rower i lustrzanka

Data: 2012-07-04 00:04:23
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Witam.
Zbliza sie kolejna dwutygodniowa wyprawa rowerowa i znowu mam dylemat jak transportowac lustrzanke. Do tej pory jezdzilem z nastepujacym wyposazeniem:
-z tylu 2 sakwy Crosso Expert + namiot na srodku bagaznika,
-torba-mapnik Author na kierownicy na podreczne rzeczy,
-pod rama 2x1,5l wody.
Lustrzanka w sakwie w swoim wlasnym pokrowcu. Niestety wyjmowanie jest dosyc upierdliwe. Macie jakieś patenty?

1) Plecak odpada - nie ma opcji zebym caly dzien wozil cos na plecach przy temp 30 stopni (Bulgaria).
2) Bardzo wygodny dostep zapewnia przewozenie w torbie na kierownicy ale aparat jest do niej troche za ciezki no i narazony na bardzo duze wstrzasy. Moze macie jakas sprawdzona, sztywna i gleboka torbe na kierownice?
3) Moze cos takiego? http://www.author.pl/uploads/PartPhoto/Torba_z_bagaz_A-LitePack_6_15-000085N.jpg

Data: 2012-07-04 00:26:15
Autor: JaromirD
rower i lustrzanka
kamtzu wrote:

[...]

Odpowiem jeszcze raz, nie każdy rowerzysta zagląda na pl.rec.foto.cyfrowa.

Mam Lowepro Off Trail 1. Wchodzi do niego d90 + 18-105. Z boku jakiś mały obiektyw albo wręcz nic - wedy biorę tylko środkową część. Żeby zwiększyć bezpieczeństwo i pewność, że pas biodrowy nie odepnie mi się podczas jazdy, do dwóch pętelek, które są po obu bokach z tyłu przypiąłem pas zakładany na ramię - tak jak jest to w Off Trail 2 http://pic.pimg.tw/design1978/4a58c0c4d4d26.jpg
W rezultacie mam szybki dostęp do aparatu i plecy mogą oddychać.

Data: 2012-07-04 07:43:31
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
Ja także używam nerki. Szybki dostęp, wygodne i plecy zawsze suche. Na
dłuższych przelotach nerkę można położyć na bagażniku. Ja używam nerki Ortlieba

https://lh3.googleusercontent.com/-zy8ud-6BcJA/RxDYWcX1pgI/AAAAAAAADWI/n6DcD-MryiA/s640/P1014038.JPG

Data: 2012-07-04 18:09:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 07:43:31 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

Tyle, że trudno się w niej mieści camelbag...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 17:24:10
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 07:43:31 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > Ja także używam nerki. Szybki dostęp, wygodne i plecy zawsze suche. Na
> dłuższych przelotach nerkę można położyć na bagażniku. Ja używam nerki Ortlie
ba
MryiA/s640/P1014038.JPG

Tyle, że trudno się w niej mieści camelbag...

A po co mi camelbag na wyprawie... Mam bidon... i to nie jeden. Wystarczy.

Data: 2012-07-05 07:55:06
Autor: bans
rower i lustrzanka

Tyle, że trudno się w niej mieści camelbag...

Chciałem napisać, że zaraz się dowiesz, że nie powinieneś używać camelbaka (tak na marginesie - "k", a nie "g"), bo najlepszym rozwiązaniem jest wiadro zawieszone na kierownicy...

Ale nie, jednak bidon :)))

--
bans

Data: 2012-07-04 21:31:46
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Robert Ostrowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt0s72$g2c$1@inews.gazeta.pl...
Ja także używam nerki. Szybki dostęp, wygodne i plecy zawsze suche. Na
dłuższych przelotach nerkę można położyć na bagażniku. Ja używam nerki Ortlieba

Dzieki ale mocowanie do ciala jakos mnie nie przekonuje. Nie majta to sie podczas jazdy? Nie poci sie skora przy styku z torba?

Data: 2012-07-04 20:10:23
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
kamtzu <o@tlen.pl> napisał(a):
> [...]

Dzieki ale mocowanie do ciala jakos mnie nie przekonuje. Nie majta to sie podczas jazdy? Nie poci sie skora przy styku z torba?

Odpowiem na obydwa pytania... NIE
Tylko podczas wsiadania i zsiadania występują niewielkie trudności. Po prostu
nerka zawsze lekko zahacza o siodełko ale może dlatego, ża jestem niewielkiego
bo 171 cm wzrostu.

