rower i lustrzanka

Data: 2012-07-04 06:59:48
Autor: Robert Wysocki
rower i lustrzanka
Dnia Wed, 04 Jul 2012 00:04:23 +0200, kamtzu napisał(a):

Witam.
Zbliza sie kolejna dwutygodniowa wyprawa rowerowa i znowu mam dylemat
jak transportowac lustrzanke. Do tej pory jezdzilem z nastepujacym
wyposazeniem:
-z tylu 2 sakwy Crosso Expert + namiot na srodku bagaznika,
-torba-mapnik Author na kierownicy na podreczne rzeczy,
-pod rama 2x1,5l wody.

Tak offtopicznie nieco, w jaki sposob wozisz 2x1,5l wody pod rama? Sam szukam efektywnego sposobu przewozenia duzych ilosci wody i ciekawi mnie bardzo Twoj sposob.

R.

Data: 2012-07-04 05:05:46
Autor: ziulek
rower i lustrzanka

 Ja robię tak z wodą: https://plus.google.com/u/0/photos/106102144831040578886/albums/5445242224784053313/5761280451585994578 A  lustrzankę wożę na kierownicy mieści się torba Caselogic w starszym modelu Ortlieb Classic, chociaż wolę brać mniejszy aparat kompaktowy - lustrzanki są podatne na  wstrząsy. Pozdr.

Data: 2012-07-04 19:48:34
Autor: Titus Atomicus
rower i lustrzanka
In article <82e16c6e-ea7c-499e-9042-3d380e3c8a0b@googlegroups.com>,
 ziulek <mwojcik775@gmail.com> wrote:

chociaż wolę brać mniejszy aparat kompaktowy - lustrzanki są podatne na  wstrząsy. Pozdr.

Hm.
A masz jakies wsparcie?
--
TA

Data: 2012-07-05 07:50:42
Autor: Olgierd
rower i lustrzanka
On Wed, 04 Jul 2012 19:48:34 +0200, Titus_Atomicus wrote:

chociaż wolę brać mniejszy aparat kompaktowy - lustrzanki są podatne na
 wstrząsy. Pozdr.

Hm.
A masz jakies wsparcie?

A to od zawsze wiadomo. Lustro. Wrażliwe na niewielkie nawet zmiany w swojej płaszczyźnie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-04 21:50:50
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
Użytkownik "ziulek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:82e16c6e-ea7c-499e-9042-3d380e3c8a0b@googlegroups.com...
A  lustrzankę wożę na kierownicy mieści się torba Caselogic w starszym modelu Ortlieb Classic

Taka http://www.ceneo.pl/1819325 ? Kurcze ogladalem w sklepie i jakos nie przypadla mi do gustu.

pozdr

Data: 2012-07-05 23:21:21
Autor: AL
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 21:50, kamtzu pisze:
[...]

Torba powinna otwierac sie w druga strone - tzn w strone uchwytu na kierownice
  - wowczas w czasie jazdy nawet mozesz otworzyc torbe i do niej zajrzec.

Ta z linku tej cechy nie - tzn otwiera sie jak kazda zwykla torba.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-07-04 07:38:53
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka

https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Data: 2012-07-04 09:47:39
Autor: bans
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 09:38, Robert Ostrowski pisze:

https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Tu jest 3 x 1l.
Pytanie było o 2 x 1,5l.

--
bans

Data: 2012-07-04 08:08:08
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2012-07-04 09:38, Robert Ostrowski pisze:

> [...]

Nie ma najmniejszej różnicy. Po prostu zakładasz inne koszyczki takie jak te

http://www.nokaut.pl/bidony-koszyki/koszyk-na-bidon-topeak-modula-cage-ex.html

Data: 2012-07-04 10:32:37
Autor: bans
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 10:08, Robert Ostrowski pisze:

Nie ma najmniejszej różnicy. Po prostu zakładasz inne koszyczki takie jak te

http://www.nokaut.pl/bidony-koszyki/koszyk-na-bidon-topeak-modula-cage-ex.html

Znów się wymądrzasz nie na temat, panie "100km ze średnia 30km/h to nie problem".

--
bans

Data: 2012-07-04 20:08:04
Autor: Marcin Hyła
rower i lustrzanka
On 2012-07-04 09:47, bans wrote:
W dniu 2012-07-04 09:38, Robert Ostrowski pisze:

https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Tu jest 3 x 1l.
Pytanie było o 2 x 1,5l.

Bez najmniejszego problemu wożę standardową mineralkę 2x1,5 l w dwóch koszykach. Tzn. z problemem - niektóre butelki lubią wypadać z koszyka między sterami a suportem (ta w koszyku w rurze podsiodłowej siedzi porzadnie) ale np. prostokątne żywiec zdrój sie trzymają dobrze. Sugeruję poćwiczyć. ZASTRZEŻENIE: nie jeżdżę MTB i ostrego offroadu, zdarza się że trzęsie ale pewnie przy ostrym MTB trzęsie dużo bardziej.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-07-04 18:06:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 07:38:53 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#5387332113435630722

Przy okazji: dobrze widzę, że masz hamulec tarczowy z przodu?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 17:45:06
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 07:38:53 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > https://picasaweb.google.com/101188059922695488423/2009Suwalszczyzna#53873321
13435630722

Przy okazji: dobrze widzę, że masz hamulec tarczowy z przodu?

Owszem. I na przodzie i na tyle są tarcze...mechaniczne.

Data: 2012-07-04 20:21:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Robert Ostrowski, Wed, 4 Jul 2012 17:45:06 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

Wybornie.
A z jakim przednim bagażnikiem go masz? Bo będę w tym sezonie żenił Tubusa
Ergo z widelcem Rodex XF-10 (karbonowy) i hamulcem Avid BB7. Jakieś porady
praktycznie...?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 20:05:26
Autor: Robert Ostrowski
rower i lustrzanka
[...]

