rewolucja w smartfonach...

Data: 2013-12-16 16:49:34
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
Mr. Misio pisze:

mozesz kupic smartfon bez OSu i zainstalowac taki OS jaki lubisz!

Rewolucja w smarfonach, to by艂by koncept, z kt贸rym spotka艂am si臋 kiedy艣
- mo偶liwe nawet, 偶e na tej w艂a艣nie grupie - polegaj膮cy na tym, 偶e
kupujesz p艂yt臋 "g艂贸wn膮 smarfona", do kt贸rej dokupujesz sobie i osadzasz
zestandaryzowane elementy w postaci klock贸w: aparat, radio, procesor,
pami臋膰, bateri臋, g艂o艣niki itp. Chcesz smartfona z d艂ugim czasem pracy?
Montujesz trzy razy wi臋ksz膮 bateri臋, chcesz dobry aparat, chcesz
g艂o艣niki, chcesz inny wy艣wietlacz? Itp.

Oczywi艣cie taka koncepcja zapewne bardzo mocno nie podoba si臋 obecnym
producentom smarfon贸w, ale mo偶e z czasem pojawi膮 si臋 jednak producenci
oferuj膮cy podobne rozwi膮zania.

--
Freja

Your battle for Dune begins... Now!

Data: 2013-12-16 17:00:47
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Mon, 16 Dec 2013 16:49:34 +0100, Freja napisa(a):

Rewolucja w smarfonach, to by砨y koncept, z kt髍ym spotka砤m si kiedy
- mo縧iwe nawet, 縠 na tej w砤秐ie grupie - polegaj眂y na tym, 縠
kupujesz p硑t "g丑wn smarfona", do kt髍ej dokupujesz sobie i osadzasz
zestandaryzowane elementy w postaci klock體: aparat, radio, procesor,
pami赕, bateri, g硂秐iki itp. Chcesz smartfona z d硊gim czasem pracy?
Montujesz trzy razy wi阫sz bateri, chcesz dobry aparat, chcesz
g硂秐iki, chcesz inny wy秝ietlacz? Itp.

Wiesz co odstrasza硂 klient體 od jednego z najlepszych mobilnych system體
na rynku (Windows Mobile) a jednocze秐ie przyci眊a硂 do najgorszego
體cze秐ie (iOS)???
Fakt, 縠 w WM musieli wszystko sobie poustawia sami, a w iOS ko禼i蟪
kuperty駍ki ustawia wszystko  za nich.
Dlatego te Google i Microsoft zdecydowali si na秎adowa D縪bsa, robi眂
systemy, kt髍e ustawiaj za usera jeszcze wi阠ej ni iOS.

A m體imy tylko o ustawieniach. Nie o budowaniu telefonu.

PS. Mn髎two ludzi (nie ja) twierdzi, 縠 za socjalizmu 縴硂 si pro禼iej.
Dlaczego? Bo nie musieli podejmowa trudnych decyzji - decyzje by硑 podj阾e
odg髍nie przez pa駍two.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz眃 mo縠 zrobi dla ciebie.

Data: 2013-12-16 17:29:40
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
U偶ytkownik Freja napisa艂:
Mr. Misio pisze:

[...]

Moim zdaniem to trudniejsze od mojej koncepcji rewolucji. Niemniej jednak to bylby II etap mojej rewolucji ale raczej zaczawszy od barebone - CPU, pamiec RAM, pamiec flash, bateria - na poczatek. Tak troche analogicznie do lapka gdzie wyminic procek trudno, ale dysk czy pamiec - latwo.

Potem, gdy smartfony beda juz miec min 9 cali to mysle, ze moze byc Twoja rewolucja ;) Taka w modelu PC. Wszystko dobierzesz ;)

Data: 2013-12-17 00:31:11
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-16 17:29, Mr. Misio pisze:
U偶ytkownik Freja napisa艂:
Mr. Misio pisze:

[...]

Oj, oboje co艣 nie na czasie jeste艣cie ;-)

To si臋 nazywa Project Ara Motoroli (czyli Google).
http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/3114/

A tak lekko off topic, Google kupi艂o ostatnio Boston Dynamics - firm臋 odpowiedzialn膮 za kilka bardzo sprytnych robot贸w. Kto nie wierzy niech sobie na Youtube obejrzy par臋 film贸w z nimi.

Plus Google ma wiedz臋 i do艣wiadczenie w budowaniu samochod贸w autonomicznych - czyli system komputerowy do obserwacji otoczenia i podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.

Teraz wystarczy po艂膮czy膰 obie rzeczy 偶eby otrzyma膰 co艣 zadziwiaj膮cego. Albo przera偶aj膮cego ;-)

--
Arivald

Data: 2013-12-17 07:58:29
Autor: sqlwiel
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-17 00:31, Arivald pisze:

[...]

DARPA challenge :)
20 grudnia maj膮 by膰 zawody humanoidalnych robot贸w ratowniczych. Hue hue... ratowniczych :) W programie jest kierowanie pojazdem, pokonywanie zawaliska, drabiny przemys艂owej i sterowanie zaworami. Powiedzmy... :) R贸wnie dobrze mog艂oby by膰 odszukanie i obs艂u偶enie gniazda CKM.

Wcze艣niej by艂o DARPA autonomous vehicle challenge (2010)), czy jako艣-tak.

Hint: DARPA acronym :)

"Defense"... dobre. No - jak wiadomo USA broni膮 si臋 na ca艂ym 艣wiecie, czyli na swoim terytorium.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-31 10:57:17
Autor: Marcin N
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-17 07:58, sqlwiel pisze:

[...]

Te "ratownicze" w nazwie to chyba w艂a艣nie po to, 偶eby nie straszy膰 ludzi wizjami buntu robot贸w.

--
MN

Data: 2013-12-18 00:54:02
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
U偶ytkownik Arivald napisa艂:
Mr. Misio pisze:

[...]

Czyli android only ;)

[...]

Nooo Amazon juz (?) dostarcza przesylki droidami latajacymi ;)

Data: 2013-12-18 08:34:46
Autor: radek
rewolucja w smartfonach...
Mr. Misio pisze:

[...]

jeszcze nie, ale jest blisko tego rozwiazania. ciekawe co na to wszystkie komisje i urz臋dy ds. awiacji czy czegostam :)

r.

Data: 2013-12-18 23:20:08
Autor: Alf/red/
rewolucja w smartfonach...
On 18/12/13 08:34, radek wrote:
Nooo Amazon juz (?) dostarcza przesylki droidami latajacymi ;)
jeszcze nie, ale jest blisko tego rozwiazania.

Ehem, no czy ja wiem, "tiny robot aircraft could be landing on front porches as soon as 2015."

--
Alf/red/

Data: 2013-12-19 09:21:37
Autor: radek
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-18 23:20, Alf/red/ pisze:
On 18/12/13 08:34, radek wrote:
Nooo Amazon juz (?) dostarcza przesylki droidami latajacymi ;)
jeszcze nie, ale jest blisko tego rozwiazania.

Ehem, no czy ja wiem, "tiny robot aircraft could be landing on front
porches as soon as 2015."

noo ZTCW to mamy ci膮gle 2013 :) Wiec pewnie zostawili sobie dwa lata na zalatwianie zgod, uzgodnienien i innych dupereli :)

r.

Data: 2013-12-19 11:12:46
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 18/12/13 08:34, radek wrote:
[...]

to nie s膮 same zgody i kwestie prawne. to przede wszystkim zdrowy rozsadek. wyobra藕 sobie dostarczanie przesy艂ek w ten spos贸b w g臋sto zabudowanych, wysoko艣ciowcami miastach. w obszarze lu藕no zabudowanym to si臋 mo偶e przyj膮膰. <rs>

Data: 2013-12-19 20:13:37
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
On 18/12/13 08:34, radek wrote:
[...]

W艂a艣nie w miastach bym to widzia艂. Masowe dostarczanie typu: jedzie sobie powoli ci臋偶ar贸wka, a z niej startuj膮 drony, dostarczaj膮c paczki i automatycznie wracaj膮 do ci臋偶ar贸wki po nast臋pne.

Zreszt膮 to zale偶y od zasi臋gu drona, przy czysto elektrycznym zasilanie stosunek masy baterii do energii w nich mo偶e mocno skr贸ci膰 efektywny dystans.

--
Arivald

Data: 2013-12-19 14:53:05
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 18/12/13 08:34, radek wrote:
[...]

a jak wlatuj膮 do budynku? czy spuszczaj膮 przechodz膮cym przechodniom pod nogi?

Zreszt膮 to zale偶y od zasi臋gu drona, przy czysto elektrycznym zasilanie
stosunek masy baterii do energii w nich mo偶e mocno skr贸ci膰 efektywny
dystans.

ogniwa s艂oneczne s膮 coraz bardziej wydajne, wiec w tym nie widz臋 problemu. jakby nie by艂o zasilany s艂onecznie samolot przelecia艂 przez cale stany. <rs>

Data: 2013-12-19 21:22:48
Autor: J.F.
rewolucja w smartfonach...
Dnia Thu, 19 Dec 2013 14:53:05 -0500, rs napisa(a):
W砤秐ie w miastach bym to widzia. Masowe dostarczanie typu: jedzie
sobie powoli ci昕ar體ka, a z niej startuj drony, dostarczaj眂 paczki i
automatycznie wracaj do ci昕ar體ki po nast阷ne.
a jak wlatuj do budynku? czy spuszczaj przechodz眂ym przechodniom pod nogi?

