rower 26' -->28'

Data: 2012-04-10 21:38:27
Autor: Marcin Jan
rower 26' -->28'
Witam
tak po głowie chodzi mi żaby poskładać sobie rowerek trekingowy na kołach 28' na podstawie części z mojego obecnego MTB na kołach 26'.
Sprawa oczywista: będzie potrzebna nowa rama i koła z oponami. Widelec mam obecnie sztywny i tak chciałem go zmienić na amortyzator (więc tu koszt extra nie wychodzi). Z rzeczy co do których mam wątpliwości to czy będzie pasowała długość łańcucha oraz czy przypadkiem przednie blaty nie mają innej ilość zębów, a może korby są dłuższe(?).
Resztą chyba powinno się bez boleśnie przeszczepić - zakładając że sztyca, mufa, obejma p.przerzutki ma ten sam wymiar. Jeśli rama będzie z główką 1,1/8 to wystarczy dobrać nowy albo jak będzie wygodnie pozostawić obecny mostek. Jeśli będzie calowa to jeszcze wspornik kierownicy trzeba będzie dokupić.
JakieÅ› sugestie(?) wiem wiem sprzedać w caÅ‚oÅ›ci i kupić nowy-używany na koÅ‚ach 28'.  Ale patrzÄ…c na ilość rowerów na allegro to szaÅ‚u cenowgo nie bÄ™dzie a części szkoda za półdarmo oddawać zwÅ‚aszcza że wiÄ™kszość choć leciwa to z maÅ‚ym przebiegiem i bardzo dobrej jakoÅ›ci.
Pozdrawiam
Marcin jan

Data: 2012-04-10 13:19:58
Autor: rzymo
rower 26' -->28'
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2012 21:38:27 UTC+2 u¿ytkownik Marcin Jan napisa³:
(...) Z rzeczy co do których mam w±tpliwo¶ci to czy bêdzie pasowa³a d³ugo¶æ ³añcucha

Rowery z wiêkszymi ko³ami maj± d³u¿sze tylne wide³ki (¿eby pomie¶ciæ te wiêksze ko³a), wiêc zazwyczaj potrzebny jest trochê d³u¿szy ³añcuch.

oraz czy przypadkiem przednie blaty nie maj± innej ilo¶æ zêbów, a mo¿e korby s± d³u¿sze(?)

To ju¿ zale¿y od Twoich preferencji. Czy wolisz krêciæ si³owo, czy kadencyjnie (czyt. szybko). Ja np. wolê to drugie i w rowerze 29er (takie 28", tyle ¿e grube opony) mam korbê 36/24, kasetê 11-28T.
D³ugo¶æ korb - tak¿e zale¿nie od preferencji/upodobañ/chciejstwa :)

Reszt± chyba powinno siê bez bole¶nie przeszczepiæ - zak³adaj±c ¿e sztyca, mufa, obejma p.przerzutki ma ten sam wymiar. Je¶li rama bêdzie z g³ówk± 1,1/8 to wystarczy dobraæ nowy albo jak bêdzie wygodnie pozostawiæ obecny mostek.

W skrócie - tak. Je¶li ¶rednice siê zgadzaj±, to przeszczep powinien byæ w zasadzie bezbolesny.

Data: 2012-04-10 22:26:32
Autor: wacek742
rower 26' -->28'
Przepraszam za brak cycatów, ale te z gw jako¶ krzacz±, co¶ tam, co¶ tam szuka³em, bez rezultatów wiêkszych.

W sprawie korb (pamiêtaj o suporcie) to na treka zwyk³o dawaæ siê 28, a nie 22 - chocia¿ jest to sprawa wywo³uj±ca wilka z lasu. D³ugo¶æ korb to jak napisa³ @rzymo jak kto woli. Piêæ w t± piêæ w tamt± jednak robi ró¿nicê.

