roaming - uciekly mi kilobajty

Data: 2015-02-13 19:22:24
Autor: Titus Atomicus
roaming - uciekly mi kilobajty
Witam,
Bylem w weekend na Turbaczu i przypadkowo (w sumie do granicy to kilkadziesiat km jest) telefon zalogowal sie na slowackiego oparatora.
Najgorsze ze chyba wycieklo mi z 0.5MB danych... Bede wiedzial dokladnie jak mi przysla wyciag (Nju).
Czy to mozna jakos zareklamowac?
Czy jest jakis skuteczny sposob, zeby zablokowac transmisje danych na androidzie?
--
TA

Data: 2015-02-13 20:08:15
Autor: ...:::WISKOLER:::...
roaming - uciekly mi kilobajty
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world naskrobał(a):

Czy jest jakis skuteczny sposob, zeby zablokowac transmisje danych na androidzie?

Jak wałęsałem sie w poblizu granicy polsko-czeskiej to zawsze (słownie:
zawsze) miałem wyłaczoną transmisje danych. Nie naliczyło mi żadnych
połączeń z netem z Czech.
Mozna to wyłączyć w ustawieniach.
--
....:::WISKOLER:::...
Szybkościomierz samochodu Bormanna pokazywał 80 km/h. Obok szedł Stirlitz

Data: 2015-02-13 22:14:43
Autor: Titus Atomicus
roaming - uciekly mi kilobajty
In article <syu2oq13kbpa.16j5zvs47urmy.dlg@40tude.net>,
 " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> wrote:

> [...]

Jak wałęsałem sie w poblizu granicy polsko-czeskiej to zawsze (słownie:
zawsze) miałem wyłaczoną transmisje danych. Nie naliczyło mi żadnych

A niby jak skutecznie zrobic w androidzie?
Bo ja ma od dawna wylaczona (a nawet dodatkowo mam APN Switcher i 3G Watchdog) a mimo to cos wykapuje mi od czasu do czasu...
--
TA

Data: 2015-02-14 11:21:28
Autor: Titus Atomicus
roaming - uciekly mi kilobajty
In article <Titus_Atomicus-1A2D9A.22144313022015@node2.news.atman.pl>,

> [...]

Bo ja ma od dawna wylaczona (a nawet dodatkowo mam APN Switcher i 3G Watchdog) a mimo to cos wykapuje mi od czasu do czasu...

A, zapomnialem podac wersji.
Android 2.3.6
--
TA

Data: 2015-02-15 08:42:25
Autor: ...:::WISKOLER:::...
roaming - uciekly mi kilobajty
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world naskrobał(a):

Android 2.3.6

Mój to 4.1.2 HTC Desire 500
--
....::: WISKOLER :::...
Stirlitz energicznie wtargnął do gabinetu Hitlera. "Czego chcesz?" -

Data: 2015-02-15 13:12:01
Autor: Jeffrey
 ...:::WISKOLER:::... wrote:
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world naskrobał(a):

Android 2.3.6

Mój to 4.1.2 HTC Desire 500

wcześniej miałem 2.2.2 teraz 4.4 i zawsze da się skutecznie wyłączyć

Data: 2015-02-15 15:30:41
Autor: ...:::WISKOLER:::...
roaming - uciekly mi kilobajty
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Jeffrey
naskrobał(a):

wcześniej miałem 2.2.2 teraz 4.4 i zawsze da się skutecznie wyłączyć

To nie ja mam problem tylko Tytus Atomicus i do niego kieruj odpowiedzi.
--
....::: WISKOLER :::...
- Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.

Data: 2015-02-15 19:03:31
Autor: AL
On 2015-02-14 11:21, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Należy wyłączyć transmisję danych w roamingu

jest w ustawieniach (nie mam teraz pod ręką HTC Desire X od żony - tam jest bodajże jeszcze taki system - ale jej to ustawiałem i działa).

w 4.4.4:
Usyawienia->Użycie danych->Dane w roamingu

Data: 2015-02-15 22:23:29
Autor: animka
W dniu 2015-02-15 19:03, AL pisze:
On 2015-02-14 11:21, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Oraz wyłączyć GPRS jak nie korzystasz z internetu.

--
animka

Data: 2015-02-13 20:40:36
Autor: masti
roaming - uciekly mi kilobajty

Czy jest jakis skuteczny sposob, zeby zablokowac transmisje danych na androidzie?

można wyłączyć roaming danych.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-14 01:41:16
Autor: Marek
On Fri, 13 Feb 2015 19:22:24 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Bylem w weekend na Turbaczu i przypadkowo (w sumie do granicy to kilkadziesiat km jest) telefon zalogowal sie na slowackiego
oparatora.

