rentowność amerykańskich obligacji ?

Data: 2009-06-29 17:53:17
Autor: tomek
rentowność amerykańskich obligacji ?
proszę o odpowiedź bardziej doświadczonych inwestorów:
jak się ma oprocentowanie/rentowność amerykańskich papierów skarbowych w sytuacji gdy FED zacznie podnosić stopy procentowe?
czy warto inwestować w fundusze obligacji dolarowych zakładając powrót FED na ścieżkę podnoszenia stóp procentowych (np. TFI UniDolar) ?

Data: 2009-06-29 18:38:05
Autor: Joachim
tomek pisze:
[...]

Nie warto.

Fed podniesie stopy procentowe jeśli będzie zagrożenie dla inflacji.

Jak zagrożenie dla inflacji się pojawi, to obligacje zaczną spadać.
Jak pojawia się zagrożenie inflacją rentowność rośnie (czyli cena obligacji spada).

J.

Data: 2009-06-29 23:31:35
Autor: freak

Użytkownik "tomek" <asteroid@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h2ao1h$2jef$1omega.artcom.pl...
[...]

niewiem ale na stronie głównej onet-u piszą "Kupuj obligacje! Teraz!"
http://biznes.onet.pl/0,1999309,wiadomosci.html

tłumacząc na polski - jeśli jakieś masz szybko się ich podbądź ;-)

Data: 2009-06-29 17:35:24
Autor: green ludek
rentowność amerykańskich obligacji ?
a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena
obligacji spada to fund zarabia ?
http://stooq.pl/q/?s=piod.tfi&d=20090626&c=3y&t=l&a=lg&r=10us

Data: 2009-06-29 17:38:48
Autor: green ludek
rentowność amerykańskich obligacji ?
a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena
obligacji spada to fundusz zarabia ?

taka korelacje przedstawia ponizszy wykres
http://stooq.pl/q/?s=piod.tfi&d=20090626&c=3y&t=l&a=lg&r=10us

Data: 2009-06-30 16:59:23
Autor: green ludek
rentowność amerykańskich obligacji ?
dopowiem tylko ze ten fundusz w 83 procentach inwestuje w obligacje i
inne papiery dluzne w usa.
czy ja dobrze rozumiem wykres ktory przedstawilem ? czy rzeczywiscie
wynika z niego, ze jak spadala rentownosc czyli rosla cena obligacji
to fundusz tracil ?

Data: 2009-07-01 10:29:12
Autor: Madafaka
rentownosc amerykanskich obligacji ?
a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena
obligacji spada to fundusz zarabia ?

Widze ze poziom grupy coraz wyzszy. Juz nawet ludzie z podstawowki tu pisuja...

Ehh, fundusz o ktorym piszesz jest wyceniany w PLN a obligacje do ktorych porownujesz w USD.
Czyli jak dolar szybciej rosnie niz obligacje spadaja to dla 'inwestora' z polski wyglada ze rosnie.

Poza tym fundusz opodatkuje Ci wzrosty na dolarze.
Wiec jest ch*jowym  pomyslem inwestowanie w ten fundusz.
Poprostu kup sobie $ w kantorze i trzymaj w skarpecie.

Odnosnie obligacji. Inwestujemy w nie w zupelnie innej fazie rynku niz teraz.
Dla ulatwienia powiem ze wlasciwa faza bedzie za kilka lat ;)) Oznacza to ze teraz lepiej o nich zapomniec.

Data: 2009-07-01 03:03:12
Autor: green ludek
On 1 Lip, 10:29, "Madafaka" <a...@a.pl> wrote:
> [...]

porownujesz w USD.
Czyli jak dolar szybciej rosnie niz obligacje spadaja to dla 'inwestora' z
mnie nie interesuje inwestowanie w obligacje, interesuje mnie wycena
tego i innych funduszy
to oczywiste, ze wycena bedzie zalezec w duzej mierze od kursu usdpln,
ale to co napisales jest dalekie od prawdy
zerknijmy na porownanie usdpln-obligacje-fundusz
http://stooq.pl/q/?s=piod.tfi&d=20090629&c=3y&t=l&a=lg&r=usdpln+vs+10us
co widzimy ? ze jak rentownosc leciala na leb na szyje, a dolar pial
sie jak szalony to co robil fundusz ? tracil....