Data: 2012-04-11 06:12:34
Autor: piecia aka dracorp
rower 26' -->28'
Dnia Tue, 10 Apr 2012 22:26:32 +0000,  wacek742 napisaÅ‚(a):

Długość korb to
jak napisał @rzymo jak kto woli. Pięć w tą pięć w tamtą jednak robi
różnicę.
No właśnie robi różnicę? W końcu to 5mm(chyba że są jeszcze jakieś inne długości korb niż 170 i 175mm). Da się odczuć tą różnicę?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-11 08:47:17
Autor: Fabian
rower 26' -->28'
On 11.04.2012 08:12, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Da. Pytanie jak bardzo :) Jeździłem na 175 na szosie przez ponad rok, zmieniłem na 170 niecały rok temu. W góralu mam 175, a w OK wymieniłem z 170 na 165 niedawno. Nie jest to jakaś diametralna różnica, ale czuć. I w ruchu jaki wykonuje noga i sile jakiej trzeba użyć przy tym samym przełożeniu. Mam 172 cm wzrostu i korba 175 wydaje się dla mnie za długa, za duży ruch nogą muszę wykonywać. Przy 170 i 165 nie odczuwam tego dyskomfortu.

Fabian.

Data: 2012-04-11 10:22:35
Autor: ...::QRT::...
rower 26' -->28'
Dnia Wed, 11 Apr 2012 06:12:34 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisa³(a):

Dnia Tue, 10 Apr 2012 22:26:32 +0000,  wacek742 napisa³(a):

D³ugo¶æ korb to
jak napisa³ @rzymo jak kto woli. Piêæ w t± piêæ w tamt± jednak robi
ró¿nicê.
No w³a¶nie robi ró¿nicê?

robi

W koñcu to 5mm(chyba ¿e s± jeszcze jakie¶ inne d³ugo¶ci korb ni¿ 170 i 175mm).

s± :) ale to raczej w sportowych korbach wy¿szej klasy. W tanich korbach
(czyli powiedzmy klasy deore/deore LX) nie widzia³em innych rozmiarów
(172,5 czy 168) ale nie wykluczam i¿ takie istniej± - poprostu nie
spotka³em sie z takimi.
Da siê odczuæ t± ró¿nicê?

Da. Inaczej sie krêci. Na krótkich korbach fajnie sie peda³uje na wysokiej
kadencji i szybko sie wchodzi na obroty i ³atwo je utrzymaæ. Z drugiej
strony na podjazdach szybciej daje sie zauwa¿yæ "spadek mocy" i trzeba
wiêcej machaæ przerzutk±.

Data: 2012-04-11 15:03:20
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Wed, 11 Apr 2012 06:12:34 +0000 (UTC), piecia aka dracorp naskroba³/a:

[...]

Roznica jest KOLOSALNA. Kiedys na preclu ktos sie chwalil, ze jezdzilz jedna
korba 170, druga 175 i polapal sie bodajze po dwoch latach...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-04-11 17:34:02
Autor:
rower 26' -->28'
rmikke <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> napisa³(a):
Roznica jest KOLOSALNA. Kiedys na preclu ktos sie chwalil, ze jezdzilz
jedna
korba 170, druga 175 i polapal sie bodajze po dwoch latach...

Tak pamiêtam go (nick: Minciol). Ten sam biadoli³, ¿e jak je¿dzi do pracy ma 3 km, kiedy wraca 4,5. Dopiero po trzech latach po³apa³ siê, ¿e w jedn± stronê by³o z górki.

Data: 2012-04-12 08:42:49
Autor: piecia aka dracorp
rower 26' -->28'
Dnia Wed, 11 Apr 2012 17:34:02 +0000,   napisaÅ‚(a):

Tak pamiętam go (nick: Minciol).
Ten sam biadolił, że jak jeżdzi do pracy ma 3 km, kiedy wraca 4,5.
Dopiero po trzech latach połapał się, że w jedną stronę było z górki.
Ale co z górki jest bliżej lub dalej?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-12 11:05:02
Autor:
rower 26' -->28'
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a):
Dnia Wed, 11 Apr 2012 17:34:02 +0000,   napisaÅ‚(a):

> Tak pamie™tam go (nick: Minciol).
> Ten sam biadolil‚, ze jak jezdzi do pracy ma 3 km, kiedy wraca 4,5.
> Dopiero po trzech latach pol‚apal‚ sie™, ze w jedna strone™ byl‚o z gorki.
Ale co z gorki jest blizej lub dalej?

Jednaka droga, zapominal zerowac licznik w pracy! --

Data: 2012-04-12 11:34:13
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Thu, 12 Apr 2012 11:05:02 +0000 (UTC),   naskroba³/a:

> [...]

Ale co z gorki jest blizej lub dalej?

