rower na zimę - pytania

Data: 2009-10-03 15:20:04
Autor: Kuba Stasiak
rower na zimę - pytania
Potrzebuje rower na zimę, najlepiej na ramie MTB gdyż pozwala na szerokie opony.

1 - Czy jeśli wrzucę tam piastę z torpedo (hamulcem nożnym) to muszę mieć starszą ramę z ukosnymi hakami (by naciagnąć łańcuch)?
2 - Czy produkują piasty bez wbudowanych biegów? Najtańsza to koszt 180pln nexus 3 biegowa (nie chce biegów)
3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba sie nie nadaje.

--
http://inimicus.bikestats.pl/

Data: 2009-10-03 08:38:47
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
rower na zimę - pytania
On 3 Paź, 15:20, "Kuba Stasiak" <mp3...@op.pl> wrote:
[...]

Można użyć "zwykłej" przerzutki jako napinacza w ramie z pionowymi
hakami

2 - Czy produkują piasty bez wbudowanych biegów? Najtańsza to koszt 180pln
nexus 3 biegowa (nie chce biegów)
Zwykłe piasty z torpedo, znajdziesz czasami w skupie zlomu rower z
taka piasta :)

3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba sie
nie nadaje.
Nadaje sie, jesli nie ma ubytkow w lakierze i wyczyscisz rame od czasu
do czasu z soli.

Data: 2009-10-03 20:56:38
Autor: Kazimierz Uromski
rower na zimę - pytania
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

No właśnie przy torpedo nie można... (hint: hamowanie)

Data: 2009-10-03 13:06:09
Autor: Zbrochaty
rower na zimę - pytania
Potrzebuje rower na zimę, najlepiej na ramie MTB gdyż pozwala na szerokie
opony.

Czy pytasz sie o rower tylko do uzywania w zimie? IMHO nie ma tonie ma
specjalnie sensu. Wszystkie swoje rowery uzywam caly rok i specjalnie
nie zauwazam jakiegoś zimowego zuzycia. Po soli wystarczy spłukac
napęd  i ramę dwoma butelkami goracej wody i po sprawie...Lepiej
zainwestowac w zimowe opony, nawet takie z kolcami, albo lepiej drugi
komplet kół i szybko przerzucać w razie zmiany pogody (śnieg, lód)
pozdr, Zbrochaty

Data: 2009-10-03 22:26:05
Autor: Roberto
rower na zimę - pytania
IMHO nie ma tonie ma
specjalnie sensu.

Kurde, co człowieku chciałeś napisać bo ni diabła nie kumam.

Lepiej
zainwestowac w zimowe opony, nawet takie z kolcami,

Polemizowałbym chyba, że jezdzisz po drogach nieodśnieżanych ale "ubijanych".

...albo lepiej drugi
komplet kół i szybko przerzucać w razie zmiany pogody (śnieg, lód)
pozdr, Zbrochaty

Kompletnie nie ma sensu. Warunki skrajne czyli lód zdarzają się w zimę bardzo
rzadko i praktycznie nie sposób ich przewidzieć. W większości zdarza się tak, że
jak rano jest cienka tafla lodowa do po południu/wieczorem trasa jest sucha a
innym razem dokładnie na odwrót. Trafienie na identyczne, lodowe warunki przez
cały dzień graniczy z cudem.

Data: 2009-10-03 22:50:53
Autor: artek
rower na zimę - pytania
Roberto pisze:

Lepiej
zainwestowac w zimowe opony, nawet takie z kolcami,

Polemizowałbym chyba, że jezdzisz po drogach nieodśnieżanych ale "ubijanych".

nawet na odśnieżanym asfalcie, wystarczy lekka poranna gołoledź i na zakręcie będzie solidne łup! wiem, miewałem takie sytuacje ...

[...]

to bez znaczenia jeśli się kupi opony zimowe na szosę - takie w typie schwalbe snow stud a nie lodowo-terenowe ice spiker.
a warunki faktycznie mogą się szybko zmieniać, pewnie że nie codziennie - ale dwie i trzy zimy temu wystarczało zakładać opony z kolcami ledwie na tydzień czy dwa. a po tygodniu kolejna zmiana ...

--
artek

Data: 2009-10-04 13:36:11
Autor: Ryszard Mikke
rower na zimę - pytania
Zbrochaty <zbrochaty@gmail.com> napisał(a):
> [...]

