robienie zdjec

Data: 2010-11-14 08:46:10
Autor: amir
robienie zdjec
Czy sasiad moze robic mi zdjecia,
czesto wyciaga aparat i pstryka zdjecia mi i mojej
rodzinie, mojej posesji,

jest to postac publiczna,
radny

policjant twierdzi, ze nie ma prawa robic mi zdjec, ale z jakiego paragrafu nie ma tego
prawa?
robiac raz moze powiedziec, ze robil zdjecia ptaszka?

czy ja moge chodzic po ulicy z aparatem i pstrykac zdjecia ludziom?

wydaje mi sie ze mozna, ale nie mozna tego upubliczniac, a moze sie myle?

pytanie 2
czy moge umiescic na rogu bydynku kamere
ktora bedzie monitorowala moja
posesje, jest to nowy dom.
moze lapac czesc posesji sasiada zlosliwego
pytam bo nie chce miec z nim wiecej problemow niz mam

dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

Data: 2010-11-14 08:12:58
Autor: Olgierd
robienie zdjec
W dniu Sun, 14 Nov 2010 08:46:10 +0100, amir napisał, a ja na to:

dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-14 09:24:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 09:12, Olgierd pisze:
W dniu Sun, 14 Nov 2010 08:46:10 +0100, amir napisał, a ja na to:

dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

Umiem lepiej:

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 10:35:17
Autor: spp
robienie zdjec

dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

Umiem lepiej:

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

A gdzie podparcie?

--
spp

Data: 2010-11-14 10:59:23
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 10:35, spp pisze:

dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

Umiem lepiej:

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

A gdzie podparcie?

No paragrafami. Moje paragrafy były na dole listu i podpierały cały
tekst. Stanowiły jego fundament. Do tego były śliczne, równe, nie to co
Olgierda. Na dole mają haczyki, żeby dobrze zakotwiczyć się w gruncie, a
u góry są gotowe, żeby do nich cumować zbłąkane okręty.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 12:40:33
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:iboagl$av1$1news.onet.pl...

[...]

     ^                                                                    ^
 Masz i podparcie :-)

Data: 2010-11-15 11:12:06
Autor: Massai
robienie zdjec
Robert Tomasik wrote:

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
§§§§§§§     ^
^ Masz i podparcie :-)

I podparcie, i dĹşwignia jest.

No, to można powiedzieć - dajcie mi paragraf to podniosę Ziemię ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-18 16:32:25
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
W dniu 2010-11-14 10:35, spp pisze:
W dniu 2010-11-14 09:24, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

dziekuje za pomoc najlepiej podparta paragrafami

Paragraf 1, paragraf 2, paragraf 3.

Umiem lepiej:

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

A gdzie podparcie?

podparcie w końskim teleskopie wsadzonym w sralnie twojej matuli

Data: 2010-11-18 16:31:31
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
[...]

no to jeszcze nam teraz pokaż, jak umiesz wypierdalać w podskokach

Data: 2010-11-14 09:23:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 08:46, amir pisze:
Czy sasiad moze robic mi zdjecia,

W ogólności może. W szczególności można rozważyć czy np. są to zdjęcia
robione przez szparÄ™ w firance, gdy akurat kÄ…piesz siÄ™ nago w wannie.

robiac raz moze powiedziec, ze robil zdjecia ptaszka?

No jak ptaszka to faktycznie możesz szukać jakiś paragrafów z okolic
zboczeń seksualnych.

czy ja moge chodzic po ulicy z aparatem i pstrykac zdjecia ludziom?

MoĹĽesz.

wydaje mi sie ze mozna, ale nie mozna tego upubliczniac,

Czasami moĹĽna, czasami nie moĹĽna. Nie ma jednej odpowiedzi.

MoĹĽe.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 12:04:24
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Uzytkownik "amir" <agnieszka.kobierskaAA@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:ibo43b$jd7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie musi nic mówic,. Nie ma zakazu robienia zdjec tego, co sie legalnie moze zobaczyc.

czy ja moge chodzic po ulicy z aparatem i pstrykac zdjecia ludziom?