Po amerykansku - zrzucaja zaraz za plot :-)

J.

Data: 2013-12-19 22:33:42
Autor: ToMasz
rewolucja w smartfonach... (pi眛kowo)
Po amerykansku - zrzucaja zaraz za plot :-)

do s眘iada. <rs>

bash:
<Thorgee>
Amazon wprowadza bezza硂gowe drony jako "dostawc體" nic, tylko kupi kawa砮k ziemi ko硂 jakiego magazynu Amazona, wyposa縴 si w sztucer
i wali jak do kaczek - z ka縟ej zestrzelonej drony losowa nagroda
no i nie mog si doczeka, jak drona zepsuje si w po硂wie drogi do mojego domu i zrzuci komu z 200 metr體 karton wibrator體 prosto na 砮b ju widz te nag丑wki w Fakcie...

Data: 2013-12-19 16:48:21
Autor: rs
On 12/19/2013 4:33 PM, ToMasz wrote:
[...]

jeszcze pomys nie wszed na dobre do 縴cia, a polskie cwaniactwo od razu od razu zw阺zy硂 mo縧iwo禼i.  <rs>

Data: 2013-12-22 21:59:51
Autor: ToMasz
rewolucja w smartfonach... (pi眛kowo)
eszcze pomys nie wszed na dobre do 縴cia, a polskie cwaniactwo od
razu od razu zw阺zy硂 mo縧iwo禼i.  <rs>
HA! Pisz na paru grupach i za ka縟ym razem jak wpadam na jaki genialny pomys, szanowne grono koleg體 zawsze mnie uziemia has砤mi typu do dupy pomys bo... i tu sporadycznie pojawiaj si argumenty, nawet z ksi昕yca. Podobno obcokrajowcy tak nas w砤秐ie widz. 痑den polak nie b阣zie wsp蟪pracowa, bo a n罂 ta wsp蟪praca b阣zie bardziej op砤calna dla niego, nie dla mnie.

Co do samego pomys硊, obawiam si 縠 jest w tym troch racji, bo tam ziemi kupuje si wraz z tym co jest pod ni i nad ni. wi阠 jak "mi co na niebo wlata" to czemu nie zestrzeli?

ToMasz

Data: 2013-12-22 16:28:47
Autor: rs
On 12/22/2013 3:59 PM, ToMasz wrote:
[...]

to nie jest genialny pomys, tylko w砤秐ie typowe polackie cwaniactwo, granicz眂e z krymina砮m, za miedzy innymi, kt髍e dorobili秏y polish jokes.

wi阠 jak "mi co
na niebo wlata" to czemu nie zestrzeli?
ToMasz

sprawd te informacje lepiej, zanim ja b阣ziesz znowu powiela. <rs>

Data: 2013-12-22 23:10:24
Autor: Leszek Karlik
rewolucja w smartfonach... (pi膮tkowo)
On Sun, 22 Dec 2013 22:28:47 +0100, rs <no.address@no.spam.info> wrote:

[...]
to nie jest genialny pomys艂, tylko w艂a艣nie typowe polackie cwaniactwo,  granicz膮ce z krymina艂em, za miedzy innymi, kt贸re dorobili艣my polish  jokes.

Oj pfff, jakie tam "typowe polackie". SkyJacka[1] nie stworzyli Polacy,
tylko Samy Kamkar. Cwaniacy chc膮cy dorobi膰 si臋 kosztem innych istniej膮
na ca艂ym 艣wiecie, nie jeste艣my wyj膮tkowi.

[1]  http://techcrunch.com/2013/12/04/infamous-hacker-creates-skyjack-to-hunt-hack-and-control-other-drones/

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-22 19:32:16
Autor: rs
On 12/22/2013 5:10 PM, Leszek Karlik wrote:
[...]

tylko widzisz, hakowanie dron贸w wymaga pewnej finezji i wiedzy, a nie jebut z dwururki. <rs>

Data: 2013-12-23 03:05:29
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach... (pi膮tkowo)
U偶ytkownik rs napisa艂:
[...]

drony to maly pikus, hackuje sie satelity (nie da sie jebut z dwururki), jakije sie systemy gps calych statkow ;) nnooo w statek mozna jebut ale raczej z grubej berty ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

   pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
   http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

Data: 2013-12-28 13:39:27
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach... (pi膮tkowo)
ToMasz pisze:

Co do samego pomys艂u, obawiam si臋 偶e jest w tym troch臋 racji, bo tam ziemi臋 kupuje si臋 wraz z tym co jest pod ni膮 i nad ni膮. wi臋c jak "mi co艣 na niebo wlata" to czemu nie zestrzeli膰?

Wiesz... prawo ruchu lotniczego ustali艂o te kwestie prawie 100 lat temu,
kiedy podobny m膮drala gdzie艣 w USA dowodzi艂, 偶e mu aeroplany bezprawnie lataj膮 nad JEGO ziemi膮. Dla pewno艣ci u艣ci艣li si臋 je i dopracuje zasady latania dronem nad cudz膮 posesj膮 i tyle.

Data: 2013-12-19 22:38:28
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach... (pi眛kowo)
U縴tkownik ToMasz napisa:
[...]

i areszt gratis ;)

no i nie mog si doczeka, jak drona zepsuje si w po硂wie drogi do
mojego domu i zrzuci komu z 200 metr體 karton wibrator體 prosto na 砮b
ju widz te nag丑wki w Fakcie...

Drona moze miec spadochrona ;)

Data: 2013-12-19 22:21:56
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
U偶ytkownik rs napisa艂:
On 18/12/13 08:34, radek wrote:
[...]

Wysylaja SMS-a "bede za 3 min 47 sek przed budynkiem, zidentyfikuj sie (lub rozpoznam twarz - 87% poprawnych rozpoznan) czekam 25 sek potem odlatuje, no to na ra do zo ;)"

Data: 2013-12-19 19:25:13
Autor: Waldek Godel
rewolucja w smartfonach...
Dnia Thu, 19 Dec 2013 20:13:37 +0100, Arivald napisa(a):

W砤秐ie w miastach bym to widzia. Masowe dostarczanie typu: jedzie sobie powoli ci昕ar體ka, a z niej startuj drony, dostarczaj眂 paczki i automatycznie wracaj do ci昕ar體ki po nast阷ne.

Zreszt to zale縴 od zasi阦u drona, przy czysto elektrycznym zasilanie stosunek masy baterii do energii w nich mo縠 mocno skr骳i efektywny dystans.

Amazon pu禼i marketingowego b眐a, a wszyscy 硑kaj jak m硂dy rekin ciep砮
kluchy. Tak samo jak bajki O'Leary'ego o pobieraniu op砤t za kible w
samolocie.

W sumie szacunek dla marketoida kt髍y to wymy秎i, koszt zerowy, reklama
warta miliardy

Data: 2013-12-18 21:27:07
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
Arivald pisze:

Oj, oboje co艣 nie na czasie jeste艣cie ;-)

To si臋 nazywa Project Ara Motoroli (czyli Google).
http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/3114/

艁a艂 :)

"Motorola ma wsp贸艂pracowa膰 艣ci艣le z Phonebloks i skupion膮 wok贸艂 tego projektu spo艂eczno艣ci膮. W ci膮gu kilku miesi臋cy do projektu zostan膮 zaproszeni deweloperzy i projektowanie poszczeg贸lnych modu艂贸w ruszy pe艂n膮 par膮. Module Developer's Kit (MDK) ma by膰 gotowy ju偶 w zimie."

Przy takim podej艣ciu faktycznie mo偶e co艣 z tego by膰 :)

Data: 2013-12-16 21:05:35
Autor: Andrzej
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-16 16:49, Freja pisze:
Mr. Misio pisze:

[...]

Na sto procent czyta艂em kiedy艣 o czym艣 takim. Pytanie do wujka Googla i:
http://technowinki.onet.pl/aktualnosci/phoneblocks-pierwszy-telefon-z-klockow/rzjwf
pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-12-17 00:34:02
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
Andrzej pisze:

Na sto procent czyta艂em kiedy艣 o czym艣 takim. Pytanie do wujka Googla
i: http://technowinki.onet.pl/aktualnosci/phoneblocks-pierwszy-telefon-z-klockow/rzjwf

Tak, o tym w艂a艣nie opowiada艂am :)

Data: 2013-12-17 12:08:05
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 12/16/2013 10:49 AM, Freja wrote:
Mr. Misio pisze:

[...]

http://blogs.canoe.ca/canoetech/mobile-phones/phonebloks-wants-to-create-a-modular-smartphone-with-lego-like-blocks/
a teraz Motorola wzi臋艂a sie za to rozwi膮zanie w Project Ara.
osobiscie mam mieszane uczucia do takiego rozwi膮zania. moim zdaniem czasy "mechanikow" grzebiacych w elektronice ju偶 min臋艂y bezpowrotnie. <rs>

Data: 2013-12-18 21:29:14
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
rs pisze:

 Project Ara. osobiscie mam mieszane uczucia do takiego rozwi膮zania. moim zdaniem czasy "mechanikow" grzebiacych w elektronice ju偶 min臋艂y bezpowrotnie.