Czy pytasz sie o rower tylko do uzywania w zimie? IMHO nie ma tonie ma
specjalnie sensu. Wszystkie swoje rowery uzywam caly rok i specjalnie
nie zauwazam jakiego=B6 zimowego zuzycia. Po soli wystarczy sp=B3ukac
nap=EAd  i ram=EA dwoma butelkami goracej wody i po sprawie...Lepiej
zainwestowac w zimowe opony, nawet takie z kolcami, albo lepiej drugi
komplet k=F3=B3 i szybko przerzuca=E6 w razie zmiany pogody (=B6nieg, l=F3d=
)

A mi sól zeżarła amortyzator zeszłej zimy i teraz też szukam roweru na zimę.

Tylko trochę inną koncepcję mam (chociaż też koła 26").
Na razie na szczycie listy jest Kross 1st Avenue...

rmikke

rmikke

Data: 2009-10-03 15:40:36
Autor: ToMasz
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak pisze:
[...]

tak, chociaz nie koniecznie ukośnymi.
2 - Czy produkują piasty bez wbudowanych biegów?
tak, np piasta przednia, piasta tylna w góralu...
Najtańsza to koszt
180pln nexus 3 biegowa (nie chce biegów)
raz ze coś drogo, a dwa kup koło z torpedem velostil/romet za 70zł.
Chińskich sie wystrzegaj, bo to do rowerków 12 cali
Sama piasta+przeplatanie moze wyjść wiecej niż 70. chyba ze trafisz tką
piaste na złomie - nie powinno być problemów. cały nowy środek - ok40zł

3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba
są, np połowa arkusów
sie nie nadaje.
bo? bo szybciej skoroduje? pamietasz wigry3? ja takie widuje raz na
tydzeń i mają czasami 40 lat i żyją. takie które są używane non stop,
maja nieliczne ślady rdzy na ramie. najgorzej jest jak rdza chwyci
szprychy, bo nieda sie centrowac, nawet minimalnie.
ToMasz

Data: 2009-10-03 16:06:19
Autor: Kuba Stasiak
rower na zimę - pytania
raz ze coś drogo, a dwa kup koło z torpedem velostil/romet za 70zł.

gdzie kupię taką piastę?

Data: 2009-10-03 23:28:19
Autor: ToMasz
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak pisze:
raz ze coś drogo, a dwa kup koło z torpedem velostil/romet za 70zł.

gdzie kupię taką piastę?
na ślasku u mnie :) Pytaj w sklepach z logiem ArkusRomet group. mają na
100%.

ToMasz

Data: 2009-10-03 16:08:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Potrzebuje rower na zimę, najlepiej na ramie MTB gdyż pozwala na szerokie opony.

1 - Czy jeśli wrzucę tam piastę z torpedo (hamulcem nożnym) to muszę mieć starszą ramę z ukosnymi hakami (by naciagnąć łańcuch)?

Możesz zastosować napinacz. Tutaj masz wybór:
http://www.cyklotur.com/x_C_Dz__PND_53010562__PZTA_0.html
Nie mam pojęcia, który jest najlepszy. Pod piastę wolnobiegową zamierzam
kupić ramę z poziomymi hakami, będzie prościej. ;-)

2 - Czy produkują piasty bez wbudowanych biegów? Najtańsza to koszt 180pln nexus 3 biegowa (nie chce biegów)

Cyklotur ma za 145zł.
Wydaje mi się, że około rok temu kupowałem za mniej niż 100zł, tak poszły
do góry? --

Data: 2009-10-03 07:59:34
Autor: Saurus
rower na zimę - pytania
On 3 Paź, 16:08, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 1 - Czy jeśli wrzucę tam piastę z torpedo (hamulcem nożnym) to muszę mieć
> starszą ramę z ukosnymi hakami (by naciagnąć łańcuch)?

Pod torpedo nie może.

Pod piastę wolnobiegową zamierzam
kupić ramę z poziomymi hakami, będzie prościej. ;-)

A pod wolnobiegową akurat można sobie napinacz wrzucić :) Chociaż
estetyczniej i faktycznie prościej bez napinacza.

> [...]