Tak, mozesz. Co najwyzej jesli bedziesz blyskal fleszem albo robil tym zamieszanie, to "awaryjnie" mozna Ci zarzucic zaklócenie pozadku publicznego - ale to dosc naciagane.

wydaje mi sie ze mozna, ale nie mozna tego upubliczniac, a moze sie myle?

Tu juz zasadniczo sie nie mylisz. Jesli zdjecie przedstawia Ciebie i nic wiecej, wiec nie jestes czescia calosci, to bez Twojej zgody nie mozna tych zdjec publikowac.

[...]

Mozesz spokojnie. Byle nie zagladala do jego okien, czyli nie stanowila tzw. podgladu.

dziekuje za pomoc najlepiej poparte paragrafami

Ustawa o ochronie praw autorskich i pokrewnych. Nie chce mi sie szukac, ale rozdzial nosi tytul Ochrona wizerunku i jest to cos kolo 81 art.

Data: 2010-11-14 12:13:45
Autor: amir
robienie zdjec
> Ustawa o ochronie praw autorskich i pokrewnych. Nie chce mi sie szukac, ale
rozdzial nosi tytul Ochrona wizerunku i jest to cos kolo 81 art.

dziekuje serdecznie za odpowiedz,
troche drazni z jego strony to nekanie ciaglym fotografowaniem

jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
podchodzic to moze pod nekanie

pozdrawiam

Data: 2010-11-14 12:43:55
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Uzytkownik "amir" <agnieszka.kobierskaAA@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:ibog8h$pg1$1inews.gazeta.pl...
> [...]

troche drazni z jego strony to nekanie ciaglym fotografowaniem

jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac

To niech znajdzie pod to podstawe prawna. Chyba, ze chodzisz tam nago, w co watpie. Jak tak, to szukaj w Kodeksie Karnym art. 191a (tylko aktualny, bo przepis wszedl w zycie w czerwcu 2009 roku i wiele tekstów nie ma tej nowelizacji.

Swoja droga podejdz do tego tak: Jakbys byla brzydka, to by Ci fotek nie robil. Widocznie mu sie podobasz.

Data: 2010-11-14 16:13:35
Autor: animka
robienie zdjec
W dniu 2010-11-14 12:43, Robert Tomasik pisze:
[...]

jeden z policjantĂłw stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
podchodzic to moze pod nekanie

To niech znajdzie pod to podstawe prawna. Chyba, ze chodzisz tam nago, w co
watpie. Jak tak, to szukaj w Kodeksie Karnym art. 191a (tylko aktualny, bo
przepis wszedl w zycie w czerwcu 2009 roku i wiele tekstĂłw nie ma tej
nowelizacji.

Swoja droga podejdz do tego tak: Jakbys byla brzydka, to by Ci fotek nie
robil. Widocznie mu sie podobasz.

A może robi zdjęcia dla złodziei, może jest planowana jakaś akcja okradzenia tego domu?

--
animka

Data: 2010-11-14 20:14:03
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:iboubi$94f$1node1.news.atman.pl...

A może robi zdjęcia dla złodziei, może jest planowana jakaś akcja okradzenia tego domu?

Czemu tylko dla złodziei? Moze dla terrorystów? Straż Ochrony Koleii swego czasu lubowała się w takich akcjach. łapali gości, któzy hobbistycznie fotografowali kolej . W końcu same władze PKP rozesłały do nich pismo, by się przestali wygłupiać.

Data: 2010-11-14 20:19:08
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 20:14, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

A może robi zdjęcia dla złodziei, może jest planowana jaka¶ akcja
okradzenia tego domu?

Czemu tylko dla złodziei? Moze dla terrorystów? Straż Ochrony Koleii
swego czasu lubowała się w takich akcjach. łapali go¶ci, któzy
hobbistycznie fotografowali kolej . W końcu same władze PKP rozesłały do
nich pismo, by się przestali wygłupiać.

Jak w okolicy s± jakie¶ dzieci, to pedofil. Jak zwierzęta - zoofil. Jak
same ro¶liny... oj, pewnie też co¶ się znajdzie ;)

Data: 2010-11-17 16:09:19
Autor: Artur M. Piwko
robienie zdjec
In the darkest hour on Sun, 14 Nov 2010 20:19:08 +0100,
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> screamed:
[...]