Data: 2012-07-04 02:02:53
Autor: Titus Atomicus
rower i lustrzanka
In article <jsvq97$v8d$1@usenet.news.interia.pl>, "kamtzu" <o@tlen.pl> wrote:

[...]

 A ja uzywam wlasnie torby na kierowwnicy:
<http://www.topeak.com/products/Bags/TourGuideHandlebarBagDX>
Wydaje mi sie, ze to jedyne sensowne rozwiazanie. Aparat jest zawsze pod reka, mozna wygodnie zmieniac obiektywy.
A jak odchodze od roweru torba robi za zwykla torbe fotograficzna.
Co do wstrzasow, to ona jest w srodku wyscielana, a poza tym na dnie dodatkowo ja wymoscilem czapka :-)
Problematycznie jest nieco mocowanie. Po 3000 km na uchwycie pojawily sie mikroryski az w koncu czesc mocowania sie wylamala. Ale i tak calosc trzymala.
W ramach gwarancji wymienili mi na nowe (cena samego mocowania to ok 40zl)
--
TA

Data: 2012-07-04 21:39:07
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-183392.02025304072012@node2.news.atman.pl...
A ja uzywam wlasnie torby na kierowwnicy:
<http://www.topeak.com/products/Bags/TourGuideHandlebarBagDX>

Dzieki, ogladalem ja dzis w sklepie. Wyglada dosyc solidnie, podobaly mi sie te metalowe wzmocnienia dzieki ktorym dno nie opada pod ciezarem bagazu. Wydawala mi sie jednak strasznie ciezka... no i cena kosmiczna 275zl!

Co do wstrzasow, to ona jest w srodku wyscielana, a poza tym na dnie
dodatkowo ja wymoscilem czapka :-)

Fajnie by bylo gdyby zmiescilby sie do niej aparat w swoim pokrowcu ale moj pokrowiec (Case logic) ma 24cm wysokosci a ta torba tylko 19cm glebokosci.

Problematycznie jest nieco mocowanie. Po 3000 km na uchwycie pojawily
sie mikroryski az w koncu czesc mocowania sie wylamala. Ale i tak calosc
trzymala.

tu mnie zmartwiles

Data: 2012-07-05 23:00:27
Autor: Kapsel
rower i lustrzanka
Wed, 4 Jul 2012 21:39:07 +0200, kamtzu napisał(a):

Też mam ten pokrowiec, precle polecili kiedyś.

[...]

Raczej bez szans, ale sama torba ma doczepiany pasek, można nosić na
ramieniu po odpięciu (łatwo) ino bok strasznie sztywny (możesz pomyśleć o
jakieś gąbce doczepianej bo po paru km z buta, biodro mnie bolało od
odbijania.
Problematycznie jest nieco mocowanie. Po 3000 km na uchwycie pojawily
sie mikroryski az w koncu czesc mocowania sie wylamala. Ale i tak calosc
trzymala.

tu mnie zmartwiles

U mnie 2k było bez widocznych uszkodzeń. Ale miałem bombera z przodu :P Torba ma taki patent na metalową linkę pod mostkiem, ta linka dobrze
zamocowana wydaje się chyba mocno pomagać w przedłużaniu życia mocowania.
Zresztą ono chyba łatwo dokupić.

Nie wiem jaki masz aparat, ale ja dałem za swój 3k + 1k za obiektyw który
dodatkowo woziłem i jakieś bety, to wydanie na torbę 250 zeta nie było AŻ
takie bolesne (naprawdę chroniła aparat w różnych warunkach, deszcz,
wstrząsy, itd.). --
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2012-07-04 06:59:48
Autor: Robert Wysocki
rower i lustrzanka
Dnia Wed, 04 Jul 2012 00:04:23 +0200, kamtzu napisał(a):

[...]

Tak offtopicznie nieco, w jaki sposob wozisz 2x1,5l wody pod rama? Sam szukam efektywnego sposobu przewozenia duzych ilosci wody i ciekawi mnie bardzo Twoj sposob.

R.

Data: 2012-07-04 05:05:46
Autor: ziulek
rower i lustrzanka

 Ja robię tak z wodą: https://plus.google.com/u/0/photos/106102144831040578886/albums/5445242224784053313/5761280451585994578 A  lustrzankę wożę na kierownicy mieści się torba Caselogic w starszym modelu Ortlieb Classic, chociaż wolę brać mniejszy aparat kompaktowy - lustrzanki są podatne na  wstrząsy. Pozdr.