Cyklotur ma za 145zł.
Wydaje mi się, że około rok temu kupowałem za mniej niż 100zł, tak poszły

Tak. Na Allegro najtańsza jest w tej chwili Sachs 3 biegowa z torpedo
za 110. Półtora roku temu kupiłem taką za 80-90 zł - nową z manetką.
Poza tym gotowe koło z piastą torpedo (bez żadnej przekładni) można
kupić za 60 zł, 26" też są.

Data: 2009-10-03 17:33:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower na zimę - pytania
Saurus bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Oj, o torpedo zapomniałem. Moja culpa.

Data: 2009-10-03 21:09:04
Autor: Kazimierz Uromski
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak wrote:
Potrzebuje rower na zimę, najlepiej na ramie MTB gdyż pozwala na szerokie opony.

1 - Czy jeśli wrzucę tam piastę z torpedo (hamulcem nożnym) to muszę mieć starszą ramę z ukosnymi hakami (by naciagnąć łańcuch)?

Dodam, że ukośnymi lub poziomymi (chociaż w kategorii mtb chyba takich nie było (: ). Żaden napinacz nie pomoże, bo one nadają się tylko do singli (gdzie napęd jest wykorzystywany tylko w jedną stronę)

2 - Czy produkują piasty bez wbudowanych biegów? Najtańsza to koszt 180pln nexus 3 biegowa (nie chce biegów)

Oczywiście, velosteel. Firma produkuje chyba tylko torpedo, spadek po znanej swego czasu firmie favorit. W 100% kompatybilna ze wszystkimi produktami ZZR/Romet i chyba najłatwiej do niej dostać części. Cena ok. 40zł. Są też koła z tymi piastami, ale (chyba) wyłącznie ze stalową obręczą.

W Warszawie do nabycia w cyklopie (nowowiejska) oraz w rowery od a do z (gibalskiego).

3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba sie nie nadaje.

Czy są takie ramy to nie wiem, pewnie są. Niemniej jednak stalowym ramom (o ile mają jeszcze lakier (: ) nic się specjalnego nie dzieje, pół Holandii na takich jeździ i jakoś nie słyszałem o falach rozpadających się rowerów po zimie (-;

Data: 2009-10-03 22:15:26
Autor: Roberto
rower na zimę - pytania
Potrzebuje rower na zimę, najlepiej na ramie MTB gdyż pozwala na szerokie opony.

3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba sie nie nadaje.

A niby dlaczego się nie nadaje?

Data: 2009-10-05 00:03:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rower na zimę - pytania
Roberto bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Potrzebuje rower na zimę, najlepiej na ramie MTB gdyż pozwala na szerokie opony.

3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba sie nie nadaje.

A niby dlaczego się nie nadaje?

Stal, sól, woda. Piękne połączenie.

Data: 2009-10-03 23:34:40
Autor: Adrian S.
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak wrote:

[...]

  Tak, musisz mieć. Możesz sobie przespawać haki w jakiejś aluminiówce jeśli
chcesz, albo sobie odpuścić torpedo.

3 - Czy są ramy aluminiowe z ukosnymi hakami? Bo stalowa na zimę chyba sie
nie nadaje.

 Nadaje się, zdecydowanie tak. Tym bardziej jakaś cr-mo, bo będzie trochę
nierówności pochłaniać. A podcza zimy może się zdarzyć (nader często) że
będziesz jechał po udeptanym śniegu. Jest to bardzo nierówne i bardzo
spowalnia. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-04 13:04:53
Autor: Kuba Stasiak
rower na zimę - pytania
 Tak, musisz mieć. Możesz sobie przespawać haki w jakiejś aluminiówce jeśli
chcesz, albo sobie odpuścić torpedo.

Czemu torpedo mam sobie odpuścić? Chcę torpedo, gdyż nie będe musiał uzywać v-brake, które zimą schodzą raz dwa i w ogóle nie hamują.

Data: 2009-10-04 13:43:20
Autor: Ryszard Mikke
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a):
> [...]

Czemu torpedo mam sobie odpuścić? Chcę torpedo, gdyż nie będe musiał uzywać v-brake, które zimą schodzą raz dwa i w ogóle nie hamują.

Załóż koolstopy, czerwone, całkiem sprawnie działały mi przez
całą zimę.

