rower meski...

Data: 2013-04-16 16:45:46
Autor: Wojtek
rower meski...
a co z rowerami Cube? Warte tych pieniędzy? Widzę, że mają 29" koła. Czym to jest pokierowane?
przykładowa i nie moja aukcja:
http://allegro.pl/rower-cube-aim-29-disc-grey-n-green-2013-roz-19-i3167193195.html

Podobne pytanie odnośnie rowerów Kross. Czy taki Level A3 jest godny uwagi?

Data: 2013-04-16 18:46:39
Autor: Jacek G.
rower meski...
W dniu 2013-04-16 16:45, Wojtek napisał(a)::
[...]

Wszystkie te rowery są chyba OK w swojej klasie (choć ja to ekspertem nie jestem). Myślę jednak, że wstępnie powinieneś się zastanowić, czy lepszy byłby dla Ciebie rower typu "cross", czy górski. Te, które wskazałeś, to typowe górale, ten Cube też tyle, że na większych kołach 29" (było niedawno o tego typu rowerach w innym wątku).
Jeśli dużo jeździsz po drogach utwardzonych i chcesz, aby to było efektywne, a tylko okazjonalnie po lesie (i nie po górach), to wydaje się, że rower crossowy (na kołach 28") byłby lepszy.
--
Jacek G.

Data: 2013-04-16 18:58:14
Autor: Wojtek
rower meski...

Użytkownik "Jacek G."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:516d806c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

też się nad tym zastanawiam ale trochę się tego boję. 28" to w cross to jednocześnie zauważalnie węższa opona?

Data: 2013-04-16 22:39:34
Autor: ToMasz
rower meski...
W dniu 16.04.2013 18:58, Wojtek pisze:

[...]

29 do dobry wybór, możesz szaleć po duktach na oponach większych niż 2 cale, śmigać na lody 100km po szosie na gładkich wąskich szosówkach.
Dzisiaj widziałem faceta który kupował rower 29cali i odrazu poprosił o zmianę opon na cieńsze. myśle mądra dzecyzja. ale facet zostawił te grubsze..... ( w sensie: porzucił)
ToMasz

Data: 2013-04-17 00:09:36
Autor: Jacek G.
rower meski...
W dniu 2013-04-16 18:58, Wojtek napisał(a)::
[...]

Zacytuję z sąsiedniego wątku:
"Schwalbe od tego roku robi klasyczne Marathony (a także nowy model
Marathon Deluxe) w rozmiarze 28x2.00"
Nie wiem, czy takie szerokie opony będą pasowały do dowolnego crossa,
ale jak widać są. Myślę, że nieco węższe też dadzą radę na leśnych
ścieżkach. Z drugiej strony do górala też można założyć jakieś węższe i bardziej gładkie opony. No i 29" też jest jakimś rozwiązaniem. Trudny wybór jak widać. Najlepiej przejechać się i spróbować.
--
Jacek G.

Data: 2013-04-17 11:42:29
Autor: Smerf
rower meski...
Użytkownik "Wojtek"
też się nad tym zastanawiam ale trochę się tego boję. 28" to w cross to jednocześnie zauważalnie węższa opona?

Moim zdaniem powinieneś wziąć pod uwagę albo rower crossowy, albo mtb 26".
Sam niedawno przesiadełm się z crossa na mtb - tzn ten pierwszy caly czas stoi w garażu, używam gdy wybieram się na przejażdżkę z dzieckiem w foteliku (mtb sie do tego raczej nie nadaje), jeżeli masz/będziesz miał dziecko które będziesz chciał wozić - moim zdaniem tylko cross. Swojego crossa mam już jakieś 17 lat, zrobiłem na nim dziesiątki tysięcy kilometrów.

Jazda crossem w sam raz na ścieżki leśne, drobnokaministe, asfalt. Spokojnie pojeżdzisz na wyznaczonych szlakach rowerowych w górach.
MTB - tak jak wyżej ale na nieco trudniejszych odmianach ścieżek, bardziej off roadowy. Łatwiej się jeździ na takowym w górach - pod górę i zdecydowanie szybciej z górki. Rowerow MTB jest większy wybór, więc spokojnie sobie podobierasz różnorakie zestawy do różnorakich ram.

Kwestia doboru opon w każdym z nich jest otwarta, tzn. w mtb w zestawie bedziesz mial prawdopodobnie około 2.0 - wiec spokojnie bedziesz je mógł zmienić na węższe.

pzdry
mar

Data: 2013-04-17 08:16:57
Autor: bans
rower meski...
W dniu 2013-04-16 16:45, Wojtek pisze:

Podobne pytanie odnośnie rowerów Kross. Czy taki Level A3 jest godny uwagi?

Ja to odpuściłbym sobie 29era. Ciągle nie jestem do nich przekonany, dla mnie to rowery dla bardzo wysokich ludzi. Poza tym - same wady.

--
bans

rower meski...