router

Data: 2009-09-22 21:14:24
Autor: -
router
pytam osob majacych doswiadczenie w dzieleniu sygnalu z modemow kablowych - po podlaczeniu brak internetu, siec dziala.

po podlaczeniu routera (asmax) do komputerow ustawiam wg opisu ip:
router ma stale  x.y.z.1
komputer 1: x.y.z.2
komputer 2: x.y.z.3
brama i maska podsieci - wszystko wg instrukcj

konfiguruje dla "cable modem", komputer laczy sie z programem konfiguracyjnym routera przez przegladarke i adres ip routera. modem byl resetowany i odlaczony od zasilania na ok 15 min, router tez byl resetowany, wylaczenie firewall w routerze czy komputerze nie skutkuje, internet bez routera dziala..
ustawienie automatycznego szukania ip i dns nie daje efektu

prosze o pomoc, lub skierowanie na wlasciwa grupe

Data: 2009-09-22 22:08:20
Autor: Marcin Kocur
router
Osoba - napisała na pl.comp.pecet:

prosze o pomoc, lub skierowanie na wlasciwa grupe

pl.comp.sieci
pl.internet.pomoc
Marcin Kocur

Data: 2009-09-23 08:12:11
Autor: -
router
pl.comp.sieci
pl.internet.pomoc

dzieki, ale tych grup nie ma na serwerze mm z ktorego kozystam, paranoja :(

Data: 2009-09-23 11:51:27
Autor: Tomek`Hypnos`
router
- wrote:
[...]

Moze powinieneś zgłosic MAC adres routeerka operatorrowi albo wlacz kolonowanie MAC routerowi i wpisz mu MAC adres jednego z twoich kompow.

T.

Data: 2009-09-23 13:53:59
Autor: -
router
kolonowanie MAC routerowi i wpisz mu MAC adres jednego z twoich kompow.

no wlasnie klonowanie MAC z komputera nie pomoaga, a na kazdym komputerze z osobna dziala, nowy na pewno nie byl zglaszany..

Data: 2009-09-24 02:15:53
Autor: Animka
router
- pisze:
kolonowanie MAC routerowi i wpisz mu MAC adres jednego z twoich kompow.

no wlasnie klonowanie MAC z komputera nie pomoaga, a na kazdym komputerze z osobna dziala, nowy na pewno nie byl zglaszany..

To zgłoś. Niech poprawią na nowy.

--
animka

Data: 2009-09-24 07:19:21
Autor: -
router
To zgłoś. Niech poprawią na nowy.
racja, bo nie mam sily juz z tym

Data: 2009-09-24 13:14:36
Autor: vDon
router
- wrote:

racja, bo nie mam sily juz z tym

Niektórzy operatorzy stosują zabezpieczenia polegające na obniżeniu TTL pakietu przychodzącego - ma to zapobiegać dzieleniu łącza. Sądząc po opisanych objawach (bezpośrednio podpięty komp działa, za routerem już nie) i Twojemu ISP (nagłówek wiadomości z Multimedia) prawdopodobnie padłeś ofiarę tego zabezpieczenia. O szczegóły pytaj na grupach sieciowych.

Data: 2009-09-24 14:12:02
Autor: maX
router

Użytkownik "vDon" <vondonaldo@onet.eu> napisał w wiadomości news:h9fkbb$9n6$1news.onet.pl...
- wrote:

[...]

To łatwo sprawdzić uruchamiając tymczasowo programowy router - któryś komp niech włączy windowsowy router ICS i sprawdzi czy może rozdzielać internet

Data: 2009-09-27 11:00:00
Autor: ąćęłńóśźż
router
Przy okazji dla takiego przypadku:
Czy switch też zwiększa TTL podobnie jak router?
JaC

-- --

Niektórzy operatorzy stosują zabezpieczenia polegające na obniżeniu TTL pakietu przychodzącego - ma to zapobiegać dzieleniu łącza.
Sądząc po opisanych objawach i Twojemu ISP prawdopodobnie padłeś ofiarę tego zabezpieczenia.

Data: 2009-09-27 19:18:27
Autor: ąćęłńóśźż
router
Tak od strony technicznej:  dlaczego router zwiększa, a switch nie zwiększa?
JaC

-- -- -

absolutnie NIE

Data: 2009-09-27 19:26:26
Autor: Radosław Sokół
router
ąćęłńóśźż pisze:
Tak od strony technicznej:  dlaczego router zwiększa, a switch nie zwiększa?

