rondo kolizja i insiura...

Data: 2015-05-08 08:19:05
Autor: kogutek444
rondo kolizja i insiura...
W dniu czwartek, 7 maja 2015 16:05:45 UTC+2 użytkownik pablo46 napisał:
Wiem, że temat był już wałkowany wielokrotnie... ale... po kolej.
Któregoś pięknego dnia, dostałem jakieś zaćmy i zamiast tak jak zwykle przed rondem, na którym miałem zjechać pierwszym zjazdem zając miejsce na prawym pasie, stanąłem na lewym ruszam i bęc...
dostałem w bok od gościa, który jadąc prawym pasem skręcał w lewo.
(Rondo NSZ w Radomiu, zjazd z ulicy Warszawskiej w Czarneckiego).
W moim mniemaniu wina moja ewidentna, spisaliśmy notatkę, dane i rozjechali się.
Po jakimś czasie przyszło pismo z firmy w której byłem ubezpieczony, celem wyjaśnienia całej sprawy.
Wypełniłem, odesłałem...
Wydawało mi się, że sprawa załatwiona, gdy przychodzi wezwanie na Policję, celem złożenia wyjaśnień.
Okazało się, że LD, nie chce uznać mojej winy ergo odmawiając wypłaty, odszkodowania.
Żeby było dowcipniej, w wyniku tego zdarzenia, tamten stracił jeden kołpak i kilka delikatnych zadrapań na zderzaku. Mnie naprawa blachy kosztowała ponad 2 tys.
Dzwonię na LD celem wyjaśnienia sprawy i miła Pani z drugiej strony słuchawki, cały czas upiera się, że tą kolizję spowodował ten drugi kierowca.
Kto, tu jest głupi? Ja, ona, czy firmy ubezpieczeniowe standardowo w takich sytuacjach przyjęły politykę, umywania rąk?

Temat wałkowany wielokrotnie, napiszę tutaj i rozwieję wszystkie wątpliwości. Każdy biegły, instruktor nauki jazdy, egzaminator, policjant drogówki na pytanie " jak jechać na rondzie na którym jest więcej niż jeden pas ruchu " odpowie " tak jak się komu podoba ale prawidłowo można jechać tylko w jeden sposób. Wjeżdżając na pas zewnętrzny zjeżdża się z ronda pierwszym zjazdem albo zmienia się pas na wewnętrzny. Reszta zachowań jest pochodną w/w reguły. Rondo z założenia służy upłynnieniu ruchu. Objeżdżanie ronda po pasie zewnętrznym psuje efekt większej przepustowości i jest do tego niebezpieczne. Z założenia każde rondo o dwóch pasach ( lub więcej) jest turbinowe i od tego mogą być w szczególnych przypadkach ( np. roboty drogowe) odstępstwa.

Data: 2015-05-08 20:21:55
Autor: masti
rondo kolizja i insiura...
kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

po raz kolejny propagujesz wymyśloną przez siebie bzdurę.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-05-08 13:42:31
Autor: kogutek444
rondo kolizja i insiura...
W dniu piątek, 8 maja 2015 22:23:01 UTC+2 użytkownik masti napisał:
kogutek444@gmail.com wrote:

> [...]

po raz kolejny propagujesz wymyśloną przez siebie bzdurę.

Czy ja ci coś każę robić? Możesz sobie objeżdżać ronda po zewnętrznym pasie.

Data: 2015-05-08 20:49:07
Autor: masti
rondo kolizja i insiura...

kogutek444@gmail.com wrote:

> [...]

po raz kolejny propagujesz wymyśloną przez siebie bzdurę.

kazać to ty możesz najwyżej sobie. Ale nie siej bzdur publicznie bo
jeszcze ktoś uwierzy

--
mst <at> gazeta <.> pl

rondo kolizja i insiura...