Data: 2009-12-08 15:59:12 | |
Autor: Jesse Custer | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Nie daj się zniechęcić do fajnej idei ;).
Jeszcze nie przerabiałem w praktyce, ale idea mnie ciągnie i staram się być na bieżąco w temacie. Z moich przemyśleń proponuję: 1- Poziomy trike elektryczny (silnik bezszczotkowy w piaście w tylnym kole, na bagażniku lub pod fotelem akumulatory). Dlaczego: - Cisza w czasie jazdy - Względnie łatwo dostępne części (ekonapędy itp) - Niski środek ciężkości, i fakt że rower nie leci na bok jest dosyć istotny biorąc pod uwagę wagę aku. - Wspomagając się pedałami można zyskać niezły zasięg - Hamowanie 3 kołami jest bardzo efektywne i nie da się polecieć przez kierownicę. Wady - Waga i gabaryty- wnoszenie i znoszenie odpada, przechowywanie raczej w garażu. - Ograniczona żywotność akumulatorów - czyli co 2-3 lata trzeba kupić nowe. - Cena gotowego trika ( Dla mnie akurat bez znaczenia, popełniłem już parę poziomek, popełnię kiedyś i trika ;). Po za tym robiąc taką konstrukcję samemu można wziąć poprawkę na zastosowanie i odpowiednio rozplanować położenie aku. ). Inny wariant: 2- trekking + silnik spalinowy 50cc. Dlaczego: - Nie trzeba się bawić w rejestrowanie, ubezpieczenia, przeglądy. - Rower + kit z silnikiem (http://www.bombayharbor.com/productImage/ 0425860001227755876/50cc_Bicycle_Engine_Kits.jpg ) lub przeróbka z zaadaptowaniem silnika od minibika lub rometa pony = 1/3 ceny opcji nr1. - Praktycznie nieograniczony zasięg - stacje benzynowe są wszędzie, serwisy skuterów w razie problemów z silnikiem też. - Łatwość przechowywania / transportu. Wady: Dymi, śmierdzi, i do tego ten brzęcząco - pierdzący odgłos pracy 50cc ;). (Choć znajomy mechanik twierdzi ze podobno można go sporo wyciszyć.) Sporo filmików z obiema opcjami w praktyce można wyszperać na youtubie, a w temacie konwersi elektrycznych na forum http://forum.arbiter.pl/. |
|
Data: 2009-12-09 08:50:03 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jesse Custer"
- Hamowanie 3 kołami jest bardzo efektywne i nie da się polecieć przez Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. Jedyna przewaga trójkołowca to mniejsza wywrotność. Ale to nie ma nic wspólnego z efektywnością hamowania. Inny wariant: A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-12-09 01:14:24 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 08:50, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. Jedyna Ale hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 kołami z przodu. |
|
Data: 2009-12-09 10:30:18 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus"
Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Dlategoboponieważ? -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-12-09 04:30:21 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 10:30, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Dlategoboponieważ? W trike'u poziomym w układzie 'tadpole' (dwa koła z przodu) ok 60-65% masy lezy na tych kołach. To jest przeciwko 35-40% w przypadku pionowca. Po prostu masa przyczepna użyteczna do hamowania jest dużo większa. Podobnie działa to w wszelakich low racerach i niektórych SWB. Pozdrawiam -- Adam Kadlubek |
|
Data: 2009-12-09 13:43:45 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Kadlubek"
Dlategoboponieważ?W trike'u poziomym w układzie 'tadpole' (dwa koła z przodu) ok 60-65% Ale kto broni hamować oboma kołami? (BTW, rozmawialiśmy o różnicy pomiędzy zwykłą poziomką, a trójkołowcem) -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 11:57:19 | |
Autor: Adam Kadlubek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 13:43, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Kadlubek" Podstawy dynamiki hamulca. Przód w mojej poziomce przy hamowaniu mogę spokojnie zablokować. Tył to mogę sobie conajwyżej do spowalniania wykorzystywać, bo mocniejsze podciągnięcie klamki kończy się poślizgiem (co 20 cm na glebą przy 50/h jest niebezpieczne :P) Pozdrawiam. -- Adam Kadłubek |
|
Data: 2009-12-10 09:19:42 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Kadlubek"
