router TP-W8960N IPv6

Data: 2017-08-23 20:34:45
Autor: Gil
router TP-W8960N IPv6
Mam neostradę teoretycznie 18M. Używałem do tego dostarczonego przez Orange modemu/routera TP 8950N. Pracował nieźle z szybkościa do 14m ale się wieszał 2-3 razy dzienie. Kupiłem więc modem TP W8951N i pracował bardzo dobrze z protokołem IPv4 bo tylko taki obsługiwał.
Niestety podczas pamietnych burz na poczatku sierpnia spalił się. Niby działa ale nie ma netu i nie działa nawet jako switch z gniazdkami LAN1 i LAN2.
Kupiłem wobec tego nowy modem TP W8960N i ten pracuje dobrze ale tylko w IPv4 choc obsługuje też IPv6. Poświęciłem ładnych parę godzin i wgrałem najnowszy soft. Potem restart z przywróceniem ustawień fabrycznych ale nie udała mi sie osiągnąć w pełni funkcjonalności IPv6. Działa tylko YouTube i parę zagranicznych stron. Polskie nie działaja.
Diagnostyka pokazuje, że nie działa IPv4 a podłączony jest IPv6.
Udało mi się odwzorować dokładnie te same ustawienia jak z modemu W8950 od Orange który działa w IPv6 ale nic to nie dało.
Modem działa dobrze w IPv4 i bym nie marudził ale pracuje wolniej bo tylko z szybkością 6m.
W necie nie znalazłem rozwiązania oprócz tego, że tak jest bo przy ustawieniu IPv6 ruch na IPV4 kierowany jest z innego hosta ale tego nie zrozumiałem. Przecie modem od Orange działał na IPv6 jak trzeba
Dać sobie spokój czy jeszcze coś próbować??
Pozdrawiam

Data: 2017-08-24 18:47:41
Autor: Uncle Pete
router TP-W8960N IPv6
On 2017-08-23 20:34, Gil wrote:
[...]

Wiem, że nie o to pytasz, ale. Nie masz do niego w ogóle dostępu? U mnie po jednej z tegorocznych burz w routerze TP-MR3420 wywaliło porty LAN, ale pozostał dostęp przez Wi-Fi. Ponowne wgranie firmware przywróciło pełną funkcjonalność.

Piotr

Data: 2017-08-24 19:02:04
Autor: Gil
router TP-W8960N IPv6
In article <onmvvc$p3v$1@node1.news.atman.pl>, 433koz@gmail.com says...

On 2017-08-23 20:34, Gil wrote:
> [...]

Wiem, że nie o to pytasz, ale. Nie masz do niego w ogóle dostępu? U mnie po jednej z tegorocznych burz w routerze TP-MR3420 wywaliło porty LAN, ale pozostał dostęp przez Wi-Fi. Ponowne wgranie firmware przywróciło pełną funkcjonalność.

Dostęp do tego spalonego mam. Też wgrałem nowy firmweare ale nie ma już sygnału net i 2 porty LAN nie działają.

Data: 2017-08-28 15:00:55
Autor: Smok Eustachy
router TP-W8960N IPv6
W dniu 23.08.2017 o 20:34, Gil pisze:
/.../
Modem działa dobrze w IPv4 i bym nie marudził ale pracuje wolniej bo
tylko z szybkością 6m.

Nie możliwe. Wpisz na stałe w kompie serwery DNS na stałe.

Data: 2017-09-01 01:19:11
Autor: Gil
router TP-W8960N IPv6
In article <59a41408$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>, smok@wurg.pl says...

> [...]
> tylko z szybkością 6m.

Nie możliwe. Wpisz na stałe w kompie serwery DNS na stałe.

Zdumiewające, ale pomogło na szybkość. Jest 14M na lini 18M. Dzięki.

Data: 2017-09-03 08:08:31
Autor: romil
router TP-W8960N IPv6
Dlaczego ciągle piszesz 14m albo 18M?
Nie znasz jednostek?
Nie możesz napisać 14Mb?

Data: 2017-09-03 19:30:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
router TP-W8960N IPv6

"romil" 304895ad-9528-4992-9da7-996267abea2f@googlegroups.com

: Dlaczego ciągle piszesz 14m albo 18M?
: Nie znasz jednostek?
: Nie możesz napisać 14Mb?

Przed laty pewien RadosławS (ale nie Sikorski, lecz znacznie
bliżej umieszczony w alfabetycznym spisie ludności) zapytał
zupełnie poważnie:

 - Dlaczego opór mierzymy/wyrażamy kilogramami?

Chodziło mu o to, że zazwyczaj mówiono:

 - dwa kilo ziemniaków
 - opornik dwadzieścia kilo...

Pytanie jego wywołało najpierw śmiech, :) następnie (gdy
słuchacze pojęli, iż Radek pyta poważnie) konsternację
i na końcu solidny wykład (elektroników-piromanów)
o jednostkach i skrótach językowych...