Byłem tydzień na słowacji, nie wyłączyłem roamingu. Często używałem google maps. Po powrocie nawet nie zauważyłem, żeby rachunek był wyższy niż zwykle.
Teraz w EU w roamingu stawka może być max 1 EUR za MB.

--
Marek

Data: 2015-02-15 21:04:45
Autor: J.F.
Dnia Sat, 14 Feb 2015 01:41:16 +0100, Marek napisał(a):
Byłem tydzień na słowacji, nie wyłączyłem roamingu. Często używałem google maps. Po powrocie nawet nie zauważyłem, żeby rachunek był wyższy niż zwykle.
Teraz w EU w roamingu stawka może być max 1 EUR za MB.

Stawka znosna, ale:
a) programy bywaja zarloczne, coz to dzis jest 200MB (czy jak kto woli
200 euro ),

b) taryfikacja jaka? Bo przy "co 100kB", pare programow moze dosc
szybko nabijac rachunek niewiele przy tym transmitujac.

W nju jest teraz Unii 1.02/MB z taryfikacja co 1KB, ale poza Unie
strach wyjezdzac :-)
A przeciez wystarczy sie tylko zblizyc do granicy ...

J.

Data: 2015-02-15 22:58:30
Autor: Jeffrey
J.F. wrote:
[...]

w playu tak jest że zaokrąglenie do 100k następuje co zmianę masztu

Data: 2015-02-14 09:01:04
Autor: W
roaming - uciekly mi kilobajty
 wystukał, co następuje:

Czy jest jakis skuteczny sposob, zeby zablokowac transmisje danych na androidzie?

Hm, można wyłączyć i dane i osobno dane w romingu (niktóre romy mają jeszcze trzecią opcję 'tylko roaming krajowy' więc do koloru do wyboru

Data: 2015-02-18 14:12:07
Autor: Titus Atomicus
roaming - uciekly mi kilobajty
Witam,
Moze troche sie pospieszylem z tym 'uciekly mi kilobajty w roamingu'.

Faktem jest ze nieoczekiwanie znalazlem sie w zasiegu slowackiego operatora (o czym swiadczyl stosowny sms) i w tym mniej wiecej czasie 'polecialo mi' prawie 0.5 MB danych. Czy rzeczywiscie to bylo w roamingu wyjdzie dopiero na billingu (fajny ten polski jezyk).
W dziale dane mialem niezaptaszkowany 'data roaming' i niezaptaszkowane 'data enabled'
Za to niestety zaptaszkowane 'background data'. Ale jak dotad skutecznie dzialal APN Switch i 3G Watchdog. Wiec nawet, jesli te 0.5MB to byl jakis wyciek krajowy to i tak nie podoba mi sie to.
--
TA

Data: 2015-02-26 15:27:25
Autor: Titus Atomicus
roaming - uciekly mi kilobajty
In article <Titus_Atomicus-5D1A71.14120618022015@node2.news.atman.pl>,

[...]

Dziwna sprawa.
Przyszedl billing.
Zadne dodatkowe oplaty nie zostaly naliczone. Ani rozmowy ani dane.
A 3G Watchdog pokazuje za zeszly miesiac okolo 0.5MB danych.
I do tego jestem pewien, ze probowalem w roamingu wykonywac polaczenia (ale rozlaczalo natychmiast).
--
TA

Data: 2015-02-16 09:24:37
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-02-13 o 19:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Inne sposobu już zostały podane, ja dodam jeszcze jeden - ręczny wybór operatora - mam tak zrobione od czasów Motoroli d160 i jeszcze się nigdy nie zawiodłem na tej prostej metodzie :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-02-16 09:57:14
Autor: elmer radi radisson
On 2015-02-16 09:24, Mirek Ptak wrote:

Inne sposobu już zostały podane, ja dodam jeszcze jeden - ręczny wybór
operatora - mam tak zrobione od czasów Motoroli d160 i jeszcze się nigdy
nie zawiodłem na tej prostej metodzie :)

Tylko wtedy rowniez nie korzysta sie z roamingu krajowego, jesli
siec macierzysta korzysta z takiej uslugi u innych operatorow.

--

memento lorem ipsum

roaming - uciekly mi kilobajty