rewolucja w smartfonach...

Data: 2013-12-12 22:23:51
Autor: ToMasz
rewolucja w smartfonach...
mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
teoretycznie możesz, ale wybór osów jest ograniczony, a mało kto, chce się w to bawić
No co?
Z PC i laptopami da sie tak, a sa rownie zaawansowane technologicznie...
nie do końca trafne prównanie. te laptopy bardziej robione sa przez różnych producentów ale tak aby hardware był bardzo podobny w funkcjonalności.
mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
załóżmy że możesz. co dalej? automapa działa pod raptem 3 osami. strony www z flashem pod iloma ? Klient poczty, grup.... inny soft? To niestety jest tak, że soft jest wyznacznikiem tego z ktorego OSu mamy korzystać. To właśnie OS powoduje że dzisiaj możesz uruchamiać "twój program.exe" na urządzeniu samsunga, LG motoroli itp. Niestety dużą część mocy sprzętu i baterii zużywa sam OS....

robie kros bez futa na fantastyka, bo tak jakos czuje... ;)
czy ja wiem czy to jest fantastyka? To jest możliwe, ale nie opłacalne.
JA bym chciał mieć telefon który ma duży ekran, ale zasadniczo działa na małej ilości barw, np 16 kolorach, w zamian za widoczność w słońcu i energooszczędność. Ale ilu jest takich jak ja? 1 na miliard? Da się, ale niema chętnych do sponsorowania takiego projektu. nawet jak byli pracownicy chcą stworzyć nowy os, to na nim mają działać .apk z androida.....

ToMasz

Data: 2013-12-12 22:39:58
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
Użytkownik ToMasz napisał:
mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
teoretycznie możesz, ale wybór osów jest ograniczony, a mało kto, chce
się w to bawić
bopraktycznie jest to droga przez meke.
jak sie instaluje windows od zarania dziejow na PC?
wkladasz plytke i klikasz i juz.
w moim pomysle - wkladasz karte SD klikasz i juz.
tak to ma dzialac.
to bedzie rewolucja :)

[...]
a co za problem ze standaryzacja?
samochody da sie tak robic, zeby daly rade jezdzic po tych samyc drogach za pomoca kilku roznych paliw.

mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!
załóżmy że możesz. co dalej?
koniec, nic dalej, koniec :)

automapa działa pod raptem 3 osami.

no to wybierasz os jaki lubisz i instalujesz automape.

strony
www z flashem pod iloma ? Klient poczty, grup.... inny soft? To niestety
jest tak, że soft jest wyznacznikiem tego z ktorego OSu mamy korzystać.

na chwile obecna jest tez wyznacznikiem z jakiego telefonu mozesz :]

To właśnie OS powoduje że dzisiaj możesz uruchamiać "twój program.exe"
na urządzeniu samsunga, LG motoroli itp. Niestety dużą część mocy
sprzętu i baterii zużywa sam OS....

dziekuje za wywod :p

robie kros bez futa na fantastyka, bo tak jakos czuje... ;)
czy ja wiem czy to jest fantastyka? To jest możliwe, ale nie opłacalne.

Co jest nieoplacalne?

Data: 2013-12-18 14:51:39
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 12.12.2013, o godzinie 22.23.51, na
pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.fantastyka.sf-f, ToMasz napisał(a):

[...]

Przecież większość telefonów działa na... 3 kolorach. To nie jest problem
tylko ilości barw. --
Pozdrawiam,
*Habeck*
- Schutzbach

Data: 2013-12-18 14:08:51
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Wed, 18 Dec 2013 14:51:39 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

Przecież większość telefonów działa na... 3 kolorach. To nie jest problem
tylko ilości barw.

to w ogóle nie jest problem barw. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-12-18 15:26:28
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 18.12.2013, o godzinie 15.08.51, na pl.misc.telefonia.gsm, Waldek
Godel napisał(a):

Przecież większość telefonów działa na... 3 kolorach. To nie jest problem
tylko ilości barw.
to w ogóle nie jest problem barw.

Powiedzmy sobie szczerze - to jest problem sci-fi!

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-12-18 15:52:05
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Wed, 18 Dec 2013 15:26:28 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

to w ogóle nie jest problem barw.

Powiedzmy sobie szczerze - to jest problem sci-fi!

