rewolucja w OC

Data: 2013-10-11 16:11:20
Autor: J.F
rewolucja w OC
http://finanse.wp.pl/kat,1033763,title,Czy-czeka-nas-rewolucja-w-komunikacyjnych-OC,wid,16013945,wiadomosc.html

"Szykuje się poważna zmiana w systemie ubezpieczeń komunikacyjnych OC. Planowo w I kwartale 2014 r. ma wejść w życie tzw. bezpośrednia likwidacja szkód. [...]
Jednak jeśli zmiany wejdą w życie, to odszkodowanie otrzymamy od naszego ubezpieczyciela z naszego OC, bez konieczności poszukiwania ubezpieczyciela OC sprawcy zdarzenia. Niezależny rzeczoznawca będzie dokonywał wyceny, co pozwoli ukrócić praktykę zaniżania odszkodowań. Po załatwieniu sprawy i wypłacie odszkodowania nasz ubezpieczyciel zwróci się do ubezpieczyciela sprawcy o zwrot wypłaconej kwoty. "

Hm, cos juz przeglosowali, czy dziennikarze robia z luznego pomyslu widly  ?

Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

J.

Data: 2013-10-11 16:00:48
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
Z niezależnego rzeczoznawcy?

Zreszta, pytanie czy teraz jest drogo czy tanio? Nie masz porównania to nie wiesz, jak mówia w reklamie.

Ja płaciłem za jedno z aut 670zł w PZU. W tym roku sprawdziłem na rankomacie i wyszło mi 550. No to przenosze sie. Ale tak sie jakos zdarzyło ze sprawdziłem jeszcze u agenta który ma kilka towaryst u siebie - efekt - 450zł...
Z 550 tez byłem zadowolony. :)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-10-11 10:01:15
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu piątek, 11 października 2013 18:00:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Osobnik posiadaj�cy mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisa�(a) w poprzednim odcinku co nast�puje:

> Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

Ale skad te podwy�ki mia�yby sie wzia�?

Z niezale�nego rzeczoznawcy?

Zreszta, pytanie czy teraz jest drogo czy tanio? Nie masz por�wnania to nie wiesz, jak m�wia w reklamie.

Ja p�aci�em za jedno z aut 670z� w PZU. W tym roku sprawdzi�em na rankomacie i wysz�o mi 550. No to przenosze sie. Ale tak sie jakos zdarzy�o ze sprawdzi�em jeszcze u agenta kt�ry ma kilka towaryst u siebie - efekt - 450z�...

Z 550 tez by�em zadowolony. :)

-- Pozdrawia... Budzik

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuďż˝ takďż˝e "_")

"�ycie jest cierpieniem, pieni�dze morfin�"

Tak jak Ty też chciałbym się dowiedzieć skąd miała by się brać podwyżka. Są ubezpieczyciele co w reklamach twierdzą że dają 70% zniżki. Tak jak Ty sprawdziłem dokładnie ceny i znalazłem ofertę o 200 złotych niższą niż miałem. Po raz kolejny się okazało że dotychczasowy ubezpieczyciel zagrał a chuja przysyłając niezwykle korzystną propozycję przedłużenia u niego ubezpieczenia. Łaskawie nic nie podniósł stawki. Co ciekawsze agent sprawdził ile bym u niego zapłacił ( u tego starego ubezpieczyciela) jak bym się do niego przeniósł a nie kontynuował. Wyszło 130 złotych taniej. Prawdopodobnie w związku z krótszą smyczą spada ilość wypadków. I niższe składki są tego efektem. Żeby wzrosły musiałby powstać jakiś poważny powód. Zmiana sposobu wypłacania nie jest takim powodem.

Data: 2013-10-11 18:50:01
Autor: WW
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-11 18:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
Z niezależnego rzeczoznawcy?

Naprawdę sądzisz, że jedno TU drugiemu tak chętnie odda kasę?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2013-10-11 18:00:29
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail wuwu0@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
Z niezależnego rzeczoznawcy?

Naprawdę sądzisz, że jedno TU drugiemu tak chętnie odda kasę?

Czyli sądzisz, ze beda podwyżki bo TU zaczną sie ze soba wzajemnie procesowac?
Jakos wierze w zdrowy rozsadek firm prowadzących biznes.
Predzej zrobia jakas liste dobrych rzeczoznawców i ich oceny beda akceptować albo podejdą do tematu jeszcze inaczej, ale bez zbędnego marnowania własnych zasobów.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2013-10-11 18:54:10
Autor: funn
rewolucja w OC
W dniu 11-10-2013 18:50, WW pisze:
Naprawdę sądzisz, że jedno TU drugiemu tak chętnie odda kasę?

Naprawde sadzisz, ze beda mieli jakis wybor?
Takie rozwiazanie z powodzeniem dziala w likwidacji szkod powstalych w domu. Wiem z autopsji - odszkodowanie z zalanego mieszkania wyplacilo mi moje TU, a pozniej regresem sobie sciagneli z ubezpieczenia winnego. Szybko, bezbolesnie i (jak sie dowiedzialem) calkiem standardowo, jesli chodzi o jakiekolwiek procedury zalatwiania takich spraw. Wg mnie takie zmiany faktycznie beda korzystne z punktu widzenia klienta.

Data: 2013-10-12 10:22:27
Autor: WW
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-11 18:54, funn pisze:
[...]

Dwukrotnie wymieniałem szybę z własnego OC i żądałem regresu. Dwukrotnie okazało się, że TU nawet nie wszczęło tej procedury, tylko zaliczyło mi szkodę.
Dlaczego mam sądzić, że dziś TU będą pracowały rzetelniej?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

p.s.
W obu strawach w końcu ustąpili.

