Data: 2009-12-08 23:13:23 | |
Autor: maveric | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Witam
Pomijając wszystkie inne aspekty chciałem się skupić na kilku rzeczach. Chcę sobie sprawić rower z napędem. Pytanie do tych, którzy mieli do czynienia z takim rowerem. 1. Rower elektryczny (kupuję gotowca, żadnych własnych konstrukcji) - zasięg na akumulatorach , zakładam pracę na aku żelowych bo są tanie i takie będę zakładał (powiedzmy 2 x 12V ,7Ah, lub 2 x 12v 11Ah, ewentualnie 3 x 12v ), do pracy ok 8km w jedną stronę więc odległość niezbyt duża, a może potrzeba większych np 12v 17 Ah ( niestety duże, ciężkie i drogie ) - wytrzymałość mechaniczna koła z takim silnikiem bezszczotkowym ( kupię gotowy rower z takim kołem), jak wygląda wymiana konusów, łożysk, i naprawa samego silnika ( w razie spalenia, przewinięcie) - dostęp do części zamiennych tj. np sterownik czy ww. konusy, centrowanie koła ?? - moc takiego rowerka (chociaż to dla mnie bez znaczenia, wiem że można jechać albo na samym silniku albo ze wspomaganiem, )ale z ciekawości np pokonywanie wzniesieć 2. rower z silnikiem spalinowym - tu chcę kupić też gotowego "holendra" z takim silnikiem na tylnej piaście ( raczej nie chcę do samodzielnego montażu, czy innych dziwnych konstrukcji z napędem poprzez rolkę na oponę, czy dziwnych przekładni na korbę, chyba że jest jakieś kontretne uzasadnienie takiego montażu, np. środek ciężkości) - na co zwracać uwagę, interesuje mnie przede wszystkim serwis i dostęp do części zamiennych, - wytrzymałość silnika i części z nim związanych jak np przekładni, łożysk, - jak wygląda wytrzymałość takich kół odlewanych i ram - spalanie - moc przy podjazdach, czy daje radę czy trzeba kręcić - wada to brak przerzutek przy jeździe bez napędu, ale na takim dystansie jaki mam to mi nie będzie przeszkadzać, chyba że są jakieś rozwiązania z przerzutami reasumując, interesują mnie przede wszystkim: usterki, części zamienne, możliwość łatwej naprawy i osiągi, chociaż dla spalinowca to nie ma znaczenia bo ok 100 km można zrobić na baku oryginalnym. Dlaczego chcę taki rower : 1. bo można jeździć po parku i ścieżkach 2. bo do pracy zajeżdżam nie spocony 3. bo kolana mi całkowicie wysiadły nie mogę kręcić 4. bo szybsze od rowerów 5. bo można trzymać w domu, w piwnicy (gabaryty roweru) 6. komfort jazdy 7. bo taki mi się podoba i taki chcę mieć Więc do dyskusji zapraszam osoby które mogą mi coś napisać odnośnie powyższych zagadnień, bądź miały jakieś doświadczenia z takimi napędami Z chęcią się skontaktuje na priv, jak ktoś miły będzie chciał się podzielić swoimi doświadczeniami.Innym osobom dziękuje. |
|
Data: 2009-12-08 15:59:12 | |
Autor: Jesse Custer | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Nie daj się zniechęcić do fajnej idei ;).
