rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?

Data: 2009-05-27 19:30:34
Autor: K
rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
witam
Prosze mi doradzic, czy brac kredyt z doplata skarbu panstwa jako raty malejace czy raty rowne. Dodam tylko, ze po 8 latach zamierzam kredyt splacic w 100% wlasna gotowka. Co sadzicie o rentownosci tego pomyslu? Gdzie znajde najtanszy? kryteria spelniam, bede mial wklad wlasny.

Data: 2009-05-27 23:05:58
Autor: Krzysztof

Użytkownik " K" <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvk4cq$jd3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Najpierw sprawdz jakie sa warunki uzyskania takiego kredytu, bo po pytaniu juz widze, ze nie masz o nich zielonego pojecia....

K.

Data: 2009-05-27 21:25:16
Autor: K
rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
a dlaczego tak sadzisz? zadalem konkretne pytanie. myslalem ze ktos taki wariant kalkulowal. --

Data: 2009-05-28 06:11:02
Autor: K
Krzysztof <osiemk_usun@wp.pl> napisał(a):
Najpierw sprawdz jakie sa warunki uzyskania takiego kredytu, bo po pytaniu juz widze, ze nie masz o nich zielonego pojecia....

czesc
tak patrze dzis rano spokojnie na swoj post i faktycznie przekaz jest nieco lakoniczny, a wiec uscisle:

Jestem w trakcie zakupu nieruchomosci za gotowke, ale wczoraj wpadlem na pomysl, zeby wziac w/w kredyt, a kapitalem ktory mialem wydac jednak "obracac". kredyt bede splacal z wynajmu dotychczasowej nieruchomosci (formalnie nie moja wlasnosc, oraz zyskow z zachowanego kapitalu) istota mojego pytania dotyczy tego w ktorym wariancie skarb panstwa wiecej doplaca do kredytu? juz jasniej? :)

Data: 2009-05-28 01:52:08
Autor: witek
  K wrote:
[...]

Jak panstwo doplaca wiecej to ty tez bo 50% placisz ty. Wiec co za roznica?

Data: 2009-05-28 11:31:23
Autor: Ryba

Użytkownik " K" <kurt76@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvl9tm$pe$1inews.gazeta.pl...
[...]

Witam

Przyratach malejących dostaniesz mniejszy zwrot
Przy ratach stałych dostaniesz wiekszy zwrot.

Po 8 latach gdy będziesz chciał spłacić reszte kapitału
przy ratach malejących będziesz miał mniej kapitału do spłacenia
niż przy ratach stałych.

Ryba

Data: 2009-05-28 09:27:41
Autor: witek
Ryba wrote:

Przyratach malejących dostaniesz mniejszy zwrot
Przy ratach stałych dostaniesz wiekszy zwrot.

Przy ratach malejacych zaplacisz mniej odsetek z wlasnej kieszeni,
przy ratach stałych zapłacisz wiecej odsetek z wlasnej kieszeni

Po 8 latach gdy będziesz chciał spłacić reszte kapitału
przy ratach malejących będziesz miał mniej kapitału do spłacenia
niż przy ratach stałych.

ale dokladnie o tyle wiecej zaplacisz w ciagu 8 lat.

Data: 2009-05-28 12:23:06
Autor: george

" K" <kurt76@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gvl9tm$pe$1inews.gazeta.pl...
[...]

pomysł trafny (choć sam zakup pod wynajem sugeruje ze masz juz gdzie mieszkać wiec może byc problem z samym programem "rodzina na swoim". Co do zakupu pod "wynajem" jako inwestycji również mam wątpliwości, ale my nie o tym).

raty stałe,
nie korzystałem.

Data: 2009-05-28 11:09:40
Autor: K
george <george___@vp.pl> napisał(a):

[...]

dzieki za odpowiedzi, sama idee rat malejacych i rownych znam. chodzilo mi o przanalizowanie w powiazaniu z algorytmem naliczania odsetek jak sie ma roznica sum rat w obu wariantach do roznicy pozostalego do splaty po 8 latach kapitalu. widzialem przez chwile umowe z PKO i ten algorytm robi wrazenie, pojawia sie kwestia max pow. nieruchomosci. jak jest wyznaczana czesc raty ktora podlega doplacie? proporcjanalnie do pow netto? czy inaczej? jak?

ps. do george: ja chce zakupic (wybudowac) nieruchomosc docelowa. wynajmowac bede stare mieszkanie.

Pozdrawiam --

Data: 2009-05-28 13:45:17
Autor: Maverick
  K wrote:

dzieki za odpowiedzi, sama idee rat malejacych i rownych znam.

ogolnie - na pierwszy rzut oka oplaca sie malejace - BGK doplaca wiecej, a wiec wiecej twojej kasy idzie na splate kapitalu. Ale kredyt jest na 4%, a lokaty na 6% (netto) - a wiec nie oplaca sie splacac kapitalu. Poza tym przy malejacych jest wymagana duzo wieksza zdolnosc - licza zdolnosc dla pierwszej, najwyzszej raty (nie uwzgledniaja doplat przy liczeniu zdolnosci)

widzialem przez chwile umowe z PKO i ten algorytm robi wrazenie, pojawia sie kwestia max pow. nieruchomosci.

Prosty wzorek. Ogolnie jak masz marze >2% to bedziesz tracil. BGK doplaca polowe odsetek, gdzie oprocentowanie liczy jako WIBOR3M + 2%.