Jednaka droga, zapominal zerowac licznik w pracy!

Skoro jednaka droga, to czemu po powrocie nie mial 6 na liczniku?

Data: 2012-04-12 13:23:22
Autor:
rower 26' -->28'
rmikke <Rot13.Elfmneq.Zvxxr@tznvy.pbz> napisa³(a):

O wlasnie i tu sie zaczyna robic ciekawie i straszno w rzeczy samej!

Data: 2012-04-12 13:44:26
Autor: Olgierd
rower 26' -->28'
On Thu, 12 Apr 2012 04:34:13 -0700, rmikke wrote:

Jednaka droga, zapominal zerowac licznik w pracy!

Skoro jednaka droga, to czemu po powrocie nie mial 6 na liczniku?

Pewnie do pracy zakosami jeździł. Czyli pod górkę.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-12 21:41:12
Autor: Gotfryd Smolik news
rower 26' -->28'
On Thu, 12 Apr 2012, piecia aka dracorp wrote:

Dnia Wed, 11 Apr 2012 17:34:02 +0000,   napisa³(a):

Tak pamiêtam go (nick: Minciol).
Ten sam biadoli³, ¿e jak je¿dzi do pracy ma 3 km, kiedy wraca 4,5.
Dopiero po trzech latach po³apa³ siê, ¿e w jedn± stronê by³o z górki.
Ale co z górki jest bli¿ej lub dalej?

  Pod górkê tak depta³, ¿e jecha³ z du¿ymi poslizgami kó³.
  Widaæ ostra górka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-13 11:35:51
Autor: Coaster
rower 26' -->28'
On 4/12/12 9:41 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Tylko po co montowal licznik na tylnym kole? ;-P

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-04-13 20:22:26
Autor: wacek742
rower 26' -->28'
Coaster <manypeny@mac.com> napisa³(a):
Tylko po co montowal licznik na tylnym kole? ;-P

W pude³ku by³a tylko instrukcja po arabsku.

Data: 2012-04-13 15:24:46
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Thu, 12 Apr 2012 21:41:12 +0200, Gotfryd Smolik news naskroba³/a:

[...]

To by musial czujnik na tylnym kole miec...

Data: 2012-04-13 15:26:13
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
[...]

Albo zjezdzal na tylnym kole tylko.

Data: 2012-04-12 11:32:16
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Wed, 11 Apr 2012 17:34:02 +0000 (UTC),   naskroba³/a:

[...]

Urwac sobie nic nie dam, ale to chyba nie ten. Raczej ktos ze stalych pisaczy,
moze nawet do tej pory aktywny.

A mi chodzilo o to, ze jak ozna przez dlugi czas nie zauwazyc, ze korby sa
nierowne to, przynajmniej przy takiej malej roznicy, nie gra to chyba wielkiej
roli.

Data: 2012-04-12 12:40:19
Autor: piecia aka dracorp
rower 26' -->28'
Dnia Thu, 12 Apr 2012 04:32:16 -0700, rmikke napisał(a):

Urwac sobie nic nie dam, ale to chyba nie ten. Raczej ktos ze stalych
pisaczy,
moze nawet do tej pory aktywny.
Pewnie siÄ™ nie przyzna.

A mi chodzilo o to, ze jak ozna przez dlugi czas nie zauwazyc, ze korby
sa nierowne to, przynajmniej przy takiej malej roznicy, nie gra to chyba
wielkiej roli.
A może miał inne długości nóg? --
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-12 13:27:30
Autor:
rower 26' -->28'
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisa³(a):
A moze mial inne dl‚ugos›ci nog?

Tez slyszalem ze czlowiek z rana inaczej jest dlugi niz pod wieczor.

Chyba ze rozpatrujesz taki wariant: ze kazda noga inna. Znaczy lewa i prawa inna ma dlugosc nogi...

Data: 2012-04-12 15:19:56
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Thu, 12 Apr 2012 13:27:30 +0000 (UTC),   naskroba³/a:

[...]

Przy dwoch metrach wzrostu - nawet o 3cm. Ale to na kregoslupie glownie.

