repartycjonowane dysku bez utraty danych

Data: 2012-03-18 07:53:48
Autor: marek R.
repartycjonowane dysku bez utraty danych
Poszukuję czegoś  jak Partition Magic, ale za free lub w pełni
funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej. Może mi ktoś
polecić coś pewnego ?

Data: 2012-03-18 10:43:19
Autor: Pszemol
"marek R." <marek.newsgroups@gmail.com> wrote in message news:609a289f-b86a-472d-ac75-785b469f58ael1g2000vbc.googlegroups.com...
Poszukuję czegoś  jak Partition Magic, ale za free lub w pełni
funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej.
Może mi ktoś polecić coś pewnego ?

Czy dobrze zgaduję, że używasz systemu MS Windows?

Nie znam programu który potrafiłby połączyć ze sobą dwie
ZAPISANE partycje danymi/plikami. Wszystkie tego typu
programy operują na pustej przestrzeni dysku...

Aby rozszerzyć partycję systemową nie potrzebujesz specjalnego
programu - wystarczy zrobić kopię zapasową partycji dodatkowej
na innym dysku (bez tego i tak nie bawiłbym się software) i ją
usunąć. Mając dysk w stanie takim że masz partycję systemową
i pustą przestrzeń po dodatkowej partycji uruchamiasz w Windows
Adminitrative Tools (nie wiem jak to po polsku będzie "Narzędzia
Zarządzania"?) i stamtąd Computer Management, potem Storage
i tam masz Disk Management. Zobaczysz graficzną reprezentację
dysków i partycji - możesz kliknąć myszką na partycji systemowej
i ją sobie rozszerzyć na puste miejsce...

Data: 2012-03-18 17:23:01
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-03-18 16:43, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Do jakiej wielkości dysku zadziała ta metoda ?

Pozdrawiam

Data: 2012-03-18 11:36:11
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:jk5257$4hc$1node2.news.atman.pl...
Do jakiej wielkości dysku zadziała ta metoda ?

Nie spodziewałbym się żadnych dodatkowych ograniczeń ponad
te, które dotyczą rozmiarów partycji ogólnie (np. 2GB dla FAT16).
A jak uderzysz w limit rozmiaru partycji systemowej na jakimś
starszym systemie (XP?) to Partition Magic tez Ci przecież nic nie da.

Data: 2012-03-18 16:25:03
Autor: tygryseek
[...]

Nie zapomnij jednak zrobic kopii danych przed łączeniem dysków.
Licho nie śpi.
Poszukaj wersji portable.
Lub zapoznaj się z programem  GParted.
Pozdrawiam

Data: 2012-04-08 21:03:50
Autor: _ąćęłńóśźż.
repartycjonowane dysku bez utraty danych
EaseUs Partition Master Home Edition.
Polecam.

-- -- -

Data: 2012-03-18 17:55:49
Autor: Agaton
W dniu 18-03-2012 15:53, marek R. pisze:
[...]

MiniTool Partition Wizard Home Edition. Pobierz "Free Download Bootable CD Now!"
http://www.partitionwizard.com/download.html

Data: 2012-03-18 19:41:49
Autor: PL(N)umber_One
repartycjonowane dysku bez utraty danych
Witam
Easeus Partition Master
http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/merge-partition.htm
Funkcji zmiany rozmiarów partycji używałem, bez problemów. Ma też funkcję łączenia partycji. Darmowy.
PP --

Data: 2012-03-19 18:42:32
Autor: 1634Racine
repartycjonowane dysku bez utraty danych
PL(N)umber_One  in news:jk5dpt$8ts$1inews.gazeta.pl
[...]

tzn:
c- systemowa
d - zainstalowane programy (zamiast na partycji c)
e - skladowisko roznosci
 - mozna tym cudem BEZ UTRATY DANYCH poszerzac/zwezac kazda z partycji?