Nie, to jest problem użytej technologii LCD.  Albo LED/OLED/AMOLED.
Wszystkie nowoczesne ekrany są transflective, żeby były widoczne w słońcu
muszą być reflective. Nokia się chwaliła ostatnio że zwiększyła stopień
odbicia światła w najnowszych modelach i mają być lepiej widoczne w słońcu,
ale generalnie walka jest z definicji stracona - albo reflective albo
jakość obrazu. A większość ludzi chce jakości obrazu.

Jest też droga omijająca problem, czyli dwa ekrany - LCD (IPS OIDP) i drugi
e-ink do słońca - ale dla mnie do kompletnie bez sensu

Data: 2013-12-18 18:55:48
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
Użytkownik Waldek Godel napisał:
[...]

No ja bym chcial taki eekrany jak byly e e51, e52, e72 - widac wyraznie w sloncu bylo.

Data: 2013-12-18 23:47:40
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Wed, 18 Dec 2013 18:55:48 +0100, Mr. Misio napisał(a):

No ja bym chcial taki eekrany jak byly e e51, e52, e72 - widac wyraznie w sloncu bylo.

No to chyba miałeś jakąś specjalną wersję, bo one wcale dużo lepsze nie były od obecnych. Jesteś pewien, że to była NOKIA a nie NOKLA?

Data: 2013-12-19 01:35:32
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
[...]

Noo w porownaniu do telefonu co mam teraz i kilku innych co widzialem, to te telefony (e....) mialy przebojowa jakosc w sloncu.

Data: 2013-12-19 00:59:10
Autor: J.F
rewolucja w smartfonach...
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości
Nie, to jest problem użytej technologii LCD.  Albo LED/OLED/AMOLED.
Wszystkie nowoczesne ekrany są transflective, żeby były widoczne w słońcu
muszą być reflective.

transflective= trans(mitive)+(re)flective.

Niestety - wspolczesne sa tylko transmitive.

[...]

jakosci koloru, bo jakosc obrazu niekoniecznie zla, szczegolnie czarnego.

A większość ludzi chce jakości obrazu.

Hm ... sporo ludzi chce tez obslugiwac telefon w sloncu.

Ale patrze na samsunga z oled ... ekran jest zajebiscie piekny (bo ciemno).
To rzeczywiscie jest cos co moze klienta przyciagnac ... tylko trzeba mu najpierw pokazac.

Jest też droga omijająca problem, czyli dwa ekrany - LCD (IPS OIDP) i drugi
e-ink do słońca - ale dla mnie do kompletnie bez sensu

Czemu nie, w zasadzie super.
Ewentualnie ... jakis kolorowy epaper. Do zdjec nie, ale tak zeby mapy i podstawowe kolorki dalo sie odroznic.

J.

Data: 2013-12-19 07:27:10
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Thu, 19 Dec 2013 00:59:10 +0100, J.F napisał(a):

Ewentualnie ... jakis kolorowy epaper. Do zdjec nie, ale tak zeby mapy i podstawowe kolorki dalo sie odroznic.

Ile to razy miał "już być" i nic. Widocznie jeszcze daleka droga. Albo nie
ma popytu. Zresztą obraz na nim wyglądał jak na LCD sprzed 20 lat.

Data: 2013-12-19 11:29:24
Autor: marfi
rewolucja w smartfonach...
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:52b236cf$0$2139$65785112news.neostrada.pl...

Czemu nie, w zasadzie super.
Ewentualnie ... jakis kolorowy epaper. Do zdjec nie, ale tak zeby mapy i podstawowe kolorki dalo sie odroznic.

  Jak w GPSach Garmina... Najlepiej widać w pełnym słońcu:)

--
marfi

Data: 2013-12-18 17:09:51
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Wed, 18 Dec 2013 14:51:39 +0100, Habeck Colibretto wrote:
> [...]

 Przecież większość telefonów działa na... 3 kolorach.

Znaczy jak, 2bity/px?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-12-18 23:18:22
Autor: Alf/red/
rewolucja w smartfonach...
On 18/12/13 18:09, Michal Tyrala wrote:
  Przecież większość telefonów działa na... 3 kolorach.
Znaczy jak, 2bity/px?

A Ty myślisz, że kolorów jest ile? A skróty RGB albo CMY coś Ci mówią?

--
Alf/red/

Data: 2013-12-19 09:03:40
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Wed, 18 Dec 2013 23:18:22 +0100, Alf/red/ wrote:
> Znaczy jak, 2bity/px?