Jeszcze nie przerabiałem w praktyce, ale idea mnie ciągnie i staram się być na bieżąco w temacie. Z moich przemyśleń proponuję: 1- Poziomy trike elektryczny (silnik bezszczotkowy w piaście w tylnym kole, na bagażniku lub pod fotelem akumulatory). Dlaczego: - Cisza w czasie jazdy - Względnie łatwo dostępne części (ekonapędy itp) - Niski środek ciężkości, i fakt że rower nie leci na bok jest dosyć istotny biorąc pod uwagę wagę aku. - Wspomagając się pedałami można zyskać niezły zasięg - Hamowanie 3 kołami jest bardzo efektywne i nie da się polecieć przez kierownicę. Wady - Waga i gabaryty- wnoszenie i znoszenie odpada, przechowywanie raczej w garażu. - Ograniczona żywotność akumulatorów - czyli co 2-3 lata trzeba kupić nowe. - Cena gotowego trika ( Dla mnie akurat bez znaczenia, popełniłem już parę poziomek, popełnię kiedyś i trika ;). Po za tym robiąc taką konstrukcję samemu można wziąć poprawkę na zastosowanie i odpowiednio rozplanować położenie aku. ). Inny wariant: 2- trekking + silnik spalinowy 50cc. Dlaczego: - Nie trzeba się bawić w rejestrowanie, ubezpieczenia, przeglądy. - Rower + kit z silnikiem (http://www.bombayharbor.com/productImage/ 0425860001227755876/50cc_Bicycle_Engine_Kits.jpg ) lub przeróbka z zaadaptowaniem silnika od minibika lub rometa pony = 1/3 ceny opcji nr1. - Praktycznie nieograniczony zasięg - stacje benzynowe są wszędzie, serwisy skuterów w razie problemów z silnikiem też. - Łatwość przechowywania / transportu. Wady: Dymi, śmierdzi, i do tego ten brzęcząco - pierdzący odgłos pracy 50cc ;). (Choć znajomy mechanik twierdzi ze podobno można go sporo wyciszyć.) Sporo filmików z obiema opcjami w praktyce można wyszperać na youtubie, a w temacie konwersi elektrycznych na forum http://forum.arbiter.pl/. |
|
Data: 2009-12-09 08:50:03 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jesse Custer"
- Hamowanie 3 kołami jest bardzo efektywne i nie da się polecieć przez Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. Jedyna przewaga trójkołowca to mniejsza wywrotność. Ale to nie ma nic wspólnego z efektywnością hamowania. Inny wariant: A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-12-09 01:14:24 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 08:50, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. Jedyna Ale hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 kołami z przodu. |
|
Data: 2009-12-09 10:30:18 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus"
Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Dlategoboponieważ? -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-12-09 04:30:21 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 10:30, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Dlategoboponieważ? W trike'u poziomym w układzie 'tadpole' (dwa koła z przodu) ok 60-65% masy lezy na tych kołach. To jest przeciwko 35-40% w przypadku pionowca. Po prostu masa przyczepna użyteczna do hamowania jest dużo większa. Podobnie działa to w wszelakich low racerach i niektórych SWB. Pozdrawiam -- Adam Kadlubek |
|
Data: 2009-12-09 13:43:45 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Kadlubek"
Dlategoboponieważ?W trike'u poziomym w układzie 'tadpole' (dwa koła z przodu) ok 60-65% Ale kto broni hamować oboma kołami? (BTW, rozmawialiśmy o różnicy pomiędzy zwykłą poziomką, a trójkołowcem) -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 11:57:19 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 13:43, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Kadlubek" Podstawy dynamiki hamulca. Przód w mojej poziomce przy hamowaniu mogę spokojnie zablokować. Tył to mogę sobie conajwyżej do spowalniania wykorzystywać, bo mocniejsze podciągnięcie klamki kończy się poślizgiem (co 20 cm na glebą przy 50/h jest niebezpieczne :P) Pozdrawiam. -- Adam Kadłubek |
|
Data: 2009-12-10 09:19:42 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Kadlubek"