Data: 2012-04-12 17:15:55
Autor: piecia aka dracorp
rower 26' -->28'
Dnia Thu, 12 Apr 2012 13:27:30 +0000,   napisaÅ‚(a):

Tez slyszalem ze czlowiek z rana inaczej jest dlugi niz pod wieczor.
Ale to jest prawda. Zmierz siÄ™ z rana a potem wieczorem.
Chyba ze rozpatrujesz taki wariant: ze kazda noga inna. Znaczy lewa i
prawa inna ma dlugosc nogi...

Wystarczy skrzywienie kręgosłupa lub coś innego. U mnie różnica jest około 0.5-1cm. Aczkolwiek różnicy nie czuję podczas jazdy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-12 13:42:06
Autor:
[...]

Zeby sprowadzic dyskusje ze slepego na jasny tor.
Skoro sie nie znal to mu bylo wsio rybka. Jechal bo jechal. To tak jak z siodelkiem jedni maja go za wysoko inni za nisko i dobrze im z tym. Tak jak juz zostalo tutaj zapisane inaczej sie kreci i juz. Te 5 mm nie siedzi w glowie, bo to sie wyraznie czuje zwlaszcza po dluzszej jezdzie (kiedy pojawia sie zmeczenie) i jeszcze jedno, wazna jest takze dlugosc nogi (sztyca nie wszystko zalatwi zwlaszcza  w treku) i oczywiscie ilosc zebow na tarczach. Teraz mozna juz sobie dobierac w miare swobodnie i nie ma takiego sztywnego: 48-8-8 i 42-2-2 i ja polecam cos posredniego, zwlaszcza dla siebie. Innym co najwyzej ostroznie moge zasugerowac lub zaznaczyc.

Data: 2012-04-12 13:51:48
Autor:
rower 26' -->28'
  <wacek742@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³(a): I jeszcze na podsumowanie i dla ojca zalozyciela watku jezeli jeszcze go bawi ten temat.

Dylematy takie pojawiaja sie tylko w przypadku samodzielnego skladania. W przypadku zakupu gotowego, paczy sie na klase przerzutki, a-head czy skrecany i ogolnie co najwazniejsze jak sie siedzi - tak z przygladania sie innym.

Data: 2012-04-12 19:20:45
Autor: Ignac
rower 26' -->28'
[...]

Ja jestem zwolennikiem kupna seryjnego,bo czas który sk³adaniu po¶wiêci³bym
wolê spêdziæ na je¼dzie,a wolê siê skupiæ na wyborze czyjej¶ roboty bo
zajmuje mniej czasu.Przy wyborze gotowca patrze na zawarto¶c komponentów
szczególnie napêdu i jak to wszystko razem jest zestrojone,no i na "dizajn".
No oczywi¶cie ¿e satysfakcja jest wiêksza ze z³o¿enia i to rozumiem ale mnie
to nie krêci,jestem zwolennikiem roweru jak najmniej obs³ugowego,ma je¼dziæ i
koniec.Przy samodzielnym sk³adaniu np.wybór geometri ramy-nie lada problem.

 Ignac

Data: 2012-04-12 20:33:40
Autor: wacek742
rower 26' -->28'
Ignac  <ignac88@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa³(a):
Ja jestem zwolennikiem kupna seryjnego

Barzo dobrze te¿ polecam wiekszosci.

W czasie kiedy skladalem, nic co bylo dostepne na rynku nie spelnialo moich wymagan. Np deorki i mostek skrecany. Albo przod tourney, tyl alivio. Wolnobieg i przod deore. Zle siodlo albo kola, jedno zacisk drugie skrêcane itd. Albo alu. Na alu wiadomo jak sie jezdzi lekko i twardo, kto mial porownanie do cr lub kanalizy wie. Cos ciagle kombinowali (zapasy w magazynie). Jezeli juz bylo OK to rower za 4000-5000 z³, w klasie ktorej nie potrzebowalem.

(...)No oczywi¶cie ¿e satysfakcja jest wiêksza ze z³o¿enia

Jak pisalem nie o satysfakcje szlo. W sumie chodzilem za 28-k± i trafila sie w salonie nowa za bezcen rama cro-mo w dodatku czerwona, poszlooo...

Stare rowerki nie staly, potem poszly w swiat do dobrych ludzi.

Ponadto skladanie roweru jest jeszcze dla kazdego osiagalne i pouczajace. To tak jak z jednostka centralna PC. W sumie kazdy wybieral czesci, a teraz co najwyzej wybiera sie torbe do lapka i guzik wiesz co to inwerter.

