Data: 2012-04-30 10:43:52 | |
Autor: Marcin Jan | |
rower trekkingowy - kupno uĹĽywanego | |
witam
przymierzam się do zakupu roweru trekkingowego, niestety budżet max 1200 pln. Przejrzałem i pomacałem organoleptycznie co można kupić nowego w tej cenie i szału nie ma :(, dlatego pomyślałem aby kupić rower używany z dobrym osprzętem. Widzę na allegro, że bardzo dużo jest sprzętu przywiezionego z niemiec, włoch, austri i o ile sam osprzęt w większość da się łatwo rozpoznać to sama marka roweru (co za tym idzie rama + osprzęt firmowany przez daną markę) nic nie mówi (przynajmniej na polskim rynku) czy takiego sprzętu należy unikać i celować w marki znane u nas czy też nie ( w końcu polskiego kross'a też w tamtych krajach pewnie nie znają). Na co specjalnie jeszcze zwrócić uwagę? Jaki można zrobić szybki test przed zakupowy aby wyeliminować zajechany sprzęt? Ok to jedna sprawa a teraz kwestie techniczne: Zależy mi trochę na lepszym sprzęcie (dlatego j/w) bo często ciągnę przyczepkę 25-30 kg. Wymyśliłem sobie że mając przynajmniej z przodu hamulec tarczowy mój zestaw będzie lepiej hamować ale z drugiej strony jazda odbywa się głównie po suchym więc może bardzo dobre v-breki(jakie?) będą nadal lepsze od przeciętnej tarczówki? Co z wielkością ramy? Czy ramy trekkingowe mają mniejszy wymiar: rura podsiodłowa-główka ramy? Pytam bo zdecydowanie łatwiej kupić ramę < 20 cali co dla mnie w mtb to jest zdecydowanie za dużo. Czy dobrze rozumuję że w trekkingu pozycja powinna bardziej siedząca? pozdrawiam marcin jan |
|
Data: 2012-05-02 06:59:52 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
rower trekkingowy - kupno używanego | |
Dnia pon, 30 kwi 2012 tako rzecze Marcin Jan:
Wymy¶liłem sobie że maj±c przynajmniej z przodu hamulec tarczowy Odradzał bym tarczówki do trekinga. Bardziej skomplikowany i trudno naprawialny element. Na wyprawie lepiej mieć co¶ prostszego. A mieszanie "systemów" jest chyba jeszcze gorsze. Ja niestety tak mam z musu w poziomce, ale to touring, nie treking jakby chciał sklasyfikować. Przód koło 20" i v-brejki, a tył 26" i tarcza, bo inaczej się nie dało technicznie. I muszę w zapasie do każdego koła wozić inne czę¶ci (dętka, okładzina, itp). Czy dobrze rozumuję że w trekkingu pozycja powinna bardziej Tak. Treking rowerowy (nie mylić z touringiem) to przede wszystkim różnorodno¶ć z duż± przewag± wszelakiej ma¶ci terenu (chyba jedynie wył±czaj±c górski), ale którego niekiedy i "góral" by się nie powstydził. Tylko, że to wszystko z sakwami. Czasami trzeba popchać po piachu, przez błoto lub pod górę. Treker się tego nie wstydzi ;). Zwykle prędko¶ci nie s± oszałamiaj±ce, więc nie ma sensu się katować pochylon± aerodynamiczn± pozycj±. Lepiej mieć wygod± "krajoznawcz±" i podziwiać widoki. Nie mniej po zastosowaniu kierownicy w stylu mocno giętej jaskółki (np. Tranz X Comfort), można się na niej "położyć" łokciami i na asfalcie mieć pozycję nie gorsz± niż na szosówce. Tak± wła¶nie mam kierownice i w takiej pozycji pokonuję szybkie odcinki asfaltowe pomiędzy kolejnymi terenami. -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2012-05-02 16:22:44 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower trekkingowy - kupno uĹĽywanego | |
On 2012-05-02, Paweł Suwiński wrote:
Dnia pon, 30 kwi 2012 tako rzecze Marcin Jan: Eee. A co jest tak znowu trudniej naprawialnego w tarczówkach mechanicznych? A Trza było zanabyć poziomkę z identycznymi kołami. :P :) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-06 05:45:59 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