Do dziś można spotkać mENdrUF, którzy twierdzą, że
Samsung ma jasną kamerkę -- o światełku równym... 2...

Radkowi qmple wyjaśniali zapisy:

 2k6 (2600)
 kilo ziemniaków (kilogram)

ale nie każdy ;) zrozumiał, że dwie kropki umieszczone pionowo
(':') jedna nad drugą/zerową to zarówno dwukropek, jak i znak
dzielenia... Tedy nie każdy ;) pojmuje skrótowy zapis F:2
odnoszący się do względnej jasności obiektywu...

  F: 1/2 (najpierw dwukropek, następnie znak dzielenia)
  f: 1:2 (tak samo, lecz zamiast ukośnej krechy są dwie kropki)
  f/2 (skrótowy zapis z ukośnikiem)
  f:2 (takiż zapis, lecz z dwiema kropkami w roli znaku ilorazowania)

  f: 2 (to dopiero jest jasność przewyższająca ;) obiektywy bardzo jasne)

  http://fotokomorkomania.pl/blog/2014/09/podstawy-fotografii-cz-5-jasnosc-obiektywu-fotograficznego/

Problem zapisu 'względnej jasności obiektywu' (nazywanej skrótowo
'jasności obiektywu' bierze się z odwrotności 'przesłony' i litery
'f' zazwyczaj opisującej 'ogniskową', zwaną potocznie 'długością'
obiektywu...

Imo nie ma nic niepokojącego w zapisie: 'szybkość -- 18 mega',
więc i nie ma nic niepokojącego w zapisie: 'szybkość -- 18 M',
póki wszyscy ;) dookoła pojmują, o co wzlata... ;) Nawet zapis:
'szybkość -- 18 m' jest jednoznacznie ,,deszyfrowany'', jako
że nie można uznać, iż ktoś myśli o 18 milibitach... ;) Nie
dlatego, że bit nie jest podzielny (bo sekundę można podzielić)
ale dlatego, że zapis '18 milibitów na sekundę' jest równie
sensowny co zapisy:

 - rezystancja 18 kilogramów
 - jasność względna dwa
 - prąd 20 megaamperów...

Problemem jest/bywa rozróżnianie bit/bajt:

 18 Mb/s vs 18 MB/s

a ten niuans ;) (wielkość literki b/B) jakoś ;) umyka krytykantom.

Oba zapisy:

  - 18 MB/s
  - 18 Mb/s

mają sens, lecz dzieli ;) je (i to dosłownie? -- dzieli)
rząd wielkości w dziesiętnym układzie liczbowym...

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziesi%C4%99tny_system_liczbowy

W fotografii raczej ;) nie notujemy zbyt jasnych obiektywów,
dlatego zapisy:

 - f2
 - f:2
 - f:1/2
 - f/2
 - f: 1/2
 - f:0.5
 - f: 0.5
 - f:0,5
 - f: 0,5
 - F2
 - F:2
 - F:1/2
 - F/2
 - F: 1/2
 - F:0.5
 - F: 0.5
 - F:0,5
 - F: 0,5
 - jasność dwa
 - przesłona dwa
 - jasność względna dwa
 - jasność jedna druga
 - przesłona jedna druga
 - jasność względna jedna druga
 - światło dwa
 - itd...

są zazwyczaj ;) zrozumiałe jednoznacznie...

[zazwyczaj z emotką, jako że w necie można znaleźć opisy,
z których wynika, iż:

 - tym jaśniejszy obiektyw, im przesłona większa
 - tym krótszy czas potrzebny, im przesłona większa
 - tym krótszy czas potrzebny, im jasność mniejsza
 - tym krótszy czas potrzebny, im światło mniejsze

a debilami :) są ci, którzy uważają inaczej...

Do znafcuf ;) tematyki optycznej zaliczyć tu mogę biegłego sądowego
z zakresu okulistyki -- dr Irenę Bernacką z Białegostoku, który
(czy może która -- sądowa nomenklatura nie jest zbyt dobrze
ustabilizowana) nie ma pojęcia o jednej z najczęściej
występujących wad optycznych -- astygmatyzmie, co wykazał
(wykazała?) w swej opinii sądowej aż nazbyt wyraźnie...]

Nie notujemy zbyt jasnych szkieł, ;) gdyż jasności/światła
takie wymuszają duże średnice i nikłe głębie ostrości...
O ile można technologicznie pokonać pierwszą zaporę
(średnicę i idącą wraz z nią masę oraz cenę) o tyle
raczej ;) nie można zwiększyć głębi ostrości...

Niby głębię tę można zwiększyć technologicznie skracaniem
ogniskowej (co jednocześnie/automagicznie zwiększa światło
względne) lecz w praktyce tak krótkie obiektywy nie są zbyt
mile widziane...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Postscriptum: Jeśli jednak są (lub pojawią się) Samsungowe telefony z kamerkami o jasności
              względnej dwa (lub jaśniejsze) to poproszę o linki do ich opisów...

router TP-W8960N IPv6