>> Dlategoboponieważ?Podstawy dynamiki hamulca. Przód w mojej poziomce przy hamowaniu mogę Pisałem już - stabilność konstrukcji to inny problem. Było, że "rower trójkołowy hamuje lepiej niż dwukołowy". Jeżeli zamienimy to na "rowerem trójkołowym o pewnej określonej konstrukcji jestem w stanie zahamować lepiej niż rowerem dwukołowym o pewnej określonej konstrukcji", to ja się oczywiście nie będę czepiał, bo to zupełnie co innego. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 04:34:42 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 10:30, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus" 2/3 masy na przednich kołach zamiast ok. 1/2 i 2 osobne hamulce (łatwiej uzyskać sumarycznie większą siłę hamowania przed zakleszczeniem hamulca i zablokowaniem koła). Jeździłeś i się przekonałeś czy tylko się wymądrzasz? Bo ja mam takiego trike'a z 2 hamulcami bębnowymi 70mm które pojedynczo w normalnym rowerze sprawdzają się, co by nie mówić, średnio a w parze rewelacyjnie zatrzymują ten rower. Stoppie też 2 razy przez przypadek na nich zrobiłem chociaż to może lepiej o przyczepności opon świadczy bo zakleszczyć to się da wiele hamulców :) Z tego samego powodu tylny hamulec w takim układzie jest całkowicie bezużyteczny w normalnym użytkowaniu, nadaje się (z blokadą) jako hamulec "parkingowy", do zabawy w poślizgi i jako "drag brake" (nie wiem jak po polsku) podczas np. długich zjazdów, bywa podłączany do manetek z mikroindeksem żeby sam nie odpuszczał w takich zastosowaniach. |
|
Data: 2009-12-09 04:52:28 | |
Autor: Michał Wolff | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 13:34, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
Jeździłeś i się Jeśli liczysz, że dla Marciusza Kruka jakikolwiek argument praktyczny ma choć minimalne znaczenie - to jesteś w dużym błędzie... To wieczny teoretyk, dobrze się czuje tylko w świecie matematycznych wzorków. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-12-09 13:48:20 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus"
>> Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. Jedyna2/3 masy na przednich kołach zamiast ok. 1/2 i 2 osobne hamulce Jak już pisałem - kwestie stabilności mnie nie interesują. Tu w sposób oczywisty wygrywają trzy punkty podparcia. A z danej masy więcej tarcia nie wykrzeszesz niż statyczne, choćbyś się... nie wiem jak spinał. Jeździłeś i się Argument typu "teoretycznie teoria jest zgodna z praktyką, ale w praktyce nie"? Czy bardziej "nie wiem co powiedzieć, więc wypalę mu od teoretyków"? Bo ja mam takiego trike'a z 2 Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym. Stoppie też 2 razy przez przypadek na nich Dodaj jeszcze, że jeden rower był na zapiaszczonym asfalcie, a drugi w błocie. Będziesz mieć ceteris paribus aż miło. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 05:37:07 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 13:48, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
Jak już pisałem - kwestie stabilności mnie nie interesują. Tu w sposób Przednie koła są bardziej dociążone. Wytłumacz teraz laikowi (i na dodatek, cholera, praktykowi) dlaczego to nie pomaga wykrzesać większej siły hamowania zwłaszcza że hamulce są 2 (a jako ograniczenie tej siły przyjmuję moment zablokowania kół bo nie powinno to wystąpić i kończy się poślizgiem lub stoppie) Argument typu "teoretycznie teoria jest zgodna z praktyką, ale w Raczej typu "Twoja teoria nie trzyma się kupy co praktyka pokazuje". Prędzej Ty się mylisz w swojej ocenie fizyki niż mój rower ją zakrzywia, prawda? :> Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym. Piszę nadal o tym że trajki w układzie tadpole hamują skuteczniej niż dwukołowe poziomki. Faktycznie, zakładam że przeciętny użytkownik nie używa wszystkich hamulców jednocześnie z wysoką precyzją bo być może chodzi ci o to że gdyby zsumować możliwości hamowania wszystkich 2 lub 3 kół to wyszłoby to samo (w końcu w dwukołowej poziomce tylny hamulec się do czegoś nadaje). Jednak w sytuacji gdy polegamy, tak jak przez większość czasu na przednim/przednich hamulcach trójkołowiec ma wyraźną przewagę. Dla ścisłości użycie wszystkich hamulców w trójkołowcu to nie problem - ja oba przednie mam pod jedną klamką połączone mechanicznym rozdzielaczem. >Stoppie też 2 razy przez przypadek na nich Teraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi? Rower ten sam. Piszę o tym że to stoppie może należy przypisać jakości opon (że wystąpiło coś takiego zamiast utraty przyczepności) bo w końcu zablokowanie koła nie ma aż tyle wspólnego z siłą hamowania dostępną przed zakleszczeniem. |
