rower składany do kombinowanych dojazdow do pracy

Data: 2011-05-12 23:22:16
Autor: arek_Z
rower składany do kombinowanych dojazdow do pracy
witam,
ostatnio cwicze dojazdy do pracy - 8km na rowerze (dystans na ktorym
mocno sie nie zgrzeje), drugie tyle w autobusie komunikacji miejskiej
(warszawa). powrot 10 km rower, autobus 6km. w deszczu wiecej w
autobusie. do tej pory jezdze jeszcze na rowerze typu mtb, 26 cali.
szukam czegos bardziej kompaktowego i miejskiego. w decathlonie
zaintrygowaly mnie rowery skladane (kola 20 calowe). male z szalenie
wygodna pozycja. to mi sie mocno podoba. nawet jak jest odrobine
tloczno w komunikacji mozna sie jakos ze zlozonym rower wcisnac.
czy ktos z grupowiczow praktykuje dojazdy tego typu na takich
rowerach?
na allegro znalazlem Bostona 28cali. i teraz pytanie czy lepiej
bostona (jednak czasem i caly dystans przejade szczegolnie w drodze
powrotnej) czy jakiegos skladaka na 20 calowych kolkach? robi je i
kross i dahon i romet.

ale tak Boston 28 cali mnie intryguje;)

pozdrawiam,

Data: 2011-05-13 01:15:15
Autor: kaczor1
On 13 Maj, 08:22, arek_Z <a.ze...@gmail.com> wrote:
[...]

To wszystko zależy od tego, jak bardzo masz tą komunikacje zatłoczoną.
Boston jako rasowy mieszczuch spisuje się bardzo dobrze (opinia
koleżanki) jednak jako składak już nie do końca.
Aby uzyskać mniejsze gabaryty, trzeba zdjąć przednie koło.
Co prawda ta operacja jest banalnie prosta, jednak mamy wtedy
dodatkowy luźny element, który może w zatłoczonym autobusie, czy
metrze, sprawiać kłopot.
Myślę, że to dobre rozwiązanie, a nawet bardzo dobre, dla kogoś kto ma
kłopot z miejscem do przechowywania roweru (moja koleżanka trzyma go w
szafie).
Jednak jako coś do przejazdów kombinowanych, składak na 20calowych
kołach, chyba jednak sprawdzi się lepiej.
--
pozdawiam

www.kaczor2.blogspot.com

Data: 2011-05-13 01:43:22
Autor: arek_Z
On May 13, 10:15 am, kaczor1 <roland.korczakow...@komax.net.pl> wrote:
> [...]

szafie).
Jednak jako coś do przejazdów kombinowanych, składak na 20calowych
kołach, chyba jednak sprawdzi się lepiej.

troche sie martwie czy na takich 20calach trasa kolo 10km to nie
troche przegiecie...

a.

Data: 2011-05-13 03:16:33
Autor: kaczor1
On 13 Maj, 10:43, arek_Z <a.ze...@gmail.com> wrote:
On May 13, 10:15 am, kaczor1 <roland.korczakow...@komax.net.pl> wrote:

troche sie martwie czy na takich 20calach trasa kolo 10km to nie
troche przegiecie...

Sam musisz zdecydować na czym ci bardziej zależy.
Mi osobiście dłuższa jazda na składaku, z 20calowymi kołami nie
odpowiada, ale baz wątpienia jest on bardzo wygody w transporcie
komunikacją miejską.
Za to roweru na kołach 28cala kompaktowym na pewno nazwać nie można.
Dlatego właśnie napisałem, że zależy wszystko od tego, jak bardzo są
zatłoczone linie komunikacji miejskiej na twojej trasie.
Proponuje obejrzeć te rowery ma żywo. Sprawdzić na własnej skórze jak
się rozkładają, składają, jak je się nosi itd...
Również w składakach na małych kołach zdążają się beznadziejne i
niewygodne systemy składania, które zamiast być pomocne i użyteczne,
jedynie podnoszą ciśnienie użytkownika.

Co do dystansów na składakach
http://randonneurspolska.home.pl/wp-content/uploads/2011/04/IMG_3835.jpg

http://randonneurspolska.home.pl/?p=525

Jak widać się da. Zależy kto co lubi.

http://www.kaczor2.blogspot.com/

Data: 2011-05-13 12:24:44
Autor: Paveu
rower składany do kombinowanych dojazd ow do pracy
W dniu 2011-05-13 12:16, kaczor1:
[...]

To może coś pośredniego, składak na 24" kółkach, np. Jubilat z dołożoną przerzutką z tyłu (np. w piaście).

paveu

Data: 2011-05-14 19:27:09
Autor: Titus Atomicus
rower składany do kombinowanych do jazdow do pracy

Mozna i tak:

http://www.foldsoc.co.uk/Mike/dahon_touring.html

Ale po co?