No ale lodowke to ja wybieram wg podoba/niepodoba.

Data: 2012-04-12 15:52:21
Autor: Fabian
rower 26' -->28'
On 12.04.2012 15:42, wacek742@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
[...]

2 fakty, o których ostatnio siê dowiedzia³em:

- Sosenka kiedy bi³ rekord godzinny mia³ zamontowane korby 190 mm
- Tom Boonen jak wygra³ niedawno Pary¿ - Roubaix mia³ korby 177,5 mm

Jak by ró¿nicy nie by³o to by nie kombinowali.
Jak siê je¼dzi 3 km w jedn± stronê do pracy to nie w±tpiê, ¿e ró¿nicy nie ma :)

Fabian.

Data: 2012-04-12 15:33:44
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Thu, 12 Apr 2012 15:52:21 +0200, Fabian naskroba³/a:

[...]

SIEDEM!!!!

(BP,NMSP)

Ja rozumiem, ze jak sie chce bic rekord, to kazdy gram i milimetr robi roznice.
I rame tez sie robi pod zawodnika z dokladnie wymierzonych rurek.

Z drugiej strony, jak sie chce bic rekord, to nie pyta sie o zdanie precla, mimo
calej jego zbiorowej madrosci, wiec kalibruje swoje odpowiedzi... odpowiednio ;)

Data: 2012-04-11 18:27:56
Autor: ToMasz
rower 26' -->28'
W dniu 11.04.2012 17:03, rmikke pisze:
Dnia Wed, 11 Apr 2012 06:12:34 +0000 (UTC), piecia aka dracorp naskroba�/a:

[...]

jacie! Polazłem się zapytać, osoby która sprzedaje rowery....39lat. Trzydzieści dziewięć lat, i przez ten czas, ani jedna osoba nie uzależniła decyzji o zakupie roweru od długości korby. Ani jedna.
Ot nasza kochana usnetowa grupa rowerowa. Åšmietanka elity...

ToMasz

Data: 2012-04-11 16:34:14
Autor: piecia aka dracorp
rower 26' -->28'
Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:27:56 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

A mieli w ogóle jakiś wybór?
Z drugiej strony jak ktoś kupuje rower i nie za bardzo się zna, czyli przeciętny Kowalski to raczej nie jest świadom długości korb. Zresztą sam jak się ostatnio pytałem to nie wspomniałem nic o długości.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-11 17:46:21
Autor: wacek742
rower 26' -->28'
ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisa³(a):
jacie! Polazl‚em sie zapytac‡, osoby ktora sprzedaje rowery....39lat. (...) i przez ten czas, ani jedna osoba nie uzaleznil‚a decyzji o zakupie roweru od dl‚ugos›ci korby. Ani jedna.

jago! Czekawe! 39 lat temu ludzie paczali na klase licznika, pytali o gratisy w postaci giepsa. Korby kazdy zmienia³ sobie w domu w/g aktualnej gestosci masy bitumicznej po ktorej mial jechac. Tak, tak, w kartonie by³y zawsze dwie (dlugosci) korby.

Po prawdzie to racje maja @Fabian i @...::QRT::...

Data: 2012-04-11 18:39:32
Autor: ...::QRT::...
rower 26' -->28'
[...]

to może tak dla porządku zapytaj sie kolegi ile osób kupujących rower
uzależniało zakup roweru od długości mostka tudzież szerokości kierownicy. Wnioskami jakie wyciągniesz z tej informacji już sie z nami dzielić nie
musisz :P

Data: 2012-04-12 06:38:42
Autor: PeJot
rower 26' -->28'
W dniu 2012-04-11 18:27, ToMasz pisze:

Trzydzieści dziewięć lat, i przez ten czas, ani jedna osoba nie
uzależniła decyzji o zakupie roweru od długości korby. Ani jedna.
Ot nasza kochana usnetowa grupa rowerowa. Åšmietanka elity...

A co ma do tego grupa rowerowa ? Na rynku istnieją w zasadzie tylko korby 170 mm, producenci pakują je nawet do rowerów młodzieżowych, gdzie powinno być 152 mm.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-04-12 11:26:43
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:27:56 +0200, ToMasz naskroba³/a:

[...]

Czemu mam wrazenie, ze powinienem specjalnie dla Ciebie umieszczac emotikony w
stosownych miejscach?