Data: 2012-07-04 19:48:34
Autor: Titus Atomicus
rower i lustrzanka
In article <82e16c6e-ea7c-499e-9042-3d380e3c8a0b@googlegroups.com>,
 ziulek <mwojcik775@gmail.com> wrote:

chociaż wolę brać mniejszy aparat kompaktowy - lustrzanki są podatne na  wstrząsy. Pozdr.

Hm.
A masz jakies wsparcie?
--
TA

Data: 2012-07-05 07:50:42
Autor: Olgierd
rower i lustrzanka
On Wed, 04 Jul 2012 19:48:34 +0200, Titus_Atomicus wrote:

chociaż wolę brać mniejszy aparat kompaktowy - lustrzanki są podatne na
 wstrząsy. Pozdr.

Hm.
A masz jakies wsparcie?

A to od zawsze wiadomo. Lustro. Wrażliwe na niewielkie nawet zmiany w swojej płaszczyźnie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-04 21:50:50
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "ziulek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:82e16c6e-ea7c-499e-9042-3d380e3c8a0b@googlegroups.com...
A  lustrzankę wożę na kierownicy mieści się torba Caselogic w starszym modelu Ortlieb Classic

Taka http://www.ceneo.pl/1819325 ? Kurcze ogladalem w sklepie i jakos nie przypadla mi do gustu.

pozdr

Data: 2012-07-05 23:21:21
Autor: AL
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 21:50, kamtzu pisze:
[...]

Torba powinna otwierac sie w druga strone - tzn w strone uchwytu na kierownice
  - wowczas w czasie jazdy nawet mozesz otworzyc torbe i do niej zajrzec.

Ta z linku tej cechy nie - tzn otwiera sie jak kazda zwykla torba.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-07-04 07:38:53
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka

https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Data: 2012-07-04 09:47:39
Autor: bans
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 09:38, Robert Ostrowski pisze:

https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Tu jest 3 x 1l.
Pytanie było o 2 x 1,5l.

--
bans

Data: 2012-07-04 08:08:08
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2012-07-04 09:38, Robert Ostrowski pisze:

> [...]

Nie ma najmniejszej różnicy. Po prostu zakładasz inne koszyczki takie jak te

http://www.nokaut.pl/bidony-koszyki/koszyk-na-bidon-topeak-modula-cage-ex.html

Data: 2012-07-04 10:32:37
Autor: bans
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 10:08, Robert Ostrowski pisze:

Nie ma najmniejszej różnicy. Po prostu zakładasz inne koszyczki takie jak te

http://www.nokaut.pl/bidony-koszyki/koszyk-na-bidon-topeak-modula-cage-ex.html

Znów się wymądrzasz nie na temat, panie "100km ze średnia 30km/h to nie problem".

--
bans

Data: 2012-07-04 20:08:04
Autor: Marcin Hyła
rower i lustrzanka
On 2012-07-04 09:47, bans wrote:
W dniu 2012-07-04 09:38, Robert Ostrowski pisze:

https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Tu jest 3 x 1l.
Pytanie było o 2 x 1,5l.

Bez najmniejszego problemu wożę standardową mineralkę 2x1,5 l w dwóch koszykach. Tzn. z problemem - niektóre butelki lubią wypadać z koszyka między sterami a suportem (ta w koszyku w rurze podsiodłowej siedzi porzadnie) ale np. prostokątne żywiec zdrój sie trzymają dobrze. Sugeruję poćwiczyć. ZASTRZEŻENIE: nie jeżdżę MTB i ostrego offroadu, zdarza się że trzęsie ale pewnie przy ostrym MTB trzęsie dużo bardziej.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-04 18:06:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 07:38:53 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Przy okazji: dobrze widzę, że masz hamulec tarczowy z przodu?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 17:45:06
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 07:38:53 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#53873321
13435630722

Przy okazji: dobrze widzę, że masz hamulec tarczowy z przodu?

Owszem. I na przodzie i na tyle są tarcze...mechaniczne.

Data: 2012-07-04 20:21:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 17:45:06 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

Wybornie.
A z jakim przednim bagażnikiem go masz? Bo będę w tym sezonie żenił Tubusa
Ergo z widelcem Rodex XF-10 (karbonowy) i hamulcem Avid BB7. Jakieś porady
praktycznie...?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 20:05:26
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
[...]

Żadnych. Powinno pójść gładko.

Data: 2012-07-05 07:56:24
Autor: bans
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 22:05, Robert Ostrowski pisze:

[...]