|
Data: 2009-12-10 06:00:30 | |
Autor: Iguan007 | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
"Saurus" <saurus8@gmail.com> wrote in message news:5c4ca666-450c-4736-93f8-eab94a466a20l13g2000yqb.googlegroups.com... Teraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi? Sarus, tracisz czas. On zawsze wymysli jakis kosmiczny wyjatek zeby udowodnic ze nie masz racji Juz w tej dyskusji bylo "Gdyby założyć ABS ", "rower był na zapiaszczonym asfalcie, a drugi w błocie". Kiedys prowadzac podobna dyskusje ze mna wymyslil "szosówka, , którą miałem na myśli miała tak skręcone piasty, że koła w ogóle nie chciały się obracać". Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2009-12-10 09:14:41 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Iguan007"
Teraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi?Sarus, tracisz czas. On zawsze wymysli jakis kosmiczny wyjatek zeby udowodnic ze nie masz racji Juz w tej dyskusji bylo "Gdyby założyć ABS ", "rower był na zapiaszczonym asfalcie, a drugi Ależ nie musisz po raz kolejny pokazywać, że nic nie rozumiesz z podstawowej fizyki i logiki. Wtedy wystarczyło. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-10 09:14:07 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus"
On 9 Gru, 13:48, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote: Istotna jest masa i współczynnik tarcia. Ceteris paribus, to zostaje takie samo. Wytłumacz teraz laikowi (i na Pisałem już, że stabilność, to zupełnie inna bajka. Argument typu "teoretycznie teoria jest zgodna z praktyką, ale wRaczej typu "Twoja teoria nie trzyma się kupy co praktyka pokazuje". Nie. Po prostu piszesz o czymś zupełnie innym. Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym.Piszę nadal o tym że trajki w układzie tadpole hamują skuteczniej niż Nie. Piszesz o tym, że może ludzie jeżdżący na nich hamują mniej/bardziej skutecznie. Faktycznie, zakładam że przeciętny użytkownik nie Zgoda. Ale nie jest to związane z samą "zdolnością do hamowania" konstrukcji, tylko z (nie)stabilnością konstrukcji dwukołowej i związanymi z tym ograniczeniami kierującego. >Stoppie też 2 razy przez przypadek na nichTeraz już nie wiem o czym piszesz. Jaki jeden rower a jaki drugi? Dwu- i trójkołowy. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-09 09:53:14 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-09, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Saurus" Na prostym pĹaskim zapewne nie ma wielkiej róşnicy poza koniecznoĹciÄ dociĹniÄcia mocniej klamki przy jednym kole z przodu, ale na zakrÄtach trike bÄdzie miaĹ przewagÄ - ma znacznie mniejsze ryzyko utraty trakcji, do tego moĹźesz modulowaÄ siĹÄ hamowania na obu koĹach w zaleĹźnoĹci od ciasnoty zakrÄtu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-09 11:24:25 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Na prostym płaskim zapewne nie ma wielkiej różnicy poza koniecznościąDlategoboponieważ?Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Pisałem już - nie chodzi mi o stabilność (i cykora kierownika ;->). BTW, w zakręcie koło wewnętrzne będzie znacznie odciążone i układ będzie dużo bardziej przypominać dwukołowy (w zależności od promienia zakrętu oczywiście). -- [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] |
|
Data: 2009-12-09 10:30:52 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-09, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki" No ale przecieĹź to ma doĹÄ znaczÄ cy wpĹyw na efektywnoĹÄ hamowania, nie? :) BTW, w zakrÄcie koĹo wewnÄtrzne bÄdzie znacznie odciÄ Ĺźone i ukĹad bÄdzie Tak. Ale bÄdzie stabilniejszy. :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-09 11:43:03 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