Data: 2012-04-12 15:11:48
Autor: z
[OT] LUDZIE TNIJCIE CYTATY!!!
No nie wytrzymam
Jak ju¿ masz jeden z drugim co¶ do napisania to wysil przeszczepy i skasuj niepotrzebny tekst!!!

PS. Nie do¶æ ¿e na laptopie 768 w pionie to jeszcze przez zdalny pulpit. Cholery mo¿na dostaæ z tym przewijaniem :-)

Data: 2012-04-12 17:16:58
Autor: piecia aka dracorp
[OT] LUDZIE TNIJCIE CYTATY!!!
Dnia Thu, 12 Apr 2012 15:11:48 +0200, z napisał(a):

PS. Nie dość że na laptopie 768 w pionie to jeszcze przez zdalny pulpit.
Cholery można dostać z tym przewijaniem :-)

A co czytnik nie zwija cytatów?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-12 22:03:51
Autor: z
[OT] LUDZIE TNIJCIE CYTATY!!!
W dniu 2012-04-12 19:16, piecia aka dracorp pisze:

A co czytnik nie zwija cytatów?

O.O. Jest co¶ takiego w Thunderbirdzie?

PS. A jak zwija to jak? Ostatni cytat zostawia?
A jak kto¶ siê odnosi do dwóch to sk±d wie co zwin±æ? :-)

Data: 2012-04-13 08:11:12
Autor: piecia aka dracorp
[OT] LUDZIE TNIJCIE CYTATY!!!
Dnia Thu, 12 Apr 2012 22:03:51 +0200, z napisał(a):

O.O. Jest coÅ› takiego w Thunderbirdzie?

PS. A jak zwija to jak? Ostatni cytat zostawia?
A jak ktoś się odnosi do dwóch to skąd wie co zwinąć? :-)

Spróbuj QuoteCollapse, może ci się spodoba.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-13 10:33:55
Autor: z
[OT] LUDZIE TNIJCIE CYTATY!!!
W dniu 2012-04-13 10:11, piecia aka dracorp pisze:
Spróbuj QuoteCollapse, mo¿e ci siê spodoba.

Dziêki

Data: 2012-04-13 09:12:39
Autor: ToMasz
rower 26' -->28'
W dniu 12.04.2012 13:26, rmikke pisze:
Dnia Wed, 11 Apr 2012 18:27:56 +0200, ToMasz naskroba�/a:

[...]

Mnie? nie musisz, ja złapałem. (choć masz racje ze źle zacytowałem) Patrz natomiast na zdanie reszty kolegów....

ToMasz

Data: 2012-04-12 16:10:31
Autor: Alfer_z_pracy
rower 26' -->28'
ToMasz napisał:
Trzydzieści dziewięć lat, i przez ten czas, ani jedna osoba nie uzależniła decyzji o zakupie roweru od długości korby. Ani jedna. Ot nasza kochana usnetowa grupa rowerowa. Śmietanka elity...

A teraz pomyśl, czego powyższa historia tak naprawdę dowodzi.

W międzyczasie zrób eksperyment - podnieś siodło o rzeczone 5 mm. Wiem że to nie jest dokładnie to samo co zmiana długości korby o 5 mm, ale na cel eksperymentu tak przyjmijmy (chyba że wolisz wymienić na chwilę korby, byłoby jeszcze bardziej miarodajne). Pojedź na tych dodatkowych 5 mm na szybką przejażdżkę. Potem opuść siodło o 5 mm względem pozycji startowej i znów pojedź. Ciekawe czy nie odczujesz różnicy.

Ostatnio podniosłem siodło o jakieś _3_ mm, ewidentnie czułem różnicę na niekorzyść, dźwignia w postaci nogi nie działała tak jak przy moim standardowym wysunięciu.

_Zawsze_ przy zakupie nowych korb patrzę na ich długość. Już kiedyś założyłem korby o 5 mm krótsze i było mi bardzo niedobrze.

