rower dla mojego dziadka

Data: 2014-04-09 15:32:47
Autor: zbigniew
rower dla mojego dziadka
Witam wszystkich, jestem tu po raz pierwszy i mam problem, sam się nie znam a chcemy rodzinnie kupić rower dla dziadka.
Ma być to rower koniecznie miejski z piastą 3 lub 7 biegową.
I tu jest mój kłopot bo nie wiem, która dla niego będzie poręczniejsza 3 biegowa lub 7 biegowa.
Dziadek mieszka na wsi i przejeżdża czasem po terenie leśnym z małymi pagórkami.

Proszę pomóżcie

Data: 2014-04-09 16:16:59
Autor: Jacek Maciejewski
rower dla mojego dziadka
Dnia Wed, 09 Apr 2014 15:32:47 +0200, zbigniew napisał(a):

 3 biegowa lub 7 biegowa.

na pewno 7-mio biegowa.
--
Jacek

Data: 2014-04-09 20:49:39
Autor: ToMasz
rower dla mojego dziadka
W dniu 09.04.2014 16:16, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Wed, 09 Apr 2014 15:32:47 +0200, zbigniew napisał(a):

  3
biegowa lub 7 biegowa.

na pewno 7-mio biegowa.

Dla osób które w d... mają modę i mądrości grupy, gęsta gradacja jest wadą a nie zaletą. Zasadniczo 7 biegów jest "szersze" od 3 biegów, ale nie aż tak bardzo jakby sobie można było życzyć. właściwie można powiedzieć ze dostaje się dodatkowo 2 biegi, nie 4. Za to 7 jest dużo cięższe i droższe.
Osoby które jeżdżą rekreacyjnie, nie "wrzucą na samą górę" bo tempo jest bliskie marszowi, więc zejda z rowera i będą prowadzić. W drugą stronę podobnie. 25km/h to maks, więc cięższe przełożenia nie będą wykorzystywane. LEpiej tego nie mogłem opisać. sam decyduj, w oparciu o kondycje dziadka. jak kiedyś jeździł po 100km dziennie to bierz 7 (al epiej 24biegi)

ToMasz

Data: 2014-04-09 21:32:34
Autor: Jacek Maciejewski
rower dla mojego dziadka
Dnia Wed, 09 Apr 2014 20:49:39 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Bo też pytanie powinno być postawione z odwołaniem się do stosunku
skrajnych przełożeń raczej niż do ilości biegów. Nie od rzeczy było by
wspomnieć o zasobności kasy :) i z drugiej strony o możliwościach
trakcyjnych dziadka :) Dopiero wtedy porada by mogła być przecyzyjna.
--
Jacek

Data: 2014-04-09 23:05:03
Autor: Krycha
rower dla mojego dziadka
Witam.

W dniu 2014-04-09 20:49, ToMasz pisze:
(...)
> [...]
> nie aż tak bardzo jakby sobie można było życzyć. właściwie można
> powiedzieć ze dostaje się dodatkowo 2 biegi, nie 4. Za to 7 jest dużo
(...)

Jak należy rozumieć, że 7 biegów od 3 różni się dwoma biegami?

Pozdrawiam Krycha.

-- -

Data: 2014-04-10 00:44:56
Autor: Pszemol
rower dla mojego dziadka
"Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote in message news:5345b5eb$0$2234$65785112news.neostrada.pl...
Jak należy rozumieć, że 7 biegów od 3 różni się dwoma biegami?

Ano tak, że właściwie masz 7 różnych biegów ale praktycznie nie
czujesz różnicy pomiędzy nimi - np. na 5 i 4 jeździ Ci się prawie
tak samo jak na 2 w 3 biegowej... Tylko 1 i 7 będzie wyraźnie inna
niż 1 i 3 w trójbiegowej i o to chodziło pewnie że masz 2 biegi na plus.

Data: 2014-04-10 08:53:21
Autor: z
rower dla mojego dziadka
W dniu 2014-04-10 07:44, Pszemol pisze:
[...]

Tu już wchodzimy w subiektywne odczucia :-)
Ostatnio nadwyrężyłem sobie kolano. Poruszam się jak ten właśnie "dziadek" albo i gorzej. Obecnie nie wyobrażam sobie jazdy bez tych 18 biegów.
Jak byłem zdrowy to zachodziłem w głowę komu potrzeba tyle tych zębatek :-)

Data: 2014-04-10 09:47:37
Autor: RadoslawF
rower dla mojego dziadka
Dnia 2014-04-10 08:53, Użytkownik z napisał:

[...]