Data: 2012-03-19 19:50:30
Autor: PL(N)umber_One
1634Racine <1634@Racine.pl> napisał(a):
[...]
Miałem:
C - system i programy.
D- dane
Zmniejszyłem D a następnie, zwiększyłem C -  bez kłopotów.
Łączenia partycji (w tym systemowej), nie testowałem.
Co oczywiste, zalecają najpierw dla bezpieczeństwa zrobić kopię narzędziem wbudowanym lub zewnętrznym.
PP  --

Data: 2012-03-19 23:45:53
Autor: 1634Racine
repartycjonowane dysku bez utraty danych
PL(N)umber_One  in news:jk82m6$pn5$1inews.gazeta.pl
[..........]
Miałem:
C - system i programy.
D- dane
Zmniejszyłem D

czyli dostales tylko wolna pusta przestrzen na hdd, ale nie pusta trzecia partycje,jak rozumiem....

a następnie, zwiększyłem C -  bez kłopotów.

i przesunales suwak zagarniajac te pusta przestrzen dla c, tak?

Data: 2012-03-19 23:30:56
Autor: PL(N)umber_One
> [...]

> a następnie, zwiększyłem C -  bez kłopotów.

i przesunales suwak zagarniajac te pusta przestrzen dla c, tak?

Tak zrobiłem. Zmniejszenie D, spowodowało powstanie pustej(nie przypisanej) przestrzeni. Trzeba tylko zwrócić uwagę,w tym konkretnym przypadku, aby zmniejszyć D tak, aby pusta przestrzeń powstała od strony partycji C - przesunąć lewą krawędź D. Robiłem to, na wszelki wypadek, w 2 krokach, zapisując każdorazowo nową konfigurację, najpierw zmniejszenie D, potem zwiększenie C.
PP  --

Data: 2012-03-20 14:54:34
Autor: 1634Racine
repartycjonowane dysku bez utraty danych
PL(N)umber_One  in news:jk8fjg$l46$1inews.gazeta.pl

jasne.

Data: 2012-03-21 23:08:57
Autor: Czarek
W dniu 2012-03-20 00:30, PL(N)umber_One napisał/a:
Trzeba tylko zwrócić uwagę,w tym konkretnym przypadku, aby
zmniejszyć D tak, aby pusta przestrzeń powstała od strony partycji C -
przesunąć lewą krawędź D.

Nie trzeba pilnować odpowiedniej strony, trzeba tylko troszkę myśleć używając tego programu a jest on bardzo prosty w obsłudze.
Kolorowe prostokąty w dolnej części okna programu nie są tylko tylko dla ładnego wyglądu - one też spełniają funkcję ułatwiającą obsługę programu.
Miejsce nieprzydzielone może być z obojętnie której strony - w przypadku złej, po prostu "łapiesz" za kolorowy pasek obrazujący daną partycję i ją przesuwasz w prawo lub lewo - miejsce nieprzydzielone znajdzie się z tej strony, która jest dla Ciebie wygodna.

--
Cz.

Data: 2012-03-22 00:12:58
Autor: PL(N)umber_One
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(a):
> [...]

Miejsce nieprzydzielone może być z obojętnie której strony - w przypadku złej, po prostu "łapiesz" za kolorowy pasek obrazujący daną partycję i ją przesuwasz w prawo lub lewo - miejsce nieprzydzielone znajdzie się z tej strony, która jest dla Ciebie wygodna.

Chylę czoła :)
PP

Data: 2012-03-19 20:31:46
Autor: janusz_kk1
Dnia 18-03-2012 o 15:53:48 marek R. <marek.newsgroups@gmail.com>  napisał(a):

[...]
Poszukaj starszego obrazu hiren-a tam jest w narzędziach arconis, nim  zrobisz
zmianę wielkości partycji bez utraty danych, i tylko tak rĂłb, wpierw  zmniejsz
tą drugą, daj mu zapisać zmiany a potem rozszerz systemową.
Polecam wersjęhirena 9.9 bo ta nowsza już tego narzędzia nie ma.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2012-03-19 20:38:09
Autor: janusz_kk1
repartycjonowane dysku bez utraty danych
tu masz
http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v99/
i narzędzie
'Acronis Disk Director 10.0.2160: Popular disk management functions in a  single suite.'
na dole strony masz plik zip, rozpakować, wypalić na cd
i wystartować z tego kompa.

--
Pozdr
JanuszK

repartycjonowane dysku bez utraty danych