Czemu偶? W pecetach takie rozwi膮zanie nadal si臋 艣wietnie trzyma.
Wielu ludzi kocha m贸c "pogrzeba膰 sobie w silniku" i stworzy膰 sw贸j super, hiper, jedyny taki optymalny model czego艣 na 艣wiecie :)

Data: 2013-12-18 15:37:52
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 12/18/2013 3:29 PM, Freja wrote:
rs pisze:

[...]

temu偶, ze PC to technologia, kt贸ra wymiera.

Wielu ludzi kocha m贸c "pogrzeba膰 sobie w silniku" i stworzy膰 sw贸j super,
hiper, jedyny taki optymalny model czego艣 na 艣wiecie :)

to b臋dzie sprz臋t wy艂膮cznie dla pasjonat贸w, w艂a艣nie dla takich, kt贸rzy lubi膮 upiepszy膰 si臋 po 艂okcie w smarze, a taki 'optymalny', jak to nazywasz, to i tak sprz臋t tymczasowy. przestaje by膰 tym optymalnym ju偶 pewnie w kilka minut po pierwszym uruchomieniu, ale nie zaprzecze, zawsze mo偶na np. pi贸rko w obudow臋 wsadzi膰 i mie膰 ten jeden, jedyny niepowtarzalny. <rs>

Data: 2013-12-19 00:19:08
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
U偶ytkownik rs napisa艂:
rs pisze:

[...]

Dobrze, ze tworcy SteamOS o tym nie wiedza...

Data: 2013-12-19 18:16:47
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
rs pisze:

czasy "mechanikow" grzebiacych w elektronice ju偶 min臋艂y
bezpowrotnie.

Czemu偶? W pecetach takie rozwi膮zanie nadal si臋 艣wietnie trzyma.

temu偶, ze PC to technologia, kt贸ra wymiera.

To nie ca艂kiem tak. Przedtem nie by艂o po prostu rozs膮dnej cenowo
alternatywy dla wielu zastosowa艅, w kt贸rych sprawdza si臋 lepiej latek,
tablet, e-reader, wi臋c PC u偶ywano do wszystkiego.

Natomiast nie widz臋 jako艣 zamiennika dla high-endowych graczy, grafik贸w,
  czy nawet zwyk艂ej roboty biurowej z kilkoma dokumentami na raz.

Co prawda znam lask臋, kt贸ra po zakupie netbooka przesta艂a w og贸le
w艂膮cza膰 stacjonarnego kompa i wszystko robi w艂a艣nie na tym
"kalkulatorku" w艂膮cznie z edycj膮 css do swoich stron www, ale ona dziwna
jest :P

Wielu ludzi kocha m贸c "pogrzeba膰 sobie w silniku" i stworzy膰 sw贸j
super, hiper, jedyny taki optymalny model czego艣 na 艣wiecie :)

to b臋dzie sprz臋t wy艂膮cznie dla pasjonat贸w,

Czyli dok艂adnie tak jak 15-20 lat temu. Wtedy PC-t贸w te偶 u偶ywali tylko
pasjonaci :)

Data: 2013-12-19 13:37:26
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 12/19/2013 12:16 PM, Freja wrote:
rs pisze:

[...]

zale偶y o jakim okresie m贸wisz, bo w pewnym czasie nie by艂o 偶adnej alternatywy, bez wzgl臋du na cen臋. jednak cokolwiek nie wymy艣limy, to sprzeda偶 PCow spada do艣膰 drastycznie na mord臋 od paru lat, na korzy艣膰 laptop贸w, tablet贸w i smartfon贸w i sadz臋, ze taki trend si臋 otrzyma przez najbli偶sze par臋 lat, a偶 PC zamkn膮 si臋 w swojej niewielkiej niszy.

Natomiast nie widz臋 jako艣 zamiennika dla high-endowych graczy, grafik贸w,
  czy nawet zwyk艂ej roboty biurowej z kilkoma dokumentami na raz.

w tej dziedzinie PCta pewnie wypr膮 konsole, czy inne specjalizowane klocki (cho膰 to tez mniej wi臋cej PCty). z tego co wiem, to s膮 tez hi-endowe laptopy do grania. jednak, jak ju偶 wspomnia艂em, pasjonaci z pewno艣ci膮 pozostan膮, tak jak teraz zwolennicy muscle cars.

[...]

znam kilka takich os贸b. co najwy偶ej pod艂膮czaj膮 du偶e monitory do swoich 11'' airbookow czy innych ultrabookow. daj膮 rade i maja si臋 dobrze w domu i w pracy.

[...]

hehe. no dok艂adnie tak b臋dzie. a przy przechodzeniu na u偶ywanie chmury b臋dzie to podobne, bo poprzedniego u偶ywania terminala, pod艂膮czonego do mainframea, zajmuj膮cego dwa pokoje za 艣cian膮. <rs>

Data: 2013-12-19 20:30:03
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
rs pisze:

[...]

Mam zastrze偶enia, zaczynaj膮ce si臋 od samej terminologii. PC to tak偶e notebooki, NUCe i htpc.

To co spada to sprzeda偶 tradycyjnych desktop贸w - du偶ych PC z wymiennymi cz臋艣ciami i ogromn膮 ilo艣ci膮 miejsca w 艣rodku.
W zamian ro艣nie sprzeda偶 rozwi膮za艅 ma艂ych i zwartych, od tradycyjnych laptop贸w, poprzez NUCe i podobne, htpc a偶 do tablet贸w x86.

I owszem, ca艂o艣膰 lekko spada, na rzecz przeno艣nych rozwi膮za艅 ARM (smartfony i tablety).

[...]

Ha ha ha haa...
Najnowocze艣niejsze aktualnie wchodz膮ce konsole to sprz臋t o mocy jaka by艂a na desktopowych PC dost臋pna jakie艣 2 lata temu.
Szumnie zapowiadane tytu艂y miewaj膮 problemy z p艂ynnym renderowaniem w 1080p,

Nie przypadkiem tytu艂y w kt贸ych liczy si臋 jako艣膰 grafiki powstaj膮 tylko na PC. A jak jest wersja konsolowa, to tak okrojona 偶e a偶 偶al.

[...]

I to jest sensowne rozwi膮zanie.

Niekt贸rzy tak traktuj膮 nawet swoje smartfony. Androidowe jeszcze si臋 nie za bardzo nadaj膮 do pracy, ale Ubuntu ju偶 pokaza艂o wersj臋 systemu na telefony, kt贸ra po pod艂膮czeniu monitora, klawiatury i myszki pozwala na normaln膮 prac臋 w Linuxie.

[...]

"chmury"... modne s艂owo na powiedzenie "przejrzymy wszystkie Twoje dane, i ukradniemy sobie co nam si臋 spodoba".

--
Arivald

Data: 2013-12-21 19:19:35
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
rs pisze:

[...]

blaszak brzmi lepiej?

[...]

w艂a艣nie o tym pisa艂em.

[...]

musisz to powiedzie膰 tym wszystkim maniakom, kt贸rzy si臋 rzucili na ostatnie edycje xboxa i PSa. jako艣 im to chyba nie przeszkadza艂o.

Nie przypadkiem tytu艂y w kt贸ych liczy si臋 jako艣膰 grafiki powstaj膮 tylko
na PC. A jak jest wersja konsolowa, to tak okrojona 偶e a偶 偶al.

a por贸wnaj teraz ceny zestawu PC i konsoli.

[...]

to przecie偶 mo偶na robi膰 ze zwyk艂ym androidem, tylko trzeba mie膰 odpowiednia przej艣ci贸wk臋 do pod艂膮czenia monitora.

[...]

w臋szy膰, 偶e jak nie masz swoich rzeczy na HDD ca艂y czas pod nosem, tylko gdzie艣 w internecie, ze kto艣 ci to ukradnie, to jest to dla mnie paranoj膮. <rs>

Data: 2013-12-22 01:50:33
Autor: Leszek Karlik
rewolucja w smartfonach...
On Sun, 22 Dec 2013 01:19:35 +0100, rs <no.address@no.spam.info> wrote:

[...]
Nie przypadkiem tytu艂y w kt贸ych liczy si臋 jako艣膰 grafiki powstaj膮 tylko
na PC. A jak jest wersja konsolowa, to tak okrojona 偶e a偶 偶al.

a por贸wnaj teraz ceny zestawu PC i konsoli.

No sorry, ale ju偶 teraz mo偶na zrobi膰 PCta o lepszych parametrach od
konsoli najnowszej generacji za por贸wnywaln膮 cen臋. A gry du偶o ta艅sze
i b臋d膮 chodzi膰 w 1080p.

I to z Microsoftem/Sony dok艂adaj膮cym do ka偶dej konsoli. yay.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-21 20:13:29
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 12/21/2013 7:50 PM, Leszek Karlik wrote:
[...]

czy ja wiem? ale nawet je艣li tak, to trzeba si臋 na tym zna膰 i jakby nie by艂o po艣wieci膰 sporo czasu, na wygrzebaniu odpowiednich komponent贸w, zam贸wieniu, z艂o偶eniu, przetestowaniu. to w wielu wypadkach, tez s膮 pieni膮dze, o czym si臋 nie pami臋ta, przy takich oszacowaniach. <rs>

Data: 2013-12-22 12:55:51
Autor: Leszek Karlik
rewolucja w smartfonach...
On Sun, 22 Dec 2013 02:13:29 +0100, rs <no.address@no.spam.info> wrote:

[...]
[...]