A jak nie pójdzie, to na [pewno będzie twoja, marcus, wina :)))

--
bans

Data: 2012-07-05 23:17:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
bans, Thu, 05 Jul 2012 07:56:24 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

A już dostałem zdjęcia identycznego zestawu - Rodex XF-10, Tubus Ergo (no
dobra, na zdjęciach była Tara) i BB7. Wszystko pięknie gra :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 12:28:24
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 08:59, Robert Wysocki pisze:

Tak offtopicznie nieco, w jaki sposob wozisz 2x1,5l wody pod rama? Sam
szukam efektywnego sposobu przewozenia duzych ilosci wody i ciekawi mnie
bardzo Twoj sposob.

Ja wożę nadmiarową/większy zapas wodę używając takiego worka: http://www.bikeman.pl/torba-na-wode-ortlieb-water-bag-p-888.html

Zakładam go z tyłu na sakwy przy pomocy gum. Nieużywany zajmuje b. mało miejsca.

PABLO

Data: 2012-07-04 10:43:57
Autor: Robert Wysocki
rower i lustrzanka
Dnia Wed, 04 Jul 2012 12:28:24 +0200, Paweł Pontek napisał(a):

[...]

Dzieki, ciekawa alternatywa i jako przysznica mozna uzyc :)

R.

Data: 2012-07-04 18:43:16
Autor: Rafał Wawrzycki
rower i lustrzanka
Dnia 04 lip 2012 w liście [news:jt16pd$ccl$2node2.news.atman.pl]
[...]

Dokładnie. Wielokrotnie używałem tego worka, także w ciepłych miejscach (Bałkany) - 10 litrów wody ze źródełek przydrożnych i wystarczało na szybkie mycie 2-3 osób.

Trzeba jeno pamiętać, żeby co jakiś czas umyć porządnie wór, co by się nic nie zalęgło.

;)

Co do lustrzanki na rowerze z sakwami - używam torby na kierownicę Ortlieba i przy krótkim obiektywie (50') jest OK, nawet coś więcej się mieści. Przy długim obiektywie jest już mało miejsca, ale też wejdzie. Można dokupić specjalne wkładki ochronne albo po prostu wyściełać sakwę czymś miękkim.

Ostatnio z powodu lenia woziłem lustrzankę na plecach i efekt jest taki, że obiektyw zapiaszczył się na amen i teraz czeka mnie drogie czyszczenie. Ale jak ktoś nie ma w głowie...

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2012-07-04 15:37:08
Autor: rmikke
rower i lustrzanka
On Wednesday, July 4, 2012 6:43:16 PM UTC+2, Rafał Wawrzycki wrote:

Co do lustrzanki na rowerze z sakwami - używam torby na kierownicę Ortlieba i przy krótkim obiektywie (50') jest OK, nawet coś więcej się mieści.

Przepraszam, ja w kwestii formalnej. Od kiedy piętnastometrowy obiektyw
jest KRÓTKI?

Data: 2012-07-05 22:42:27
Autor: Rafał Wawrzycki
rower i lustrzanka
Dnia 05 lip 2012 w liście
[news:2dfbdadb-ce08-4244-884d-6c4d37144fb6googlegroups.com] rmikke
[spamcatch@mailinator.com] napisał(a):
Przepraszam, ja w kwestii formalnej. Od kiedy piętnastometrowy
obiektyw jest KRÓTKI?

Oj tam, oj tam. Miała być 50-tka.

;)

--
Pozdrawiam,
Rafał Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2012-07-04 18:08:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Paweł Pontek, Wed, 04 Jul 2012 12:28:24 +0200, pl.rec.rowery:
Ja wożę nadmiarową/większy zapas wodę używając takiego worka: http://www.bikeman.pl/torba-na-wode-ortlieb-water-bag-p-888.html

Nie chcę się czepiać, ale to dobre rozwiązanie, jeżeli wodę się wozi do
gotowania albo prysznica, a nie do picia "na bieżąco"...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-05 10:36:28
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
[...]

Przecież napisałem "nadmiarową/większy zapas wodę". Wodę do picia wożę w bidonie zainstalowanym przy kierownicy.

Tu widać ten uchwyt na dużym i na małym rowerze:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/PoleskimTraktemNadSwitaz#5657101439609880658

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/NaLodyDoHumenneho#5643270766047366146

Wody do mycia nie wożę nigdy.

PABLO

Data: 2012-07-04 21:44:36
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
UĹźytkownik "Robert Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt0pl4$ccl$1@node2.news.atman.pl...
Tak offtopicznie nieco, w jaki sposob wozisz 2x1,5l wody pod rama? Sam
szukam efektywnego sposobu przewozenia duzych ilosci wody i ciekawi mnie
bardzo Twoj sposob.