Inna sprawa że kończyny nasze to nie są maszyny stalowe o niezmiennej konstrukcji i po przejechaniu iluś-tam kilometrów organizm a) przyzwyczaja się do zmiany pozycji b) w dłuższej perspektywie wręcz przebudowuje mięśnie, aby służyły lepiej w aktualnej pozycji (to oczywiście znowu laickie uproszczenie). Nie zmienia to postaci rzeczy, że niezależnie od tej elastyczności naszego ciała w zasadzie w jednej tylko pozycji owa noga czy też inny fragment naszego cielska potrafi dać z siebie maksymalną siłę. Coś jak walnięcie piąchą: sam doskonale wiesz, że aby uderzyć kolesia z maksymalną siłą nie może on być ani zbyt blisko, ani za daleko tylko "pośrodku", we właściwej odległości.

Powyższe mądrości pewnie trącą naiwnością bo pisane są po amatorsku i bez wnikania w szczegółowe mechanizmy, ale wierz mi że przećwiczyłem to wielokroć i często właśnie te kilka mm robi duuużą różnicę. A i tak mam wrażenie że wciąż jeszcze nie dotarłem do pozycji idealnej i poszukuję jej nadal :-)

Jeśki ktoś mądrzejszy zechce polemizować, chętnie wysłucham, bo może czegoś nowego się dowiem :-)

Pzdr
A.

Data: 2012-04-10 22:11:23
Autor: wacek742
rower 26' -->28'
Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl> napisa³(a):
Witam
tak po głowie chodzi mi żaby poskładać sobie rowerek trekingowy na kołach 28' na podstawie części z mojego obecnego MTB na kołach 26'.

"Sprawa oczywista": albo kupujesz nowy rower za kasê, albo nowe czê¶ci za kasê, albo cos "je¿d¿onego" na kasê (tym razem mniejsz±).

Cena ³añcucha nie odgrywa znacz±cej roli.

Rama, ko³a, dêtki, opony, amortyzator, narzêdzia...

Mo¿e jeszcze tylne "biegi" na hak, ah jeszcze nowe linki... w sumie bêdziesz mia³ tyle nowego, to i za siode³kiem siê bêdziesz rozgl±da³. Zaraz potem mostek, bo ten stary to za stary, klamki do nowej linki i przerzutki.

Mo¿e nowy baga¿niczek???
Gripy, bo starych zdj±æ siê nie da!

Nowy ³añcuch zawsze d³uzszy wiêc skuwacz. Jeszcze klocki.

Klucz do peda³ów, suportu.

Piasta pewnie na kasetê, kilka dodatkowych szprych, sam chyba nie zaplatasz?

Kolejne duperelki: koraliki, koñcówki na linki...smary...

W rezultacie ze starego, to mo¿e zaadoptujesz sztycê, siode³ko, rogi i dzwonek.

Tak czy inaczej tanio nie bêdzie, nie ma co siê zastanawiaæ, albo ustaw filtr na "u¿ywane" i kupuj co jest.

Z "dwudziestki szóstki" trekkinga nie zrobisz. Cokolwiek po¿yczysz, bêdziesz musia³ oddaæ, inaczej zostawisz sobiê "inwalidê" i nic z nim nie zrobisz.

Data: 2012-04-11 08:50:18
Autor: Fabian
rower 26' -->28'
On 11.04.2012 00:11,  wacek742 wrote:
Z "dwudziestki szóstki" trekkinga nie zrobisz. Cokolwiek po¿yczysz, bêdziesz
musia³ oddaæ, inaczej zostawisz sobiê "inwalidê" i nic z nim nie zrobisz.

Oj tam demonizujesz. Ostatnio zmieni³em ramê i jedyne co musia³em zmieniæ to suport z w³ocha na anglika. Fakt, ¿e ten sam rozmiar kó³, ale w przypadku 26" -> 28" mo¿na tylko ko³a wymieniæ i da siê je¼dziæ, je¿eli wymiary elementów bêd± pasowa³y.

Fabian.

Data: 2012-04-11 17:57:41
Autor:
rower 26' -->28'
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
Oj tam demonizujesz.

Z do¶wiadczenia lepiej na pocz±tku demonizowaæ, ni¿ wyobra¿aæ sobie, ¿e mozna mieæ dwa rowery (26 i 28) na tych samych czê¶ciach.
Ty zmieni³e¶ ramê ale na inny kolor ;)

Marcin my¶li o rewolucji. Rama, ko³a (kompletne), widelec to spory wydatek. Je¿eli wyda 1500 to do³o¿enie po miesi±cu kolejnych 500 chyba nie zaboli?

