapłacić ponownie za coś, co już tam jest w standardzie. No chyba że wtedy dają faktycznie dwie sprężarki, dwa obiegi... tylko po co? Pokaż mi producenta co daje hak czy radio w standardzie a potem jeszcze każe sobie dopłacać za urządzenie do ciągnięcia przyczepy, względnie urządzenie do odtwarzania fal radiowych. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-08-22 13:44:47 | |
Autor: J.F. | |
rekordowa Tesla | |
Dnia Wed, 22 Aug 2018 12:03:31 +0200, Myjk napisał(a):
Wed, 22 Aug 2018 08:14:25 +0200, Mateusz Bogusz Zeby nie powiedziec "zaden", bo ktory potrafi - tesla ? Dlatego śmieszy mnie jak do takiego Leafa Zawsze jakas komplikacja. J. |
|
Data: 2018-08-22 14:06:49 | |
Autor: Myjk | |
rekordowa Tesla | |
Wed, 22 Aug 2018 13:44:47 +0200, J.F.
Zeby nie powiedziec "zaden", bo ktory potrafi - tesla ? Żaden, bo i tak ciepła ze spaliniaka jest tyle, że odwracanie obiegu aby zmniejszyć ilość energii na cele grzewcze nie ma kompletnie sensu. Wprost przeciwnie niż w samochodzie elektrycznym. U mnie w MOL też nie ma grzania z pompy ciepła, jest tylko zwykła nagrzewnica z COP1, a w razie czego mam jeszcze spalinową grzałkę. Zawsze jakas komplikacja. Na tyle niewielka, że w splitach to już standard i w zasadzie samych pomp ciepła z funkcją chłodzenia już nie sprzedają. Wszystkie mają także funkcję grzania. Jedyne co tutaj można zmienić dodatkowo, to powiększenie chłodnicy żeby lepszą sprawność uzyskać. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-08-22 14:47:33 | |
Autor: J.F. | |
rekordowa Tesla | |
Dnia Wed, 22 Aug 2018 14:06:49 +0200, Myjk napisał(a):
Wed, 22 Aug 2018 13:44:47 +0200, J.F. Ale troche samochodow elektrycznych jest, wiec moze nie zaden :-) J. |
|
Data: 2018-08-20 09:45:06 | |
Autor: Myjk | |
rekordowa Tesla | |
Sun, 19 Aug 2018 00:10:12 +0200, J.F.
Kontrola stanu akumulatorów wykazała, że w tym czasie utraciły 12,6 Niektórzy nie muszą a i tak łądują w opór (bo instrukcji nie przeczytali), a potem się dziwią, że połowa pojemności gdzieś zniknęła i snują że elektryczne auta to gówno. Moje auto po 3 latach (77 tys. przelotu) w OL PHEV mam pełną pojemność akumulatorów. Ciekawe ... za prad zaplacono z gory, czy ta promocja okazala sie Etam kosztowna, przecież on nie był jedynym który wziął prąd na ryczałt, czyli literalnie reszta użytkowników zapłaciła za niego i Tesla nic na tym nie straciła. Zresztą przy tej cenie samochodu i reklamie jaką ten egzemplarz zrobił, zwróciło się to im z nawiązką. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-08-23 20:33:08 | |
Autor: Sebastian Biały | |
rekordowa Tesla | |
On 8/19/2018 7:38 PM, Marek S wrote:
Zaciekawiło mnie wyliczenie śladu węglowego dla Tesli. Kiedyś gdzieś wyczytałem, że wyprodukowanie zestawu akumulatorów do jakiegoś elektryka to 27 ton CO2 do atmosfery (o koszcie węglowym utylizacji nie wspomniano). Tymczasem w artykule taki drobiazg pominięto. Jak opisują silniki spalinowe to ten drobiazg jak koszt produkcji silnika w CO2 też się pomija :D |
|
Data: 2018-08-24 09:12:17 | |
Autor: Myjk | |
rekordowa Tesla | |
Thu, 23 Aug 2018 20:33:08 +0200, Sebastian Biały
Jak opisują silniki spalinowe to ten drobiazg jak koszt produkcji silnika w CO2 też się pomija :D Pomija się też koszt produkcji i utylizacji olejów które ten silnik przerabia w ciągu eksploatacji (ile się tego wylewa na drogi to już w ogóle). A jak olej w silniku, to i w skrzyni biegów bez której ten silnik się nie obejdzie. Borygo też pomijają. Dużo pomijają. W końcu lobby paliwowe ma co tracić. -- Pozdor Myjk |
|