riser PCI-E

Data: 2018-08-07 23:20:05
Autor: JaceK
riser PCI-E
Potrzebuję "przedłużacza" PCI-E aby podłączyć kartę graficzną, która nie może być zamocowana normalnie tj. do gniazda w płycie głównej. Taka dziwna obudowa - do obudowy producent dołączał odpowiedni przedłużacz, ale sprzedawca go nie posiada.

Znalazłem wiele PCI-E riserów, ale coś mi nie pasuje. Po pierwsze mają gniazdo USB - po co? Po drugie, złączka do płyty jest jakaś wąska, podczas gdy karta ma szerokie złącze podobnie jak gniazdo w riserze - o co chodzi? Czemu wtyczka do płyty jest dużo węższa niż gniazdo w riserze? Czy taki riser nada się do podłączenia przez niego karty graficznej? Czy są risery, które posiadają wtyczkę do płyty takiej samej szerokości jak całe gniazdo PCI-E i nie posiadają gniazda USB?

Przykładowy riser o wspomnianych cechach:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ptaoPFXXXXaKaXXXq6xXFXXXa/230068197/HTB1ptaoPFXXXXaKaXXXq6xXFXXXa.jpg

JaceK

Data: 2018-08-07 23:46:02
Autor: z
riser PCI-E
W dniu 2018-08-07 o 23:20, JaceK pisze:
Przykładowy riser o wspomnianych cechach:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ptaoPFXXXXaKaXXXq6xXFXXXa/230068197/HTB1ptaoPFXXXXaKaXXXq6xXFXXXa.jpg

Nie jestem aż tak biegły ale to mi wygląda na zastosowanie w kopaniu kryptowalut. Wtedy GPU wystarcza przepustowość pci 1x i robi się to przez poczciwy kabel USB (istnieją różne złącza i przepustowości pcie (1-16)
Ale do grania to chyba nie wystarczy.

Istnieją pełne risery ale każde takie przelotki (druciarstwo) grozi problemami. trzena go jeszcze zasilić prądem...
Do kopania stosuje się je dla lepszego chłodzenia wielu GPU.

PS. Co to za obudowa? Szukam czegoś małego o niecodziennych proporcjach.
Jak coś znajdę to strasznie drogie albo GPU nie wejdzie albo musi być specjalny zasilacz...

Data: 2018-08-07 23:48:29
Autor: z
riser PCI-E
Data: 2018-08-08 02:05:33
Autor: Sebastian Biały
riser PCI-E
On 8/7/2018 11:20 PM, JaceK wrote:
[...]

Zapodaj tą płytę główną. Istnieją przedłużacze PCIe w postaci taśmy z ganizadem i wtyczką, w pełni 16x. Nie wiem czy działają, ale widziałem u chińczyków.

Znalazłem wiele PCI-E riserów, ale coś mi nie pasuje. Po pierwsze mają gniazdo USB - po co?

Bo to risery do kopania kryptowalut. Zaznaczam z góry że podpięcie normalnej karty grafiki 16x jest możliwe i co najlepsze: wcale nie musisz zakładać że nie ma sensu. Jesli karta ma duzo pamięci własnej to szybka komunikacja po 16 liniach PCIe nie jest niezbędna. Biedaki ktorzy kupili Applowskie produkty czasem mają tylko taką możliwośc zobaczenia jak wyglada grafika komputerowa w XXI wieku, więc użyteczne to jest na różne sposoby.

Po drugie, złączka do płyty jest jakaś wąska,

Złączka jest do laptopa z gniazdem mini-PCIe.

Do desktopa można to podpiąc pod gniazdko USB3.0 lub kawałek pcb wkładajengo do gniazdka PCIe jak na twoim obrazku. Możesz ten kawalek płytki wsadzić do PCIe x1, x2, x4 i x16 i zadziala w kazdym przypadku jako x1 i tak zadziała też karta grafiki.

Ogolnie karta grafiki będzie dzialać i bedzie dzialać nieźle. Ale nie najlepiej jak ją zaprojektowali. Poszukaj lepiej risera 16->16 jeśli delektujesz się szorstkimi detalami konturów trójkątów i świergotem kantów antialiasingu z płaskim środkiem.

Data: 2018-08-17 11:00:47
Autor: JaceK
riser PCI-E
Sebastian Biały, z - dziękuję za odpowiedzi!

JaceK

riser PCI-E