>> Dlategoboponieważ?Podstawy dynamiki hamulca. Przód w mojej poziomce przy hamowaniu mogę Pisałem już - stabilność konstrukcji to inny problem. Było, że "rower trójkołowy hamuje lepiej niż dwukołowy". Jeżeli zamienimy to na "rowerem trójkołowym o pewnej określonej konstrukcji jestem w stanie zahamować lepiej niż rowerem dwukołowym o pewnej określonej konstrukcji", to ja się oczywiście nie będę czepiał, bo to zupełnie co innego. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 04:34:42 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 10:30, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus" 2/3 masy na przednich kołach zamiast ok. 1/2 i 2 osobne hamulce (łatwiej uzyskać sumarycznie większą siłę hamowania przed zakleszczeniem hamulca i zablokowaniem koła). Jeździłeś i się przekonałeś czy tylko się wymądrzasz? Bo ja mam takiego trike'a z 2 hamulcami bębnowymi 70mm które pojedynczo w normalnym rowerze sprawdzają się, co by nie mówić, średnio a w parze rewelacyjnie zatrzymują ten rower. Stoppie też 2 razy przez przypadek na nich zrobiłem chociaż to może lepiej o przyczepności opon świadczy bo zakleszczyć to się da wiele hamulców :) Z tego samego powodu tylny hamulec w takim układzie jest całkowicie bezużyteczny w normalnym użytkowaniu, nadaje się (z blokadą) jako hamulec "parkingowy", do zabawy w poślizgi i jako "drag brake" (nie wiem jak po polsku) podczas np. długich zjazdów, bywa podłączany do manetek z mikroindeksem żeby sam nie odpuszczał w takich zastosowaniach. |
|
Data: 2009-12-09 04:52:28 | |
Autor: Michał Wolff | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 13:34, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
Jeździłeś i się Jeśli liczysz, że dla Marciusza Kruka jakikolwiek argument praktyczny ma choć minimalne znaczenie - to jesteś w dużym błędzie... To wieczny teoretyk, dobrze się czuje tylko w świecie matematycznych wzorków. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-12-09 13:48:20 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus"
>> Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. Jedyna2/3 masy na przednich kołach zamiast ok. 1/2 i 2 osobne hamulce Jak już pisałem - kwestie stabilności mnie nie interesują. Tu w sposób oczywisty wygrywają trzy punkty podparcia. A z danej masy więcej tarcia nie wykrzeszesz niż statyczne, choćbyś się... nie wiem jak spinał. Jeździłeś i się Argument typu "teoretycznie teoria jest zgodna z praktyką, ale w praktyce nie"? Czy bardziej "nie wiem co powiedzieć, więc wypalę mu od teoretyków"? Bo ja mam takiego trike'a z 2 Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym. Stoppie też 2 razy przez przypadek na nich Dodaj jeszcze, że jeden rower był na zapiaszczonym asfalcie, a drugi w błocie. Będziesz mieć ceteris paribus aż miło. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 05:37:07 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 13:48, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Jak już pisałem - kwestie stabilności mnie nie interesują. Tu w sposób Przednie koła są bardziej dociążone. Wytłumacz teraz laikowi (i na dodatek, cholera, praktykowi) dlaczego to nie pomaga wykrzesać większej siły hamowania zwłaszcza że hamulce są 2 (a jako ograniczenie tej siły przyjmuję moment zablokowania kół bo nie powinno to wystąpić i kończy się poślizgiem lub stoppie) Argument typu "teoretycznie teoria jest zgodna z praktyką, ale w Raczej typu "Twoja teoria nie trzyma się kupy co praktyka pokazuje". Prędzej Ty się mylisz w swojej ocenie fizyki niż mój rower ją zakrzywia, prawda? :> Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym. Piszę nadal o tym że trajki w układzie tadpole hamują skuteczniej niż dwukołowe poziomki. Faktycznie, zakładam że przeciętny użytkownik nie używa wszystkich hamulców jednocześnie z wysoką precyzją bo być może chodzi ci o to że gdyby zsumować możliwości hamowania wszystkich 2 lub 3 kół to wyszłoby to samo (w końcu w dwukołowej poziomce tylny hamulec się do czegoś nadaje). Jednak w sytuacji gdy polegamy, tak jak przez większość czasu na przednim/przednich hamulcach trójkołowiec ma wyraźną przewagę. Dla ścisłości użycie wszystkich hamulców w trójkołowcu to nie problem - ja oba przednie mam pod jedną klamką połączone mechanicznym rozdzielaczem. >Stoppie też 2 razy przez przypadek na nich Teraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi? Rower ten sam. Piszę o tym że to stoppie może należy przypisać jakości opon (że wystąpiło coś takiego zamiast utraty przyczepności) bo w końcu zablokowanie koła nie ma aż tyle wspólnego z siłą hamowania dostępną przed zakleszczeniem. |
|
Data: 2009-12-10 06:00:30 | |
Autor: Iguan007 | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