 A Ty myślisz, że kolorów jest ile? A skróty RGB albo CMY coś Ci mówią?

A jak myślisz, co miał na myśli przedpiśca pisząc o 16 kolorach?
Ilość składowych, czy może *jednak* głębię koloru?

PS. Nie pomyliłeś może minimalnej ilości składowych z ilością kolorów?

Data: 2013-12-22 18:24:46
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 19.12.2013, o godzinie 10.03.40, na pl.misc.telefonia.gsm, Michal
Tyrala napisał(a):

[...]

Tyle tylko, że po co zmniejszać głębię kiedy bateria nie będzie przez to
dłużej żyła?

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-12-22 18:42:17
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Sun, 22 Dec 2013 18:24:46 +0100, Habeck Colibretto wrote:
> [...]
> PS. Nie pomyliłeś może minimalnej ilości składowych z ilością kolorów?

 Tyle tylko, że po co zmniejszać głębię kiedy bateria nie będzie przez to

To nie byla moja teza (ale na powyzsze bym kasy nie postawił).  Ja się
sprzeciwilem temu, ze wiekszosc telefonow pracuje na 3 kolorach.

Mało finezyjnie się wycofujesz.

Data: 2013-12-28 23:16:04
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 22.12.2013, o godzinie 19.42.17, na pl.misc.telefonia.gsm, Michal
Tyrala napisał(a):

[...]

Całość i tak się sprowadza do niebieskich, zielonych i czerwonych czopków,
które mamy w oczach. Reszta sprowadza się do stopnia jakości poszczególnych
barw. I tak samo jest w ekranach. Tyle tylko, że 4 bity vs 24 wiele w
kwestii baterii nie zmieni bo najwięcej zżera podświetlenie matrycy a nie
to ile ona kolorów generuje.

Mało finezyjnie się wycofujesz.

A to bardzo przepraszam.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-12-30 20:58:43
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Sat, 28 Dec 2013 23:16:04 +0100, Habeck Colibretto wrote:
> [...]

 które mamy w oczach. Reszta sprowadza się do stopnia jakości poszczególnych

Reszta, poza całościa? Boskie :-)
Może jednak jakość rożróżniania półtonów jest zasadniczą częścią tej całości?

BTW, ,,3 kolory'' oznacza np: swieci mocno-swieci slabo-nie swieci, dla
jednej skladowej (dokładnie tak, jak w Herculesie). A jednobitowa
rozdzielczosc dla RGB daje _jednak_ 8 kolorow.

 Tyle tylko, że 4 bity vs 24 wiele w kwestii baterii nie zmieni bo
 najwięcej zżera podświetlenie matrycy a nie to ile ona kolorów
 generuje.

Ale mielenie tego zanim trafi na wyswietlacz jest bardziej zasobozerne,
gdy pracujesz na 16 czy 24 bitach, niz na 4.

BTW2, z tym podswietleniem uwazalbym na *OLEDy :-)

> Mało finezyjnie się wycofujesz.

 A to bardzo przepraszam.

Aż tak trudno przyznac, ze chcialem się czepnąć, a pomyrdały mi się
składowe z kolorami i wyszło tak nie bardzo to czepianie się?

PS. Jak dla mnie EOT, chyba że polecisz czymś równie zabawnym jak to z
calością i resztą :-)

Data: 2013-12-30 22:10:09
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 30.12.2013, o godzinie 21.58.43, na pl.misc.telefonia.gsm, Michal
Tyrala napisał(a):

[...]

Dobre... znaczy to co napisałem. :)
Errata, bo miało być "jakości = jasności". Tak właśnie - ta reszta o to się rozbija. Do stopnia jasności
poszczególnych barw.

BTW, ,,3 kolory'' oznacza np: swieci mocno-swieci slabo-nie swieci, dla
jednej skladowej (dokładnie tak, jak w Herculesie). A jednobitowa
rozdzielczosc dla RGB daje _jednak_ 8 kolorow.

Ale nie 16.

[...]

IMO bardziej zasobożerna jest ilość pikseli do przemielenia.
BTW2, z tym podswietleniem uwazalbym na *OLEDy :-)

Też bym uważał, ale to w tej chwili jest margines. Czepiasz się wyjątków.

Mało finezyjnie się wycofujesz.
 A to bardzo przepraszam.
Aż tak trudno przyznac, ze chcialem się czepnąć, a pomyrdały mi się
składowe z kolorami i wyszło tak nie bardzo to czepianie się?