No ja kupuj臋 gry na Steamie, w zasadzie wy艂膮cznie na przecenach i mam
staraszliwy backlog gier do zagrania ci膮gle, niestety.

Jak by艂em w liceum gra艂em w gry, kt贸rych nie kupi艂em, a teraz kupuj臋
gry, w kt贸re nie gram. :-)

Natomiast co do zbudowania peceta por贸wnywalnego do konsoli next-gen
to widzia艂em jaki艣 czas temu 艂adne por贸wnanie i spokojnie mo偶na zrobi膰.
Oczywi艣cie, r贸wnie偶 bez monitora, podobnie jak konsola. Minusem jest
to, 偶e Xbox One ma Kinecta, ale z kolei kto艣 mo偶e wole膰 peceta je偶eli
chce gra膰 w inne gry ni偶 typowo konsolowe TPP i zrobione specjalnie
z my艣l膮 o sterowaniu padem FPP. W takich Crusader Kings II to sobie
na konsoli nie pograsz, niestety.

[...]

Owszem, ale od tego b臋d膮 Steam Machines. :-) (Tutaj trzymam kciuki
za Valve zdecydowanie)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2013-12-25 15:13:35
Autor: Andrzej Jarzabek
rewolucja w smartfonach...
On 22/12/2013 00:50, Leszek Karlik wrote:
[...]

Naprawd臋? Nie jestem na bie偶膮co w temacie, ale zrobi艂em szybkie por贸wnanie: PS4 mo偶na kupi膰 za jakie艣 1700-1800 PLN. Jak kalkulowa艂em koszt najta艅szego PC do grania, to raczej poni偶ej 2k ci臋偶ko mi by艂o zej艣膰, a za 2k masz PC z dwurdzeniowym Core i3 i tani膮 p艂yt膮 g艂贸wn膮, wi臋c perofrmance'owo raczej by艂by kiep艣ciejszy ni偶 PS4, a tania obudowa, tani zasilacz i brak cutomowego ch艂odzenia raczej by skutkowa艂 do艣膰 s艂abymi walorami akustycznymi. Nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e kupowanie p艂yty i zasilacza z dolnej p贸艂ki to proszenie si臋 o k艂opoty.

Data: 2013-12-25 17:09:44
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-25 16:13, Andrzej Jarzabek pisze:
[...]

http://www.arest.pl/konfiguracja-723711

APU Amd to ten sam typ uk艂adu co w konsolach, tyle 偶e konsole maj膮 8-mio w膮tkowe procesory, a ten APU tylko 4 w膮tki.

Pami臋ci tyle samo, dysku 2x wi臋cej. Malutka obudowa, por贸wnywalna z konsol膮.

Pewnie jeszcze pada trzeba by do艂o偶y膰, je艣li kto艣 lubi padem gra膰.

A jak mo偶na chwil臋 poczeka膰, to w艂a艣nie wchodz膮 nowe, szybsze APU na FM2+.

--
Arivald

Data: 2013-12-25 17:19:47
Autor: Andrzej Jarzabek
rewolucja w smartfonach...
On 25/12/2013 16:09, Arivald wrote:

http://www.arest.pl/konfiguracja-723711

APU Amd to ten sam typ uk艂adu co w konsolach, tyle 偶e konsole maj膮 8-mio
w膮tkowe procesory, a ten APU tylko 4 w膮tki.

To s膮 rdzenie, nie w膮tki, a 8 a 4 rdzenie mog膮 zrobi膰 r贸偶nic臋. No i to, co ma PS4 korzysta z nowszej architektury GPU. Poza tym PS4 ma ten ca艂y GDDR5, mo偶e by膰 szybsze ni偶 DDR3 1333MHz z tej konfiguracji. I nie wiem, czy tez zasilacz uci膮gnie t臋 konfiguracj臋, ale jakby艣 chcia艂 wzi膮膰 co艣 mocniejszego, 偶eby dor贸wna膰 PS4, to i zasilacz raczej b臋dziesz musia艂 mie膰 mocniejszy.

Data: 2013-12-25 20:05:55
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-25 18:19, Andrzej Jarzabek pisze:
On 25/12/2013 16:09, Arivald wrote:

http://www.arest.pl/konfiguracja-723711

APU Amd to ten sam typ uk艂adu co w konsolach, tyle 偶e konsole maj膮 8-mio
w膮tkowe procesory, a ten APU tylko 4 w膮tki.

To s膮 rdzenie, nie w膮tki,

Oj, za du偶o ju偶 by艂o flame-u czy to s膮 rdzenie czy nie, pe艂ne czy nie itp.

A do w膮tk贸w nikt si臋 nie czepi (mia艂em nadziej臋, g艂upi ja), niezale偶nie od tego czy owe 4 w膮tki zapewniaj膮 4 rdzenie, 2 modu艂y czy 2 rdzenie z HT.

> a 8 a 4 rdzenie mog膮 zrobi膰 r贸偶nic臋. No i to,
co ma PS4 korzysta z nowszej architektury GPU. Poza tym PS4 ma ten ca艂y
GDDR5, mo偶e by膰 szybsze ni偶 DDR3 1333MHz z tej konfiguracji.

Co racja to racja. Ale najnowsze APU kt贸re nied艂ugo wejd膮 do sprzeda偶y, z now膮 architektur膮.

> I nie wiem,
czy tez zasilacz uci膮gnie t臋 konfiguracj臋, ale jakby艣 chcia艂 wzi膮膰 co艣
mocniejszego, 偶eby dor贸wna膰 PS4, to i zasilacz raczej b臋dziesz musia艂
mie膰 mocniejszy.

IMO uci膮gnie bez problemu. Typowa platforma z APU A-10 to oko艂o 150W pod obci膮偶eniem. Do oko艂o 220 W po przetaktowaniu (4.4 Ghz).

BTW PS4 maksymalnie pobiera 140W

--
Arivald

Data: 2013-12-25 17:10:40
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
U偶ytkownik Andrzej Jarzabek napisa艂:
[...]

Ale jak juz planujesz kupowac 10 nowych gier rocznie, to koszr PS4

to 1800 + 3 x 2500

a na PC-ta gry wyjd膮 3 x 1250

innymi slowy moge wydac w 3 lata na hardware PC ponad 3,5 tysia

innymi slowy

albo 1800 konsola + 7500 na gry = ponad 9000

albo 5000 pecet + 3750 na gry - ponizej 9000

tyle, jesli liczymy po cenach :]

Data: 2013-12-25 18:37:57
Autor: Roman W
rewolucja w smartfonach...
On Wed, 25 Dec 2013 17:10:40 +0100, "Mr. Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Ale jak juz planujesz kupowac 10 nowych gier rocznie, to koszr PS4

Jeszcze trzeba mie膰 czas na 10 gier rocznie.

Rw

Data: 2013-12-25 20:08:56
Autor: Mr. Misio
rewolucja w smartfonach...
U偶ytkownik Roman W napisa艂:
On Wed, 25 Dec 2013 17:10:40 +0100, "Mr. Misio"
<mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Ale jak juz planujesz kupowac 10 nowych gier rocznie, to koszr PS4

Jeszcze trzeba mie膰 czas na 10 gier rocznie.

Nie pisalem o graniu a o kupowaniu ;)

Data: 2013-12-27 10:19:35
Autor: Andrzej Jarzabek
rewolucja w smartfonach...
On 25/12/2013 19:08, Mr. Misio wrote:
U偶ytkownik Roman W napisa艂:
[...]

Zdradz臋 ci tajemnic臋 - jeszcze taniej b臋dzie je艣li b臋dziesz kupowa艂 tylko te gry, w kt贸re b臋dziesz gra艂. Don't get me wrong - ja te偶 kupuj臋 gry w kt贸re zagram "kiedy艣" (aczkolwiekj nie na PS4 ani na XBox One), ale nie s膮 to nowe gry po cenach nowych gier tylko u偶ywki sprzed paru lat albo downloady na du偶ych przecenach za fistaszki - wi臋c TCO kompa czy konsoli plus fafdziesi臋ciu gier po kilku latach wygl膮da zupe艂nie inaczej.

Data: 2013-12-27 20:52:07
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-27 11:19, Andrzej Jarzabek pisze:
[...]

PC ma t膮 zalet臋 偶e na Steamie mo偶na kupowa膰. I cz臋sto s膮 r贸偶ne promocje i przeceny. Si臋 trafi przecena 70%, to czasem kupuj臋 tytu艂y kt贸re mi niezbyt si臋 widzia艂y za pe艂n膮 cen臋. Skoro tanio, to mo偶na spr贸bowa膰.

Fajne s膮 te偶 czasem Humble Bundle - p艂acisz ile uwa偶asz.

--
Arivald

Data: 2013-12-29 18:25:40
Autor: Andrzej Jarzabek
rewolucja w smartfonach...
On 27/12/2013 19:52, Arivald wrote:

PC ma t膮 zalet臋 偶e na Steamie mo偶na kupowa膰. I cz臋sto s膮 r贸偶ne promocje
i przeceny. Si臋 trafi przecena 70%, to czasem kupuj臋 tytu艂y kt贸re mi
niezbyt si臋 widzia艂y za pe艂n膮 cen臋. Skoro tanio, to mo偶na spr贸bowa膰.