"Saurus" <saurus8@gmail.com> wrote in message news:5c4ca666-450c-4736-93f8-eab94a466a20l13g2000yqb.googlegroups.com... Teraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi? Sarus, tracisz czas. On zawsze wymysli jakis kosmiczny wyjatek zeby udowodnic ze nie masz racji Juz w tej dyskusji bylo "Gdyby założyć ABS ", "rower był na zapiaszczonym asfalcie, a drugi w błocie". Kiedys prowadzac podobna dyskusje ze mna wymyslil "szosówka, , którą miałem na myśli miała tak skręcone piasty, że koła w ogóle nie chciały się obracać". Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2009-12-10 09:14:41 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Iguan007"
Teraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi?Sarus, tracisz czas. On zawsze wymysli jakis kosmiczny wyjatek zeby udowodnic ze nie masz racji Juz w tej dyskusji bylo "Gdyby założyć ABS ", "rower był na zapiaszczonym asfalcie, a drugi Ależ nie musisz po raz kolejny pokazywać, że nic nie rozumiesz z podstawowej fizyki i logiki. Wtedy wystarczyło. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-10 09:14:07 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus"
On 9 Gru, 13:48, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote: Istotna jest masa i współczynnik tarcia. Ceteris paribus, to zostaje takie samo. Wytłumacz teraz laikowi (i na Pisałem już, że stabilność, to zupełnie inna bajka. Argument typu "teoretycznie teoria jest zgodna z praktyką, ale wRaczej typu "Twoja teoria nie trzyma się kupy co praktyka pokazuje". Nie. Po prostu piszesz o czymś zupełnie innym. Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym.Piszę nadal o tym że trajki w układzie tadpole hamują skuteczniej niż Nie. Piszesz o tym, że może ludzie jeżdżący na nich hamują mniej/bardziej skutecznie. Faktycznie, zakładam że przeciętny użytkownik nie Zgoda. Ale nie jest to związane z samą "zdolnością do hamowania" konstrukcji, tylko z (nie)stabilnością konstrukcji dwukołowej i związanymi z tym ograniczeniami kierującego. >Stoppie też 2 razy przez przypadek na nichTeraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi? Dwu- i trójkołowy. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-09 09:53:14 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-09, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus" Na prostym pĹaskim zapewne nie ma wielkiej róşnicy poza koniecznoĹciÄ dociĹniÄcia mocniej klamki przy jednym kole z przodu, ale na zakrÄtach trike bÄdzie miaĹ przewagÄ - ma znacznie mniejsze ryzyko utraty trakcji, do tego moĹźesz modulowaÄ siĹÄ hamowania na obu koĹach w zaleĹźnoĹci od ciasnoty zakrÄtu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-09 11:24:25 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Na prostym płaskim zapewne nie ma wielkiej różnicy poza koniecznościąDlategoboponieważ?Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Pisałem już - nie chodzi mi o stabilność (i cykora kierownika ;->). BTW, w zakręcie koło wewnętrzne będzie znacznie odciążone i układ będzie dużo bardziej przypominać dwukołowy (w zależności od promienia zakrętu oczywiście). -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-12-09 10:30:52 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-09, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki" No ale przecieĹź to ma doĹÄ znaczÄ cy wpĹyw na efektywnoĹÄ hamowania, nie? :) BTW, w zakrÄcie koĹo wewnÄtrzne bÄdzie znacznie odciÄ Ĺźone i ukĹad bÄdzie Tak. Ale bÄdzie stabilniejszy. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-09 11:43:03 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
No ale przecież to ma dość znaczący wpływ na efektywność hamowania, nie?Pisałem już - nie chodzi mi o stabilność (i cykora kierownika ;->).Na prostym płaskim zapewne nie ma wielkiej różnicy poza koniecznościąDlategoboponieważ?Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Gdyby założyć ABS - nie bardzo. BTW, w zakręcie koło wewnętrzne będzie znacznie odciążone i układ będzieTak. Ale będzie stabilniejszy. :) O stabilności już pisałem :-) -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 11:24:00 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-09, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki" WidziaĹeĹ kiedyĹ rower z ABS? :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-09 12:54:52 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Widziałeś kiedyś rower z ABS? :)Gdyby założyć ABS - nie bardzo.No ale przecież to ma dość znaczący wpływ na efektywność hamowania, nie?Pisałem już - nie chodzi mi o stabilność (i cykora kierownika ;->).Na prostym płaskim zapewne nie ma wielkiej różnicy poza koniecznościąDlategoboponieważ?Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Widziałem motocykle. Układ ten sam. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 17:13:09 | |