Dokladnie tak jak na zdjeciu w poscie kol. Roberta Wysockiego, tzn. dwa koszyki wewnarza trojkata ramy. Koszyk na skosnej rurze mocowany do fabrycznych otworow a ten na rurze pionowej mocowany na dwie opaski zaciskowe (w tym roku chyba zmienie je na jakies opaski metalowe) + podklejony tasma dwustronna. W te dwa koszyki wkladam standardowe butelki 1,5l.

Data: 2012-07-04 11:58:45
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 00:04, kamtzu pisze:
Zbliza sie kolejna dwutygodniowa wyprawa rowerowa i znowu mam dylemat
jak transportowac lustrzanke.

[...]
[...]

Ja od wielu lat wożę ciężką i dużą lustrzankę w torbie Ortlieba na kierownicy (tu widać na zdjęciu: https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/PoleskimTraktemNadSwitaz#5657102886375627170 ).

Woziłem w ten sposób w różnym terenie, w tym na bardzo kamienistych drogach/bezdrożach w Albanii i nic się nie stało.

Torba na dnie jest wypełniona na full różnym szpejem, lustrzanka jest wyżej w oryginalnej wkładce Ortlieba (została mi z torby podręcznej tej samej firmy). Początkowo pomiędzy pokrywę torby a aparat wkładałem dużą gąbkę, aby zmniejszyć drgania na wertepach - ale zrezygnowałem z tego.

.... wytrzymywała jazdę w różnym terenie:
https://picasaweb.google.com/klubkarpacki/AlbaniaNaBis#5337156766522399986

https://picasaweb.google.com/klubkarpacki/AlbaniaNaBis#5337156772215900082

https://picasaweb.google.com/klubkarpacki/WSamymSercuPolesiaUkraina#5324852903514405922

itp. itd.

PABLO

Data: 2012-07-04 12:24:32
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 11:58, Paweł Pontek pisze:
[...]

).

[...]

Tu lepiej widać jak jest umieszczona lustrzanka w torbie na kierownicy:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Turpoizdka#5649351035212083682

itp. itd.

PABLO

Data: 2012-07-04 21:53:24
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Paweł Pontek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt146q$4oc$1@usenet.news.interia.pl...
Ja od wielu lat wożę ciężką i dużą lustrzankę w torbie Ortlieba na kierownicy

mozesz podac co to za model? jaka jest glebokosc w srodku?

pozdr.

Data: 2012-07-05 15:42:14
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 21:53, kamtzu pisze:
Użytkownik "Paweł Pontek"  napisał w wiadomości grup
Ja od wielu lat wożę ciężką i dużą lustrzankę w torbie Ortlieba na
kierownicy

mozesz podac co to za model? jaka jest glebokosc w srodku?

.... o ile dobrze pamiętam (sorry ale kupując patrzę na towar a nie na oznaczenie) to coś w tym stylu:

http://www.bikeman.pl/torba-na-kierownice-ortlieb-ultimate-5-classic-p-879.html

(Ultimate5 L Classic)

W środku mam taką wkładkę:
http://www.bikeman.pl/wklad-do-torby-ortlieb-camera-insert-for-ultimate-p-1744.html

(ale jej nie kupowałem, została mi z torby fotograficznej, w której noszę aparat podczas wycieczek pieszych http://www.bikeman.pl/torba-fotograficzna-ortlieb-aquacam-p-869.html)

PABLO

Data: 2012-07-17 13:47:49
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Paweł Pontek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt45lh$871$1@usenet.news.interia.pl...
... o ile dobrze pamiętam (sorry ale kupując patrzę na towar a nie na oznaczenie) to coś w tym stylu:
http://www.bikeman.pl/torba-na-kierownice-ortlieb-ultimate-5-classic-p-879.html
(Ultimate5 L Classic)

No i finalnie kupilem tego Ortlieba. Szczerze mowiac na pierwszy rzut oka nie urzeka solidnoscia ale przekonaly mnie pozytywne opinie w intenecie no i marka sama w sobie. Zamiast drogiej wkladki foto wyloze jakimis gabkami.

Wspomniany w watku TOPEAK TourGuide Handlebar Bag DX wygląda bardziej solidnie ale jest niestety cale pol kilo ciezszy.

dzieki wszystkim za pomoc, pojutrze wyjazd ;))

Data: 2012-07-04 13:26:34
Autor: qed
rower i lustrzanka
W dniu 04.07.2012 00:04, kamtzu pisze:
Witam.
ciach!