Zdaj臋 sobie z tego spraw臋, ale np. na PS3 mo偶na kupowa膰 gry u偶ywane, niekiedy te偶 b. tanio.

Data: 2013-12-22 09:40:32
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-22 01:19, rs pisze:
[...]

Nie ka偶dy che gra膰 na PC. Zreszt膮 typowy PC zazwyczaj si臋 nie 偶eni z TV, za艣 typowo konsole s膮 przystawk膮 do TV. Dlatego czasem jest sensowniej mie膰 PC do "prywatnych" gier, i konsole do grania z rodzin膮 i kolegami, nawet je艣li jako艣膰 jest nie najwy偶sza.

Tym bardziej 偶e na 艣wiecie ceny konsol s膮 na tyle niskie 偶e mo偶na sobie na to pozwoli膰. To w krajach takich jak Polska wyb贸r bywa PC _albo_ konsola.

Nie przypadkiem tytu艂y w kt贸ych liczy si臋 jako艣膰 grafiki powstaj膮 tylko
na PC. A jak jest wersja konsolowa, to tak okrojona 偶e a偶 偶al.

a por贸wnaj teraz ceny zestawu PC i konsoli.

Ohh... Oblicz pe艂ne TCO, zak艂adaj膮c 2-3 lata u偶ywania i odpowiedni膮 ilo艣膰 gier... i wtedy m贸w co jest ta艅sze.

A jak dodasz do tego fakt 偶e opr贸cz konsoli zazwyczaj musisz mie膰 te偶 PC do pracy (internetu, pisania wypracowa艅/magisterki/etc, i inne) to naprawd臋 wyjdzie taniej do艂o偶y膰 do takiego PC dobr膮 kart臋 grafiki i gra膰 na PC.

[...]

Tak i nie. Monitor mo偶na w nowych modelach pod艂膮czy膰 i bez przej艣ci贸wki, bezprzewodowo. A samo pod艂膮czenie monitora nie jest problemem.
Problemem jest 偶e na Androidzie w danym czasie dzia艂a tylko jedna aplikacja, full-screen. Owszem, mo偶na si臋 mi臋dzy apkami prze艂膮cza膰, maj膮c namiastk臋 wielozadaniowo艣ci, ale to jednak nie jest pe艂na wielozadaniowo艣膰 jak膮 znamy z pe艂nych komputer贸w.

Propozycja Ubuntu to rozwi膮zuje. Android jest tak偶e wersj膮 Linuxa, jak Ubuntu. To 偶e dzia艂a jak dzia艂a to kwestia specyficznego managera okien i zarz膮dcy aplikacji.

Ubuntu zrobi艂o podobnie: na wy艣wietlaczy telefonu dzia艂a specjalny manager dla tego wy艣wietlacza, ale na monitorze dzia艂a standardowy manager okien (Unity/KDE/Gnome), z normalnymi aplikacjami.

[...]

鈥濼o, 偶e masz paranoj臋, nie oznacza, 偶e nie pr贸buj膮 Ci臋 dopa艣膰鈥︹ ;-)

Ju偶 teraz Google skanuje wszystkie maile, oficjalnie pod k膮tem dostosowywania reklam. GDrive czy SkyDrive oficjalnie szukaj膮 tylko wirus贸w i "nielegalnych" tre艣ci.
Ale jak ju偶 jaka艣 aplikacja przegl膮da te dane, to naprawd臋 ma艂y problem jest pod艂膮czy膰 jej modu艂 kt贸ry przejrzy sobie dane pod innym k膮tem.

Dlatego w firmach, np. mojej, jest zakaz u偶ywania "chm贸r" i podobnych rozwi膮za艅 (jak Office356 w chmurze, czy nie-firmowy FTP, poczta tylko przez firmowy serwer), a Google Docs s膮 u偶ywane tylko do rzeczy niezwi膮zanych z klientami (ankiety, zapisy na wyjazdy, etc)

Szpiegostwo przemys艂owe, wspierane przez rz膮dowe agencje, to wcale nie jest rzadko艣膰. USA w tym przoduje. Zreszt膮 wystarczy sobie przypomnie膰 rewelacje Snowdena i innych...

Zreszt膮 przeczytaj ten artyku艂, do艣膰 lu藕no zwi膮zany z chmurami, ale obrazuj膮cy trend:
http://niebezpiecznik.pl/post/googlali-plecak-i-samowar-odwiedzila-ich-policja/

Ka偶dy u偶ytkownik internetu zostawia na ka偶dym kroku mn贸stwo danych, a u偶ywanie chmury to danie dost臋pu do jeszcze wi臋kszej ilo艣ci danych.

Nie m贸wi臋 偶e rozwi膮zania chmurowe s膮 ca艂kiem z艂e, bo owszem, bywaj膮 przydatne. Ale nale偶y zawsze pami臋ta膰 o bezpiecze艅stwie danych.

A ca艂kiem niedawno czyta艂em ciekawy artyku艂 o tym jak powi膮zane s膮 tre艣ci w Facebooku/Twitterze i innych serwisach z zatrudnieniem. W USA sporo (~60%) szef贸w/HR przegl膮da strony swoich pracownik贸w w poszukiwaniu nieodpowiednich tre艣ci. Z pracy mo偶na wylecie膰 za szczer膮 opini臋 o szefie. Albo za nagie fotki. Albo za zdj臋cie z jointem.

BTW to ju偶 porz膮dny off-topic si臋 zrobi艂 ;-)

--
Arivald

Data: 2013-12-22 09:51:04
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...

http://prawo.rp.pl/artykul/610781.html

http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/644788,korzystasz_z_facebooka_mozesz_zostac_zwolniony_z_pracy.html

http://forsal.pl/artykuly/711586,prywatnosc_w_internecie_nie_wiemy_co_tak_naprawde_jest_grozne.html

--
Arivald

Data: 2013-12-23 16:23:36
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 12/22/2013 3:40 AM, Arivald wrote:
[...]

to zale偶y. nie r贸b z Polak贸w ju偶 takich biedak贸w. s膮 tacy i tacy i kt贸rych sam piszesz wy偶ej, 偶e wol膮 konsole do grania rodzinnego.

[...]

nie wiem co tu liczy膰. zu偶ycie pr膮du, frustracji przy kolejnych updateach sprz臋tu i softwareu? czasu sp臋dzonego na poszukiwanie nowszych klock贸w i wy艣cigi z kolegami w podkr臋canie? ceny gier?

[...]

por贸wnujemy sprz臋t o tej samej funkcjonalno艣ci, a nie konsolk臋 do grania z kombajnem.

[...]

chyba w kt贸rym艣 z najnowszych Nexusow mo偶na mie膰 par臋 aplikacji na ekranie w tym samym czasie.

[...]

no 艂adnie, ale a teraz ile os贸b to u偶ywa i jakie s膮 szanse, 偶e wygra na rynku w androidem i iOSem? pewnie wcze艣niej czy p贸藕niej to rozwi膮zanie b臋dzie na dzie艅 dobry obecne w mainstreamowych systemach. a co z W8? tam tez si臋 nie da otworzy膰 kilku okien na raz?

[...]

no w艂a艣nie to, to oznacza? pytanie jest kim jeste艣, 偶eby kto艣 ci臋 chcia艂 dorwa膰. 偶eby komu艣 si臋 op艂aci艂o, przeznaczy膰 czas i pieni膮dze na taka operacje. no chyba, ze narobi艂e艣 sobie wrog贸w w 艣wiecie haker贸w i zrobi膮 ci wirtualne kuku z pobudek ideologicznych.

Ju偶 teraz Google skanuje wszystkie maile, oficjalnie pod k膮tem
dostosowywania reklam.

a ja w tym nic z艂ego nie widz臋. zamiast reklam o powi臋kszaniu piersi, nowych wzor贸w torebek, czy lek贸w mam reklamy skrojone do moich zainteresowania, z kt贸rych nawet czasami korzystam.

[...]

no i niech sobie te s艂owa/frazy kluczowe czesz膮. obecnie zbieranie danych i ich obr贸bka jest tym co pcha wiedz臋 o ludzko艣ci do przodu. przewiduje spo艂eczne i ekonomiczne trendy. pozwala na modelowanie zachowa艅, jakie nie by艂o mo偶liwe do tej pory. w tym akurat nie widz臋 nic z艂ego. co innego, je艣li do zgromadzonych danych dopadnie kto艣, kto b臋dzie chcia艂 zrobi膰 z nich u偶ytek na w艂asne cele, ale tak jak wy偶ej. komu艣 musia艂oby by si臋 chcie膰 i po艣wieci膰 艣rodki, 偶eby akurat tobie chcie膰 zaszkodzi膰.

[...]

ale to jest oczywiste. zale偶y jaka firma, jakiej wra偶liwo艣ci s膮 dane pracownik贸w i klient贸w. w mojej kto chce trzyma w chmurze, a je艣li chodzi o zewn臋trznych klient贸w, to pytamy, gdzie chc膮 umie艣ci膰 dane i jak ma wygl膮da膰 np. korespondencja. ze zbieraniem danych nie ma co ju偶 walczy膰. chyba, ze pozb臋dziesz si臋 telefonu, dost臋pu do sieci, kart kredytowych, samochodu i b臋dziesz chodzi膰 w burce, najlepiej poza miastem. w takich czasach 偶yjemy i taka jest ich cecha.