Data: 2013-10-12 16:25:46
Autor: lublex
rewolucja w OC
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał

Dwukrotnie wymieniałem szybę z własnego OC...
AC miało być?

pozdr
lublex

Data: 2013-10-11 19:34:09
Autor: J.F
rewolucja w OC
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Szykujcie sie na spore podwyzki :-)
Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
Z niezależnego rzeczoznawcy?

Z "zadowolenia klienta" :-)
Skoro klient ma byc zadowolony bardziej niz obecnie, to trzeba mu bedzie wiecej zaplacic :-)

I tak swoja droga to jestem ciekaw kiedy powstana ubezpieczyciele nastawieni na "wyrwanie kasy" od innych.

Ale ja takie sprawdzenia robie co rok.

J.

Data: 2013-10-11 19:42:30
Autor: z
rewolucja w OC
[...]

No właśnie. Znowu nagonka i straszenie że jak chcecie mieć lepsze, łatwiejsze przepisy to i tak zabulicie za te luksusy z własnej kieszeni.
dlatego lepiej już się godzić na to co jest łącznie ze zmowami cenowymi, zakazanymi klauzulami i praktykami.

Gdyby sądy nie były takie niemrawe to taki ubezpieczyciel kłaniałby się i całował po rękach każdego klienta.

Wiem... poruszyć wymiar sprawiedliwości to jak ruszyć Ziemię :-)

Data: 2013-10-11 11:07:50
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu piątek, 11 października 2013 19:42:30 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2013-10-11 18:00, Budzik pisze:

> Osobnik posiadaj�cy mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisa�(a) w poprzednim odcinku co nast�puje:

> Ale skad te podwy�ki mia�yby sie wzia�?

> Z niezale�nego rzeczoznawcy?

No w�a�nie. Znowu nagonka i straszenie �e jak chcecie mie� lepsze, �atwiejsze przepisy to i tak zabulicie za te luksusy z w�asnej kieszeni.

dlatego lepiej ju� si� godzi� na to co jest ��cznie ze zmowami cenowymi, zakazanymi klauzulami i praktykami.

Gdyby s�dy nie by�y takie niemrawe to taki ubezpieczyciel k�ania�by si� i ca�owa� po r�kach ka�dego klienta.

Wiem... poruszy� wymiar sprawiedliwo�ci to jak ruszy� Ziemi� :-)

Co Ty bredzisz. Stawkę ustala państwo. Pozwala ją dzielić ubezpieczycielom według własnego uznania. Dlatego w małych miastach może być taniej niż w dużych. Stawka bazowa to średnia ze wszystkich stawek jakie stosuje ubezpieczyciel dla tego samego typoszeregu samochodów. W tej stawce bazowej jest marża. Zauważ że są ubezpieczyciele co pewnym grupom nowych klientów dają pełną zniżkę pomimo że nie mają żadnych udokumentowanych lat bezszkodowej jazdy. Ubezpieczyciele mogą i doliczają do stawki bazowej dodatkowe kwoty za wiek, kolor samochodu, długość fiuta właściciela. I tymi doliczenia podbierają sobie klientów. Więcej ma ten co najmniej dolicza. Firm ubezpieczających kierowców jest na tyle dużo że konkurują ze sobą. W interesie wszystkich jest sprawdzanie który ubezpieczyciel proponuje najniższą stawkę i przechodzenie do niego. Reszta musi spuszczać z ceny bo tez chce zarobić. Dlatego ubezpieczenia w Polsce tanieją.

Data: 2013-10-11 19:00:29
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Stawkę ustala państwo.

Chyba juz cie kiedys prosiłem o zrodło tej rewelacji.
I wtedy powiedziałes cos o tym, ze ty nie musisz byc wiarygodny w internecie, prawda?

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2013-10-11 21:54:59
Autor: ToMasz
rewolucja w OC
W dniu 11.10.2013 21:00, Budzik pisze:
[...]

Tylko że akurat w tej sprawie, kogutek ma racje, ale przedstawia to w hejterski sposób. To państwo, naród, ponosi koszty podwyżek, koszty leczenia, koszty.....
Dyskutowaliśmy o tym na grupie wiele razy. jedni uważają że po to są ubezpieczenia aby zapewnić pokrycie szkód - tych z przypadku, tych z gapiostwa i tych prawie umyślnych, a druga grupa jest zdania ze w sytuacji zależnej od nas w 100%, ubezpieczyciel powinien mieć możliwość bardzo selektywnego ubezpieczania, albo nawet kredytowania spłaty długu - a nie płacenia za nasze błędy. Teraz sprawcy mają raj, osoby bezszkodowe przez dziesięciolecia są sponsorami.

ToMasz

Data: 2013-10-11 20:05:53
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Fri, 11 Oct 2013 21:54:59 +0200 osobnik zwany ToMasz
napisał:

[...]

Tylko Ĺźe akurat w tej sprawie, kogutek ma racje, ale przedstawia to w

Państwo nie ma nic do stawek OC.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-13 02:07:40
Autor: Tomasz Pyra
rewolucja w OC
Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:05:53 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Państwo nie ma nic do stawek OC.

AFAIK nadzór ubezpieczeń jak najbardziej ma.
Są dość sztywne ramy w których ubezpieczyciele muszą się poruszać.

Np. nie mają prawa narzucić zaporowej stawki (czy też odmówić
ubezpieczenia) kierowcy co do którego historia szkodowości jest taka, że
wiadomo że więcej powoduje szkód niż zapłaci składki.