Jak w okolicy są jakieś dzieci, to pedofil. Jak zwierzęta - zoofil. Jak
same rośliny... oj, pewnie też coś się znajdzie ;)

Wegetarianin! Apage!

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:205B ]
[ 16:09:04 user up 12624 days,  4:04,  1 user, load average: 0.13, 0.10, 0.35 ]

                                   Yuck Foo.

Data: 2010-11-14 20:25:24
Autor: Stokrotka
robienie zdjec

Czemu tylko dla złodziei? Moze dla terrorystów? Straż Ochrony Koleii swego czasu lubowała się w takich akcjach. łapali go¶ci, któzy hobbistycznie fotografowali kolej .

I troszkę słusznie. Dawniej na każdym dworcu była tabliczka nie fotografować, i słusznie, nie tylko ze względu na terroryzm, wtedy go  w Polsce praktycznie nie było, ale też dla ludzi, to utrudniało inwigilacje ludzi - pasażeruw.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2010-11-14 21:07:05
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibpd3c$tut$1news.onet.pl...

[...]

Bo dawniej nie było satelitów i miniaturowych aparatów fotograficznych, więc zakaz fotografii w założeniu miał utrudniać szpiegom działalno¶ć. Teraz ów zakaz jest niedorzeczna, bo szpiedzy i tak znajd± milion sposobów na sfotografowanie, za¶ ludziom utrudnia życie. Zniesiono ustawę stanowiac± podstawę prawn± tych zakazów i je¶li nawet gdzie¶ wisz±, to nie maj± żadnej mocy prawnej.

Data: 2010-11-14 21:23:41
Autor: Stokrotka
robienie zdjec
  .. Dawniej na każdym dworcu była tabliczka nie fotografować, i słusznie, nie tylko ze względu na terroryzm, wtedy go  w Polsce praktycznie nie było, ale też dla ludzi, to utrudniało inwigilacje ludzi - pasażeruw.

Bo dawniej nie było satelitów i miniaturowych aparatów fotograficznych, więc zakaz fotografii w założeniu miał utrudniać szpiegom działalność.
Nie tylko istotni są szpiedzy, ale zwyczajne, nawet lokalne mafie.
Nie każdego stać na miniaturowy spszęt, więc zakaz według mnie był/byłby słuszny.
Poza tym takie zdjęcia gdzieś jakoś należy obrobić, to zostawia ślad, więc jest dowud , nie jest więc prawdą, że takie prawo było by "puste".

Data: 2010-11-14 22:43:37
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibpggl$bb4$1news.onet.pl...
[...]

Nie zartuj. Na ALLEGRO miniaturowa kamera w długopisie kosztuje kilakdziesi±t złotych. Tak± wielko¶ci pudełka do zapałek ostatnio widziałem za 38 zł + ksozt wysyłki. Nie sprowadzajmy dyskusji do absurdu. Na to stać ucznia, ktory spokojnei konieczny sprzęt "szpiegowski" nabedzie za pewnie góra tygodniowe kieszonkowe powstrzymuj±c się od zakupu lizaków w szkolnym kiosku.

Data: 2010-11-14 23:11:55
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 22:43, Robert Tomasik pisze:

[...]

Karmisz durn± trollicę, co nawet pisać nie umie... Po co? ;)

Data: 2010-11-15 14:01:43
Autor: niusy.pl
robienie zdjec

[...]

Miałby powstrzymać tę lokaln± mafię ?????????

Poza tym takie zdjęcia gdzieś jakoś należy obrobić, to zostawia ślad, więc jest dowud , nie jest więc prawdą, że takie prawo było by "puste".

Taaa, w komputerze, zahasłowane. Ale mi ¶lad.

Data: 2010-11-14 19:48:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 12:43, Robert Tomasik pisze:
jeden z policjantĂłw stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
podchodzic to moze pod nekanie
To niech znajdzie pod to podstawe prawna.

No wiesz, jak za kimĹ› ciÄ…gle Ĺ‚azi i pstryka, to samo Ĺ‚aĹĽenie i
pstrykanie jest uciążliwe. Nie musi być aparatu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 20:17:01
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:ibpauf$km0$2news.onet.pl...
[...]

Jak nei ma aparatu, to czym pstryka?