No ale przecież to ma dość znaczący wpływ na efektywność hamowania, nie?Pisałem już - nie chodzi mi o stabilność (i cykora kierownika ;->).Na prostym płaskim zapewne nie ma wielkiej różnicy poza koniecznościąDlategoboponieważ?Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Gdyby założyć ABS - nie bardzo. BTW, w zakręcie koło wewnętrzne będzie znacznie odciążone i układ będzieTak. Ale będzie stabilniejszy. :) O stabilności już pisałem :-) -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 11:24:00 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 2009-12-09, Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki" WidziaĹeĹ kiedyĹ rower z ABS? :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-09 12:54:52 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Srzednicki"
Widziałeś kiedyś rower z ABS? :)Gdyby założyć ABS - nie bardzo.No ale przecież to ma dość znaczący wpływ na efektywność hamowania, nie?Pisałem już - nie chodzi mi o stabilność (i cykora kierownika ;->).Na prostym płaskim zapewne nie ma wielkiej różnicy poza koniecznościąDlategoboponieważ?Na dwukołowej poziomce też nie przelecisz przez kierownicę. JedynaAle hamowanie _jest_ (i to wyraźnie) efektywniejsze jeśli to układ z 2 Widziałem motocykle. Układ ten sam. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-09 17:13:09 | |
Autor: RadoslawF | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Dnia 2009-12-09 12:54, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
Widziałeś kiedyś rower z ABS? :) Ten sam ? To ciekawy jestem jak ten układ zasilisz ? Weźmiesz akumulator od ciężarówki czy zamontujesz do roweru silnik spalinowy pól litra pojemności ? :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2009-12-09 02:36:08 | |
Autor: Jesse Custer | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 08:50, Mariusz Kruk <Mariusz.K...@epsilon.eu.org> wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jesse Custer" Fizyka -> tarcie. >Inny wariant: Było na grupie, nawet sobie zapisałem jako ciekawostkę - niestety nie zapisałem autora: " Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r: "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji: pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. -- Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia "pojazd mechaniczny", jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: "pojazdu silnikowego" od "roweru", stanowiąc, iż tym pierwszym jest "pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego", zaś tym drugim "pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem". Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne -- niemechaniczne -- pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2 " |
|
Data: 2009-12-09 11:50:08 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jesse Custer"
>- Hamowanie 3 kołami jest bardzo efektywne i nie da się polecieć przezFizyka -> tarcie. Czekam. Było na grupie, nawet sobie zapisałem jako ciekawostkę - niestety nie Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to było w czasie obowiązywania ustawy z roku 1983? Obecnie mamy ustawę z 1997. 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca OK. Ale to było a propos czego? Bo PoRD nie mówi o rejestracji pojazdów mechanicznych, a o rejestracji motorowerów. (Art.71) -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2009-12-09 14:42:32 | |
