remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V

Data: 2011-03-17 13:09:30
Autor: Grześ
remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
Witam. Jak w temacie, silnik bierze mniej więcej 2-2,5 litra oleju na 1000 km.
Dużo za dużo. Przebieg teoretycznie 175 tys. km ale auto używane więc nie
wiadomo czy jest dużo większy czy po prostu poprzedni właściciel miał ciężką
nogę i go zajeździł. Fakt że przebieg 175 tys km nie jest aż tak wysoki żeby
zajeździć silnik. Spalanie LPG ok 13 litrów na 100 km po mieście. Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się
remont silnika?

pozdr
Grzesiu

Data: 2011-03-17 14:23:37
Autor: sth
remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
Moje pytanie z grubsza - w jakich widełkach cenowych powinien zamknąć się
remont silnika?

nieoplacalne

Data: 2011-03-17 07:21:42
Autor: Mateusz
remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
Pytanie w jakim zakresie ma być przeprowadzony ten remont, czy
całościowo (panewki, pierścienie, tłoki , wał do szlifowania,
cylindry, cholera wie co jeszcze ;)).

Nie jest tak, że jak bierze tylko olej to można się ograniczyć do
wymiany  pierścieni i uszczelniaczy ?

Data: 2011-03-17 17:04:24
Autor: gacek
On 2011-03-17 14:09, Grześ  wrote:
[...]

3 lata temu za podobną operację w 8-zaworowym zapłaciłem w okolicach 2k (wówczas powiedzmy 50% wartości samochodu). W jednym cylindrze była wżerka, naprawa przez zeszlifowanie bardziej i włożenie tuleji - żeby zachować średnicę. Zamiast litra oleju na 1000 - dolewam tylko to co zostaje po wymianie. 45kkm później - jest dobrze.

I naprawa, i przeszczep, i wymiana samochodu - wszystko ma swoje ceny i jakieś ryzyko.

gacek

Data: 2011-03-21 01:36:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V
Hello Grześ,

Thursday, March 17, 2011, 2:09:30 PM, you wrote:

Witam. Jak w temacie, silnik bierze mniej więcej 2-2,5 litra oleju na 1000 km.

Masakra.

Dużo za dużo. Przebieg teoretycznie 175 tys. km ale auto używane więc nie
wiadomo czy jest dużo większy czy po prostu poprzedni właściciel miał ciężką
nogę i go zajeździł.

Ja mam bardzo ciężką nogę i przy przebiegu 175 kkm mój Lanos 1.6
żłopał taką ilośc oleju na 15 kkm.

[...]

Mam obawy, że zobaczysz tu odpowiedzi "nieopłacalne". Ja mojego
remontowałem przy 193 kkm, obecnie ma 245 kkm.

--
Best regards,

Data: 2011-03-21 01:47:16
Autor: Michał
[...]

siostra coś takiego miała, i sprzedała za 2.6k (prod: ~2000),
remont coś koło 2k i podobno taniej silnik kupić było.
A jeszcze taniej sprzedać.

ale spoko teraz ma następne i to samo zaraz będzie, one kończą gdzieś koło 300kkm. (2.0 z leganzy koło 500kkm)

pozdrawiam.

--

remont silnika Lanos 1,6 e-tec 16V