Data: 2010-11-14 20:21:15
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 20:17, Robert Tomasik pisze:

No wiesz, jak za kim¶ ci±gle łazi i pstryka, to samo łażenie i
pstrykanie jest uci±żliwe. Nie musi być aparatu.

Jak nei ma aparatu, to czym pstryka?

Palcami ;)

Data: 2010-11-15 18:34:28
Autor: Gotfryd Smolik news
robienie zdjec
On Sun, 14 Nov 2010, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No wiesz, jak za kim¶ ci±gle łazi i pstryka, to samo łażenie
i pstrykanie jest uci±żliwe. Nie musi być aparatu.

  I owszem, jak sam wykazujesz - nic aparatowi do tego.
  Pytaj±cy nie narzekał, że "s±siad patrzy", tylko że "s±siad wyci±ga
aparat".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-14 20:10:04
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
[...]

Wiesz, na upartego można z tego zrobić zło¶liwe niepokojenie z kodeksu
wykroczeń - to do¶ć ogólny przepis. Ale najpierw trzeba by udowodnić, że
celem robienia zdjęć nie było de facto robienie zdjęć, ale zło¶liwe
niepokojenie. IMHO nie do przeskoczenia, chyba że ten kto¶ powie
"ofierze" ;) prosto w oczy, że robi to w tym celu i zostanie nagrany.

Data: 2010-11-14 20:18:04
Autor: Stokrotka
robienie zdjec

jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
podchodzic to moze pod nekanie

Jesli ktos bedzie za kims uporczywie lazil i robil mu zdjecia, to jest nekani i inwigilacja, i to podczepia sie pod prawo karne, ale tu jest robienie zdjecia ze swojej dzialki, wiec ohrona wlasnosci, mniejsza nawet niz zwykly monitoring, i to jest dozwolone.

Na ulicy tez moze robic zdjecia, ale nie moze opublikowac,
moze natomiast pokazac je tszeciemu sasiadowi.

Jesli ktos np za toba lezie, mozesz mu zrobic zdjecie, zwlaszcza, jesli nie pierwszy raz.
Tak wiec inwigilacja od obrony jest tu czasem trudna do odruznienia,

Jesli jednak twoje zdjecia sa zawsze stosunkowo blisko domu,
nie koniecznie bardzo blisko, a delikwent inwigilujacy mieszka daleko, co moze sie zdazyc, to troszke wynika z tego kto kogo inwigiluje - ale nie na 100%, moze miec np blisko ciebie rodzine.
Czesto jednak, zwlaszcza w duzym skupisku ludzi - osiedle, mruwkowce-inwigiluja ludzie wcale nie mieszkajacy badzo daleko.

Ale wlasciwie po co ci to?
W dzisiejszym swiecie prawo nie ma znaczenia, fotografowana zas ___bardzo___ nie lubi byc policja,
która teoretycznie powinna stac na strazy prawa, a wiec nie tylko pozwalac, a nawet popierac taka forme obrony.
Male kilka lat temu zobaczylam niedaleko miejsca zamieszkaniu 2 policjantuw szwedajacych sie po torach. Bylo to podejzane, to obszar SOKu (Sluzby Ochrony Kolei, oni na tym terenie sa wyzej, i policja nawet nie moze zgodnie z prawem wystawic mandatu za pszelazenie pszez tory mimo, ze to niezgodne z prawem - to samo Straz Miejska- zwykle wystawiaja na paragraf pszejscie pszez torowisko tyle, ze z kodeksu drogowego, a wiec tramwajowe, w Wolominie obecnie nie ma jednak tramwaju, kiedys byl, obecnie jest jedynie kolej).
Tak wiec podejzanej policji zaczelam z daleka robic zdjecia bojac sie, ze kogos zabija, co w Polsce juz wtedy zdazalo sie, celem bylo pszede wszystkim upamietnienie nr rejestracyjnego radiowozu, bo nie mialam nic do pisania, i ewentualnie jesli by wyszlo zdjecie, innych szczególów - pamiec bowiem jest zawodna.
Jak tylko zobaczyli to dogonili mnie i byli slownie agresywni, ale nie zatszymali mnie.

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->z lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, czesto nielogiczny, ktury ludzie ociezali umyslowo,

Data: 2010-11-14 20:34:00
Autor: Stokrotka
robienie zdjec ±¶ć...
Ustaw sobie litery wła¶ciwie bo innym zjadasz baranie!