Ja mam mam FastRidera, podobnego do tego:
http://www.erowery.pl/p/7692/torba-na-kierownice-fastrider-aquadus-handlebar-bag-moc222-254mm-szyfr-wodoodporna

i nie ma problemów; jest sztywna, wodoodporna i wytrzymała, do środka zazwyczaj dorzucam kurtkę.
Złego słowa nie mogę powiedzieć.

QED

Data: 2012-07-04 21:52:19
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "qed"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt199a$fdo$1@node1.news.atman.pl...
Ja mam mam FastRidera, podobnego do tego:
http://www.erowery.pl/p/7692/torba-na-kierownice-fastrider-aquadus-handlebar-bag-moc222-254mm-szyfr-wodoodporna

wkladasz tam lustrzanke luzem czy jakos zabezpieczasz? mozesz podac jej glebokosc w srodku?

Data: 2012-07-04 22:52:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
kamtzu, Wed, 4 Jul 2012 21:52:19 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Poważnie odradzam tę torbę. Miałem ja, miał mój znajomy... Jest to, mówiąc
krótko, marna kopia Ortlieba. Chcesz porządną torbę - kup Ortlieba. Radzę
od serca, bo poprzysiągłem, że każdemu, kto będzie chciał kupić tę torbę,
będę odradzał...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 23:11:34
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9r0q5s2xe9uh.dlg@pedaluje.ile.moze...
[...]

Ok tylko jak wspominalem Ortlieb jakos nie przypadl mi do gustu. Ciezko sie go otwieralo (pewnie zamontowany duzo latwiej niz na ladzie sklepowej) no i te scianki jakies szmaciane praktycznie bez zadnych usztywnien (duuuzo lepiej wypadal wspomniany wyzej Topeak).

Data: 2012-07-04 23:22:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
kamtzu, Wed, 4 Jul 2012 23:11:34 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Fastrider jest _dokładnie_ taki sam i zamyka się go, w mojej ocenie,
jeszcze gorzej niż Ortlieba (macałem, próbowałem). Fakt, zamykanie nie jest
mocną stroną Ortlieba, ale torba jako całość jest super (plus: można do
niej kupić "wykładki foto" i pogrubić ścianki), a Fastrider jako całość ma
same minusy.
Zresztą - jak chcesz spróbować to jeden leży u mnie w szafie. Mogę Ci za
50zł sprzedać.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-05 07:59:48
Autor: qed
rower i lustrzanka

[...]

Hmm Mój FastRider nie ma szmacianych ścianek, a otwiera się na dwa zatrzaski; co trudnego w ich otwarciu/zamknięciu?

Serio zastanawiam się nad odkupieniem za 50 pln go od Ciebie, jeśli to ten sam model.

Ortlieb jest klasą samą w sobie, ale jak go oglądałem ostatnio, to był pierońsko drogi :/

QED

Data: 2012-07-05 07:55:08
Autor: qed
rower i lustrzanka
W dniu 04.07.2012 23:11, kamtzu pisze:

[...]

Hmm FastRider nie jest szmaciany, zdecydowanie jest to tworzywo i - jak już pisałem, sztywne. na tyle sztywne, że aż nieprzyjemne i dlatego aparat wkładam np. z kurtką/ami (najczęściej biorę ją na dłuższy wyjazdy, z rodziną).
Miałem wątpliwości co do mocowania, bo chociaż uchwyt na kierownicy jest pancerny, to połączenie z nim jest "szyfrowane" - wsuwa się część wystającą z torby i przestawia 3-cyfrowy kod na plastikowych kółkach.
Mimo moich obaw nigdy mi się to nie rozleciało, ale, raz na kwartał sprawdzam czy śrubki mocujące uchwyt na tobie, są dobrze dokręcone - lubią się poluzować.

Co do otwierania; 5-latek lewą ręką daje radę, więc nie wiem, w czym problem; nie ma tam zamka, tylko dwa zwykłe zatrzaski na wygodnych paseczkach.

Jeśli Marek ma to samo do opchnięcia za 50 pln, brałbym w ciemno, zresztą, napiszę do niego, bo żona czegoś podobnego szuka.

QED

Data: 2012-07-05 15:36:55
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 23:11, kamtzu pisze:

Ok tylko jak wspominalem Ortlieb jakos nie przypadl mi do gustu. Ciezko
sie go otwieralo

To jest moim zdaniem istotna (nieliczna) wada tej torby.

Wg mnie zatrzaski są w złym miejscu, brakuje dłuższych pasków ułatwiających pociągnięcie oraz są zwyczajnie za ciasne.