Data: 2013-10-13 06:59:54
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 02:07:40 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał:

Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:05:53 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Państwo nie ma nic do stawek OC.

AFAIK nadzór ubezpieczeń jak najbardziej ma.

a potrafisz wskazać przepis? czy tylko Ci się wydaje

Są dość sztywne ramy w
których ubezpieczyciele muszą się poruszać.

stawek? nie. Jedynym ograniczeniem jest to, że nie mogą odmówić ubezpiezeniea OC ale mogą dać zaporową stawkę. I ograniczone są procentowe zwyżki/zniżki. Jak z tego wywnioskować, ze państwo ustala stawki?

Data: 2013-10-13 10:14:06
Autor: Tomasz Pyra
rewolucja w OC
Dnia Sun, 13 Oct 2013 06:59:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):

[...]

Bo stawek tak wprost  ustala, ale ubezpieczyciel jeśli chce stawkę bazową
zmienić, to musi to umotywować nadzorowi, który się na to zgadza albo nie.

Ograniczenie zwyżek/zniżek, to również silne uwiązanie ubezpieczyciela, bo
oznacza to że ubezpieczyciel jest uwiązany w taki sposób, że nie może dać
zbyt dobrych warunków części małoszkodowej, bo obniżając stawkę bazową,
staje się cenowo atrakcyjny dla grupy płacącj maksymalne zwyżki której
każdy ubezpieczyciel chciałby się pozbyć.

Tak czy owak ubezpieczyciel ma możliwość kalkulacji ryzyka tylko w
ograniczonym zakresie. Poza zakresem jest jest grupa tych z maksymalnymi
zniżkami którzy muszą się zrzucać na tych którzy mają zwyżki.

Data: 2013-10-13 08:41:17
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 10:14:06 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał:

[...]

pokażesz podstawę tego twierdzenia?

[...]

od stawki bazowej dla konkretnego modelu samochodu.
uważasz, że ograniczenie od +50% dla Bentleya do -70% dla malucha jest znaczące?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-13 11:13:30
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Sun, 13 Oct 2013 08:41:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

Art. 8.
1. Taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia
obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń.
[tak kogutku - zaklad, nie minister czy inny organ]

2. W każdym przypadku ustalenia taryfy składek za ubezpieczenia
obowiązkowe, o których mowa w art. 4 pkt 1–3, lub ich zmiany, zakład
ubezpieczeń przedstawia organowi nadzoru informacje o tych taryfach
oraz o podstawach ich ustalenia, w terminie 14 dni od dnia, w ktĂłrym
najwcześniej możliwe było zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego
ze składką obliczoną na ich podstawie.

3. Informacja, o której mowa w ust. 2, powinna zawierać w
szczególności analizę szkodowości oraz kosztów obsługi ubezpieczenia
uzasadniającą wprowadzenie każdorazowej zmiany w taryfie.

[...]

Ale zwyzki i znizki juz nie sa ograniczone.
Byl taki zapis, ale od wielu lat juz nie moge sie doszukac.

Poza tym nawet wtedy sie zaczely pojawiac ekstra bonusy - np dodatkowe
10% za kontynuacje ubezpieczenia ... bezszkodowego :-)

[...]

Ale fakt ze jak ubezpieczyciel ma jakiegos nagminnego "szkodnika", to
sie go pozbyc nie moze.
No chyba ze poprze analiza szkodowosci, z ktorej wynika ze powinien
podniesc skladke dla posiadaczy bmw model 530 urodzonych w 1991,
zamieszkalych w kodzie 00-123 :-)

A tak prawde mowiac - place 500 zl rocznie, ale jest jakas gwarancja
ze przez nastepne 10 lat nie spowoduje drobnej kolizji ?
Ktora latwo moze sie zakonczyc rachunkiem na 5000 zl. I to dotyczy
praktycznie kazdego.

No dobra, ja juz troche lat placilem bez wypadku, ale przeciez latwo
nabic rachunek wiekszy. Szczegolnie jak ubezpieczyciel zacznie dbac o
zadowolenie klienta :-)

J.

Data: 2013-10-11 20:27:56
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail news.neostrada.pl@news.neostrada.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

ale przedstawia to w hejterski sposób.

Przedstawia to w bardzo jasny sposób.
Państwo trzyma jakas wspolna kase a firmy dotają tylko marże. To jeszcze moznaby obronić przyjmując ze to jakis skrót myslowy krytykujący obowiązkowosc OC.
Ale co z ustalaniem stawek przez Panstwo?
Ja o takim systemie ni nie wiem, dlatego prosze o zródła takiej wiedzy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2013-10-11 16:54:45
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu piątek, 11 października 2013 22:27:56 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

-- Pozdrawia... Budzik

"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

państwo ustawia stawki wedlug jakiegoś swojego algorytmu. Motocykle tyle. samochody osobowe male tyle, duże tyle, ciężarówki tyle itd. Jak to porozdzielają i jakich algorytmów użyją akwizytorzy przy sprzedazy ubezpieczeń państwa nie interesuje. Jeśli dobrze oszacują zarobili marżę. Jeśli się pomylili to stracili marżę i muszą dopłacić. Układ czysto biznesowy. Marża musi być na tyle wysoka że towarzystwa mające lepszych matematyków na etatach lepiej potrafią przewidzieć szkody i potrafią się podzielić z klientem częścią marży.

Data: 2013-10-12 06:49:52
Autor: masti
rewolucja w OC

napisał:
Osobnik posiadający mail news.neostrada.pl@news.neostrada.pl napisał(a)
w poprzednim odcinku co następuje:

> ale przedstawia to w

> hejterski sposĂłb.