A ja chcę hamulce rolkowe docelowo. Na pewno nie torpedo.

rmikke

Data: 2009-10-04 21:08:07
Autor: Ryszard Mikke
rower na zimę - pytania
Ryszard Mikke <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Kuba Stasiak <mp3fan@op.pl> napisał(a): > >  Tak, musisz mieć. Możesz sobie przespawać haki w jakiejś aluminiówce > > jeśli
całą zimę.

A ja chcę hamulce rolkowe docelowo. Na pewno nie torpedo.

No i kupiłem używkę, jeden facet na allegro miał parę dużych górali
ze skośnymi hakami. :) Jeszcze dwa są. Nick ersad99, jakby kto chciał coś takiego kupić.

rmikke

Data: 2009-10-05 00:41:45
Autor: Kuba Stasiak
rower na zimę - pytania
Załóż koolstopy, czerwone, całkiem sprawnie działały mi przez
całą zimę.

Koolstopy (przód, tył) to koszt porównywalny z hamulcem torpedo. No i koolstopy wystarcza na zime, gora 2. A torpedo? Na kilka zim, bez żadnych regulacji i problemów. Dlatego chce torpedo.

Data: 2009-10-05 21:35:37
Autor: Ryszard Mikke
rower na zimę - pytania
> [...]

Koolstopy (przód, tył) to koszt porównywalny z hamulcem torpedo. No i koolstopy wystarcza na zime, gora 2. A torpedo? Na kilka zim, bez żadnych regulacji i problemów. Dlatego chce torpedo.

A ja rolkowe :)

rmikke

Data: 2009-10-04 20:39:38
Autor: Adrian S.
rower na zimę - pytania
Kuba Stasiak wrote:

 Tak, musisz mieć. Możesz sobie przespawać haki w jakiejś aluminiówce
jeśli
chcesz, albo sobie odpuścić torpedo.

Czemu torpedo mam sobie odpuścić?

ze względu na trudności z montażem, których to trudności widzę, że jesteś
świadom.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-04 21:22:07
Autor: Kazimierz Uromski
rower na zimę - pytania
Adrian S. wrote:
Kuba Stasiak wrote:
Czemu torpedo mam sobie odpuścić?

ze względu na trudności z montażem, których to trudności widzę, że jesteś
świadom.

Jeśli ma się już ramę niekompatybilną z torpedo, to też polecałbym odpuszczenie sobie, ale jeśli dopiero ma być kupiona - czemu nie? Znaleźć ramę z ukośnymi/poziomymi hakami nie jest tak trudno.

Data: 2009-10-05 00:11:56
Autor: Kuba Stasiak
rower na zimę - pytania
[...]

Jakie to trudności? Ramę zamierzam kupić właśnie z ukosnymi hakami.

Data: 2009-10-05 10:01:44
Autor: Kazimierz Uromski
rower na zim���������� �
Kuba Stasiak wrote:
ze wzgl�du na trudno�ci z monta�em, kt�rych to trudno�ci widz�, �e jeste�
�wiadom.
Je�li ma si� ju� ram� niekompatybiln� z torpedo, to te� poleca�bym odpuszczenie sobie, ale je�li dopiero ma by� kupiona - czemu nie? Znale�� ram� z uko�nymi/poziomymi hakami nie jest tak trudno.

Jakie to trudno�ci? Ram� zamierzam kupi� w�a�nie z ukosnymi hakami.

No właśnie chyba chodziło jedynie o haki w ramie... bo innych nie widzę.

Data: 2009-10-07 06:00:33
Autor: Adrian S.
rower na zimę - pytania
Kazimierz Uromski wrote:

Znaleźć ramę z ukośnymi/poziomymi hakami nie jest tak trudno.

 Jeśli ma być kupiona to faktycznie problem żaden, ale większość tych co są
dostępne będzie z główką pod stery 1". Nie wiem czy to jest problem dla
autora wątku.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-10-07 10:43:32
Autor: Kuba Stasiak
rower na zimę - pytania
Jeśli ma być kupiona to faktycznie problem żaden, ale większość tych co są
dostępne będzie z główką pod stery 1". Nie wiem czy to jest problem dla
autora wątku.

To właśnie jedyny problem jaki martwi mnie przy ramie ze skośnymi hakami. Ale chyba nie mam wyjścia i będę musiał kupić taka ramę ;(

rower na zimę - pytania