Efekt jest taki, że u mnie po dosłownie kilku dniach wyjazdowych zatrzask się wyrwał. Na szczęście firma stanęła na wysokości zadania i w sklepie wymieniono mi od reki torbę na nową. Nowa jest niestety nie lepsza po tym względem ...

PABLO

Data: 2012-07-04 20:14:38
Autor: Marcin Hyła
rower i lustrzanka
On 2012-07-04 00:04, kamtzu wrote:

Lustrzanka w sakwie w swoim wlasnym pokrowcu. Niestety wyjmowanie jest
dosyc upierdliwe. Macie jakieś patenty?

W zeszłym stuleciu woziłem lustrzankę (analogową) w torbie na kierownicy i dawało radę (stary Deuter). Teraz mam ortlieba i niestety za dużo szpeja tam jeździ, na kierownicy wożę w nim kompakta i milion innych pierdułek.

Na lustrzankę idealna jest _przednia_ prawa sakwa (u mnie ortlieb frontroller, ale zwijane crosso pewnie da radę, chodzi o łatwość otwierania). Jestem praworęczny dlatego prawa.

W czasie jazdy _w_zasadzie_ da się wyjąć aparat, ale nie radzę :-) Nie chodzi tylko o równowagę, ale bałbym się że się jakiś zatrzask rollera akurat zablokuje między szprychą a bagaznikiem. W każdym razie na postoju wyjmujesz i pstrykasz w trymiga.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-04 20:26:14
Autor: Titus Atomicus
rower i lustrzanka
In article <jt216l$sth$1@inews.gazeta.pl>,
 Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:

[...]

Ale torba pod kierownica jest o wiele wygodniejsza.
Ja na przyklad dzieki temu swoje najlepsze zdjecie rowerowe zrobilem nie schodzac w roweru.
:-)

--
TA

Data: 2012-07-04 20:33:19
Autor: Marcin Hyła
rower i lustrzanka
On 2012-07-04 20:26, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

[...]

Dlatego wożę tam kompakta.

Poza tym umówmy się - lustrzanka to obiektywy, cuda wianki, z jednym obiektywem wejdzie, z drugim już niekoniecznie, czasem i tak do zdjęcia musisz zmienić obiektyw itp. więc jednak sakwa, a poza tym trzeba wozić inny pilny szpej: portfel, telefon, baterie, gaz na psy, gaz na komary i gzy (jezu jak mi się ten ostatni przydał na Słowacji parę dni temu, myślałem że mnie bydlaki bzyczące zagryzą) itp. itd.

W mieście jak mam robić akcję foto to lustrzankę i kompakta w ogóle wrzucam luzem do kosza z przodu (albo jeżdżę z lustrzanką na szyi), ale to inna historia, niekoniecznie do powtórzenia w trasie, no i pozostaje problem koszyka który jak wiadomo pasi w miejskich rowerach, a na trasie to taxobie :-)

Poza tym co kto lubi. Pytanie brzmiało: czy mamy patenty. Ty masz swój, ja mam swój, inni mają swój, pytający wyjdzie mądrzejszy o większy wybór.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-04 21:01:03
Autor: Titus Atomicus
rower i lustrzanka
In article <jt229f$gac$1@inews.gazeta.pl>,

On 2012-07-04 20:26, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> [...]

Poza tym umówmy się - lustrzanka to obiektywy, cuda wianki, z jednym obiektywem wejdzie, z drugim już niekoniecznie, czasem i tak do zdjęcia musisz zmienić obiektyw itp.

Ale ja wlasnie woze lutrzanke z kilkoma obiektywami.
A torba pod kierownica znakomicie ulatwia wymiane obiektywow...

a poza tym trzeba wozić inny pilny szpej: portfel, telefon, baterie,

No, to tez woze w tej sakwie pod kierownica...

gaz na psy, gaz na komary i gzy (jezu jak mi się ten ostatni przydał na Słowacji parę dni temu, myślałem że mnie bydlaki bzyczące zagryzą) itp. itd.

A tych rzeczy ni uzywam...

--
TA

Data: 2012-07-04 21:13:14
Autor: Marcin Hyła
rower i lustrzanka
On 2012-07-04 21:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

A słonia w karafce też wozisz w torbie pod kierownicą? :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-04 21:19:22
Autor: Titus Atomicus
rower i lustrzanka
In article <jt24k8$kk8$1@inews.gazeta.pl>,

On 2012-07-04 21:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

> Ale ja wlasnie woze lutrzanke z kilkoma obiektywami.
> A torba pod kierownica znakomicie ulatwia wymiane obiektywow...