Przedstawia to w bardzo jasny sposĂłb.

[...]

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń
takĹźe "_")

"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

H. Jackson Brown, Jr.

państwo ustawia stawki wedlug jakiegoś swojego algorytmu.

podstawa takiego stweirdzenia?
bo To jest tylko Twój wymysł.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 08:51:31
Autor: Budzik
rewolucja w OC
[...]

Nie wiem czy wiesz, ale Panstwo ustala tez ilosc obowiązkowych stosuków w łożu małżenskim.
Jeżeli masz za mało musisz doplacic podatek.
Jeżeli za duzo - rowniez płacisz podatek.
Tylko wyrobienie sie w dokładnej liczbie okreslonej przez Panstwo zwalnia z opłaty.
itp. itd - mozemy sobie pisać bzdury do woli ale dopóki nie pojawią sie zródła - beda to zwykle wymysły piszących.

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2013-10-12 03:25:21
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 10:51:31 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

-- Pozdrawia... Budzik

"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

Oczywiście że wiem bo pracuję w urzędzie zajmującym się podliczaniem. Sprawdziłem jak i Ciebie to wygląda. Z wyjątkiem pierdolenia na samochodach od siedmiu lat nie zaruchałeś. Cały czas ręcznie to załatwiasz. Dostałeś już dwa upomnienia, naganę i zaraz zaczną się mandaty.

Data: 2013-10-12 11:00:43
Autor: Budzik
rewolucja w OC
[...]

Dzięki za przypomnienie.

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2013-10-12 11:03:32
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 03:25:21 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

czego? papieru w kiblu?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 04:19:55
Autor: kogutek444
rewolucja w OC

napisał:

czego? papieru w kiblu?

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

Tez zostałeś negatywnie zweryfikowany.

Data: 2013-10-12 11:21:11
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 04:19:55 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Tez zostałeś negatywnie zweryfikowany.

wyszedłeś na kłamcę i konfabulatora. Moęsz już tylko próbować obrażać, ale nie masz żadnej zdolności do tego.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 05:22:24
Autor: kogutek444
rewolucja w OC

napisał:

> [...]

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

Od kiedy pisanie prawdy że konia walisz jest kłamstwem.

Data: 2013-10-12 13:39:14
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 05:22:24 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Od kiedy pisanie prawdy że konia walisz jest kłamstwem.

tylko próby obrażania Ci zostały. Mozesz zacząć szukać dowodów na powyższe.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 13:22:29
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Sat, 12 Oct 2013 03:25:21 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com:
[...]

To podaj nazwe urzedu i postawe prawna dzialania.

J.

Data: 2013-10-12 05:23:16
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 13:22:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> podliczaniem. To podaj nazwe urzedu i postawe prawna dzialania.

J.
To jest tajemnica państwowa.

Data: 2013-10-12 11:45:56
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Fri, 11 Oct 2013 16:54:45 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

Aha, ale przepisu na to podac nie potrafisz.
To ustalenie cen w drodze rozporzadzenia ? Cytaty z ustawy tez cie oczywiscie nie przekonaja.

No i cos mi sie tu nie zgadza - jesli panstwo ustala stawki, to co
robia ci akwizytorzy ? Ustalaja stawki ? J.

Data: 2013-10-12 03:33:02
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 11:45:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Fri, 11 Oct 2013 16:54:45 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com > państwo ustawia stawki wedlug jakiegoś swojego algorytmu. Motocykle

> [...]

No i cos mi sie tu nie zgadza - jesli panstwo ustala stawki, to co

robia ci akwizytorzy ? Ustalaja stawki ? J.

Czy to tak trudno zrozumieć ze państwo ustala stawki bazowe. Na przykład samochód osobowy z silnikiem do 1499 - 600 złotych rocznie w tym 100 to upust za sprzedaż. Sprzedawca może dowolnie podzielić taką stawkę. Może dać zaufanemu kierowcy propozycję 250 a piratowi 950. Widzisz w tym coś nie logicznego ani nie prawdopodobnego?

Data: 2013-10-12 11:00:43
Autor: Budzik
rewolucja w OC
[...]

Czy tak trudno zrozumieć prosbe o zrodła tej rewelacji?
Zasady mechanizmu zrozumieć łatwo, tylko po co, skoro taki mechanizm nie istnieje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2013-10-12 11:04:15
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 03:33:02 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

W dniu sobota, 12 paĹşdziernika 2013 11:45:56 UTC+2 uĹźytkownik J.F.
napisał:
> [...]

upust za sprzedaż. Sprzedawca może dowolnie podzielić taką stawkę. Może
dać zaufanemu kierowcy propozycję 250 a piratowi 950. Widzisz w tym coś

dopóki nie przywołasz odpowiedniego numeru rozporządzenia to będę to uważał za twój wymysł czyli kłamstwo

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 04:33:00
Autor: kogutek444
rewolucja w OC

napisał:

> [...]

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

Było to z 15 lat temu opisane w Rzeczypospolitej. Ty będziesz się upierał że możesz nie pamiętać czy jak miesiąc temu cyknęli ci fotkę to możesz nie pamiętać a wymagasz żeby ktoś inny 15 lat pamiętał na podstawie jakich przepisów takie coś z ubezpieczeniem jest wprowadzone. Wszystkie ubezpieczenia obowiązkowe są firmowane przez państwo. Tylko ono ma dość pieniędzy żeby w jakiejś sytuacji kryzysowej zagwarantować wypłaty odszkodowań. Jak chcesz to sam szukaj. Możesz iść tropem że jak są jakieś rady czy izby ubezpieczeniowe to zawsze w nich jest ktoś z ministerstwa finansów i ma on głos decydujący. Po chuj w izbie złożonej z przedstawicieli prywatnych firm nadzór z ministerstwa finansów?

