rezygnacja z karty kredytowej multibanku a pobranie rocznej opłaty za używanie karty

Data: 2014-05-19 22:19:12
Autor: Krzysztof Halasa
rezygnacja z karty kredytowej multibanku a pobranie rocznej opłaty za używanie karty
"az.anonim" <marek.horst@gmail.com> writes:

Właśnie odbyłem ciekawą rozmowę z konsultantką mbanku.

Okazało się, że jeśli chcę zrezygnować z karty kredytowej to muszę
złożyć wniosek (mający 30-dniowy okres wypowiedzenia) i jeśli nie
zdążę zrobić tego na 30 dni przed pobraniem rocznej opłaty za
użytkowanie karty (bagatela: 200zł) to będę musiał taką opłatę
uregulować.

I nie ma opcji wywinięcia się od opłaty poprzez furtkę zastrzeżenia karty po jej "zagubieniu".

Faktycznie jeśli ktoś nie zdąży w terminie złożyć wniosku to będzie
musiał dokonać opłaty? Jestem na 99% pewien, że kolejny raz
niedoinformowany konsultant jest w błędzie.

A to nie było przypadkiem tak, że zgodnie z ustawą bank po rozwiązaniu
umowy miał zwracać "niewykorzystaną część" opłaty?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2014-05-20 02:07:52
Autor: az.anonim
rezygnacja z karty kredytowej multibanku a pobranie rocznej op³aty za u¿ywanie karty
W dniu poniedzia³ek, 19 maja 2014 22:19:12 UTC+2 u¿ytkownik Krzysztof Halasa napisa³:

A to nie by³o przypadkiem tak, ¿e zgodnie z ustaw± bank po rozwi±zaniu

umowy mia³ zwracaæ "niewykorzystan± czê¶æ" op³aty?

Ciekawe. Próbowa³em znale¼æ jakie¶ informacje na ten temat, ale google nie by³ w stanie zwróciæ mi nic ciekawego.

Masz jakie¶ namiary na chocia¿by strzêpki informacji dotycz±cych zwrotów za niewykorzystan± czê¶æ op³aty.

Data: 2014-05-20 15:54:15
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Ciekawe. Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat, ale google
nie był w stanie zwrócić mi nic ciekawego.

Masz jakieś namiary na chociażby strzępki informacji dotyczących
zwrotów za niewykorzystaną część opłaty.

Np. USTAWA z dnia 19 sierpnia 2011 r. o uslugach płatniczych

                                   Art. 37.
Opłaty z tytułu świadczenia usług płatniczych pobierane okresowo są
należne dostawcy jedynie za okres obowiązywania umowy ramowej. Opłaty
uiszczone z góry podlegają proporcjonalnemu zwrotowi.
--
Krzysztof Hałasa

rezygnacja z karty kredytowej multibanku a pobranie rocznej opłaty za używanie karty