Masz doświadczenie i przyzwyczajenie do zmiany przełożeń.
Osoba starsza bez doświadczenia z dzisiejszymi rowerami
wybierze jedno przełożenie, najczęściej środkowe i dopiero
jak go górka przydusi zmieni o jedno. W praktyce będzie
jeździć na dwu góra trzech przełożeniach. W tej sytuacji
lepszy sprzęt gdzie tych przełożeń będzie mniej ale będą
miały "szerszy zasięg"

Zostaje kwestia ustalenia jakie przełożenia będą potrzebne.
Załatw/pożycz rower i wybierz się z dziadkiem na przejażdżkę.
I sprawdzaj na jakich przełożeniach będzie jechał.
I z jakimi prędkościami.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-10 00:21:31
Autor: blount
rower dla mojego dziadka
On Wednesday, April 9, 2014 4:16:59 PM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 09 Apr 2014 15:32:47 +0200, zbigniew napisał(a):
>  3-biegowa lub 7-biegowa.

na pewno 7-biegowa.

Niby dlaczego? Ja np. mam 2 rowery: jeden nexus 3 (na zimę), drugi nexus 7. W obu używam tylko 3 biegów. 7-ka ma faktycznie dużo większą rozpiętość biegów (łatwiej wyjechać z garażu podziemnego), ale mimo to wolę 3-kę. Szybciej i łatwiej się zmienia bieg (większy skok manetki, nie trzeba się zastanawiać, czy
wrzucić 3-kę, czy 4-kę i liczyć kliknięcia), a na miasto 3 zupełnie wystarczą. Tym bardziej starszej osobie.
Komu by się chciało tym wachlować co 5 minut?

Pozdr,
Jakub

Data: 2014-04-09 18:01:40
Autor: Titus Atomicus
rower dla mojego dziadka
In article <li3i62$mqu$1@usenet.news.interia.pl>,
 zbigniew <zbigniew@eu.uk> wrote:

[...]

A w jakim wieku jest dziadek (http://www.mojawyspa.co.uk/artykuly/31179/Najmlodszy-dziadek-w-UK-ma-27-
lat) i jakie to sa pagorki?
I czy dziadek jezdzi w celach rekreacyjnych czy transportowych?

Generalnie 7biegowa jest sporo drozsza...
--
TA

Data: 2014-04-09 18:36:50
Autor: kikuko
rower dla mojego dziadka
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-3BECE7.18014009042014node1.news.atman.pl...
[...]

na początku lat 2000 kilka razy jeździłem z grupą szosowców spotykającą się pod Sobieskim w Wilanowie, dalej pod górę Słomczyn, część z powrotem, reszta pętlą dalej. Najstarszy szosowiec miał ponad 90-lat. 72-latek startował w wyścigach mastersów i zdobywał nagrody (mistrzostwo Polski mastersów - górskie) Czyli pojęcie dziadek jest względne :)
Pozdrawiam
Kikuko

Data: 2014-04-09 20:28:35
Autor: z
rower dla mojego dziadka
W dniu 2014-04-09 15:32, zbigniew pisze:
Dziadek mieszka na wsi i przejeżdża czasem po terenie leśnym z małymi
pagórkami.

Swoim rodzicom kupiłem 5 biegowy bo dla mnie 3 biegi to było stanowczo za mało.
Jednak jak się okazuje rzadko korzystają i przeważnie jest w użyciu 3 bieg (czasem 2 i 4). Wiadomo "staruszkowie" swoje lata mają i się nie ścigają. Na standardowej trasie jest i kilka krótkich stromych podjazdów ;-)
Teraz mam zapotrzebowanie na drugi pojazd i pewnie znowu kupię używkę ale 3 biegowego nexusa za 100-200 zł ;-)

PS. Przy problemach z kręgosłupem mój ojciec woli rowerem nawet pod górkę niż podreptać spacerkiem. :-)

Data: 2014-04-10 00:42:12
Autor: Pszemol
rower dla mojego dziadka
"zbigniew" <zbigniew@eu.uk> wrote in message news:li3i62$mqu$1usenet.news.interia.pl...
Ma być to rower koniecznie miejski [...]
Dziadek mieszka na wsi
i przejeżdża czasem po terenie leśnym z małymi pagórkami.

Czy tylko mi się tu coś nie zgadza? ;-)

Data: 2014-04-10 17:33:53
Autor: Krycha
rower dla mojego dziadka
W dniu 2014-04-10 07:42, Pszemol pisze:
"zbigniew" <zbigniew@eu.uk> wrote in message
Ma być to rower koniecznie miejski [...]
Dziadek mieszka na wsi
i przejeżdża czasem po terenie leśnym z małymi pagórkami.

Czy tylko mi się tu coś nie zgadza? ;-)

Nie przeszkadza mi ta mała sprzeczność.
Odbieram, że miejski rower, bo ma to być raczej damka i koszyki.
A dziadek będzie jeździł do miasta przez lasek.

Krycha.