Autor: RadoslawF | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Dnia 2009-12-09 12:54, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Widziałeś kiedyś rower z ABS? :) Ten sam ? To ciekawy jestem jak ten układ zasilisz ? Weźmiesz akumulator od ciężarówki czy zamontujesz do roweru silnik spalinowy pól litra pojemności ? :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-12-09 02:36:08 | |
Autor: Jesse Custer | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 08:50, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jesse Custer" Fizyka -> tarcie. >Inny wariant: Było na grupie, nawet sobie zapisałem jako ciekawostkę - niestety nie zapisałem autora: " Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r: "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji: pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. -- Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia "pojazd mechaniczny", jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: "pojazdu silnikowego" od "roweru", stanowiąc, iż tym pierwszym jest "pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego", zaś tym drugim "pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem". Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne -- niemechaniczne -- pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2 " |
|
Data: 2009-12-09 11:50:08 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jesse Custer"
>- Hamowanie 3 kołami jest bardzo efektywne i nie da się polecieć przezFizyka -> tarcie. Czekam. Było na grupie, nawet sobie zapisałem jako ciekawostkę - niestety nie Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to było w czasie obowiązywania ustawy z roku 1983? Obecnie mamy ustawę z 1997. 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca OK. Ale to było a propos czego? Bo PoRD nie mówi o rejestracji pojazdów mechanicznych, a o rejestracji motorowerów. (Art.71) -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-12-09 14:42:32 | |
Autor: Marcin Hyła | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to było w czasie obowiązywania Jesteś pewien, że te ustawy się znacząco (lub w ogóle) różniły w przedmiotowej sprawie? OK. Ale to było a propos czego? Tu zgoda. A przy okazji: jest pomysł w ministerstwie, żeby na próbę (!) stworzyć odrębną kategorię pojazdów - właśnie rowery z doczepianymi silnikami spalinowymi. Zeby to nadal były rowery, a nie motorowery. W ramach _nieoficjalnych_ konsultacji zaproponowalismy, żeby te silniki nie miały mocy większej niż 250W (analogicznie do rowerów elektrycznych). Pomysł obejmuje też segwaye. Tymczasem w Europie jest też pomysł, żeby rowery mogły mieć silniki elektryczne o mocy _większej_ niż 250W. To by wymagało zmiany dyrektywy unijnej w sprawie homologacji typu pojazdów, która obecnie wyłącza z zakresu swojego obowiązywania rowery z silnikami elektrycznymi o mocy niższej niż 250W (czyli homologacja typu dla nich nie obowiązuje i są to rowery a nie pojazdy mechaniczne). Europejska Federacja Cyklistów i dwie duże organizacje branżowe producentów i dystrybutorów są przeciw zwiększeniu dopuszczalnej mocy (głównie z powodów bezpieczeństwa i niedostosowania infrastruktury rowerowej i konstrukcji/hamulców rowerów do większych prędkości i zwracają uwagę że 250W to w zasadzie jest moc szczytowa człowieka/rowerzysty). Trzecia organizacja dystrybutorów jest za - ich argument jest taki, że większa moc przydaje się w przypadku rowerów towarowych (250W to za mało dla masy całkowitej pojazdu rzędu +300 kg) a także w przypadku miast o znacznym zróżnicowaniu wysokości. To będzie ciekawa dyskusja, bo jeśli ograniczyć _prędkośc_ to w sumie różne velotaksówki staną się znacznie bardziej użyteczne. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-12-10 03:44:29 | |
Autor: Krzysiek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 14:42, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote: Mariusz Kruk wrote: Nie pamiętam, czy to akurat wtedy zostało wprowadzone, ale kiedyś motorowery zasadniczo nie były wydzielone w przepisach i dotyczyło ich wszystko to, co i rowerów. Teraz te kategorie są całkowicie wydzielone - są np. oddzielne znaki. Krzysiek Rudnik |
|
Data: 2009-12-10 09:17:55 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Hyła"