Data: 2013-10-12 11:37:35
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 04:33:00 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Było to z 15 lat temu opisane w Rzeczypospolitej.

czyli nie jesteś urzędnikiem kłmaco inaczej podałbyś podstawe prawną sowjego działania.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 12:31:50
Autor: Budzik
rewolucja w OC
[...]

ROTFL
No po prostu ubaw po pachy.
Rozumiem, ze to jest jakas ukryta przed internetem prawda, którą kiedys raz opisała rzeczpospolita (ale kto by pamietał, przeciez nie idzie takich rzeczy znaleźc w intenrecie...)

Mam wrażenie, ze mamy do czynienia z jakims dzieciakiem co sobie jaja robi...

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2013-10-12 07:56:34
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 14:31:50 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

-- Pozdrawia... Budzik

"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

jak pisze się słowo właściwe."   Julian Tuwim

Tak myślałem. jesteś dzieckiem neostrady. jak czegoś nie ma w internecie to nie istnieje. Wszystkie wiadomości jakie posiadasz pochodzą z grup dyskusyjnych i po kilku latach przyswajania uważasz się za eksperta. Jak Ci wygodnie z tym żyć to sobie żyj w społeczeństwie składających się z takich samych jak ty ludzi upośledzonych życiowo.

Data: 2013-10-12 16:36:04
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Tak myślałem. jesteś dzieckiem neostrady.

mozna sprawdzic po ip - igdy nie mialem neo

jak czegoś nie ma w
internecie to nie istnieje.

W wielu przypadkach coś w tym jest. W przypadku ustaw, rozporzadzeń, ministerstw jest tak na pewno.

Wszystkie wiadomości jakie posiadasz
pochodzą z grup dyskusyjnych

Tak sie nie da. Nawet jakby tak chcieć.
i po kilku latach przyswajania uważasz
się za eksperta.

Dlaczego po kilku latach?

Jak Ci wygodnie z tym żyć to sobie żyj w
społeczeństwie składających się z takich samych jak ty ludzi
upośledzonych życiowo.
A jakas odpowiedz ad meritum będzie czy tylko obrazanie i tupanie nóżkami? :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2013-10-14 15:15:43
Autor: Jakub Witkowski
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-12 14:31, Budzik pisze:

Mam wrażenie, ze mamy do czynienia z jakims dzieciakiem co sobie jaja
robi...

Kogutek ma tu długie tradycje! Jedną z przyczyn, że zaglądam jeszcze na grupę jest rozrywka, jakiej dostarcza...

Data: 2013-10-12 13:19:25
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Sat, 12 Oct 2013 03:33:02 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
[...]

I mam osiagnac srednia 600, czy co ? To ja bym raczej pomyslal nad piratami - zaoferowac im po 700,
przybiegna, 200zl dla mnie, a odszkodowanie przeciez panstwo placi :-)

J.

Data: 2013-10-11 16:34:36
Autor: WW
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-11 16:11, J.F pisze:

Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

J.

Oj, zabolą. :-(
Zgodnie z Polskimi standardami, TU wszystko przerzucą na barki kierowców.
Jakoś nie wierzę w poprawę ich efektywności.

Data: 2013-10-11 19:30:25
Autor: J.F
rewolucja w OC
Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości grup
[...]

Nie nie - to sa swiatowe standardy.
Ubezpieczyciel ma zarabiac, czyli sciagac z ubezpieczonych wszystkie odszkodowania z nadwyzka.

J.

Data: 2013-10-11 10:51:13
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu piątek, 11 października 2013 19:30:25 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

> [...]

Nie nie - to sa swiatowe standardy.

Ubezpieczyciel ma zarabiac, czyli sciagac z ubezpieczonych wszystkie odszkodowania z nadwyzka.

W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje ubezpieczenie jest jedynie akwizytorem. Żyje z marzy jaką dostaje od państwa. Założeniem ubezpieczenia solidarnościowego jest że ubezpieczony ani ubezpieczyciel na nim nie mogą zarobić. Ile państwo zbierze ze składek tyle ma wypłacić. Jak po okresie rozliczeniowym jest nadwyżka to w następnym ubezpieczenia tanieją. Jeśli by się okazało że wydano więcej niż zebrano to w pierwszej kolejności różnica pobierana jest z marży jaką dostają ubezpieczyciele. Brak w kasie oznacza ze ubezpieczyciele źle oszacowali ryzyko i za to ponoszą odpowiedzialność. Tak to działa w Polsce i bez względu na to jakie kto ma zdanie inaczej nie będzie. Jedyne możliwe podwyżki wynikają w tej chwili z inflacji. Ceny ubezpieczeń w Polsce nie będą rosły. mogą tylko utrzymywać się na stałym poziomie lub taniec. Jest to spowodowane tym że państwo z dnia na dzień używa gęstszego grzebyka do wyczesywania kierowców łamiących przepisy. Po pierwszym etapie tresury, co według mnie potrwa jeszcze z dwa lata, ubezpieczenia powinny stanieć.

Data: 2013-10-11 19:00:29
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje
ubezpieczenie jest jedynie akwizytorem.

Kurcze, i mam wątpliwość.
bo juz przyznałem nagrodę za bzdurę roku a tu taki kwiatek...

