rower szosowy i problem z kregoslupem

Data: 2010-01-11 20:23:00
Autor: 2late
rower szosowy i problem z kregoslupem
On 11/01/2010 6:11 PM, Cygnus wrote:

Od jakiegos czasu zauwazylem ze pobolewa mnie kregoslup w odcinku

Kierownica za daleko od siodelka.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2010 (R)

Data: 2010-01-12 12:58:34
Autor: Cygnus
rower szosowy i problem z kregoslupem

Kierownica za daleko od siodelka.

Pozdrawiam

Przesunałem siodło do przodu o jakies 3 cm dzisiaj rano. Dzieki

Cygnus

Data: 2010-01-13 10:22:21
Autor: Jan Cytawa
Cygnus napisał:

> Kierownica za daleko od siodelka.

Przesunałem siodło do przodu o jakies 3 cm dzisiaj rano. Dzieki

Nie wiem jak masz w rowerze, ale gdy siodlo jest za bardzo wysuniete do
przodu (w stosunku do osi suportowej) to sobie tylko pogorszysz.
Bedziesz bardzo sie musial opierac na rekach a i kregoslupowi nie
ulzysz.

Zrob prosty test. Spusc pion z czubka siodelka i zmierz jak daleko od
osi suportowej wypada. UCI mowi, ze nie moze byc mniej niz 5 cm. Ale dla
wygody jazdy lepiej buy bylo z 9 cm. Ja mam prosty sposob oceny.
Sprawdzam czy moge jechac rowerem w takim pochyleniu jakbym trzymal rece
na kierownicy ale bez jej trzymania. Jesli nie moge i lece do przodu to
znaczy, ze trzeba cofnac siodelko. Podobno do celow sportowych lepiej jest dac siodelko bardziej do przodu,
ale mnie interesuje teraz tylko wygoda.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

rower szosowy i problem z kregoslupem