Problem w tym, że chcesz się czepnąć czegoś, co sobie uwiesiłeś u szyi
kiedy skakałeś do tej dyskusji.

PS. Jak dla mnie EOT, chyba że polecisz czymś równie zabawnym jak to z
calością i resztą :-)

Mało finezyjnie się wycofujesz.
Udowodnij, że na matrycy jest więcej niż 3 kolory. To, że my to odbieramy tak jak odbieramy bo jeden kolorek świeci się
jaśniej, inny ciemniej to zupełnie inna bajka. Tak czy inaczej czy byłoby
ich 2^24 czy 2^3 to i tak trzeba byłoby je podświetlić. Nie zapomnij
napisać o OLEDach.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-12-30 23:55:53
Autor: J.F.
rewolucja w smartfonach...
Dnia Sat, 28 Dec 2013 23:16:04 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):
[...]

Tym niemniej dobierajac jasnosci skladowych mozemy uzyskac duza ilosc
kolorow. A mysmy tu zrozumieli ze skladowa mozna tylko wlaczyc lub
wylaczyc.

Nawiasem mowiac - oko dziala nieco inaczej, nie ma czujnikow RGB,
tylko inne.

J.

Data: 2013-12-31 13:38:20
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 30.12.2013, o godzinie 23.55.53, na pl.misc.telefonia.gsm, J.F.
napisał(a):

[...]

No ma czopki czułe na czerwony, niebieski i zielony. To nie przypadek, że
jest RGB a nie YWB czy cokolwiek co Ci do głowy wpadnie.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-12-31 13:47:39
Autor: J.F.
rewolucja w smartfonach...
Dnia Tue, 31 Dec 2013 13:38:20 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):
[...]

Widac jednak przypadek, bo to nie sa czujki RGB.

http://en.wikipedia.org/wiki/Color_vision

Masz tam krzywe czulosci czopkow SML, mozna by rzec ze B, C, Y.

J.

Data: 2013-12-31 15:13:17
Autor: Habeck Colibretto
rewolucja w smartfonach...
Dnia 31.12.2013, o godzinie 13.47.39, na pl.misc.telefonia.gsm, J.F.
napisał(a):

[...]

Czepianie się. :P
RGB to najprostsze rozwiązanie prezentacji barw dla tych trzech rodzajów
czopków. Sprawdza się? Sprawdza. Są trzy kolory? Są. :)
Zresztą na Wiki na pewno też o tym stoi, a nie chce mi się tego czytać.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2013-12-25 17:15:02
Autor: the_foe
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-18 18:09, Michal Tyrala pisze:
[...]

LCD? dziala wylacznie 1bit/px
To jest ograniczenie fizyczne technologii. ciekły kryształ ma tylko dwa stany: przepuszcza swiatlo lub je pochłania.
Kwestia rozbieżnosci to pytanie, czym jest najmniejsza struktura w wyswietlaczu LCD
--
@foe_pl

Data: 2013-12-25 19:32:40
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Wed, 25 Dec 2013 17:15:02 +0100, the_foe wrote:

> Znaczy jak, 2bity/px?

 LCD? dziala wylacznie 1bit/px
 To jest ograniczenie fizyczne technologii. ciekły kryształ ma tylko dwa  stany: przepuszcza swiatlo lub je pochłania.

Sam z siebie chyba nie? Po coś ten dwa filtry polaryzacyjne jednak są.

 Kwestia rozbieżnosci to pytanie, czym jest najmniejsza struktura w  wyswietlaczu LCD

Nawet jeśli mówimy o subpikselu, to chyba daje się jego jasnością jakoś
sterować, bo nie jesteśmy skazani na wyświetlacze o 8 kolorach.

Data: 2013-12-26 13:25:38
Autor: the_foe
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-25 20:32, Michal Tyrala pisze:
[...]

tak, uprosiclem zagadnienie, ciekly kryształ polaryzuje swiatło kiedy przewodzi prad. Nie zmienia to faktu, ze ma tylko dwa stany : polaryzuje lub nie polaryzuje swiatła.

[...]

steruje sie to sekwencją włączań/wyłączań subpiksela. Dlatego tak istotna jest szybkosc reakcji matrycy bo zmianą stanu subpikseli tworzy sie i kolory i zmienia obraz. Dla typowego ekranu LCD przestrzen barw to zaledwie 6 bitów dla subpiksela. Do True Color dochodzi sie ditheringiem, bo półtony mozna "wymigać" na wiele sposobów i układ odbiornika odpowiednio do wykorzystuje bazując na bezwładnosci naszego oka.

