rower dla starszej pani

Data: 2009-04-21 10:55:08
Autor: sypu
rower dla starszej pani
Witam wszystkich

Potrzebuje waszej podpowiedzi, w sprawie wyboru roweru dla mamy, na 60 urudziny. Rower glownie bedzie uzytkowany w miescie (zakupy,działka, cmentarz). Zrobilem maly rekonesans i jak na razie w oczy rzucil mi sie unibike retro, sam posiadam unibike vipera i jestem zadowolony. Jednak nie jestem przekonany gdyz ten rower to klasyczny "golas" i wydaje mi sie ze w cenie 1000 zl mozna znalezc juz cos bardziej rozbudowanego. Gdyby ktos mogl mi z wlasnego doswiadczenia napisac czy roznica miedzy rowerem bez pzrerzutek a na przyklad z przerzutka planetarna w sensie wygody uzytkowania jest warta doplaty tych 200zl ? To samo z piastopradnica, czy warta jest doplaty ? Jeszcze jedno mnie nurtuje, rowery miejskie ktore ogladalem unibike, kellys accent balance itp sa przynajmniej takie odnosze wrazenie, ciezkie. Czy te 17-18 kg to standard wsrod takich  rowerow ? Za wszelkie opinie i sugestie bede wdzieczny. Cena oczywiscie jest wazna i nie chcisalbym zeby przekroczyla znaczaco 1000zl.
Z gory dziekuje.

Data: 2009-04-21 13:36:51
Autor: Leszek \"Cousie\" Pasoń
rower dla starszej pani
pod reka mam akurat katalog Arkusa a w nim rowerki

Delta Sonata Lux 3biegowy Nexus i dynamo w piascie rama "damka" stalowa za  730zl wg katalogu
Arkus Style/Style lux 3/7 biegowy nexus, dynamo, rama "damka" alu wg  katalogu 1130 i 1480zl

w obydwu blotniki i koszyk
cena dobra, jakosc na oko tez niezla. piasty markowe wiec nie powinno byc  problemu.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-04-21 14:11:29
Autor: Titus Atomicus
rower dla starszej pani
In article <gsk8mc$6qc$1@news.dialog.net.pl>, sypu <pusz73@wp.pl> wrote:

[...]

Jak najbardziej warte doplaty. Na miasto w zupelnosci wystarczaja 3 biegi (no chyba ze miasto w gorach).

To samo z piastopradnica, czy warta jest doplaty ?

IMHO nie. Nie sadze, zeby w tym przypadku rower byl regularnie uzywany po zmroku, na dluzsze dystanse.

Jeszcze jedno mnie nurtuje, rowery miejskie ktore ogladalem unibike, kellys accent balance itp sa przynajmniej takie odnosze wrazenie, ciezkie. Czy te 17-18 kg to standard wsrod takich  rowerow ?

Niestety tak. Podobnie Kross Jantar (Retro).
Dla mojej matki - okazal sie dla niej za ciezki.

-Za wszelkie opinie i sugestie bede wdzieczny. Cena oczywiscie
jest wazna i nie chcisalbym zeby przekroczyla znaczaco 1000zl.

Ten Kross Jantar S jest w cenie ok. 800 chyba...

TA

Data: 2009-04-21 17:08:12
Autor: lenicz
rower dla starszej pani

Użytkownik> IMHO nie. Nie sadze, zeby w tym przypadku rower byl regularnie uzywany
po zmroku, na dluzsze dystanse.

Poczekaj jak jakiś geniusz wymysli obowiązek jazdy rowerem z właczonym światłem przez  cała dobę.:-)  W PL wszystko jest możliwe

rower dla starszej pani