Ja swój trek kompletowa³em kilka miesiêcy. Wysz³o taniej niz nówka, któr± trudno by³oby kupiæ w moim zestawie cro-mo + alivio + deore(piasty) Przek³adki nie wchodzi³y w grê. --

Data: 2012-04-12 13:50:42
Autor: Fabian
rower 26' -->28'
On 11.04.2012 19:57, wacek742@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
[...]

Bigbrother czy jaki czort? :)

Fabian.

Data: 2012-04-12 13:54:31
Autor:
rower 26' -->28'
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
czort? :)

;)

Data: 2012-04-11 08:06:21
Autor: PeJot
rower 26' -->28'
W dniu 2012-04-10 21:38, Marcin Jan pisze:
Witam
tak po głowie chodzi mi żaby poskładać sobie rowerek trekingowy na
kołach 28' na podstawie części z mojego obecnego MTB na kołach 26'.
/.../

Jakieś sugestie(?) wiem wiem sprzedać w całości i kupić nowy-używany na
kołach 28'. Ale patrząc na ilość rowerów na allegro to szału cenowgo nie
będzie a części szkoda za półdarmo oddawać zwłaszcza że większość choć
leciwa to z małym przebiegiem i bardzo dobrej jakości.

A dlaczego Ci tak zależy na kołach 28" ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-04-11 10:01:14
Autor: rmikke
rower 26' -->28'
Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:38:27 +0200, Marcin Jan naskroba³/a:

[...]

Korba jest inna, blat ma 48 zebow. Mozna uzywac zamiennia (sam mam gorala z
korba od trekinga), ale jezdzi sie inaczej.

Sztyca niekoniecznie bedzie pasowac, a dobieranie ramy do sztycy to podejscie
zupelnie z dupy strony.

Summa summarum, jak masz wymieniac rame i kola, to po prostu sprzedaj rower i
kup taki, jaki chcesz. Przerabianie i dopasowywanie bedzie sztuka dla sztuki.

Data: 2012-04-11 10:16:37
Autor: ...::QRT::...
rower 26' -->28'
Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:38:27 +0200, Marcin Jan napisa³(a):

Witam
tak po g³owie chodzi mi ¿aby posk³adaæ sobie rowerek trekingowy na ko³ach 28' na podstawie czê¶ci z mojego obecnego MTB na ko³ach 26'.
Sprawa oczywista: bêdzie potrzebna nowa rama i ko³a z oponami. Widelec mam obecnie sztywny i tak chcia³em go zmieniæ na amortyzator (wiêc tu koszt extra nie wychodzi).

zaden problem. Z ramami 29 ju¿ nie jest taki problem jak kiedy¶. Nawet
accent ma w tym sezonie tak± - o IMO bardzo przyjemnej geometrii.

Z rzeczy co do których mam w±tpliwo¶ci to czy bêdzie pasowa³a d³ugo¶æ ³añcucha oraz czy przypadkiem przednie blaty nie maj± innej ilo¶æ zêbów, a mo¿e korby s± d³u¿sze(?).

³anuch mo¿e byæ przykrótki - tylne wide³ki sa jednak nieco d³u¿sze - mniej
wiecej o 2-3 cm.
Reszt± chyba powinno siê bez bole¶nie przeszczepiæ - zak³adaj±c ¿e sztyca, mufa, obejma p.przerzutki ma ten sam wymiar.

nie wiem jak± masz rame aktualnie ale obecnie jest tendencja aby sztyca
by³a gruba. Wiec pewnie jeszcze ona.
Je¶li rama bêdzie z g³ówk± 1,1/8 to wystarczy dobraæ nowy albo jak bêdzie wygodnie pozostawiæ obecny mostek.

efektywana d³ugo¶æ górnej rury moze byæ nieco d³u¿sza - wiec zasadniczo
mostek winien byæ raczej nieco krótszy.
Je¶li bêdzie calowa to jeszcze wspornik kierownicy trzeba bêdzie dokupiæ.

bez przesady - calowa rura to jaka¶ prehistoria ju¿.
Jakie¶ sugestie(?) wiem wiem sprzedaæ w ca³o¶ci i kupiæ nowy-u¿ywany na ko³ach 28'.

zrób jak pisa³e¶. Nowa rama, ko³a i widelec.

rower 26' -->28'