a teraz jeszcze jeden fundusz pioneera http://stooq.pl/q/?s=pio6.tfi&c=mx&t=l&a=lg&b=0
generalnie inwestowanie w niego to tak jakby stale oprocentowanie w
banku i to nie za wysokie, do czasu gdy przychodzi mocna fala spadkowa
na gieldach, bo wtedy nagle ni z gruchy ni z pietruchy pokazuje sie
pokazny spadek

a teraz pytanie do ktorego daze, czy nazwy funduszy(de fakto
produktow) to tylko fikcja ,kasa jest jedna ,a zyski poszczegolnych
funduszy (oczywiscie w ramach jednego banku) sa tworzone wedlug widzi
mi sie tak aby calosciowy bilans sie zgadzal?

Data: 2009-07-01 03:18:13
Autor: green ludek
On 1 Lip, 10:29, "Madafaka" <a...@a.pl> wrote:> >a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena

Data: 2009-07-01 13:46:32
Autor: Ronnie
rentownosc amerykanskich obligacji ?
Wystraczy odwiedzic strone funduszu - czego nie zrobil niestety nasz inwestor.
Tutaj jest wszystko wyjasnione: http://www.pioneer.com.pl/pioneer/arts.podplus

Czyli fundusz 'obligacji' ma 16% akcji w swoim skladzie ;))

Wynika z tego ze porownywanie go do instrumentu 10US mija sie z celem.
Czyli waluta nie ta i instrument nie ten - moze dlatego nie pasuje?

a teraz pytanie do ktorego daze, czy nazwy funduszy(de fakto
produktow) to tylko fikcja

Powyzszy link pokazuje ze tak.

a jeszcze odnosnie fazy to w obligi teoretycznie inwestujemy podczas
late contraction, a niby co teraz mamy ? poczatek bessy ???

Zastanow sie czy ktos rozsadny kupilby papiery oprocentowane na 2% na 10 lat? Albo jeszcze lepiej 30-latki.
Kpisz czy o droge pytasz? No chyba ze ma 'faze' po wypiciu flaszki.

Data: 2009-07-01 05:37:45
Autor: green ludek
On 1 Lip, 13:46, "Ronnie" <c...@c.pl> wrote:
[...]

twierdzisz, ze nie odwiedzilem ,a zastanowiles sie moze skad
wiedzialem ze 83% to obligi i inne papiery dluzne o czym wspomnialem
wczesniej ?

uwazasz ze 16% portwela ciagnie go na dno ? come on!

napisalem ,ze teoretycznie, http://bigpicture.typepad.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/econ_cycle.jpg

Data: 2009-07-01 15:06:00
Autor: Ronnie
rentownosc amerykanskich obligacji ?
> uwazasz ze 16% portwela ciagnie go na dno ? come on!

Matematyka nie jest Twoja mocna strona...

kazde 100$ - alokowane nastepujaco: 83$ obligacje, 16$ akcje
I teraz obligacje rosna +1% a akcje spadaja -70%. Co mamy? 83$ rosnie -> 84$, a 16$ spada do 5$.
Kocnowy rezultat 84$ + 5$=89$ czyli spadek o 11% na calosci a to rzekomo fundusz obligacyjny.

Wychodzi na to zeby z czymkolwiek porownac ten fundusz nalezy uwzglednic 3 zmienne:
kurs usdpln, obligacje amerykanskie i akcje amerykanskie w odpowiedniej proporcji.
Pytanie jeszcze jakie ma obligacje w portfelu (stale/zmienne oprocentowanie)
no i jakie akcje (blu-cipy czy bardziej smieciowe) - ale to tylko 'zarzadzajacy managier' wie.

Z mojej strony EOT

Data: 2009-07-01 03:18:04
Autor: green ludek
[...]

ale jak juz wspomnialem nie interesuje mnie inwestowanie w obligi,
przyczepilem sie tylko pod temat.

rentowność amerykańskich obligacji ?