router 6xLAN WiFi

Data: 2011-02-16 13:08:44
Autor: Gil
router 6xLAN WiFi
Czy są jakieś względnie tanie routery WiFi plus 6xLAN bo coś nie mogę znaleźć,
do prostej sieci domowej w domu jednorodzinnym. Znalazłem tylko takie bez WiFi.
 Mam 2 dość silne komputery. Jeden dla syna, ciągle używany. Drugi do obrabiania
video i foto - nie włączany za często. Jeden nettop do przeglądania neta
włączony cały czas plus 2 PVR - odwarzacze sieciowe. No i jeszcze laptop ale to
na WLAN - bezprzewodowo. Teraz mam Linksysa z 4xlan.
Chodzi mi o to aby wszystkie komputery były widoczne. Wpięcie jakiegoś swicha to
problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie
potrafiłem tak go ustawić aby cała sieć byłą widoczna z każdego komputera.
Albo jakieś inne porady.

Data: 2011-02-16 13:28:28
Autor: Jacek
router 6xLAN WiFi
Dnia Wed, 16 Feb 2011 13:08:44 +0100, Gil napisał(a):

[...]
Pozdrawiam

Oczywiscie, ze switch.
I nie gadaj o podsieciach...

Data: 2011-02-16 13:41:52
Autor: Radosław Sokół
router 6xLAN WiFi
W dniu 16.02.2011 13:08, Gil pisze:
Chodzi mi o to aby wszystkie komputery były widoczne. Wpięcie jakiegoś swicha to
problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie

Bzdura. Switch nie tworzy podsieci żadnej. Tak naprawdę
wpięcie zwykłego, niezarządzalnego switcha w zasadzie *nic*
nie zmienia w sieci poza większą liczbą gniazdek.

Data: 2011-02-16 14:03:14
Autor: Mariusz Kruk
router 6xLAN WiFi
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
Chodzi mi o to aby wszystkie komputery były widoczne. Wpięcie jakiegoś swicha to
problem bo komputer w podsieci nie jest widoczny. Miałem D-Linka i nie
Bzdura. Switch nie tworzy podsieci żadnej.

Żeby być naprawdę precyzyjnym, należałoby powiedzieć, że jednak tworzy
domeny kolizyjne per port. Ale to już dzielenie włosa na czworo.

Tak naprawdę
wpięcie zwykłego, niezarządzalnego switcha w zasadzie *nic*
nie zmienia w sieci poza większą liczbą gniazdek.

Z punktu widzenia użytkownika - owszem. (pomijając ewentualnie kwestie
wydajności przy transmisjach bez pośrednictwa "głównego" urządzenia).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2011-02-16 14:16:38
Autor: Smok Eustachy
router 6xLAN WiFi
Dnia Wed, 16 Feb 2011 13:41:52 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Przypuszczalnie ów switch był ustawiony w trybie router

Data: 2011-02-16 17:44:29
Autor: gilboaWYTNIJTO
router 6xLAN WiFi
Przypuszczalnie ów switch był ustawiony w trybie router

Nie wiem czy to był swich czy router ale to było urządzenie Dlink DI 704UP.
Całą noc spędziłem na czytaniu konfiguracji i wiadomości z googla.
Ale nie dałem rady. Nie jestem specjalistą w tym zakresie.
Jeśli wystarczy swich to podajcie jaki żeby nie miał firewall jak w/w d-link.
Sieć jest od dostawcy netu  - doprowadzona kablem do domu. Potewm Jest LinkSyS
WRT54g2V1. Co kupić jako swich do podsieci aby nie było problemów?

Data: 2011-02-16 17:01:51
Autor: Smok Eustachy
router 6xLAN WiFi
Dnia Wed, 16 Feb 2011 17:44:29 +0100, gilboaWYTNIJTO napisał(a):

[...]

Jakbyś dał to byś wiedział. A w odróżnieniu polecam WiFi na PCI, a nie USB-dongiel-szwongiel.

Data: 2011-02-16 18:52:19
Autor: Gil
router 6xLAN WiFi
Jakbyś dał to byś wiedział. A w odróżnieniu polecam WiFi na PCI, a nie USB-dongiel-szwongiel.

Jak już pisałem chodzsi mi o kabel bo WIFI nawet na PCI nie daje rady w
oddwarzaczach PVR w TV-On line.
Ale problem dzieki grupie juz rozwiązany.

Data: 2011-02-16 18:13:09
Autor: Radosław Sokół
router 6xLAN WiFi
W dniu 16.02.2011 17:44, gilboaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Nie wiem czy to był swich czy router ale to było urządzenie Dlink DI 704UP.

To router, a nie switch. I stąd przyczyna Twoich kłopotów.
Kup switcha.

Pomijam to, że wystarczyłoby podłączyć się do wejść LAN
tego routera żeby działał jak switch. Ale pewnie kombino-
wałeś z podłączeniem WAN/LAN...

Jeśli wystarczy swich to podajcie jaki żeby nie miał firewall jak w/w d-link.

Dowolny. Ale *switch*, a nie jakieś cudo. Do kupienia za 30-
60 zł w byle sklepie komputerowym.

Data: 2011-02-16 18:57:30
Autor: gilboa
router 6xLAN WiFi
[...]

| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

Dzieki. Masz nosa. I doświadczenie jak pomagac ułomnym, choć zagorzałym
miłosnikom informatyki.
Rzeczywiście kabel od LinKSysa  "wepłem" do WAN. A od PVR-ów do LAN.
Dziękuję serdecznie. To była prawdziwa pomoc.