-- -

Data: 2014-04-10 01:56:31
Autor: tadeklodz
rower dla mojego dziadka
W dniu środa, 9 kwietnia 2014 15:32:47 UTC+2 użytkownik zbigniew napisał:
[...]

zwróć uwagę na ramę. Może będzie lepsza typu damka bo do męskiej trzeba wysoko przekładać nogę.

Data: 2014-04-10 04:32:33
Autor: rmikke
rower dla mojego dziadka
Ja bym najchętniej zrobił, jak jeden z przedpiśców, tj. wziąłbym
piastę 5-biegową, bo dla mnie od tylu zaczyna się komfortowa jazda
po mieście. No, ale to jestem ja i moje wyobrażenie o komforcie,
a w dodatku Shimano jakoś pięciobiegowych piast nie sprzedaje.

Ale jak poobserwować, jak ini jeżdżą, to przychylam się do zdania
większości - bierz trzy biegi. I tak może się okazać, że to o dwa
za dużo, a piasta siedmiobiegowa jest droga i ciężka.

Data: 2014-04-10 21:29:05
Autor: zbigniew
rower dla mojego dziadka

Bardzo wszystkim dziękuję, dziadek zbliża się do 70 i śmiga na rowerze bardzo dobrze,
rower miejski do wsi :) tak zgadza się raczej na wieś :)
Tak rama obniżona czyli damka i koszyk na zakupy, i obowiązkowo dynamo w piaście.

Tak naprawdę to widzę że zdania są podzielone.

Data: 2014-04-11 05:48:07
Autor: kikuko
rower dla mojego dziadka
Użytkownik "zbigniew" <zbigniew@eu.uk> napisał w wiadomości news:li6re6$qce$1usenet.news.interia.pl...

[...]

sam mam ponad 60-kilka lat, jezdzimy z żona na wycieczki weekendowe - średnio 100 km - część w terenie. Lubię się włóczyć na rowerze z aparatem foto, po nowych terenach. Na działkę często jeżdzimy podlać kwiatki - jest z domu 104 km w jedną stronę (świadomie wybieramy część trasy leśnej, nie po asfalcie, aby było ładniej). Rowery mamy z przerzutkami - ja = XT, żona = deore. Im ktoś jest starszy i słabszy, powinien mieć lepszy sprzęt, aby nadążyć za wycinakami. Rower miejski jest dobry na jazdy asfaltem do sklepu, po zakupy a nie na wycieczki. Często widzę, na działce, jak pod górki, osoby wprowadzają rowery (np. składaki lub z torpedo) a nie wjeżdzają, sprzęt im nie pozwala. Pozdrawiam Kikuko

Data: 2014-04-16 09:48:07
Autor: zbigniew
rower dla mojego dziadka
Dla pomagającym mi przy wyborze:

Kupiliśmy rower miejski na wieś :), Romet z Dębicy, 7 biegowy z prądnicą i amortyzatorem z przodu.
Co mnie pozytywnie zdziwiło to, że do dynama jest podłączona przednia lampa ( diody) natomiast z tyłu jest lampka 4 diodowa z wyłącznikiem na 4 paluszki, światło ciągłe. Obręcze kół wzmocnione. Oczywiście odpinany koszyk z przodu na zakupy i bagażnik tylny. Rama gruba "damka"
Dziadek jest szczęśliwy :).

Data: 2014-04-16 01:58:26
Autor: rmikke
rower dla mojego dziadka
W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:48:07 UTC+2 użytkownik zbigniew napisał:
Dla pomagaj�cym mi przy wyborze:

Kupili�my rower miejski na wie� :), Romet z D�bicy, 7 biegowy z pr�dnic� i amortyzatorem z przodu.
Co mnie pozytywnie zdziwi�o to, �e do dynama jest pod��czona przednia lampa ( diody) natomiast z ty�u jest lampka 4 diodowa z wy��cznikiem na 4 paluszki, �wiat�o ci�g�e. Obr�cze k� wzmocnione. Oczywi�cie odpinany koszyk z przodu na zakupy i baga�nik tylny. Rama gruba "damka"
Dziadek jest szcz�liwy :).

No i gratulacje. :D

Aczkolwiek tylną lampkę to bym wolał zasilaną z dynamo, z podtrzymaniem.

Data: 2014-04-16 04:45:27
Autor: WS
rower dla mojego dziadka
W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:48:07 UTC+2 użytkownik zbigniew napisał:
Romet z D�bicy,

Debica w prowincji 黑龙江 ?

WS

Data: 2014-04-16 14:17:27
Autor: coaster
rower dla mojego dziadka
W dniu 2014-04-16 13:45, WS pisze:
W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:48:07 UTC+2 użytkownik zbigniew napisał:
Romet z D�bicy,

Debica w prowincji 黑龙江 ?