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2013-10-11 12:08:36
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu piątek, 11 października 2013 21:00:29 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Osobnik posiadaj�cy mail kogutek444@gmail.com napisa�(a) w poprzednim odcinku co nast�puje:

> W przypadku OC ubezpieczycielem jest pa�stwo. ten kto sprzedaje

> ubezpieczenie jest jedynie akwizytorem. Kurcze, i mam w�tpliwo��.

bo juz przyzna�em nagrod� za bzdur� roku a tu taki kwiatek...

-- Pozdrawia... Budzik

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuďż˝ takďż˝e "_")

"Pocz�tek i koniec zawsze s� jedno�ci�."

Frank Herbert

Wolno Ci żyć w niewiedzy.

Data: 2013-10-11 20:04:29
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Fri, 11 Oct 2013 12:08:36 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Wolno Ci żyć w niewiedzy.

to teraz wskaż podstawę prawną tego co napisałeś.

I tnij cytaty

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-11 20:27:55
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Wolno Ci żyć w niewiedzy.

Wołabym nie.
Ale powtarzam prośbe: zródło takiego newsa.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2013-10-12 17:08:10
Autor: Liwiusz
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-11 19:51, kogutek444@gmail.com pisze:
W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje ubezpieczenie jest jedynie akwizytorem. Żyje z marzy jaką dostaje od państwa.

Bzdura.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-12 09:45:13
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 17:08:10 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

> W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje ubezpieczenie jest jedynie akwizytorem. Żyje z marzy jaką dostaje od państwa.

Koniem nie jestem i zdanie mogę zmienić. Dla mnie to żaden wstyd czegoś nie wiedzieć. W tej chwili ja mam rację bo to oponenci nie potrafią przedstawić żadnych wiarygodnych informacji. Moje informacje może są i stare, może już nie aktualne. Ale innych nie ma. Łatwo napisać bzdura trudniej napisać dlaczego. Dokąd nie poznam innej, może w tej chwili obowiązującej wersji moja jest aktualna.

Data: 2013-10-12 17:07:35
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sat, 12 Oct 2013 09:45:13 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Bzdura.

--

[...]

Twoej "informacje" sa kłamstwem. Nigdy tak nie było. Nawet w PRL. Podaj akt prawny, który to wprowadził

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 19:00:41
Autor: Budzik
rewolucja w OC
[...]

Aha, ty cos twierdzisz (bez podania przyczyny) a my mamy udowodnić, ze twoje twierdzenie jest zmyslone?

Ale my ci pokazalismy ze błądzisz:
- nie ma takich aktów prawnych które ustanawiałyby ustalanie cen przez Panstwo
- ceny ustalaja towarzystwa
- ty jestes niewiarygodny bo sam kiedys napisałes ze nie potrzebujesz byc wiarygodny na usenecie.

cbdu.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-10-12 14:02:28
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 21:00:41 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

- ceny ustalaja towarzystwa

- ty jestes niewiarygodny bo sam kiedys napisałes ze nie potrzebujesz byc wiarygodny na usenecie.

Bo nie potrzebuję być wiarygodny w necie. Co nie znaczy że wszystko co napiszę jest nieprawdą. Człowiek myślący jak przeczyta warunki obliczania składki, te z ustawy o oc. To zauważy że ubezpieczyciele są mocno ubezwłasnowolnieni. Z`wolnym rynkiem nie ma nic wspólnego. Może nie podają stawki bazowej żeby nie wkurwić kilku milionów kierowców. Ktoś napisał że nawet w PRL nie było urzędowych stawek OC. Nieprawda, były. Na początku każdego roku były podawane w publikatorach, znaczy sie w gazetach radiu i telewizji. Pamiętam jak dziś by to było że był podział na pojemność i w zakresie od chyba 900 do 1499 było dopisane że dotyczy samochodów Warszawa chociaż miały większe niż 1499 silniki. Skąd bym to wiedział jak by tego nie było?

Data: 2013-10-12 23:00:44
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Bo nie potrzebuję być wiarygodny w necie. Co nie znaczy że wszystko co
napiszę jest nieprawdą.

Nie napisałem, ze wszystko co napiszesz, jest nieprawda.
Nieprawda sa tylko te urzedowe ceny na OC.
Pomijam argumentacje, jak to był ow PRL itp.
I chyba koniec tematu, chyba ze zechcesz do niego wrócic podpierając swoje twierdzenia jakimis zródłami.

Data: 2013-10-12 23:59:14
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Sat, 12 Oct 2013 14:02:28 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Bo nie potrzebuję być wiarygodny w necie.

Juz nigdy nie bedziesz, klamczuchu.

[...]

Zacytuj.

Może nie podają stawki bazowej żeby
nie wkurwić kilku milionów kierowców.

A ta stawka to gdzie podana ? W tajnym Dzienniku Tajnych Ustaw ?

[...]

Bo ci sie popierdolilo pod czerepem i pomylilo z podatkiem zwanym
nieslusznie drogowym.
Mozliwe tez ze widziales jakies ogloszenie PZU, bo innego
ubezpieczyciela to chyba nie bylo (Warta ?)

J.

Data: 2013-10-12 16:08:35
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu sobota, 12 października 2013 23:59:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

nieslusznie drogowym.

Mozliwe tez ze widziales jakies ogloszenie PZU, bo innego

ubezpieczyciela to chyba nie bylo (Warta ?)