Autor: Marcin Hyła | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to było w czasie obowiązywania Jesteś pewien, że te ustawy się znacząco (lub w ogóle) różniły w przedmiotowej sprawie? OK. Ale to było a propos czego? Tu zgoda. A przy okazji: jest pomysł w ministerstwie, żeby na próbę (!) stworzyć odrębną kategorię pojazdów - właśnie rowery z doczepianymi silnikami spalinowymi. Zeby to nadal były rowery, a nie motorowery. W ramach _nieoficjalnych_ konsultacji zaproponowalismy, żeby te silniki nie miały mocy większej niż 250W (analogicznie do rowerów elektrycznych). Pomysł obejmuje też segwaye. Tymczasem w Europie jest też pomysł, żeby rowery mogły mieć silniki elektryczne o mocy _większej_ niż 250W. To by wymagało zmiany dyrektywy unijnej w sprawie homologacji typu pojazdów, która obecnie wyłącza z zakresu swojego obowiązywania rowery z silnikami elektrycznymi o mocy niższej niż 250W (czyli homologacja typu dla nich nie obowiązuje i są to rowery a nie pojazdy mechaniczne). Europejska Federacja Cyklistów i dwie duże organizacje branżowe producentów i dystrybutorów są przeciw zwiększeniu dopuszczalnej mocy (głównie z powodów bezpieczeństwa i niedostosowania infrastruktury rowerowej i konstrukcji/hamulców rowerów do większych prędkości i zwracają uwagę że 250W to w zasadzie jest moc szczytowa człowieka/rowerzysty). Trzecia organizacja dystrybutorów jest za - ich argument jest taki, że większa moc przydaje się w przypadku rowerów towarowych (250W to za mało dla masy całkowitej pojazdu rzędu +300 kg) a także w przypadku miast o znacznym zróżnicowaniu wysokości. To będzie ciekawa dyskusja, bo jeśli ograniczyć _prędkośc_ to w sumie różne velotaksówki staną się znacznie bardziej użyteczne. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2009-12-10 03:44:29 | |
Autor: Krzysiek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 14:42, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote: Mariusz Kruk wrote: Nie pamiętam, czy to akurat wtedy zostało wprowadzone, ale kiedyś motorowery zasadniczo nie były wydzielone w przepisach i dotyczyło ich wszystko to, co i rowerów. Teraz te kategorie są całkowicie wydzielone - są np. oddzielne znaki. Krzysiek Rudnik |
|
Data: 2009-12-10 09:17:55 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Hyła"
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to było w czasie obowiązywaniaJesteś pewien, że te ustawy się znacząco (lub w ogóle) różniły w przedmiotowej sprawie? Jestem pewien, że ustawa znacząco się różniła w całości. Czy w tym konkretnym miejscu - nie wiem. Europejska Federacja Cyklistów i dwie duże organizacje branżowe producentów i dystrybutorów są przeciw zwiększeniu dopuszczalnej mocy (głównie z powodów bezpieczeństwa i niedostosowania infrastruktury rowerowej i konstrukcji/hamulców rowerów do większych prędkości i zwracają uwagę że 250W to w zasadzie jest moc szczytowa człowieka/rowerzysty). Ale przecież moc to jedno, a osiągana prędkość to drugie (owszem, powiązane, ale nie zawsze wprost). Lepsze mogłoby być ograniczenie do konstrukcji nadających prędkość nie przekraczającą, powiedzmy, 35 km/h. Trzecia organizacja dystrybutorów jest za - ich argument jest taki, że większa moc przydaje się w przypadku rowerów towarowych (250W to za mało dla masy całkowitej pojazdu rzędu +300 kg) a także w przypadku miast o znacznym zróżnicowaniu wysokości. To będzie ciekawa dyskusja, bo jeśli ograniczyć _prędkośc_ to w sumie różne velotaksówki staną się znacznie bardziej użyteczne. O, widzę, że napisałeś właśnie to samo :-) -- Kruk@ -\ | }-> epsilon.eu.org | http:// -/ | | |
|
Data: 2009-12-15 15:08:26 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Było na grupie, nawet sobie zapisałem jako ciekawostkę - niestety nie To dotyczyło mojego roweru z założonym silnikiem -> borzymek.pl/rower |
|
Data: 2009-12-15 15:03:27 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Dlaczego: To nie motorower, tylko rower z silnikiem |
|
Data: 2009-12-15 15:08:37 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta"
To nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym z silnikiem [...]? -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-15 15:12:14 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta" Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 |
|
Data: 2009-12-15 15:28:06 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta"
Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nie uprawnień do kierowania pojazdami, a nie obowiązku rejestracji? To zupełnie inna bajka. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-15 16:35:24 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta" To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste. |