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to było w czasie obowiązywaniaJesteś pewien, że te ustawy się znacząco (lub w ogóle) różniły w przedmiotowej sprawie? Jestem pewien, że ustawa znacząco się różniła w całości. Czy w tym konkretnym miejscu - nie wiem. Europejska Federacja Cyklistów i dwie duże organizacje branżowe producentów i dystrybutorów są przeciw zwiększeniu dopuszczalnej mocy (głównie z powodów bezpieczeństwa i niedostosowania infrastruktury rowerowej i konstrukcji/hamulców rowerów do większych prędkości i zwracają uwagę że 250W to w zasadzie jest moc szczytowa człowieka/rowerzysty). Ale przecież moc to jedno, a osiągana prędkość to drugie (owszem, powiązane, ale nie zawsze wprost). Lepsze mogłoby być ograniczenie do konstrukcji nadających prędkość nie przekraczającą, powiedzmy, 35 km/h. Trzecia organizacja dystrybutorów jest za - ich argument jest taki, że większa moc przydaje się w przypadku rowerów towarowych (250W to za mało dla masy całkowitej pojazdu rzędu +300 kg) a także w przypadku miast o znacznym zróżnicowaniu wysokości. To będzie ciekawa dyskusja, bo jeśli ograniczyć _prędkośc_ to w sumie różne velotaksówki staną się znacznie bardziej użyteczne. O, widzę, że napisałeś właśnie to samo :-) -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-12-15 15:08:26 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Było na grupie, nawet sobie zapisałem jako ciekawostkę - niestety nie To dotyczyło mojego roweru z założonym silnikiem -> borzymek.pl/rower |
|
Data: 2009-12-15 15:03:27 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Dlaczego: To nie motorower, tylko rower z silnikiem |
|
Data: 2009-12-15 15:08:37 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta"
To nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym z silnikiem [...]? -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-15 15:12:14 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta" Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 |
|
Data: 2009-12-15 15:28:06 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta"
Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nie uprawnień do kierowania pojazdami, a nie obowiązku rejestracji? To zupełnie inna bajka. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-15 16:35:24 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta" To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste. |
|
Data: 2009-12-16 09:32:44 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta"
To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. 1. Nie byłbym taki pewien. 2. Czekam aż ktoś znajdzie sposób żeby zamontować do roweru np. dwusuwowy 250ccm. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-16 12:30:26 | |
Autor: Coaster | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta" Od dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-12-16 22:46:41 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Od dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia.1. Nie byłbym taki pewien.To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. OK, ale co to ma wspólnego z tematem? Istnienie pięćdziesiątki nie implikuje niemożności założenia 250, nieprawdaż? Naprawdę, miałbym dużą uciechę, jakby ktoś zrobił taki wynalazek i pomachał policji rzeczonym orzeczeniem. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-17 10:30:18 | |
Autor: Coaster | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster" Po co? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-12-17 12:57:04 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Po co?OK, ale co to ma wspólnego z tematem? Istnienie pięćdziesiątki nieOd dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia.1. Nie byłbym taki pewien.To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. Dla idei. Nie cierpię niespójnego prawa. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-12-17 23:15:42 | |
Autor: Coaster | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster" Wolisz beeez? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-12-18 09:38:57 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Wolisz beeez?Dla idei. Nie cierpię niespójnego prawa.Po co?OK, ale co to ma wspólnego z tematem? Istnienie pięćdziesiątki nieOd dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia.1. Nie byłbym taki pewien.To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. Wolę sensowne. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-16 13:30:39 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