Co mam cytować jak to w necie jest. Mogą sami robić jakieś ruchy z ceną pod warunkami określonymi w ustawie. Typowa dobrowolność przymusowa jak w PRL. Piszesz o tajnym dzienniku. Niedawno tu było że jakieś koszty związane z budową autostrady zostały utajnione na 50 lat. To jest taki tajny dziennik czy nie ma? Nie pisałem o podatku drogowym. Stawki za ubezpieczenie OC były ustalane odgórnie i były ogłaszane w publikatorach. Warta była chyba tylko od ubezpieczeń zagranicznych, jak wyjeżdżałem za granicę to tam coś kupowałem. W dolarach trzeba było jakąś sumę wpłacić. Ile nie pamiętam, może 10 zielonych. PZU to był skrót od Państwowego Zakładu Ubezpieczeń. On miał status taki jak ZUS i PKO. Wszystko co się w nim działo działało w oparciu o ustawy i rozporządzenia. Tak że jak ktoś pieprzy że w PRL stawki nie były ustalany odgórnie to znaczy ze pieprzy głupoty.

Data: 2013-10-13 10:23:17
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Sat, 12 Oct 2013 16:08:35 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
W dniu sobota, 12 października 2013 23:59:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
[...]
Co mam cytować jak to w necie jest.

To w koncu tajne czy w necie jest, klamczuchu ?
Link daj.

[...]

W ramach pracy domowej odszukaj co tak utajniono.

Nie pisałem o podatku drogowym. Stawki za ubezpieczenie
OC były ustalane odgórnie i były ogłaszane w publikatorach.

Stawki to i teraz sa ustalane odgornie - kazdy ubezpieczyciel ustala
moca decyzji prezesa/zarzadu/dyrektora.

A te publikatory to jakie miales na mysli - Trybune Ludu, DU czy MP?

Hm, dyrektor Panstwowego ZU to moze i faktycznie w MP oglaszal.

Warta była chyba tylko od ubezpieczeń zagranicznych,

Mozliwe ze tak. Jakos tak od dawna byla na rynku krajowego OC, ale
mozliwe ze to po 89 ..

[...]

Ale ty pieprzysz ze to sie nadal dzieje, a PRL juz dawno nie ma.

J.

Data: 2013-10-13 04:00:34
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu niedziela, 13 października 2013 10:23:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

[...]

> Co mam cytować jak to w necie jest. To w koncu tajne czy w necie jest, klamczuchu ?

Link daj.

> [...]

> ustalany odgórnie to znaczy ze pieprzy głupoty.

Ale ty pieprzysz ze to sie nadal dzieje, a PRL juz dawno nie ma.

Nie będę komentował bo Ty zwyczajnie głupi jesteś.

Data: 2013-10-13 11:04:24
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 04:00:34 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Nie będę komentował bo Ty zwyczajnie głupi jesteś.

powaliła mnie merytoryka Twojej argumentacji.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-12 20:01:03
Autor: Liwiusz
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-12 18:45, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Poczytaj o czajniczku Russela.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-13 15:14:48
Autor: LEPEK
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-11 19:51, kogutek444@gmail.com pisze:

W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje ubezpieczenie jest jedynie akwizytorem.
[...]

Nie wiem, na jakiej podstawie stawiasz tak śmiałe tezy, ale ich śmiałość przekroczyła daleko granice absurdu.

Daj może dla poparcia tych tez jakieś przepisy, z których wynika, że np. to państwo a nie ubezpieczyciele (pomijając szczególne przypadki likwidacji szkód przez UFG, który to i tak nie jest "państwo") zbiera kasę ze składek i wypłaca odszkodowania. Jestem człowiekiem inteligentnym, więc zadowolą mnie również dłuższe logiczne wywody, jednak poparte przepisami prawa. Podejmujesz się?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-10-13 07:15:17
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu niedziela, 13 października 2013 15:14:48 UTC+2 użytkownik LEPEK napisał:
> [...]

Daj może dla poparcia tych tez jakieś przepisy, z których wynika, że np. to państwo a nie ubezpieczyciele (pomijając szczególne przypadki likwidacji szkód przez UFG, który to i tak nie jest "państwo") zbiera kasę ze składek i wypłaca odszkodowania. Jestem człowiekiem inteligentnym, więc zadowolą mnie również dłuższe logiczne wywody, jednak poparte przepisami prawa. Podejmujesz się?

Możesz żyć w niewiedzy. Wali mnie to.

Data: 2013-10-13 14:16:09
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 07:15:17 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Możesz żyć w niewiedzy. Wali mnie to.

po wykazaniu, ze łżesz i konfabulujesz wycofujesz się raczkiem :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-13 07:23:03
Autor: kogutek444
rewolucja w OC

napisał:

> Możesz żyć w niewiedzy. Wali mnie to.

po wykazaniu, ze łżesz i konfabulujesz wycofujesz się raczkiem :)

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

Nie wycofuję tylko nie chce mi się marnować czasu na jednokomórkowca. Nawet jak bym ci przepisami oczy wybił to powiesz że zmyśliłem. To po chuj mam się z koniem kopać.

Data: 2013-10-13 14:28:32
Autor: masti
rewolucja w OC
Dnia pięknego Sun, 13 Oct 2013 07:23:03 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

napisał:

> Możesz żyć w niewiedzy. Wali mnie to.

po wykazaniu, ze łżesz i konfabulujesz wycofujesz się raczkiem :)

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

Nie wycofuję tylko nie chce mi się marnować czasu na jednokomórkowca.
Nawet jak bym ci przepisami oczy wybił to powiesz że zmyśliłem. To po
chuj mam się z koniem kopać.

tak, tak. Znasz te przepisy tak samo dobrze jak zagadnienie konfiguracji czytnika

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-13 07:36:59
Autor: kogutek444
rewolucja w OC

napisał:

> [...]

tak, tak. Znasz te przepisy tak samo dobrze jak zagadnienie konfiguracji czytnika

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

coś o przecinkach jeszcze napisz.