Szpiegostwo przemys艂owe, wspierane przez rz膮dowe agencje, to wcale nie
jest rzadko艣膰. USA w tym przoduje. Zreszt膮 wystarczy sobie przypomnie膰
rewelacje Snowdena i innych...

sadze, ze chyba nie wiesz co robi膮 Chiny, je艣li uwa偶asz ze USA s膮 w tym przodownikiem.

Zreszt膮 przeczytaj ten artyku艂, do艣膰 lu藕no zwi膮zany z chmurami, ale
obrazuj膮cy trend:
http://niebezpiecznik.pl/post/googlali-plecak-i-samowar-odwiedzila-ich-policja/

no i odwiedzi艂a. i sta艂o si臋 co艣? troch臋 strachu, wi臋cej medialnego 艣miechu, ale tez troch臋 materia艂u do przemy艣le艅.  a powiedz jakie s膮 inne sposoby przed zapobieganiem takich sytuacji jak w Bostonie? problem z tym, ze takie akcje przeprowadza si臋 zwykle po czasie, a jak to jeden z by艂ych szef贸w CIA m贸wi艂. ta organizacja jest dobra w zbieraniu danych, ale kiepska w ich analizowaniu i podejmowaniu w oparciu o nie, decyzji. czego akcja w Bostonie, wcze艣niej 9/11 s膮 ewidentnymi przyk艂adami.

Ka偶dy u偶ytkownik internetu zostawia na ka偶dym kroku mn贸stwo danych, a
u偶ywanie chmury to danie dost臋pu do jeszcze wi臋kszej ilo艣ci danych.

no i git. ja tam z tym problemu nie mam, a pewnie za kilka lat nie b臋dzie innego wyj艣cia. g+, facebook, tweeter i masa innego spo艂ecznego zamieszania ju偶 si臋 zadomowi艂y i nie sadze, 偶eby sz艂y w kierunku snapchat.

Nie m贸wi臋 偶e rozwi膮zania chmurowe s膮 ca艂kiem z艂e, bo owszem, bywaj膮
przydatne. Ale nale偶y zawsze pami臋ta膰 o bezpiecze艅stwie danych.

o tym zawsze nale偶y pami臋ta膰. chyba nikt przy zdrowych zmys艂ach nie trzyma tam numer贸w kart kredytowych, hase艂 kont bankowych czy historii swojego zdrowia. chocia偶 je艣li w zabezpieczonym has艂em rarze, to dlaczego nie?

[...]

to nie jest nic nowego. kiedy艣 kto艣 do szefa donosi艂, ze powiedzia艂e艣 na niego to i owo. teraz szef szuka sobie sam. to kwestia informatycznego post臋pu, nowych narz臋dzi, ale mentalno艣膰 ludzka jest taka sama. w sumie je艣li kto艣 jest takim baranem, ze ma otwarty profil na np. FB, albo publikuje publicznego bloga, w kt贸rym takie rzeczy wypisuje, to wcale mi go nie zal, ze wylatuje z pracy. jak dla mnie wylatuje za g艂upot臋, lub/i niefrasobliwos膰.
mo偶na tez nie dosta膰 pracy je艣li nie masz konta na Facebooku i adresu w gmail.

BTW to ju偶 porz膮dny off-topic si臋 zrobi艂 ;-)

czy ja wiem czy taki bardzo. kwestie przetwarzania danych i ich bezpiecze艅stwa s膮, sadze, obecnie nierozerwalnie zwi膮zane z u偶ytkowaniem telefon贸w i chyba warto o tym m贸wi膰, bo w艂a艣ciwie debata na ten temat si臋 dopiero zacz臋艂a. <rs>

Data: 2013-12-24 00:20:42
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-23 22:23, rs pisze:
[...]

Nie wiem jak Nexusy, ale w moim Galaxy Note II mo偶na mie膰 dwie.
Tyle 偶e z ma艂ej palety aplikacji wspieranych przez to rozwi膮zanie. I mimo wszystko jest to nieco kulawe rozwi膮zanie.

W Galaxy Note III jest ju偶 lepiej, wi臋cej aplikacji, niezale偶ne okna. Ale jeszcze d艂uga droga przed takimi rozwi膮zaniami.

[...]

Na razie nie ma wersji publicznej. Canonical zrobi艂o kickstartera na dedykowany telefon, ale nie wysz艂o.

Chodz膮 s艂uchy 偶e dogaduj膮 si臋 z przynajmniej 3 producentami sprz臋tu, wi臋c s膮 szanse 偶e to wyjdzie.

Je艣li jeszcze ten system b臋dzie mia艂 mo偶liwo艣膰 uruchamiania aplikacjiu z Androida, to b臋dzie to bardzo ciekawe rozwi膮zanie.

pewnie wcze艣niej czy p贸藕niej to rozwi膮zanie
b臋dzie na dzie艅 dobry obecne w mainstreamowych systemach. a co z W8? tam
tez si臋 nie da otworzy膰 kilku okien na raz?

w8 phone? nie da si臋. W w8 RT mo偶na, w ograniczonym zakresie, ale to system tylko dla tablet贸w. Cho膰 podobno MS chce zunifikowa膰 swoje systemy pod sztandarem ModernUI.

Niestety w w8 desktop to w艂a艣nie Modern UI jest najbardziej wkurzaj膮c膮 rzecz膮, przynajmniej dla mnie.

[...]

.... Jak nie przeszkadza Ci 偶e jaka艣 firma mo偶e legalnie u偶y膰 Twoje zdj臋cia na opakowaniu prezerwatyw albo kremy dla gej贸w (bo trzyma艂e艣 je w serwisie kt贸ry w kt贸rej艣 z kolei zmianie regulaminu pozbawi艂 u偶ytkownik贸w praw autorskich), to wy艂膮cznie Twoja sprawa.

Ja wol臋 jednak moj膮 prywatno艣膰 mie膰 dla siebie.

[...]

Ok. A co by艣 powiedzia艂 na to 偶eby cz艂owiek od Google co tydzie艅 przychodzi艂 do Ciebie do mieszkania, zobaczy膰 jak 偶yjesz i co Ci jeszcze zareklamowa膰?

[...]

Chiny maj膮 ch臋ci, ale nie maj膮 takich mo偶liwo艣ci technicznych.

Wi臋kszo艣膰 internetu przechodzi przez USA... Root DNSy s膮 w USA, wi臋c z 艂atwo艣ci膮 mog膮 przejmowa膰 transport. GMail, Facebook, Microsoft i inne to pot臋偶na baza danych.
A w USA jest takie prawo, 偶e s膮d mo偶e nakaza膰 firmie ameryka艅skiej udost臋pnienie danych, jednocze艣nie zakazuj膮c informowania kogokolwiek 偶e te dane zosta艂y udost臋pnione.

A do przetwarzania tych danych NSA buduje ogromne serwerownie za miliony dolar贸w.
http://www.geek.com/apps/nsa-data-center-will-use-1-7-million-gallons-of-water-per-day-to-read-your-email-1562152/

S膮 ju偶 przypadki firm ameryka艅skich kt贸re zako艅czy艂y dzia艂alno艣膰 w celu ochrony swoich u偶ytkownik贸w, po tym jak s膮dy nakaza艂y im udost臋pnienie prywatnych danych u偶ytkownik贸w.

http://niebezpiecznik.pl/post/lavabit-serwis-z-ktorego-ponoc-korzystal-snowden-zostaje-zamkniety-pod-naciskami/

[...]

Tym razem odwiedzi艂a. Nast臋pnym razem mog膮 wpa艣膰 antyterrory艣ci i sponiewieraj膮 Ci rodzin臋. Ciekawe jak wtedy b臋dziesz to ocenia艂?
A w zdarza艂o si臋 to ju偶 par臋 razy, przez zwyk艂膮 pomy艂k臋.

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-antyterrorysci-pomylili-mieszkania-balam-sie-ze-nas-pozabija,nId,593717

[...]

Wystarczy艂o by 偶eby amerykanie nie wpieprzali si臋 z armi膮 wsz臋dzie gdzie tylko zw臋sz膮 zysk. Na Kubie jest komunizm bo tam Amerykanie urz膮dzili sobie wielkie kasyno i burdel. I w ko艅cu Kuba艅czycy powiedzieli "do艣膰".
Ca艂y bliski wsch贸d jest zdestabilizowany przez ameryka艅skie pragnienie zapewnienia sobie dostaw ropy. Wsz臋dzie wprowadzaj膮 "demokracj臋" ...

A z drugiej strony jest taka Korea P贸艂nocna. Jako艣 amerykanom si臋 nie pali z wprowadzaniem tam demokracji. Czemu? Bo nie ma ropy ani uranu...

Kilka innych przyk艂ad贸w "wprowadzania demokracji":

Iran, 1953: Premier Mossadegh zosta艂 obalony na skutek operacji przeprowadzonej wsp贸lnie przez USA i Wielk膮 Brytani臋. Mossadegh zosta艂
wybrany na swoje stanowisko przez zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 parlamentu, ale
spr贸bowa艂 znacjonalizowa膰 brytyjsk膮 kompani臋 naftow膮. Zamach stanu przywr贸ci艂 absolutn膮 w艂adz臋 dla Szacha i rozpocz膮艂 okres 25 lat represji i tortur, dzi臋ki czemu przemys艂 naftowy zosta艂 oddany w r臋ce obcych w艂a艣cicieli w nast臋puj膮cych proporcjach: Wielka Brytania i USA otrzyma艂y 40 procent, inne pa艅stwa - 20 procent.