1. Nie byłbym taki pewien. EOT. Z tobą nie ma sensu rozmawiać. Żyj szczęśliwie w swoim wyimaginowanym świecie. |
|
Data: 2009-12-10 03:46:30 | |
Autor: Krzysiek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 00:59, Jesse Custer <swientyodmorder...@gmail.com> wrote:
Nie daj się zniechęcić do fajnej idei ;). Wielośladowość - odpadają ścieżki rowerowe. Krzysiek Rudnik |
|
Data: 2009-12-10 03:59:09 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 10 Gru, 12:46, Krzysiek <rud...@kki.net.pl> wrote:
Wielośladowość - odpadają ścieżki rowerowe. Jeśli wejdą w życie proponowane zmiany http://www.rowery.org.pl/PORD2009.pdf to jazda trójkołowcem po drograch rowerowych będzie legalna. W praktyce to tylko dostosowanie martwego obecnie przepisu do rzeczywistości. |
|
Data: 2009-12-08 23:18:31 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-08, maveric wrote:
Witam[..] 2. rower z silnikiem spalinowym - tu chcÄ kupiÄ teĹź gotowego "holendra"[..] Dlaczego chcÄ taki rower : W kwestii formalnej: nie moĹźna. Z silnikiem elektrycznym do okreĹlonej mocy moĹźe bÄdzie moĹźna, jak przejdÄ poprawki ustaw autorstwa Marcina HyĹy. Innym osobom dziÄkuje. ProszÄ. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-08 23:30:12 | |
Autor: Michał Pysz | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
1. bo można jeździć po parku i ścieżkach A gdzie są te parki? I co to za ścieżki po których można jeździć pojazdem spalinowym?? mp. |
|
Data: 2009-12-09 00:10:54 | |
Autor: RadoslawF | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Dnia 2009-12-08 23:13, Użytkownik maveric napisał:
Dlaczego chcę taki rower : Z silnikiem spalinowym do pierwszego mandatu. No chyba że po parku i śmieszkach na wyłączonym silniku. 2. bo do pracy zajeżdżam nie spocony Lepszy będzie skuter a jeszcze lepszy samochód, zwłaszcza w czasie deszczu. 3. bo kolana mi całkowicie wysiadły nie mogę kręcić Proponuje skuter. 4. bo szybsze od rowerów Ale hamulce ma jednak rowerowe czyli będzie bardziej niebezpieczny. 5. bo można trzymać w domu, w piwnicy (gabaryty roweru) W piwnicy rower narażony jest na kradzież. W domu sprzętu z silnikiem spalinowym nie potrzymasz. Bo śmierdzi. 6. komfort jazdy Tu się zgadzam. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-12-09 03:05:28 | |
Autor: Zbrochaty | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
chyba że są jakieś
rozwiązania z przerzutami widzialem kiedys rozwiazanie zupelnie niezalezne od roweru - jednokolowa przyczepka z napedem w piaście, doczepianą do sztycy, podobnie jak doczepia się dziecinna jednokółkę (dzieciak ma swoj naped z przerzutka). Na przyczepce aku mocowane jednym ruchem. Jest jeszcze przewod laczacy rower z przyczepka - do sterowania napedem. Nie moge podpiac linka teraz, ale jak na youtube wpiszesz: electrical bicykle trailer albo electrical bicykle push trailer to zobaczysz filmik jak to dziala... Zbrochaty |
|
Data: 2009-12-09 06:32:10 | |
Autor: Zbrochaty | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 12:05, Zbrochaty <zbroch...@gmail.com> wrote:
chyba że są jakieś mam link: http://www.youtube.com/watch?v=Ah0MAJKhSao |
|
Data: 2009-12-09 05:18:29 | |
Autor: sufa | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 8 Gru, 23:13, maveric <b...@brak.pl> wrote:
podzielić swoimi doświadczeniami.Innym osobom dziękuje. Nie podzielę się doświadczeniami, ale obrazkiem, w pewnym sensie poglądowym. Może do czegoś się przyda. http://picasaweb.google.com/gtairco/BMWrocAw2009#5326885178868783618 Jacek |
|
Data: 2009-12-09 05:20:40 | |
Autor: sufa | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 14:18, sufa <jace...@irc.pl> wrote:
On 8 Gru, 23:13, maveric <b...@brak.pl> wrote: http://picasaweb.google.com/gtairco/BMWrocAw2009#5326885178868783618 Ooops... zamierzałem dopisać, byś spojrzał na url - adres na tylnym widelcu :) Jacek |
|
Data: 2009-12-09 22:25:36 | |
Autor: ToMasz | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
maveric pisze:
1. Rower elektryczny (kupuję gotowca, żadnych własnych konstrukcji)akumulator samochodowy ma ok 1kWh, a silnik aby skutecznie działał musi mieć 500W. mam taki 250w - kiszka totalna. niestety taki aku waży.. ups.. wada: żywotnośc akumulatora. zelek- 3 lata (im mniejszy tym bardie w "dupe" dostanie) 2. rower z silnikiem spalinowym - tu chcę kupić też gotowego "holendra"waży 7kg i aby osiagnąć 1kwh potrzebujesz... 2 litry paliwa. Wada: hałas i smrodek. jeździłem na jednym i drugim - wole spalinowy, mimo to zbudowałęm elektryczny - zeby sprawdzić co jest wart. ToMasz PS polacy produkują takie silniki spalinowe, napędzające koło rolką cierną |