Żadnych. Powinno pójść gładko.

Data: 2012-07-05 07:56:24
Autor: bans
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 22:05, Robert Ostrowski pisze:

[...]

A jak nie pójdzie, to na [pewno będzie twoja, marcus, wina :)))

--
bans

Data: 2012-07-05 23:17:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
bans, Thu, 05 Jul 2012 07:56:24 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

A już dostałem zdjęcia identycznego zestawu - Rodex XF-10, Tubus Ergo (no
dobra, na zdjęciach była Tara) i BB7. Wszystko pięknie gra :-)

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-04 12:28:24
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
W dniu 2012-07-04 08:59, Robert Wysocki pisze:

Tak offtopicznie nieco, w jaki sposob wozisz 2x1,5l wody pod rama? Sam
szukam efektywnego sposobu przewozenia duzych ilosci wody i ciekawi mnie
bardzo Twoj sposob.

Ja wożę nadmiarową/większy zapas wodę używając takiego worka: http://www.bikeman.pl/torba-na-wode-ortlieb-water-bag-p-888.html

Zakładam go z tyłu na sakwy przy pomocy gum. Nieużywany zajmuje b. mało miejsca.

PABLO

Data: 2012-07-04 10:43:57
Autor: Robert Wysocki
rower i lustrzanka
Dnia Wed, 04 Jul 2012 12:28:24 +0200, Paweł Pontek napisał(a):

[...]

Dzieki, ciekawa alternatywa i jako przysznica mozna uzyc :)

R.

Data: 2012-07-04 18:43:16
Autor: Rafał Wawrzycki
rower i lustrzanka
Dnia 04 lip 2012 w liście [news:jt16pd$ccl$2node2.news.atman.pl]
[...]

Dokładnie. Wielokrotnie używałem tego worka, także w ciepłych miejscach (Bałkany) - 10 litrów wody ze źródełek przydrożnych i wystarczało na szybkie mycie 2-3 osób.

Trzeba jeno pamiętać, żeby co jakiś czas umyć porządnie wór, co by się nic nie zalęgło.

;)

Co do lustrzanki na rowerze z sakwami - używam torby na kierownicę Ortlieba i przy krótkim obiektywie (50') jest OK, nawet coś więcej się mieści. Przy długim obiektywie jest już mało miejsca, ale też wejdzie. Można dokupić specjalne wkładki ochronne albo po prostu wyściełać sakwę czymś miękkim.

Ostatnio z powodu lenia woziłem lustrzankę na plecach i efekt jest taki, że obiektyw zapiaszczył się na amen i teraz czeka mnie drogie czyszczenie. Ale jak ktoś nie ma w głowie...

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2012-07-04 15:37:08
Autor: rmikke
rower i lustrzanka
On Wednesday, July 4, 2012 6:43:16 PM UTC+2, Rafał Wawrzycki wrote:

Co do lustrzanki na rowerze z sakwami - używam torby na kierownicę Ortlieba i przy krótkim obiektywie (50') jest OK, nawet coś więcej się mieści.

Przepraszam, ja w kwestii formalnej. Od kiedy piętnastometrowy obiektyw
jest KRÓTKI?

Data: 2012-07-05 22:42:27
Autor: Rafał Wawrzycki
rower i lustrzanka
Dnia 05 lip 2012 w liście
[news:2dfbdadb-ce08-4244-884d-6c4d37144fb6googlegroups.com] rmikke
[spamcatch@mailinator.com] napisał(a):
Przepraszam, ja w kwestii formalnej. Od kiedy piętnastometrowy
obiektyw jest KRÓTKI?

Oj tam, oj tam. Miała być 50-tka.

;)

--
Pozdrawiam,
Rafał Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2012-07-04 18:08:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower i lustrzanka
Paweł Pontek, Wed, 04 Jul 2012 12:28:24 +0200, pl.rec.rowery:
Ja wożę nadmiarową/większy zapas wodę używając takiego worka: http://www.bikeman.pl/torba-na-wode-ortlieb-water-bag-p-888.html

Nie chcę się czepiać, ale to dobre rozwiązanie, jeżeli wodę się wozi do
gotowania albo prysznica, a nie do picia "na bieżąco"...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-05 10:36:28
Autor: Paweł Pontek
rower i lustrzanka
[...]

Przecież napisałem "nadmiarową/większy zapas wodę". Wodę do picia wożę w bidonie zainstalowanym przy kierownicy.

Tu widać ten uchwyt na dużym i na małym rowerze:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/PoleskimTraktemNadSwitaz#5657101439609880658

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/NaLodyDoHumenneho#5643270766047366146

Wody do mycia nie wożę nigdy.

PABLO

Data: 2012-07-04 21:44:36
Autor: kamtzu
rower i lustrzanka
UĹźytkownik "Robert Wysocki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jt0pl4$ccl$1@node2.news.atman.pl...
Tak offtopicznie nieco, w jaki sposob wozisz 2x1,5l wody pod rama? Sam
szukam efektywnego sposobu przewozenia duzych ilosci wody i ciekawi mnie
bardzo Twoj sposob.

Dokladnie tak jak na zdjeciu w poscie kol. Roberta Wysockiego, tzn. dwa koszyki wewnarza trojkata ramy. Koszyk na skosnej rurze mocowany do fabrycznych otworow a ten na rurze pionowej mocowany na dwie opaski zaciskowe (w tym roku chyba zmienie je na jakies opaski metalowe) + podklejony tasma dwustronna. W te dwa koszyki wkladam standardowe butelki 1,5l.

rower i lustrzanka