Bo router działa w warstwie sieciowej, a switch - warstwie
łącza danych. A bardziej kolokwialnie -- switch nie "rozumie"
protokołu IP, a więc nie ma prawa wpływać na TTL.

Data: 2009-09-28 12:56:59
Autor: Kell a
router
ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> napisał(a):

Przy okazji dla takiego przypadku:
Czy switch też zwiększa TTL podobnie jak router?

Routery zmniejszaja a nie zwiekszaja.

Data: 2009-09-28 16:50:41
Autor: ąćęłńóśźż
router, switch, a TTL.
Skrót myslowy - mając po drodze router powinien być ustawiony wiekszy dopuszczalny TTL.

Pytanie:
Jeżeli router przestawimy do trybu 'Bridge', to router staje się "przezroczysty" jak switch, czy nadal ma wpływ na TTL?
JaC

-- -- -

Routery zmniejszaja a nie zwiekszaja.

Data: 2009-10-01 12:15:53
Autor: GraaaL
router, switch, a TTL.
ąćęłńóśźż pisze:
Skrót myslowy - mając po drodze router powinien być ustawiony wiekszy dopuszczalny TTL.

TTL jest ustawiany przez system operacyjny. Najczęściej jest to liczba 64 bądź 127. Liczba ta jest w nagłówku przesyłanego pakietu. Za każdym razem jak przechodzimy przez kolejny router w sieci to liczba ta jest zmniejszana o 1. Jeśli dojdzie do zera router wyrzuca taki pakiet i nie przesyła go dalej.
Celem takiego działania jest unikanie zapętleń. Gdyby tego nie było, a sieć była źle skonfigurowana to pakiety mogłyby krążyć w nieskończoność.

Pytanie:
Jeżeli router przestawimy do trybu 'Bridge', to router staje się "przezroczysty" jak switch, czy nadal ma wpływ na TTL?
JaC

Bridge jest urządzeniem działającym w niższej warstwie i nie ma nic do protokołu IP, Można powiedzieć więcej - bridge nie zdaje sobie sprawy z istnienia protokołu IP, a co za tym idzie z tego co jest przenoszone (np. TTL, adresy ip - typu 192.168.0.7)

Posłużę się prostym przykładem :) :)

Wyobraź sobie, że chcesz przenieść książki z jednego pokoju do drugiego. Wkładasz je do siatek i Twoi koledzy pomagają Ci je przenosić.

Jeśli po drodze jest punkt przepakowywania, który np. rozpakowuje książki z siatek, może przepakowuje do innych i kieruje je do odpowiednich pokoi - to będzie działał jak router.

Ale jeśli jest tylko ktoś kto tylko podaje siatki - działa jak bridge...
Czyli nie wie czy w środku są ziemniaki, arbuzy czy książki...

A teraz pomyśl, że TTL zapisany jest zawsze na pierwszej stronie książki :) :) :)

Mam nadzieję, że wytłumaczyłem

Data: 2009-09-27 11:01:57
Autor: ąćęłńóśźż
router
Ja bym jeszcze sprawdził adresy DNS w routerze, czy je prawidłowo pobiera lub wpisał na stałe (np. przepisując z któregos podpiętego
do tego internetu komputera).
JaC

-- -- -

Data: 2009-10-01 12:33:27
Autor: BartekK
router
- pisze:
[...]

Nie ma być "wg instrukcji" tylko ma być dobrze, czyli:
brama = router czyli x.y.z.1
maska 255.255.255.0
dodatkowo DNS musisz też ustawić, skoro chcesz by działał internet 'po nazwach. Adresy DNSów są zależne od twojego operatora. Jeśli problem leży w dns-ach (albo ich braku) to łatwo sprwadzić - czy dochodzi "ping 212.77.100.101" (wp.pl)? Jeśli dochodzi, a "ping wp.pl" nie, to znaczy ze dnsów nie masz skonfigurowanych/działających.
Najwygodniej by było ustawić wszystko w dhcp w routerze, a na komputerach na auto/dhcp-client...

A nawet jak wszystko super dobrze ustawisz, to nadal może nie działać z okazji ograniczeń wprowadzanych przez twojego ISP:
- ograniczenie dostępu do sieci z konkretnego MAC (klonowanie powinno załatwić sprawę)
- ograniczenie "rozpowszechniania" internetu dalej (przez proste routery) przez ograniczenie TTL=1, bardziej zaawansowane routery potrafią to obejść "regenerując" TTL pakietów >1

--
| Bartlomiej Kuzniewski

router