A słonia w karafce też wozisz w torbie pod kierownicą? :-)

Nie, slonia nie.
Wioze za to jeszcze kilka drobiazgow, ale wstydze sie o nich mowic...
--
TA

Data: 2012-07-04 21:55:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, Wed, 04 Jul 2012 21:19:22 +0200,
pl.rec.rowery:
Wioze za to jeszcze kilka drobiazgow, ale wstydze sie o nich mowic...

Deskę do krojenia. 5cm. Lite drewno dębowe.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-05 23:08:12
Autor: Kapsel
rower i lustrzanka
Wed, 4 Jul 2012 21:55:18 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Wioze za to jeszcze kilka drobiazgow, ale wstydze sie o nich mowic...

Deskę do krojenia. 5cm. Lite drewno dębowe.

Lepiej sprawdzi się wałek do ciasta ;P

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2012-07-05 23:18:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Kapsel, Thu, 5 Jul 2012 23:08:12 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Zależy, co zamierzasz z nim robić. Dla początkujących może też nadać się
sztyca...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 21:54:26
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Marcin Hyła"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt216l$sth$1@inews.gazeta.pl...
Na lustrzankę idealna jest _przednia_ prawa sakwa (u mnie ortlieb

dzieki ale nie uzywam przednich sakw

Data: 2012-07-04 22:05:07
Autor: Marcin Hyła
rower i lustrzanka
On 2012-07-04 21:54, kamtzu wrote:
Użytkownik "Marcin Hyła"  napisał w wiadomości grup
Na lustrzankę idealna jest _przednia_ prawa sakwa (u mnie ortlieb

dzieki ale nie uzywam przednich sakw

Ale _pytałeś_ o nie.

Nawet nie zaprzeczaj ;-)

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-04 22:58:12
Autor: Mr. MAKARENA
rower i lustrzanka

upierdliwe. Macie jakieś patenty?

Ja mialem zwykla torbe od lustrzanki i zalozylem do niej  uchwyt click taki jak w tym koszyku :

http://allegro.pl/solidny-leciutki-kosz-na-rower-mocowanie-click-i2438547626.html

Sprawdza sie idealnie .
Sakwe na kierwonice tez mam na clicka , wiec moge sobie zamieniac torby  w zaleznosci od potrzeb ...

-- -- Pozdr :

Mr.Makarena

"Za komuny nic nie było, a wszystko było,
teraz wszystko jest, a nic nie ma".

Data: 2012-07-05 22:41:24
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Mr. MAKARENA"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt2b06$1ku$1@node1.news.atman.pl...
Ja mialem zwykla torbe od lustrzanki i zalozylem do niej  uchwyt click taki jak w tym koszyku :
http://allegro.pl/solidny-leciutki-kosz-na-rower-mocowanie-click-i2438547626.html

pomysl zacny ale nie bede dziurawil swojego case logica... (swoja droga ma ponoc 25 lat gwarancji)

Data: 2012-07-04 23:16:41
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka

macal ktos torbe Author A-H740N http://www.sklep.rower24h.pl/product_info.php?products_id=2183 ?

Data: 2012-07-04 23:45:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
kamtzu, Wed, 4 Jul 2012 23:16:41 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

<http://www.sklep.rower24h.pl/product_info.php?cPath=30_40_334&products_id=2185>
- taką miałem i sprawdzała się wybornie. Niestety - w czasie zjazdu z
Magurki Wilkowickiej zaliczyłem OTB, którego ofiarą padła też torba...
Polecam serdecznie, mimo że _nie_ jest wodoodporna.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-05 22:39:11
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p9njx6o0ozn1$.dlg@pedaluje.ile.moze...
[...]

Czy boki i dno tworza sztywna calosc? Bo aktualnie mam Author A-H721N i nadaje sie do przewozenia tylko lekkich rzeczy - jest z materialu i po zaladowaniu dno opada pod katem.

Data: 2012-07-05 23:18:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
kamtzu, Thu, 5 Jul 2012 22:39:11 +0200, pl.rec.rowery:

Nie.
Przynajmniej w moim, starszym, modelu.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-05 22:44:13
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
[...]

Odpowiem sobie sam bo dzis mialem okazje obejrzec to w sklepie - torba nawet fajna i razem z bagaznikiem tworzy niezwykle lekki komplet! Niestety na lustrzanke bedzie chyba troche za mala :(

rower i lustrzanka