TA

Data: 2011-05-14 23:15:09
Autor: biodarek
W dniu 14.05.2011 19:27, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

http://www.foldsoc.co.uk/Mike/dahon_touring.html

W pierwszej chwili pomyślałem, że na pierwszym zdjęciu, to opętane do bagażnika, to gaśnica. Druga myśl - w jakim kraju jest obowiązkowa. Myśl trzecia - czy w Polsce ktoś już lobbuje za obowiązkowymi gaśnicami do rowerów:
-A gdyby tu był pożar buszu, w przyszłości.

Nie dobrze ze mną ;-)

--
biodarek

Data: 2011-05-13 21:43:03
Autor: jacek duma
rower składany do kombinowanych dojazdow do pracy
troche sie martwie czy na takich 20calach trasa kolo 10km to nie
troche przegiecie...
Przegięcie. Mam Yeaha na 20 calach i używam go tylko jako ekstremalną dojazdówkę. Pakuję do samochodu jak jadę do mechanika i zostawiam auto, lub zepsuje się rower podstawowy a ja nie mam czasu na naprawę w danej chwili.

W tych składakach należy zapomnieć o poprawianiu komponentów - nie da rady. Wszystko jest praktycznie niestandardowe.
Nie polecam składaków jako podstawowego roweru do jazdy.
Wiem że holendrzy mają infrastrukturę i tradycje, ale jednak bym celował w klasycznego mieszczucha nawet na takie dystanse. Odpadnie problem przebierania, mokrych koszul a i w marynarce da się jeździć jeśli nie wozi się plecaka na plecach tylko w koszu/sakwie.

jd

Data: 2011-05-13 08:03:28
Autor: Ryszard Mikke
arek_Z <a.zegar@gmail.com> napisał(a):
[...]

Go rower! :D

Rozumiem, ze rowerem jedziesz dalej od centrum, a po miescie autobusem, tak?
W takiej sytuacji - szybciej bedziesz, pokonujac calosc rowerem. Najwyzej sie
spocisz, to co? Ciuchy sie zmienia, leb woda polewa i po krzyku.

rmikke

Data: 2011-05-13 01:42:13
Autor: arek_Z
On May 13, 10:03 am, "Ryszard Mikke" <rmikke.SKA...@gazeta.pl> wrote:
arek_Z <a.ze...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

W takiej sytuacji - szybciej bedziesz, pokonujac calosc rowerem. Najwyzej sie
spocisz, to co? Ciuchy sie zmienia, leb woda polewa i po krzyku.

w zasadzie dojezdzam z przedmiesc do jednego autobusu zeby dojechac na
drugi kraniec warszawy (przez wisle) i jeszcze 1 km od przystanku
przejechac do pracy. calkowicie omijam centrum.
ostatnie 3 dni dojezdzalem calosc, jednak branie calosci ciuchow na
zmiane, prysznic trwa dosyc mocno dlugo...

plus pytanie jak przewiezc koszule (a nie t-shirt) calkowicie jadac
trase w rowerowych ciuchach?

Data: 2011-05-13 04:32:30
Autor: Piotrpo
On 13 Maj, 10:42, arek_Z <a.ze...@gmail.com> wrote:

> [...]

zmiane, prysznic trwa dosyc mocno dlugo...

plus pytanie jak przewiezc koszule (a nie t-shirt) calkowicie jadac

Zostawiasz ubranie w pracy i się przebierasz. Bez wygniecenia, to
raczej rowerem koszuli nie da się przewieźć.
Z mieszczuchów, które mi się ostatnio podobały to takie śmieszne
szosowe górale - cienkie 28" koła w ramie i osprzęcie górala. Pewnie
mają jakąś specyficzną nazwę, ale jej nie znam.

Data: 2011-05-13 13:47:16
Autor: cytawa
rower składany do kombinowanych dojazdow do pracy
  Piotrpo pisze:

czy to naprawde tak trudno ciac cytaty i zostawiac tylko kilka istotnych zdan?. Miejcie ludzie litosc.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-13 19:34:37
Autor: Mariusz
rower składany do kombinowanych dojazdow do pracy
Zostawiasz ubranie w pracy i się przebierasz.

Czyli:

1. Dowozisz samochodem popołudniem czystą koszulę na jutro rano.

lub

2. Chodzisz w pracy kilka dni w tej samej koszuli.

Data: 2011-05-13 19:55:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-13 19:34, Mariusz pisze:
[...]

Lub:

- dowozisz od czasu do czasu kilka koszul

- dajesz je do pralni koło pracy

- dajesz je do prania kochance z pracy

--
Liwiusz

Data: 2011-05-13 21:17:32
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
arek_Z pisze:

[...]

Jak miałem do pracy 20 km, pędziłem i oczywiście sie pociłem.
Ale poranny prysznic zamiast w domu, brałem w pracy.
W pracy czekały cywilne ciuchy (zazwyczaj krótkie gacie i t-shirt ale w tej pracy tak mogłem, co mi niezwykle pasiło)

plus pytanie jak przewiezc koszule (a nie t-shirt) calkowicie jadac
trase w rowerowych ciuchach?

Tak jak wspomnieli inni w pracy czekają czyste ciuchy i raz w tyg je zabierasz do prania autobusem lub poskładane w sztywniejszym plecaku.

Seco

rower składany do kombinowanych dojazdow do pracy