Data: 2011-02-16 16:20:42
Autor: Pszemol
router 6xLAN WiFi
"Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:2679.00000804.4d5bbe4cnewsgate.onet.pl...
Czy są jakieś względnie tanie routery WiFi plus 6xLAN bo coś nie mogę znaleźć,
do prostej sieci domowej w domu jednorodzinnym. Znalazłem tylko takie bez WiFi.

O 6-portowych nie słyszałem. Robi się 4, 8 i 16 portowe.

Data: 2011-02-16 23:48:39
Autor: JoteR
router 6xLAN WiFi
"Pszemol" napisał:

O 6-portowych nie słyszałem. Robi się 4, 8 i 16 portowe.

A Francuzi robią 2-portowe ;->

JoteR

Data: 2011-02-16 17:00:16
Autor: Pszemol
router 6xLAN WiFi
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:ijhk8j$qs7$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

O 6-portowych nie słyszałem. Robi się 4, 8 i 16 portowe.

A Francuzi robią 2-portowe ;->

Widziałem takie - 1 port dla WAN, 1 dla LAN.
Po prostu router, bez huba/switcha. Też tak można.

Data: 2011-02-17 01:21:15
Autor: JoteR
router 6xLAN WiFi
"Pszemol" napisał:

O 6-portowych nie słyszałem. Robi się 4, 8 i 16 portowe.

A Francuzi robią 2-portowe ;->

Widziałem takie - 1 port dla WAN, 1 dla LAN.
Po prostu router, bez huba/switcha. Też tak można.

Nienienie, 2 porty od strony LAN. Plus USB, Wi-Fi - Livebox potęgą był i basta ;-)

JoteR

Data: 2011-02-17 13:42:07
Autor: animka
router 6xLAN WiFi
W dniu 2011-02-17 01:21, JoteR pisze:
"Pszemol" napisał:

O 6-portowych nie słyszałem. Robi się 4, 8 i 16 portowe.

A Francuzi robią 2-portowe ;->

Widziałem takie - 1 port dla WAN, 1 dla LAN.
Po prostu router, bez huba/switcha. TeĹź tak moĹźna.

Nienienie, 2 porty od strony LAN. Plus USB, Wi-Fi - Livebox potęgą był i
basta ;-)

Kupiłam sobie teraz router WiFi Pentagram Cerberus P6361. Myślałam, że będzie miał port USB, ale nie ma, nie widzę. Pomimo to router jest niezły. Internet dostał dużego kopa w porównaniu z poprzednim moim routerem.

--
animka

Data: 2011-02-18 20:47:11
Autor: Przesmiewca
router 6xLAN WiFi
animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):

Kupiłam sobie teraz router WiFi Pentagram Cerberus P6361. Myślałam, że będzie miał port USB, ale nie ma, nie widzę.

Fajnie ludzie kupuja sprzet :)

Data: 2011-02-19 01:08:09
Autor: Pszemol
router 6xLAN WiFi
"Przesmiewca" <przesmiewca@vpp.com.pl> wrote in message news:b5jtl6hs9cvf5ef8qoedpfr8kkeop0b80c4ax.com...
animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał(a):

Kupiłam sobie teraz router WiFi Pentagram Cerberus P6361.
Myślałam, że będzie miał port USB, ale nie ma, nie widzę.

Fajnie ludzie kupuja sprzet :)

Nie ludzie tylko animka - ona jest ... hm... specjalna :-)

Data: 2011-02-17 08:22:16
Autor: Mariusz Kruk
router 6xLAN WiFi
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Pszemol"
O 6-portowych nie słyszałem. Robi się 4, 8 i 16 portowe.
A Francuzi robią 2-portowe ;->
Widziałem takie - 1 port dla WAN, 1 dla LAN.
Po prostu router, bez huba/switcha. Też tak można.

Serio, serio?
Tak bez wbudowanego switcha? No jak tak można!?!

Data: 2011-02-16 17:14:58
Autor: boxfish
router 6xLAN WiFi
W dniu 2011-02-16 13:08, Gil pisze:
[...]

usb wifi za 20 zeta ?

Data: 2011-02-16 17:54:24
Autor: Gil
router 6xLAN WiFi
usb wifi za 20 zeta ?

Chcę na kablu. WiFI w PVR się nie daje rady przy filmach on-line. I ogólnie też
przy kopiowaniu plików tam i ówdzie.

Data: 2011-02-18 17:24:37
Autor: MC
router 6xLAN WiFi
Użytkownik "Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:2679.0000081d.4d5c0140newsgate.onet.pl...
usb wifi za 20 zeta ?

Chcę na kablu. WiFI w PVR się nie daje rady przy filmach on-line. I ogólnie też
przy kopiowaniu plików tam i ówdzie.

Nie daje, bo masz pewnie za cienkie to Wi-Fi.

Data: 2011-02-16 22:03:17
Autor: monter
router 6xLAN WiFi
Po stronie LAN wepnij zwykłego switcha takiego jak ten - zyskasz kilka
dodatkowych wolnych gniazdek ethernetowych. Nie musisz niczego
konfigurować.
http://www.proline.pl/?p=ASMAX+NS-880

g.

router 6xLAN WiFi