Gwatemala, od roku 1953 do lat 90-tych: Zamach stanu przygotowany przez CIA obali艂 wybrany na drodze demokratycznej post臋powy rz膮d Jacobo Arbenza, rozpoczynaj膮c 40 lat dzia艂ania szwadron贸w 艣mierci, tortur, uprowadze艅, masowych egzekucji i niewyobra偶alnego okrucie艅stwa, kt贸re 艂膮cznie przynios艂y ponad 100.000 ofiar - bez w膮tpienia jeden z najbardziej nieludzkich rozdzia艂贸w w historii 20 wieku. Arbenz znacjonalizowa艂 firm臋 ameryka艅sk膮, United Fruit Company, kt贸ra mia艂a bardzo bliskie zwi膮zki z ameryka艅sk膮 elit膮 rz膮dz膮c膮. Jako usprawiedliwienie tego zamachu Waszyngton og艂osi艂, 偶e Gwatemala znalaz艂a si臋 o krok od stania si臋 podanym sowieckim, podczas gdy tak naprawd臋 Rosjanie przejawiali niewielkie zainteresowanie pa艅stwem, z kt贸rym nie utrzymywa艂o nawet stosunk贸w dyplomatycznych.

Bliski Wsch贸d, 1956-58: Doktryna Eisenhowera utrzymywa艂a, 偶e Stany Zjednoczone "s膮 przygotowane na u偶ycie broni aby wspiera膰" jakiekolwiek pa艅stwo na Bliskim Wschodzie "prosz膮ce o takie wsparcie przeciwko zbrojnej agresji ze strony jakiegokolwiek pa艅stwa kontrolowanego przez mi臋dzynarodowy komunizm". W prze艂o偶eniu na angielski oznacza艂o to, 偶e nikomu nie wolno dominowa膰 lub mie膰 znacz膮cy wp艂yw na Bliskim Wschodzie z jego polami naftowymi, poza Stanami Zjednoczonymi, i 偶e ktokolwiek tylko spr贸buje tego dokona膰, natychmiast zostanie okrzykni臋ty komunist膮. Pos艂uguj膮c si臋 tak膮 polityk膮 USA dwukrotnie pr贸bowa艂y obali膰 rz膮d syryjski, przeprowadzi艂y kilka akcji pokazowych na Morzu 艢r贸dziemnym, aby zastraszy膰 ruchy niech臋tne rz膮dom wspieranym przez USA w Jordanii i Libanie, wys艂a艂y 14.000 偶o艂nierzy do Libanu i spiskowa艂y w celu obalenia lub zamordowania w Egipcie Nassera z jego k艂opotliwym blisko-wschodnim nacjonalizmem.

Kambod偶a, 1955-73: Ksi膮偶臋 Sihanouk, jeszcze jeden lider, kt贸remu nie spieszy艂o si臋 do zostania kolejnym klientem Stan贸w Zjednoczonych. Po wielu latach wrogo艣ci w stosunku do jego rz膮d贸w, Waszyngton w ko艅cu obali艂 Sihanouka w wyniku zamachu stanu w 1970 roku. To wystarczy艂o, by zach臋ci膰 si艂y Pol Pota i jego Czerwonych Khmer贸w do wkroczenia. Pi臋膰 lat p贸藕niej przej臋li w艂adz臋.

Kto sieje wiatr, zbiera burz臋.
A terroryzm staje si臋 jedyn膮 metod膮 obrony w obliczu przewa偶aj膮cych si艂 wroga. BTW nasi "dzielni partyzanci" walcz膮cy o wolno艣膰 to te偶 byli terrory艣ci.

--
Arivald

Data: 2013-12-25 17:19:14
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
[...]

no i sam pan widzi. to sa dopiero poczatki. bedzie lepiej, wiecej i szybciej.

[...]

moze i bedzie. ja mam tylko jedno zyczenie do producentow sprzetu mobilnego. zeby bateria starczala na tyle co papierowym kindlu. albo choc polowe tego, a reszte zostawie pasjonatom, zeby od czasu do czasu napisali jakis zjadliwy artykul.

[...]

no taka byla idea.

Niestety w w8 desktop to w艂a艣nie Modern UI jest najbardziej wkurzaj膮c膮
rzecz膮, przynajmniej dla mnie.

mnie to ani zi臋bi ani grzeje. mam androida, mam iOSa, W8. jakos nimi szufluje. wszystkei sa w miare OK. zaden do konca zachwycajacy.

[...]

owszem moja i jesli jest taki regulamin, to ja w takim serwisie nie uczestnicz臋, abo nie umieszczam w nim danych, kt贸re nie chcia艂bym, 偶eby si臋 rozesz艂y po 艣wiecie. zdj臋cia moich kot贸w. prosz臋 bardzo. niech 艣wiat ogl膮da i si臋 nasyca do pe艂nej saturacji. to chyba proste. a jesli serwis naruszy艂 prawa u偶ytkownik贸w, to i w tym wypadku mia艂bym si臋 swietnie po wygranych procesach (w trybie class action suit) z firm膮, ktora nie zabezpieczyla moich danych i t膮, ktora je wykorzystala bez mojej zgody.
to o czym piszesz to nie jest nic nowego. gdzie kupujesz zamki do mieszkania? w sprawdzonym sklepie, a zamki renomowanej firmy, r贸wnie偶 albo sam je zak艂adasz, albo oddajesz je w r臋ce sprawdzonego fachowca. nie kupujesz od jakiego艣 przypadkowego kolesia na ulicy, prawda? to samo jest tutaj. regulamin trzeba czyta膰, albo przynajmniej zaufa膰, komu艣, kto ten pokr臋tny j臋zyk zrozumie i poda w przyst臋pnej formie i wtedy samemu podj膮膰 decyzje.
jednak w tej debacie nie o tym jest mowa. przechodzenie z posiadania pewnych rzeczy (g艂ownie w domenie rozrywki) z no艣nik贸w fizycznych na cyfrowe jest faktem. teraz do tego dochodzi spos贸b ich trzymania i 艂atwo艣膰 ich udost臋pnienia. z tym tez nie masz co walczy膰, bo nie powiesz mi, ze 艂atwiej jest postawi膰 serwer streamu z domowego komputera i ods艂uchiwa膰/ogl膮da膰 swoje rzeczy gdzie艣 na drugim ko艅cu 艣wiata na tablecie/laptopie/telefonie, nic wrzucenie tego w chmur臋 i nie martwienie si臋 o dost臋p.
nie powiesz r贸wnie偶, 偶e cz臋艣ciej zosta艂y takie dane wykradzione z googla, amazona czy inych chmur, ni偶 zosta艂y wykradzione/zniszczone na prywatnych komputerach.
to ju偶 si臋 nie wr贸ci. taki jest rozw贸j technologiczny i mo偶na wymachiwa膰 艂uczywem i nawo艂ywa膰 do powrotu do jaski艅, ale na razie jest jedyna droga jak膮 zmierzamy.

Ja wol臋 jednak moj膮 prywatno艣膰 mie膰 dla siebie.

wystarczy uwa偶nie czyta膰 regulamin. nawet 偶eby przej艣膰 przez ulic臋, te偶 musisz zna膰 regulamin jak tego bezpiecznie dokona膰. to nie jest nic nowego.

[...]

ale偶 oni to przecie偶 robi膮. z googla i wielu innych. tylko nie robi膮 tego osobi艣cie, ale przygl膮daj膮 si臋 z oddali temu co robimy. to nie te czasy, 偶e do "szpiegowania" wymagany by艂 kole艣 w kapeluszu, d艂ugim p艂aszczu i ciemnych okularach, kt贸ry chodzi艂 jak cie艅. takie czasy. kamery te偶 s膮 ju偶 prawie wsz臋dzie. nie potrzeba ju偶 szpieg贸w w klasycznym rozumieniu tego slowa.

[...]

ale偶 oczywi艣cie, ze maja i maja znacznie wi臋cej kasy do wydania, 偶eby kupi膰 sobie praktycznie dowolna ekip臋 hakerska, co tez czasami czyni膮.

[...]

s膮d sam nic nie robi. najpierw kto艣/co艣 musi wyst膮pi膰, 偶eby s膮d zaleci艂 dane post臋powanie. w zale偶no艣ci kto wyst臋puje o nakaz, sad daje zgod臋. nic nie s艂ysza艂em o zakazie informowania o udostepnieniu danych, ale nawet jakby, to przecie偶 by艂o/jest to publicznie wielokrotnie podane do wiadomo艣ci, co, kto i kiedy udost臋pnia艂, wi臋c to jest jakby zabawa obusiecznym mieczem. ma艂o tego, google, facebook, yahoo (w sumie 8) napisa艂o list otwarty, do Obamy, 偶eby ten wzi膮艂 za uzd臋 NSA, bo ju偶 zacz臋艂a przegina膰.

[...]

no ale to przecie偶 wiadomo od dawna.

