"rodzina na swoim" albo "mieszkanie dla mlodych" WTF?

Data: 2012-10-26 15:16:05
Autor: Robson
On 2012-10-26 15:11, ad wrote:
Witam,
tak sie zastanawiam kogo wspieraja te programy rządowe? Banki czy ludzi?
Bo osobiście chce się budować długo (jakies 5 do 7 lat) ale za swoje i
nie zamierzam wspierać i placić za mój mały dom x2 (polowe za dom, a
polowe bankowi).
Dlaczego ja się nie kwalifikuję na dopłatę np 30 tysiecy do budowy domu?
Może dlatego, że jestem pracowity, zarabiam pieniądze pracując do 14
godzin na dobę...
Takich to już nikt nie wspiera :/

Witaj w rodzinie! Zaczynasz rozumieć, na czym polega ten system :D
Niedawno ktoś podał ceny kolekorów słonecznych, zanim państwo nie zaczeło dotować kredytów na nie zaciąganych. Tak, masz rację, obecnie dotacja wynosi 45% ceny zakupu, przed programem kolektory kosztowały 50% obecnej ceny...
I tak na każdym kroku tworzone jest prawo wspomagające kolesi...

Data: 2012-10-26 08:40:30
Autor: kogutek44
W dniu piątek, 26 października 2012 15:17:53 UTC+2 użytkownik Robson napisał:
On 2012-10-26 15:11, ad wrote:

> [...]

I tak na każdym kroku tworzone jest prawo wspomagające kolesi...

Prawo promujące kolesi nie nakazuje nikomu korzystać z dotacji. Jak 2m2 kolektora kosztują 800 złotych a te same 2m2 z dotacją 1400 złotych to chyba wiadomo które kupić. Polacy to ogólnie kretyni chcący być na siłę cwaniakami. Dali się z budownictwem mieszkaniowym podpuścić 30 lat temu i teraz dostają za to po dupie. Jak okradną mądrego to mi go trochę mniej szkoda niż jak głupi sam się daje okraść. W Polsce, biednym kraju, modelem rozwiązującym problemy mieszkaniowe powinno być budownictwo spółdzielcze i wynajem mieszkań. W tej chwili, po 30 latach transformacji, należy zadać pytanie czy w Polsce są jakieś problemy mieszkaniowe. Odpowiedz może być jedna. Z wyjątkiem dwóch miast które będą się rozwijały w reszcie ludzi będzie ubywało. Zostaną po nich mieszkania których nie będzie miał kto kupić lub wynająć. Na cud że przyjadą tutaj Niemcy, Francuzi, Anglicy bym nie liczył.

Data: 2012-10-26 17:53:06
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 26 Oct 2012 08:40:30 -0700 (PDT), kogutek44@vp.pl napisał(a):

W Polsce, biednym kraju, modelem rozwiązującym problemy mieszkaniowe powinno być budownictwo spółdzielcze i wynajem mieszkań.

Pisałam już o tym - myślałam, ze mnie zeżrą. Na pl.soc.dzieci zresztą, nie
tutaj, ale...

[...]

Azja przyjedzie. I to nie jest żart.
--
XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
 (by XL)

Data: 2012-11-01 16:29:17
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:

Prawo promujące kolesi nie nakazuje nikomu korzystać z dotacji. Jak
2m2 kolektora kosztują 800 złotych

dawaj mi linka do tych dobrych kolektorów z gwarancją co najmniej 3 lata za 800 zeta...

tylko chciałbym jakis atest na tensprzęt.

Data: 2012-10-26 17:51:09
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 26 Oct 2012 15:16:05 +0200, Robson napisał(a):

obecnie dotacja wynosi 45% ceny zakupu, przed programem kolektory kosztowały 50% obecnej ceny...

Czyli dokładnie widać, KOGO ten system wspiera...
:-/

Data: 2012-11-01 16:27:41
Autor: Marek Dyjor
Robson wrote:
On 2012-10-26 15:11, ad wrote:
Witam,
[...]

ujmę to tak, ta informacja była kompletną bzdurą :)  Panele nie podrożały po wejściu dotacji, w suemi to nawet tanieją powoli, wchodzą kolejne nowe tańsze zestawy także od normalnych producentów a nie sprzedawców co przywożą kontener szajsu z chin z czernionymi farbą olejną kolektorami.

Data: 2012-11-01 19:04:09
Autor: Ikselka
Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:27:41 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

[...]

http://finanse.wp.pl/kat,9231,title,Prawie-6-tys-zl-doplaty-na-instalacje-kolektorow-slonecznych,wid,12979939,wiadomosc.html?ticaid=1f734
"Kolektory to jedna wielka sciema
Posiadam tak kolektor sloneczny do podgrzewanie wody.Rachunek za gaz
zmniejszyl mi sie o 25zl za dwa miesiace.A wiec rocznie place 150zl mniej.
Koszt takiego kolektora wyniosl mnie 12 tys, gmina doplacila 5 tys zl, 7
tys zaplacilem z wlasnej kieszeni. Tak wiec 7tys podzielone przez 150zl to
46,66.Tak wiec koszt instalacji zwroci mi sie za 46,5 rok.Po 10-ciu latach
bede musial wymienis kolektor. Jest to jedna wielka sciema ,porostu
nieoplacalne."

Potwierdzam - bo mam. Nie za kredyt.

Adres jak wyżej:

"U nas we wsi maja zakladac solary. Z poczatku było 300 chetnych , teraz
zostalo moze ze 100, a i z tego jeszcze sie wykruszy. Zapytajcie sie ludzi
którzy sie na tym znają, a nie tych co to mają bo tym trudno przyznac sie
do błedu. Ja mam dobre informacje i sam tez to przeliczałem. Pieniądze
zainwestowane mogły by sie zwrócic po ok 35-40 latach pod warunkiem ze nie
bedziemy miec przeglądów i nie bedziemy liczyc zadnych kosztów zwiazanych z
eksploatacją. I prosze nie piszcie tu o pralkach i zmywarkach bo z tego co
wiem to tylko ruskie wiatki mialy zasilanie zimna i ciepla wodą. Moze teraz
niektóre tez mają taką opcję, ale wiekszosc tego nie ma. Nalezy tu jeszcze
zaznaczyc ze własną wplate nalezy uiścić na samym poczatku . W przypadku
ogrzewania wody prądem , gazem czy weglem , czy tez drzewem opłaty za to
rozłozone są na długie lata. O tym nikt tu nie pisze. Naiwni niech
zakładają, żałowac beda na bank tylko moze sie do tego nie przyznają. "

"(...)to są masakryczne bzdury. Jak ktoś chce sobie założyć solary to
proponuję zrobić to za własne pieniądze i wyjdzie go taniej niż z
"dopłatą". Na "dopłacie" zarabia głównie bank. Bo żeby dostać "dopłatę"
trzeba wziąć kredyt. poza tym dochodzą dodatkowe koszty które są wymagane
przez bank co dalej zjada "dopłatę". W efekcie z dopłaty zostaje albo nic
albo musimy do "dopłaty" dopłacić z własnej kieszeni. Nie dajcie się nabrać
na tzw dopłatę do kolektorów. Policzcie sami ile to kosztuje."

Data: 2012-11-05 13:49:41
Autor: Przesmiewca
Ikselka <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

nie wszystko sie robi bo oplacalne lub nie
teraz mam pieniadze to kupilem kolektory

kiedys moze nie bede mial kasy to sie bede
cieszyl z mniejszych rachunkow

"rodzina na swoim" albo "mieszkanie dla mlodych" WTF?