Je¶li kto¶ będzie za kim¶ uporczywie łaził i robił mu zdjęcia, to jest
nękani i inwigilacja, i to podczepia się pod prawo karne, ale tu jest
robienie zdjęcia ze swojej działki, wiec ohrona własno¶ci, mniejsza nawet
niż zwykly monitoring, i to jest dozwolone.

Na ulicy też może robić zdjęcia, ale nie może opublikować,
może natomiast pokazać je tszeciemu s±siadowi.

Je¶li kto¶ np za tob± lezie, możesz mu zrobić zdjęcie, zwłaszcza, je¶li nie
pierwszy raz.
Tak więc inwigilacja od obrony jest  czasem trudna do odrużnienia,

Je¶li jednak twoje zdjęcia s± zawsze stosunkowo blisko domu,
nie koniecznie bardzo blisko, a delikwent inwigiluj±cy mieszka daleko, co
może się zdażyc, to troszkę wynika z tego kto kogo inwigiluje - ale nie na
100%, może mieć np blisko ciebie rodzine.
Często jednak, zwłaszcza w dużym skupisku ludzi - osiedle,
mruwkowce-inwigiluj± ludzie wcale nie mieszkaj±cy badzo daleko.

Ale wła¶ciwie po co ci to?
W dzisiejszym ¶wiecie prawo nie ma znaczenia, fotografowana za¶ ___bardzo___
nie lubi być policja,
która teoretycznie powinna stać na straży prawa, a wiec nie tylko pozwalać,
a nawet popierać taka forme obrony.
Małe kilka lat temu zobaczyłam niedaleko miejsca zamieszkaniu 2 policjantuw
łaż±cyh po torach. Bylo to podejżane, to obszar SOKu (Służby
Ochrony Kolei, oni na tym terenie s± wyżej, i policja nawet nie może zgodnie
z prawem wystawić mandatu za pszelażenie pszez tory mimo, że to niezgodne z
prawem - to samo Straż Miejska- zwykle wystawiaj± na paragraf pszej¶cie
pszez torowisko tyle, że z kodeksu drogowego, a wiec tramwajowe, w Wolominie
obecnie nie ma jednak tramwaju, kiedy¶ byl, obecnie jest jedynie kolej).
Tak więc podejżanej policji zaczełam z daleka robić zdjęcia boj±c się, że
kogo¶ zabij±, co w Polsce już wtedy zdażało się, celem bylo pszede wszystkim
upamiętnienie nr rejestracyjnego radiowozu, bo nie miałam nic do pisania, i
ewentualnie je¶li by wyszło zdjęcie, innych szczegółów - pamieć bowiem jest
zawodna.
Jak tylko zobaczyli to dogonili mnie i byli słownie agresywni, ale nie
zatszymali mnie.

--

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iboibo$2bc$1inews.gazeta.pl...

Data: 2010-11-14 16:11:30
Autor: animka
robienie zdjec
W dniu 2010-11-14 12:13, amir pisze:
> [...]

troche drazni z jego strony to nekanie ciaglym fotografowaniem

jeden z policjantĂłw stwierdzil, ze nie moze fotografofwac

Zorganizuj sobie monitoring na swoim terenie i ten sąsiad zacznie gaciami trząść.

--
animka

Data: 2010-11-14 17:03:28
Autor: Olo
robienie zdjec
On 2010-11-14 16:11, animka wrote:

Zorganizuj sobie monitoring na swoim terenie i ten s±siad zacznie
gaciami trz±¶ć.

Ty nawet tutaj... niedługo animka w każdej lodówce

Data: 2010-11-14 17:41:47
Autor: animka
robienie zdjec
On 2010-11-14 16:11, animka wrote:

Zorganizuj sobie monitoring na swoim terenie i ten s±siad zacznie
gaciami trz±¶ć.

Ty nawet tutaj... niedługo animka w każdej lodówce

A ty kanarze dlaczego nie sprawdzasz biletów w autobusach i tramwajach tylko na  internecie ?