|
Data: 2009-12-16 09:32:44 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta"
To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. 1. Nie byłbym taki pewien. 2. Czekam aż ktoś znajdzie sposób żeby zamontować do roweru np. dwusuwowy 250ccm. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2009-12-16 12:30:26 | |
Autor: Coaster | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kudłaty Konservateesta" Od dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-12-16 22:46:41 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Od dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia.1. Nie byłbym taki pewien.To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. OK, ale co to ma wspólnego z tematem? Istnienie pięćdziesiątki nie implikuje niemożności założenia 250, nieprawdaż? Naprawdę, miałbym dużą uciechę, jakby ktoś zrobił taki wynalazek i pomachał policji rzeczonym orzeczeniem. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-17 10:30:18 | |
Autor: Coaster | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster" Po co? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Speed comes from fitness, not hard & skinny tires." Grant Petersen Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-12-17 12:57:04 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Po co?OK, ale co to ma wspólnego z tematem? Istnienie pięćdziesiątki nieOd dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia.1. Nie byłbym taki pewien.To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. Dla idei. Nie cierpię niespójnego prawa. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2009-12-17 23:15:42 | |
Autor: Coaster | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
Mariusz Kruk wrote:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster" Wolisz beeez? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-12-18 09:38:57 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
Wolisz beeez?Dla idei. Nie cierpię niespójnego prawa.Po co?OK, ale co to ma wspólnego z tematem? Istnienie pięćdziesiątki nieOd dziesiatkow lat pomocniczym silniczkiem _rowerowym_ z rolka na przednie kolo byl popularny Solex. W Polsce produkowano Gnoma o prawie identycznej konstrukcji. Maly, prosty silniczek wspomagajacy o pojemnosci 50 ccm to nie to samo co 250-tka. Widziales taki silniczek 'na zywo'? Widywalem emerytow na skladaczkacj z Gnomem - pracuje cichutko, odlaczasz jednym pociagnieciem wajchy. Zamocuj nad przednim kolem skladaka 250-tke. Powodzenia.1. Nie byłbym taki pewien.To logiczne - skoro sąd uznał to za rower, to nie tylko w kwestii uprawnień, ale ze wszystkimi konsekwencjami uznania tego pojazdu za rower. Proste.A teraz jeszcze sprawdź czego tyczyła sprawa. Czy przypadkiem nieWyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07A to ciekawe. Czyżby nie był pojazdem jedno-, lub wielośladowym zTo nie motorower, tylko rower z silnikiemDlaczego:A to ciekawe, jeszcze dziś rano rejestracja motorowerów obowiązywała. Wolę sensowne. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2009-12-16 13:30:39 | |
Autor: Kudłaty Konservateesta | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
1. Nie byłbym taki pewien. EOT. Z tobą nie ma sensu rozmawiać. Żyj szczęśliwie w swoim wyimaginowanym świecie. |
|
Data: 2009-12-10 03:46:30 | |
Autor: Krzysiek | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 9 Gru, 00:59, Jesse Custer <swientyodmorder...@gmail.com> wrote:
Nie daj się zniechęcić do fajnej idei ;). Wielośladowość - odpadają ścieżki rowerowe. Krzysiek Rudnik |
|
Data: 2009-12-10 03:59:09 | |
Autor: Saurus | |
rower elektryczny vs spalinowy | |
On 10 Gru, 12:46, Krzysiek <rud...@kki.net.pl> wrote:
Wielośladowość - odpadają ścieżki rowerowe. Jeśli wejdą w życie proponowane zmiany http://www.rowery.org.pl/PORD2009.pdf to jazda trójkołowcem po drograch rowerowych będzie legalna. W praktyce to tylko dostosowanie martwego obecnie przepisu do rzeczywistości. |
|