Data: 2013-10-13 18:51:28
Autor: John Kołalsky
rewolucja w OC

UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

A mnie wzrusza jak zwykłe snobowanie na coś ktoś postrzega jako wiedzę na dany temat

Data: 2013-10-13 15:00:29
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

 Nawet jak bym ci przepisami oczy wybił to powiesz że zmyśliłem.

Spróbuj.
Na razie żadnego przepiu pdoać ci sie nie udało.

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2013-10-13 08:28:01
Autor: kogutek444
rewolucja w OC
W dniu niedziela, 13 października 2013 17:00:29 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Osobnik posiadaj�cy mail kogutek444@gmail.com napisa�(a) w poprzednim odcinku co nast�puje:

>  Nawet jak bym ci przepisami oczy wybiďż˝ to powiesz ďż˝e zmyďż˝liďż˝em.

Spr�buj.

Na razie �adnego przepiu pdoa� ci sie nie uda�o.

-- Pozdrawia... Budzik

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuďż˝ takďż˝e "_")

Za g�rami za lasami �y� Bin Laden z Talibami, a� pewnego dnia we wtorek gdy

dopisa� mu humorek zamiast escape wcisn�� enter i rozjeba� World Trade Center.

Znajdz sobie. Jest kapitalizm i w moim interesie jest żebyś był niedouczony.

Data: 2013-10-13 18:00:27
Autor: Budzik
rewolucja w OC
Osobnik posiadający mail kogutek444@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Znajdz sobie. Jest kapitalizm i w moim interesie jest żebyś był
niedouczony.

Aha, a jaki to dla ciebie interes?

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2013-10-13 19:55:16
Autor: LEPEK
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-13 16:15, kogutek444@gmail.com pisze:

Możesz żyć w niewiedzy. Wali mnie to.

Nie, nie.
Tutaj się mylisz.
Ja wiedzę na ten temat posiadam i jestem jej świadom.
Państwo jest regulatorem rynku i w pewnym zakresie gwarantem, natomiast graczami strony podażowej są firmy ubezpieczeniowe. To one w ramach posiadanych środków i w oparciu o obowiązujące przepisy zbierają składki i likwidują szkody działając tak, aby suma tego pierwszego była większa od tego drugiego powiększonego o koszty własne. Powyższe dotyczy ubezpieczeń komunikacyjnych jako całości, a ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów jest ich częścią - o tyle szczególną, że obowiązkową dla firm oferujących ubezpieczenia komunikacyjne. Te firmy tak kalkulują składki i uzależniają je od różnych (indywidualnie przyjętych) parametrów, aby ich działalność przynosiła zysk (a właściwie, aby zwiększyć wartość firmy). Tu kombinacji może być mnóstwo, tak jak mnóstwo jest dróg do osiągnięcia celu (mogą np. mieć niskie składki w celu nałapania klientów i sprzedaży im innych ubezpieczeń komunikacyjnych, mogą mieć stawki zaporowe przyjmując z góry, że OC to działalność deficytowa, mogą się nastawiać na klienta bezszkodowego, na posiadaczy Dacii, na mieszkańców wsi, na świeżych kierowców...). W skrócie - wolny rynek w oparciu o pewne zasady (jak TAXI, czy komunikacja miejska). Ale absolutnie błędne jest twierdzenie, że to państwo jest ubezpieczycielem, że są jakieś tajne uzgodnienia opublikowane w Rzeczpospolitej 15 lat temu, oraz że stawki OC mogą jedynie maleć.
Biorąc pod uwagę twoją zacytowaną odpowiedź nie liczę na ustosunkowanie się do powyższego, jednak może to, co napisałem skłoni cię do rewizji poglądów. No chyba, ze to ty przekonasz mnie do swoich...

Pozdr,

Data: 2013-10-14 15:02:56
Autor: Jakub Witkowski
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-13 19:55, LEPEK pisze:

Państwo jest regulatorem rynku i w pewnym zakresie gwarantem, natomiast graczami strony podażowej są firmy ubezpieczeniowe. To one w ramach posiadanych środków
[...]

Wiesz, masz oczywiście 100% racji, ale uwzgędniając tzw. target, wyrażasz się zbyt zawile.
Może prościej:

Co ma państwo do OC?
1) państwo nakazuje wykupienie polisy posiadaczowi pojazdu
2) państwo określa (minimalne) obowiązki TU w ramach OC, i ogólne zasady zawierania umów (np. terminy)
3) państwo nakazuje każdemu TU, które oferuje ubezpieczenia komunikacyjne, mieć w ofercie polisy OC

Natomiast państwo:
- NIE ustala składek OC
- NIE nakazuje ich zmian
- NIE ma nic do pieniędzy, które pochodzą z tych składek, na żadnym etapie
- NIE jest gwarantem wypłat (gwarantem jest TU, a w dalszej kolejności - UFG, który choć umocowany
ustawowo, też nie jest państwowy, tylko należy do Towarzystw będących jego członkami, i do którego
odprowadza się jakiś mały % od każdej polisy).

Data: 2013-10-12 10:17:34
Autor: WW
rewolucja w OC
W dniu 2013-10-11 19:30, J.F pisze:
[...]

Czy naprawdę muszę Ci przypominać, ja w Polsce wyglądają "światowe standardy"?

Data: 2013-10-12 11:39:25
Autor: J.F.
rewolucja w OC
Dnia Sat, 12 Oct 2013 10:17:34 +0200, WW napisał(a):
[...]

Wyjasnij.
Bo ja przypomne - ubezpieczyciel to nie dobry wujek, tylko z zasady
przerzuca na barki ubezpieczonych.

J.

rewolucja w OC