router do domowej sieci - wifi, vpn, gigabit

Data: 2016-03-04 11:05:35
Autor: radxcell
router do domowej sieci - wifi, vpn, gigabit
nadobni,

czy możecie polecić router do wpięcia do domowej sieci za routerem dostawcy tak aby:
- ładnie maskował mi urządzenia;
- utrzymywał stabilne wifi, np. z kamerkami IP. nie od parady byłby też w miarę mocny sygnał;
- miał gigabitowy LAN;
- miał konfigurację VPNa dla całego ruchu;

z góry dzięki.

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-03-04 10:40:19
Autor: Jakub \"mick3y\" Mikusek
On 2016-03-04, radxcell <spamboks@odwa.peel> wrote:
nadobni,

czy możecie polecić router do wpięcia do domowej sieci za routerem dostawcy tak aby:
- ładnie maskował mi urządzenia;

Co dokładnie przez to rozumiesz?

- utrzymywał stabilne wifi, np. z kamerkami IP. nie od parady byłby też w miarę mocny sygnał;
- miał gigabitowy LAN;
- miał konfigurację VPNa dla całego ruchu;

Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Mikrotikami:
http://routerboard.com/RB962UiGS-5HacT2HnT
http://routerboard.com/RB951G-2HnD
http://routerboard.com/RB2011UiAS-2HnD-IN

Z powyższych mam tego ostatniego, i daje całkiem nieźle radę.
Stosunem cena-możliwości jest bardzo dobry.

Jakub

Data: 2016-03-07 14:35:20
Autor: radxcell
On 04.03.2016 11:40, Jakub "mick3y" Mikusek wrote:
czy możecie polecić router do wpięcia do domowej sieci za routerem
dostawcy tak aby:
- ładnie maskował mi urządzenia;
Co dokładnie przez to rozumiesz?

Żeby operator widział jedno urządzenie za routerem.
Wiem, że da się zajrzeć w pakiety i sprawdzić, że jest ich więcej, ale bardziej zależy mi na tym, żeby było to trochę trudniejsze.

Tak samo jak z VPNem - nie da się całkowicie uniemożliwić podsłuchu, ale staje się to trochę trudniejsze.

Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Mikrotikami:
http://routerboard.com/RB962UiGS-5HacT2HnT
http://routerboard.com/RB951G-2HnD
http://routerboard.com/RB2011UiAS-2HnD-IN

Dzięki, nie znałem tej firmy, a piszą o nich naprawdę dobrze. Nie są to wprawdzie d-linki po 100 zł, ale zapewne coś za coś :)

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-03-07 15:43:03
Autor: JaNus
W dniu 2016-03-07 o 14:35, radxcell pisze:
On 04.03.2016 11:40, Jakub "mick3y" Mikusek wrote:
czy możecie polecić router do wpięcia do domowej sieci za routerem
dostawcy tak aby:

Też mnie to interesuje, a nie znam się, to podpytam:
Czy Livebox (chyba 2,0?) umożliwia podpięcie kolejnego, domowego "dystrybutora" Wi-Fi? A jeśli tak, to ten drugi - jakie musi spełniać wymagania, czy one są ujęte jakimś standardem? Żebym wiedział o co pytać w sklepie. Czy ten drugi ruter będzie miał osobny zestaw "nazwa-pin", czy identyczny jak Livebox? Czy są takie rutery z mocniejszym zasilaniem, aby uciągnęło wpięty dysk, który normalnie nie jest przeznaczony do tego, a do wnętrza komputera? Za pomocą (biernej) przejściówki oczywiście.

router do domowej sieci - wifi, vpn, gigabit