--
@foe_pl

Data: 2013-12-26 12:55:47
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Thu, 26 Dec 2013 13:25:38 +0100, the_foe wrote:
> [...]
[...]

> [...]

 tak, uprosiclem zagadnienie, ciekly kryształ polaryzuje swiatło kiedy  przewodzi prad. Nie zmienia to faktu, ze ma tylko dwa stany : polaryzuje  lub nie polaryzuje swiatła.

No on IMO właśnie nie polaryzuje, tylko robi za jakby sterowalną płytkę
ćwierćfalową. Jak z przodu i tyłu filtry polaryzacyjne są prostopadłe (w
sensie kierunku polaryzacji), to środek musi ,,skręcić'' to
spolaryzowane światło, żeby sobie poszło dalej.

[...]

No i o to chodzi, jest Hicolor, 64k kolorów, gdzie zatem te ,,orle'' 3 kolory?

Data: 2013-12-26 14:58:06
Autor: J.F.
rewolucja w smartfonach...
Dnia Thu, 26 Dec 2013 12:55:47 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
[...]

Nie cwiercfalowa, tylko skreca kierunek polaryzacji. Skreca o kat zalezny od napiecia ... wiec daje sie tym analogowo
sterowac. Ale czy z potrzebna dokladnoscia do 8 bitow to nie wiem.
Byc moze wspomagaja sie PWM, aczkolwiek sterowanie takie matrycy
byloby uciazliwe - tzn duza czestotliwosc potrzebna, a pikseli wiele.
Same ciekle krysztaly sa zreszta dosc powolne - te dzisiejsze 600Hz to
i tak kosmos w stosunku do starych technologii, gdzie i 60Hz bywalo
problemem.

J.

Data: 2013-12-25 20:40:08
Autor: J.F.
rewolucja w smartfonach...
Dnia Wed, 25 Dec 2013 17:15:02 +0100, the_foe napisał(a):
[...]

Moze bym i uwierzyl, gdybym nie wiedzial jak wygladaja rozne obrazki w
3b. Nie, zdecydowanie opanowali lepsza technologie. Nie wiem jak.

J.

Data: 2013-12-26 13:34:20
Autor: the_foe
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-25 20:40, J.F. pisze:
[...]

A uwierzyłbyś, ze filmy w Technicolorze były naświetlane na zwykłą czarno-białą kliszę?
Zasada wyswietlania kolorów z takiego filmu w kinie była podobna do tego jak kolory tworzy sie w matrycy LCD. Zasadniczą różnica sa półtony, na kliszy sa one tworzone biernie (stopien przeswitu błony) a w LCD aktywnie (stosunek przesłonięć do odsłonięć).

--
@foe_pl

Data: 2013-12-26 13:44:12
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Thu, 26 Dec 2013 13:34:20 +0100, the_foe napisał(a):

jak kolory tworzy sie w matrycy LCD. Zasadniczą różnica sa półtony, na kliszy sa one tworzone biernie (stopien przeswitu błony) a w LCD aktywnie (stosunek przesłonięć do odsłonięć).

Że co? Akurat LCD ze wszytkich elektronicznych ekranów jest najbardziej
podobny do kliszy - w zależności od stopnia skręcenia ciekłych kryształów
względem polaryzatora zmienia się przepuszczalność światła.

Data: 2013-12-27 07:52:21
Autor: Michal Tyrala
rewolucja w smartfonach...
On Thu, 26 Dec 2013 13:34:20 +0100, the_foe wrote:
 [...] na kliszy sa one tworzone biernie (stopien przeswitu błony)

No tu też nie do końca, bo ziarno albo jest, albo go nie ma. Półtony
osiąga się w sumie ,,przestrzennym'' PWM-em.

Data: 2013-12-18 21:25:25
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
ToMasz pisze:

JA bym chciał mieć telefon który ma duży ekran, ale zasadniczo działa na małej ilości barw, np 16 kolorach, w zamian za widoczność w słońcu i energooszczędność.

http://www.orange.pl/kid,4001237793,id,4002852807,title,Smartfon-z-epapierem-w-produkcji,article.html --
Freja

Your battle for Dune begins... Now!

rewolucja w smartfonach...