喀尔巴阡

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-04-16 16:34:10
Autor: __Maciek
rower dla mojego dziadka
Wed, 16 Apr 2014 04:45:27 -0700 (PDT) WS
<LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał:

W dniu środa, 16 kwietnia 2014 09:48:07 UTC+2 użytkownik zbigniew napisał:
Romet z D�bicy,
Debica w prowincji ??? ?

Shang-Hyunghyang ;-)

Też nie wierzę jakoby rowery "Romet" miały być obecnie produkowane w
naszym kraju...

Motocykle Romet to teraz jakaś chińska tandeta, na którą naklejają
tylko naklejki "Romet", bo to rozpoznawalna w Polsce marka, z rowerami
jest zapewne tak samo. A to co sprzedawca być może opowiada to trzeba
z duuuużym dystansem traktować, wiele razy spotkałem się z wciskaniem
absolutnego kitu w nadziei na sprzedaż produktu :-/

Data: 2014-04-16 21:48:03
Autor: zbigniew
rower dla mojego dziadka
Za rower daliśmy niecałe 900 zł, model zeszłoroczny była promocja.

Zainteresowała mnie ta lampa z podtrzymaniem, może coś więcej, chyba że coś znajdę w necie.

Zapięcie, rozumiem aluzję, na wsi trochę inaczej niż po miastach, ale faktycznie trzeba pomyśleć o zapięciu.

Data: 2014-04-17 00:20:13
Autor: blount
rower dla mojego dziadka
On Wednesday, April 16, 2014 9:48:03 PM UTC+2, zbigniew wrote:
Zainteresowała mnie ta lampa z podtrzymaniem, może coś więcej, chyba że coś znajdę w necie.

Lampa z podtrzymaniem jest całkowicie zbędna; jeżdżę ze zwykłą bateryjną przez
cały rok i 2 baterie starczają zwykle na cały sezon; można o niej zapomnieć.

Pozdr,
Jakub

Data: 2014-04-17 03:47:17
Autor: rmikke
rower dla mojego dziadka
W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 09:20:13 UTC+2 użytkownik blount napisał:
> [...]

cały rok i 2 baterie starczają zwykle na cały sezon; można o niej zapomnieć.

Jako że ja takiego oświetlenia używam zimą, bałem się szybkiego wymarzania akumulatorków, więc jednak wybrałem dynamo i podtrzymanie.
Dodatkowo, zimą, w przeciwieństwie do "sezonu", świecę praktycznie stale...

Data: 2014-04-17 08:26:13
Autor: blount
rower dla mojego dziadka
On Thursday, April 17, 2014 12:47:17 PM UTC+2, rmikke wrote:
Jako że ja takiego oświetlenia używam zimą, bałem się szybkiego wymarzania akumulatorków, więc jednak wybrałem dynamo i podtrzymanie.
Dodatkowo, zimą, w przeciwieństwie do "sezonu", świecę praktycznie stale...

Ok, może trochę podkolorowałem, ale fakty są takie, że kupiłem sobie w
listopadzie nową lampkę z jakimiś badziewnymi chińskimi bateriami i do tej pory świeci bez zmian (od kupienia używam jej codziennie, przez całą zimę, a rower stoi nocą na powietrzu). W drugim rowerze mam podobną ze starymi zdechłymi energizerami, które ładuję raz na 4 miesiące i też na mrozie dają radę (niczego innego poza tą lampką już nie pociągną). Gorzej jest z przednią lampką, w której 3 eneloopy AAA starczają mi na jakieś 2-3 tygodnie w zimie.

Pozdr,
Jakub

Data: 2014-04-17 14:18:50
Autor: Titus Atomicus
rower dla mojego dziadka
In article <944cbae0-df74-46b2-992b-57ff40dda5c4@googlegroups.com>,
 blount <jacktheripper1980@gmail.com> wrote:

> [...]
cały rok i 2 baterie starczają zwykle na cały sezon; można o niej zapomnieć.

No, ale skoro dynamo juz jest, to tez nie rozumiem producentow, ktorzy tak skladaja rowery.
Swoja droga, jakos na dlugo ci te baterie starczaja. Cos krecisz.
--
TA

Data: 2014-04-17 14:38:13
Autor: Titus Atomicus
rower dla mojego dziadka
In article <limmpm$ono$1@usenet.news.interia.pl>,
 zbigniew <zbigniew@eu.uk> wrote:

Zainteresowała mnie ta lampa z podtrzymaniem, może coś więcej, chyba że coś znajdę w necie.

Watek 'lampka tylna na dynamo' z lipca 2013.
--
TA

Data: 2014-04-16 13:10:53
Autor: z
rower dla mojego dziadka
W dniu 2014-04-16 09:48, zbigniew pisze:
Dziadek jest szczęśliwy :).

Ile kosztował i czy dziadek już wie gdzie przed sklepem go przypnie i czym ;-)

rower dla mojego dziadka