|
Data: 2009-12-10 17:52:10 | |
Autor: maveric | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
ToMasz pisze:
maveric pisze:Spodziewam sie że rewelacji nie będzie, ale jak to wygląda w praktyce, na ile Tobie wystarczały takie małe akumulatory, nie potrzebuję używać tego roweru jak motocykla, tylko jako wspomaganie.Spokojnie mogę sobie popedałować jeśli będzie potrzeba. Czy miałeś jakieś problemy z takim napędem ?? wyrobione kunusy, problem ze starownikiem ? bądź inne ? Nie chcę na rolkę bo nie podoba mi się mocowanie, i ponoć niespecjalnie się sprawuje rolka zwłaszcza na deszczu, bo się ślizga.2. rower z silnikiem spalinowym - tu chcę kupić też gotowego "holendra"waży 7kg i aby osiagnąć 1kwh potrzebujesz... 2 litry paliwa. czy miałeś jakieś kłopoty z takim silnikiem ? jak spalanie wyglada ?? mieści się w 1,5 l na 100 km ?? Pozdrowienia maveric |
|
Data: 2009-12-12 12:07:09 | |
Autor: IJ141 | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 8 Gru, 23:13, maveric <b...@brak.pl> wrote:
Chcę sobie sprawić rower z napędem.Ponad pół roku temu zakupiłem gotowy rower elektryczny (INTERBIKE). Założenia miałem bardzo podobne do Twoich (do pracy miałem zajeżdżać nie spocony itp) Myślałem, że gotowiec będzie lepszy niż samodzielny montaż zestawu (np. z ekonapędów). I tu nastąpiło rozczarowanie gdyż rower ten posiada wiele elementów przypadkowych i nieprzemyślanych: -manetka "gazu" ma zgrubienie uniemożliwiające dosunięcie mechanizmu zmiany przerzutek- w konsekwencji aby zmienić bieg trzeba puścić kierownicę i przesunąć rękę (Serwisanci rowerowi przekręcili tą manetkę tak by było możliwie blisko do dźwigni zmiany przerzutek - teraz da się jeździć) -mostek kierownicy nie ma regulacji - w rezultacie nie udało mi się ustawić komfortowej wyprostowanej pozycji (wymiana mostka wiązałaby się z wymianą linek i kabli elektr.) -sterownik silnika schowany w dużych rozmiarów lampie umieszczonej na kierownicy - tylko dlaczego wsadzili tam tradycyjną żarówkę (nie LED), która ledwo się żarzy nawet przy naładowanym akumulatorze (za to z tyłu nie dali żadnego światełka), nie mogę tego usunąć i tylko mi przeszkadza, -fabryczny mechanizm zmiany przedniej przerzutki miał problemy ze zmianą - spaw ramy uniemożliwiał cofnięcie czegośtam - serwisanci zmienili mi przerzutkę na inny typ -mogę jeszcze wymienić parę tego typu rzeczy, ale może ktoś powiedzieć, że to czepianie się. Meritum czyli silnik elektryczny - zastosowany w moim modelu ma 180 W i uważam to za porażkę. Chciałem go używać głównie jako wspomaganie pod górki - o ile pod małe jest fajnie (trzeba pedałować ale bez b.dużego wysiłku) to pod większe mam wrażenie, że chyba na normalnym rowerze mniej bym się zmachał (bo jednak waży on konkretnie ~26 kg) Producent zakłada , że akumulator (9Ah) wystarczy na 20-60 km. Do pracy i z powrotem mam ~30km i na tyle starczy ale używam silnik (razem z pedałami oczywiście) mniej niż przez połowę trasy Odnośnie awaryjności to może miałem pechowy egzemplarz, gdyż zaraz na początku (po przejechaniu dosłownie paru km) nawalił mi silnik.Serwisanci wysłali koło do producenta - przysłał drugie koło z silnikiem - nawaliło zaraz po założeniu, przysłał następne -przesyłka była źle zabezpieczona i uszkodzili kable, przysłał kolejne - działało - ale tylko następnych parę km. Dostałem nowy rower - tu miałem problemy z zasilaniem - okazało się, że to bezpiecznik - ale był nietypowy (kupione w sklepach albo są za małe albo za duże) i jeżdżę na prowizorce (producent mimo wielokrotnych obietnic dotąd nie przysłał właściwych). Ogólnie przeboje miałem z tym rowerem ogromnie i żałuję, że go kupiłem. Ale co do idei to myślę, że jest OK pod warunkiem, że ten silnik będzie miał więcej mocy (tak z 500 W) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-12-15 14:59:59 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Data: 2009-12-17 08:22:07 | |
Autor: jborowy | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Witam Kupiłem, niedawno, gotowy rower z silnikiem spalinowym, połączenie łańcuchowe. Na płaskim i lekko górzystym terenie sprawdza się doskonale. W prawdziwych górach go jeszcze nie sprawdzałem. Zdjęcia i dane roweru są tutaj: http://www.telektus.brda.net/ -- |