--
animka

Data: 2010-11-15 18:35:38
Autor: Gotfryd Smolik news
robienie zdjec
On Sun, 14 Nov 2010, amir wrote:

jeden z policjantów stwierdzil, ze nie moze fotografofwac
podchodzic to moze pod nekanie

....równie dobrze, jak sam fakt że ci±gle *patrzy* gdzie chodzisz.
  Przecież jak będzie za Tob± łaził, żeby sprawdzać dok±d chodzisz, to
owszem - można rozważać nękanie... i obecno¶ć aparatu niewiele ma
do tego.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-14 17:16:09
Autor: Kotlet
robienie zdjec
Mozesz spokojnie. Byle nie zagladala do jego okien, czyli nie stanowila
tzw. podgladu.

a jezeli to co kamera zobaczy jest dostepne golym okiem (czli nie ma zblizenia) to ? (zaprzeczysz sam sobie? :-)

http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl/
http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-11-14 19:10:04
Autor: Jingiel
robienie zdjec
A można wstawiać na portal zdjęcia ze np. zdjęcia ze studniówki??? Portal jest ogólnodostępny (jak to z portalami bywa).

Jingiel

Data: 2010-11-14 20:10:58
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 19:10, Jingiel pisze:
A można wstawiać na portal zdjęcia ze np. zdjęcia ze studniówki???
Portal jest ogólnodostępny (jak to z portalami bywa).

Tak albo nie.

Portrety? Sceny zbiorowe?

Data: 2010-11-14 21:13:04
Autor: Jingiel
robienie zdjec

Tak albo nie.

Portrety? Sceny zbiorowe?

Np. siedz±ca przy stoliku pojedyncza osoba. Pytam, bo miałem takie przypadki.

Jingiel

Data: 2010-11-14 21:21:28
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 21:13, Jingiel pisze:
Np. siedz±ca przy stoliku pojedyncza osoba. Pytam, bo miałem takie
przypadki.

A) je¶li dostała kasę za pozowanie (i umiesz to udowodnić)
B) je¶li masz jej zgodę (i umiesz j± udowodnić)
C) je¶li to osoba publicznie znana i siedz±c tam pełniła swoje publiczne
obowi±zki

to możesz to publikować. Z drugiej strony, jeżeli zdjęcie jej nie
uwłacza i nie narusza innych praw niż prawo autorskie, to chyba w razie
czego s±d nie zas±dzi chyba dużych tantiemów dla tamtej osoby, jak
publikacja nie będzie zbyt komercyjna.

Mylę się? Bo co można dostać za opublikowanie na blogu zdjęcia ,,mój
kumpel Wacek na imprezie w 1993 roku''

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-11-14 21:35:41
Autor: Andrzej Lawa
robienie zdjec
W dniu 14.11.2010 21:13, Jingiel pisze:

Tak albo nie.

Portrety? Sceny zbiorowe?

Np. siedz±ca przy stoliku pojedyncza osoba. Pytam, bo miałem takie
przypadki.

Kryterium jest to, czy czyje¶ dobro osobiste (np. twarz) stanowi istotn±
tre¶ć zdjęcia - a nie tylko jego tło.

Np. może być jedna osoba na zdjęciu, ale co innego portret, a co innego
zdjęcie np. katedry i przypadkowy jeden przechodzień.

I, oczywi¶cie, problem powstaje tylko wtedy, kiedy wła¶ciciel dobra
osobistego zaprotestuje.

Data: 2010-11-14 20:16:08
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Użytkownik "Jingiel" <xxxQ@xxx.xxx> napisał w wiadomości news:ibp8m7$fig$1inews.gazeta.pl...
A można wstawiać na portal zdjęcia ze np. zdjęcia ze studniówki??? Portal jest ogólnodostępny (jak to z portalami bywa).

Można, o ile nie są to portrety, tylko zdjęcia bawiących sie osób, a dana poszczególne osoba stanowi tylko fragment. Zajrzyj do podanej przeze mnie podstawy prawnej, bo tam to jest rozpisane.

Data: 2010-11-14 20:15:12
Autor: Robert Tomasik
robienie zdjec
Uzytkownik "Kotlet" <Kotlet@nowedopalacze.eu> napisal w wiadomosci news:ibp208$k16$3inews.gazeta.pl...
[...]

To oceni sad, czy bylo to specjalne urzadzenie, czy nei w rozumieniu przepisów prawa karnego.

robienie zdjec