rower dla mojego dziadka

Data: 2014-04-09 16:16:59
Autor: Jacek Maciejewski
rower dla mojego dziadka
Dnia Wed, 09 Apr 2014 15:32:47 +0200, zbigniew napisał(a):

 3 biegowa lub 7 biegowa.

na pewno 7-mio biegowa.
--
Jacek

Data: 2014-04-09 20:49:39
Autor: ToMasz
rower dla mojego dziadka
W dniu 09.04.2014 16:16, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Wed, 09 Apr 2014 15:32:47 +0200, zbigniew napisał(a):

  3
biegowa lub 7 biegowa.

na pewno 7-mio biegowa.

Dla osób które w d... mają modę i mądrości grupy, gęsta gradacja jest wadą a nie zaletą. Zasadniczo 7 biegów jest "szersze" od 3 biegów, ale nie aż tak bardzo jakby sobie można było życzyć. właściwie można powiedzieć ze dostaje się dodatkowo 2 biegi, nie 4. Za to 7 jest dużo cięższe i droższe.
Osoby które jeżdżą rekreacyjnie, nie "wrzucą na samą górę" bo tempo jest bliskie marszowi, więc zejda z rowera i będą prowadzić. W drugą stronę podobnie. 25km/h to maks, więc cięższe przełożenia nie będą wykorzystywane. LEpiej tego nie mogłem opisać. sam decyduj, w oparciu o kondycje dziadka. jak kiedyś jeździł po 100km dziennie to bierz 7 (al epiej 24biegi)

ToMasz

Data: 2014-04-09 21:32:34
Autor: Jacek Maciejewski
rower dla mojego dziadka
Dnia Wed, 09 Apr 2014 20:49:39 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Bo też pytanie powinno być postawione z odwołaniem się do stosunku
skrajnych przełożeń raczej niż do ilości biegów. Nie od rzeczy było by
wspomnieć o zasobności kasy :) i z drugiej strony o możliwościach
trakcyjnych dziadka :) Dopiero wtedy porada by mogła być przecyzyjna.
--
Jacek

Data: 2014-04-09 23:05:03
Autor: Krycha
rower dla mojego dziadka
Witam.

W dniu 2014-04-09 20:49, ToMasz pisze:
(...)
> [...]
> nie aż tak bardzo jakby sobie można było życzyć. właściwie można
> powiedzieć ze dostaje się dodatkowo 2 biegi, nie 4. Za to 7 jest dużo
(...)

Jak należy rozumieć, że 7 biegów od 3 różni się dwoma biegami?

Pozdrawiam Krycha.

-- -

Data: 2014-04-10 00:44:56
Autor: Pszemol
rower dla mojego dziadka
"Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote in message news:5345b5eb$0$2234$65785112news.neostrada.pl...
Jak należy rozumieć, że 7 biegów od 3 różni się dwoma biegami?

Ano tak, że właściwie masz 7 różnych biegów ale praktycznie nie
czujesz różnicy pomiędzy nimi - np. na 5 i 4 jeździ Ci się prawie
tak samo jak na 2 w 3 biegowej... Tylko 1 i 7 będzie wyraźnie inna
niż 1 i 3 w trójbiegowej i o to chodziło pewnie że masz 2 biegi na plus.

Data: 2014-04-10 08:53:21
Autor: z
rower dla mojego dziadka
W dniu 2014-04-10 07:44, Pszemol pisze:
[...]

Tu już wchodzimy w subiektywne odczucia :-)
Ostatnio nadwyrężyłem sobie kolano. Poruszam się jak ten właśnie "dziadek" albo i gorzej. Obecnie nie wyobrażam sobie jazdy bez tych 18 biegów.
Jak byłem zdrowy to zachodziłem w głowę komu potrzeba tyle tych zębatek :-)

Data: 2014-04-10 09:47:37
Autor: RadoslawF
rower dla mojego dziadka
Dnia 2014-04-10 08:53, Użytkownik z napisał:

[...]

Masz doświadczenie i przyzwyczajenie do zmiany przełożeń.
Osoba starsza bez doświadczenia z dzisiejszymi rowerami
wybierze jedno przełożenie, najczęściej środkowe i dopiero
jak go górka przydusi zmieni o jedno. W praktyce będzie
jeździć na dwu góra trzech przełożeniach. W tej sytuacji
lepszy sprzęt gdzie tych przełożeń będzie mniej ale będą
miały "szerszy zasięg"

Zostaje kwestia ustalenia jakie przełożenia będą potrzebne.
Załatw/pożycz rower i wybierz się z dziadkiem na przejażdżkę.
I sprawdzaj na jakich przełożeniach będzie jechał.
I z jakimi prędkościami.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-10 00:21:31
Autor: blount
rower dla mojego dziadka
On Wednesday, April 9, 2014 4:16:59 PM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 09 Apr 2014 15:32:47 +0200, zbigniew napisał(a):
>  3-biegowa lub 7-biegowa.

na pewno 7-biegowa.

Niby dlaczego? Ja np. mam 2 rowery: jeden nexus 3 (na zimę), drugi nexus 7. W obu używam tylko 3 biegów. 7-ka ma faktycznie dużo większą rozpiętość biegów (łatwiej wyjechać z garażu podziemnego), ale mimo to wolę 3-kę. Szybciej i łatwiej się zmienia bieg (większy skok manetki, nie trzeba się zastanawiać, czy
wrzucić 3-kę, czy 4-kę i liczyć kliknięcia), a na miasto 3 zupełnie wystarczą. Tym bardziej starszej osobie.
Komu by się chciało tym wachlować co 5 minut?

Pozdr,
Jakub

rower dla mojego dziadka