[...]

a nic w艂a艣nie. Levison postanowi艂 zamkn膮膰 Lavabit, jak tylko otrzyma艂 nakaz udost臋pnienia kluczy SSL. w艂a艣nie inne podobne serwisy, dosta艂y podobne nakazy, z jednoczesnym nakazem by pracowa艂y jak nigdy nic.
ale to jeszcze nic. NSA wymusza na firmach zajmuj膮cych si臋 kryprografi膮, 偶eby umieszcza艂y w algorytmach lub kodzie, drzwiczki, kt贸re by pozwoli艂y organizacjom takim jak NSA na podgl膮danie danych mimo ich zaszyfrowania.

[...]

oj. znam te histeryczne artyku艂y w polskich mediach. "piekielny pies rozszarpa艂 niemowl臋". dwa dni info we wszystkich newsach, 艂膮cznie z g艂贸wnymi stacjami TV. a potem si臋 okazuje, 偶e to nie bestia tylko ratlerek, nie rozszarpa艂, tylko naszczeka艂 przez siatk臋 i nie na niemowl臋, tylko na pijaka, kt贸ry na t臋 siatk臋 szcza艂. faktem jest jednak, ze pomy艂ki si臋 zdarzaj膮. zdarza艂y si臋 i b臋d膮 si臋 zdarza膰.

[...]

zupe艂nie niepotrzebna lekcja historii. jakie USA s膮 ka偶dy interesuj膮cy sie wydarzeniami 艣wiatowymi, widzi, jednak zawsze w takich listach, pokazuj膮cych jak charpa艣ny rz膮d tego kraju jest, nie wymienia si臋 drugiej wojny 艣wiatowej, wplatania sojuza w Afganistan, itp. takie "cherry picking". nie wspomina si臋 r贸wnie偶 o tym, kto decyduje o takim post臋powaniu. kto jest u ster贸w i jaka jest 艣wita bia艂ego domu z jak膮 dominuj膮c膮 na t臋 kadencje obsesj膮. jakby nie by艂o do Libii nie wjechali. Bombardowali Francuzi.

Kto sieje wiatr, zbiera burz臋.
A terroryzm staje si臋 jedyn膮 metod膮 obrony w obliczu przewa偶aj膮cych si艂
wroga. BTW nasi "dzielni partyzanci" walcz膮cy o wolno艣膰 to te偶 byli
terrory艣ci.

terroryzm jako narz臋dzie i przeciwko czemu i walka z nim to jest zagadnienie znacznie rozleglejsze ni偶, jak to piszesz heroiczna walka przeciwko naje藕d藕cy. powiedz to np. rodzicom w Pakistanie, kt贸rych dzieci, zostaj膮 wysadzane w autobusach dowo偶膮cych ich do szko艂y, bo lepiej 偶eby 偶y艂y w ciemnocie i zabobonie. no i tu faktycznie off topic nam si臋 zrobi艂 ju偶 niemoralny. wiec 偶eby go podtrzyma膰. weso艂ych 艣wi膮t. <rs>

Data: 2013-12-28 13:44:05
Autor: Freja
rewolucja w smartfonach...
rs pisze:

[...]

Dla mnie to by艂a zawsze wa偶na kwestia: czemu mam wywala膰 kas臋 na co艣, co s艂u偶y TYLKO do grania, skoro mog臋 j膮 wyda膰 na komputer?

Druga r贸wnie istotna kwestia brzmia艂a: po co mi w og贸le jakie艣 urz膮dzenie s艂u偶膮ce TYLKO do grania, skoro mog臋 mie膰 komputer?

Data: 2013-12-28 14:14:19
Autor: Artur Ma艣l膮g
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-28 13:44, Freja pisze:
rs pisze:

[...]

                                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dla mnie to by艂a zawsze wa偶na kwestia: czemu mam wywala膰 kas臋 na co艣, co
s艂u偶y TYLKO do grania, skoro mog臋 j膮 wyda膰 na komputer?

Nie musisz na nic wydawa膰 'kasy', ale komputer to nie to samo co
konsola i je偶eli mowa o graniu rodzinnym (i nie tylko) to norm膮
jest konsola i komputer dla ka偶dego.

Druga r贸wnie istotna kwestia brzmia艂a: po co mi w og贸le jakie艣
urz膮dzenie s艂u偶膮ce TYLKO do grania, skoro mog臋 mie膰 komputer?

To nie druga kwestia, a powielenie pierwotnej.

Data: 2013-12-28 18:31:12
Autor: Roman W
rewolucja w smartfonach...
On Sat, 28 Dec 2013 13:44:05 +0100, Freja <frreja@poczta.fm> wrote:
Dla mnie to by艂a zawsze wa偶na kwestia: czemu mam wywala膰 k=
as臋 na co艣, co s艂u偶y TYLKO do grania, skoro mog臋 j膮 wyda膰 na ko=
mputer?

呕eby m贸c gra膰 na kanapie. RW

Data: 2013-12-29 00:27:11
Autor: John Ko艂alsky
rewolucja w smartfonach...

U偶ytkownik "Roman W" <bloody_rabbitREMOVETHIS@gazeta.pl>

Dla mnie to by艂a zawsze wa偶na kwestia: czemu mam wywala膰 k=
as臋 na co艣, co s艂u偶y TYLKO do grania, skoro mog臋 j膮 wyda膰 na ko=
mputer?

呕eby m贸c gra膰 na kanapie.

Gra si臋 na pianinie a nie na kanapie

Data: 2013-12-29 08:16:51
Autor: sqlwiel
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-29 00:27, John Ko艂alsky pisze:

[...]

Zgadza si臋. Bo na pianinie mo偶na postawi膰 kufel z piwem.
Ale na fortepianie ju偶 si臋 nie gra, bo si臋 karty 艣lizgaj膮.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-30 09:46:31
Autor: Stregor
rewolucja w smartfonach...
呕eby m贸c gra膰 na kanapie.

Bezprzewodowe klawiatury i pady do PC mo偶na naby膰. Podpinasz TV za
pomoc膮 HDMI czy w inny spos贸b i kanapa zaprasza.

Z myszk膮 troch臋 gorzej, ale widzia艂em rozwi膮zania typu bezprzewodowa
klawiatura z trackballem. Pewnie kwestia przyzwyczajenia (i parcia na
kanap臋) 偶eby si臋 przyzwyczai膰.

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2013-12-28 23:38:04
Autor: rs
rewolucja w smartfonach...
On 12/28/2013 7:44 AM, Freja wrote:
rs pisze:

[...]

to mo偶e by膰 twoja prywatny punkt widzenia, podobny do tego, po co kupowa膰 Mini Morisa skoro mo偶na kopic Forda F-1500. <rs>

Data: 2013-12-29 17:52:58
Autor: Andrzej Jarzabek
rewolucja w smartfonach...
On 28/12/2013 12:44, Freja wrote:
rs pisze:

[...]

Ja kupi艂em komputer, a nawet dwa (stacjonarny i laptopa). I jaki艣 czas temu rozbi艂em si臋 o sytuacj臋, 偶e konfiguracja by艂a poni偶ej minimalnych wymaga艅 dla co nowzych gier (a nieco starsze chodzi艂y sensownie tylko przy ustawieniach "low"). Chc膮c zagra膰 w te gry mog艂em kupi膰 nowego laptopa z dobr膮 kart膮 graficzn膮, albo za po艂ow臋 tej ceny zrobo膰 upgrade kompa stacjonarnego, albo za po艂ow臋 tego z kolei kupi膰 konsol臋. Czemu mia艂em wi臋c wywala膰 kas臋 na komputer, skoro mia艂em ju偶 komputer, kt贸ry do wszystkiego opr贸cz grania nadawa艂 si臋 wystarczaj膮co dobrze?

Data: 2013-12-25 15:55:47
Autor: Andrzej Jarzabek
rewolucja w smartfonach...
On 22/12/2013 08:40, Arivald wrote:
W dniu 2013-12-22 01:19, rs pisze:

Nie ka偶dy che gra膰 na PC. Zreszt膮 typowy PC zazwyczaj si臋 nie 偶eni z TV,

M贸j TV sprzed paru 艂adnych lat ma gniazdko D-SUB, czemu PC mia艂by z nim nie gra膰.

[...]

No chyba 偶e PC do pracy to laptop, wtedy karty nie do艂o偶ysz. Poza tym nawet jak masz desktopa, to do pracy cz臋sto wystarczy tania konfiguracja typu Celeron+2GB, po do艂o偶eniu karty nie b臋dziesz mia艂 konfiguracji analogicznej do konsoli.

Data: 2013-12-25 17:18:03
Autor: Arivald
rewolucja w smartfonach...
W dniu 2013-12-25 16:55, Andrzej Jarzabek pisze:
[...]

Nie m贸wi艂em 偶e nie mo偶e, tylko 偶e zazwyczaj nikt tego nie robi.
Za wyj膮tkiem oczywi艣cie specjalizowanych PC, czyli HTPC.

Za艣 konsole zazwyczaj si臋 do telewizor贸w pod艂膮cza.

[...]

"Celeron+2GB" ... Kwestia co jest prac膮, ale mnie taki konfig by dobi艂.
Szczeg贸lnie 2GB ramu nikomu nie 偶ycz臋, nawet je艣li chodzi tylko o internet + office.

Po za tym, jak ju偶 jecha膰 po tanio艣ci, to nie Intel. Tylko APU AMD, co od razu zwalnia od kupowania karty graficznej.

--
Arivald

rewolucja w smartfonach...