A wiec jak masz marze np 1%, a WIBOR = 7% to:
suma % na umowie = 8%
doplata = 1/2 (WIBOR +2%) = 9%/2 = 4.5%
to co ty placisz (jesli chodzi o odsetki) to suma na umowie - doplaty = 8% - 4.5% = 3.5%.

jak jest wyznaczana czesc raty
ktora podlega doplacie? proporcjanalnie do pow netto? czy inaczej? jak?

Max mieszkanie 75m, doplata tylko do pierwszych 50m
Max dom (pow mieszkalna, a wiec garaz, piwnica itp sie nie licza) - 140m, doplata do pierwszych 75m. (albo 70, nie pamietam na 100%)

A wiec najbardziej sie oplaca kupic do 50/70m - wtedy BGK doplaca do calosci mieszkania (a wiec kredyt ok 4% obecnie Cie kosztuje tylko).

ps. do george: ja chce zakupic (wybudowac) nieruchomosc docelowa. wynajmowac bede stare mieszkanie.

a na kogo jest stare? Bo kredyt z doplatami mozesz dostac, o ile nie masz w chwili podpisania umowy zadnego innego mieszkania (no i jeszcze kilka warunkow, sprawdz na www.bgk.com.pl)

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-28 12:25:00
Autor: K
Maverick <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał(a):
  K wrote:

> [...]

Max dom (pow mieszkalna, a wiec garaz, piwnica itp sie nie licza) - 140m, doplata do pierwszych 75m. (albo 70, nie pamietam na 100%)

sorry bo wszystko jest pewnie dostepne, ale przy okazji: jak wyznaczasz "wartosc" 1m2 nie rozumiem tego... dzielisz wysokosc nominalna kredytu przez ilosc m2 netto (mieszkalnych)?

Data: 2009-05-28 17:15:07
Autor: Maverick
  K wrote:

[...]

np mieszkanie ma w dokumentach 60m2.

Wtedy:
Limit doplat = 50m2
Limit wielkosci mieszkania = 75m2

Doplata moze byc do max 50m2, wiec liczysz Twoje_odsetki (podawalem wczesniej, to (WIBOR3m+2% )/2 ) i masz:

Gdy mieszkanie =<50m2 - wtedy Twoje_odsetki_do_zaplacenia = Twoje_odsetki

Gdy mieszkanie =<75m2 i >=50m2 - wtedy Twoje_odsetki_do_zaplacenia = Twoje_odsetki * 50 / metraz_mieszkania

Gdy mieszkanie wieksze niz 75m - nie mozesz brac doplat ;)

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-28 15:46:35
Autor: K
[...]

wow czyli jezeli mamy projekt z poddaszem do pozniejszej adaptacji to ona nie wchodzi do pow. uzytkowej?  jezeli tak jest, to nie ma sie nad czym zastanawiac.... po prostu rewelacja.

jeszcze raz dziekuje..

Data: 2009-05-28 17:56:39
Autor: Maverick
  K wrote:

wow czyli jezeli mamy projekt z poddaszem do pozniejszej adaptacji to ona nie wchodzi do pow. uzytkowej?  jezeli tak jest, to nie ma sie nad czym zastanawiac.... po prostu rewelacja.

A to juz sie architekta zapytaj co bedzie w papierach - w ustawie jest jasno ograniczone, i to musi sie zgadza z tym co masz na pozwoleniu czy innych papierach.

Ja kupowalem mieszkanie, do tego w miare male, wiec za bardzo nie wnikalem w to, jak sie liczy pow. domu - ale stawiam na to ze wazne sa papiery .

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-28 13:47:02
Autor: george

" K" <kurt76@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:gvlrdk$oga$1inews.gazeta.pl...
[...]

skoro masz stare mieszkanie to zapomnij o programie "rodzina na swoim"...
george

Data: 2009-05-28 11:58:45
Autor: K
> [...]

> Pozdrawiam

skoro masz stare mieszkanie to zapomnij o programie "rodzina na swoim"...

wielkie dzieki dla mavericka, powoli mi sie rozjasnia...
stare, jest FORMALNIE ojca. --

Data: 2009-05-28 13:19:21
Autor:
rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
Witam,

Obecnie sam jestem zainterswoany takim kredytem.
Jaki bank wybrałeś i jaki warunki otrzymałeś?

Pozdrawiam
Leszek

Data: 2009-06-07 14:03:12
Autor: ąćęłńóśźż
rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
No na dzisiaj wynajem może się nie opłacać, chyba ze jakaś tania kawalerczyna w blokach, dla studenciaków bez wymagań.
JaC

-- -- -

Co do zakupu pod "wynajem" jako inwestycji również mam wątpliwości.

Data: 2009-05-28 19:25:51
Autor: radekp@konto.pl
rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?
Wed, 27 May 2009 19:30:34 +0000 (UTC), w <gvk4cq$jd3$1@inews.gazeta.pl>, " K"
<kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(-a):

[...]

Tylko pamiętaj, że marże kredytu dla programu Rodzina są z reguły wyższe niż
"wolnorynkowe".

Data: 2009-05-31 18:29:40
Autor: u
rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?

Użytkownik " K" <kurt76@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvk4cq$jd3$1inews.gazeta.pl...
Prosze mi doradzic, czy brac kredyt z doplata skarbu panstwa jako raty

kombinator ?
http://biznes.onet.pl/13,1558972,prasa.html

rodzina na swoim - tani kredyt obrotowy?