rower trekkingowy - kupno używanego | |
Dnia ¶ro, 02 maj 2012 tako rzecze Jan Srzednicki:
Wymy¶liłem sobie że maj±c przynajmniej z przodu hamulec tarczowy No nigdy jeszcze nie naprawiałem, ale chodziło mi raczej o to, że im więcej fiku¶nych czę¶ci tym większa podatno¶ć na awarię. I dwa, do V-ki czę¶ci lepsze lub gorsze można w razie czego kupić w każdym wiejskim sklepie rowerowym. A mieszanie "systemów" jest chyba jeszcze gorsze. Ja niestety tak No cóż, takie s± mniej popularne i droższe. Trudniej trafić na dobr± okazję. Nie mniej do turystyki touringowej (asfalt i sporadycznie twarde polne drogi) klasyczne rozwi±zanie 20/26 jest w porz±dku. -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|
Data: 2012-05-06 16:00:23 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
rower trekkingowy - kupno uĹĽywanego | |
On 2012-05-06, Paweł Suwiński wrote:
Dnia śro, 02 maj 2012 tako rzecze Jan Srzednicki: Polemizowałbym, czy tarczówki mechaniczne mają "więcej fikuśnych części" od V-łek. A jeśli nawet, to jest to zwykle kawał zintegrowanego ustrojstwa, w którym nie bardzo ma się co popsuć, a nie wystające dzyndzle i sprężynki. Jedyny element, który jest jako tako narażony na uszkodzenie, to sama tarcza - ale w dzisiejszych czasach każdy nawet wiejski sklep rowerowy będzie miał jakieś tarcze na stanie, więc byle tylko mieć w miarę standardowy rozmiar (co więcej, adapter w razie czego w takim sklepie też się pewnie znajdzie). Dodatkowo, do zastosowań stricte touringowych/trekingowych tarczówki mają dwie spore zalety: nie przegrzeją opony na długim zjeździe z bagażem oraz są niewrażliwe na rozcentrowanie koła. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-05-07 11:35:02 | |
Autor: ikov | |
rower trekkingowy - kupno uĹĽywanego | |
Dodatkowo, do zastosowań stricte touringowych/trekingowych tarczówki Potwierdzam, już zdarzyło mi się zrobić ponad 100 km z pękniętą szprychą (w trasie) i mniejsze odległości, ale ciągle rzędu kilkudziesięciu km z rozcentrowanym kołem, i mimo że bujało się nieźle na boki - to żadne problem z tarczami - byle tylko nie rozcentrować koła na tyle, żeby puściły inne szprychy i się rozkraczyło gdzieś po drodze. |
|
Data: 2012-05-04 16:15:23 | |
Autor: rmikke | |
rower trekkingowy - kupno używanego | |
On Wednesday, May 2, 2012 8:59:52 AM UTC+2, Paweł Suwiński wrote:
Nie mniej po zastosowaniu kierownicy w stylu mocno A mógłby¶ podrzucić jak±¶ linkę? Bo Gugiel pokazuje mi na hasło "Tranz X Comfort" różne rzeczy, ale żadna z nich nie jest jaskółk±... |
|
Data: 2012-05-06 05:30:18 | |
Autor: Paweł Suwiński | |
rower trekkingowy - kupno używanego | |
Dnia sob, 05 maj 2012 tako rzecze rmikke:
Nie mniej po zastosowaniu kierownicy w stylu mocno giętej jaskółki Rzeczywi¶cie, też tej konkretnej tak na szybko nie mogłem znaleĽć, mimo iż w specyfikacji roweru Unibike Voyager nadal ten model widnieje. Tak czy inaczej chodzi o kierownicę w typie takiej: http://allegro.pl/i2321940791.html W terenie można chwytać na dwa sposoby: (1) normalnie za gripy i (2) z jedn± ręk± na kolanku. Ten drugi chwyt daje tak± "mocniesz±" pozycję, której używam np. do podjeżdżania pod większe wzniesienia m.in. ze stawaniem na pedały. Na asfalcie tak jak pisałem, na gripach można się położyć łokciami jak w lemondce, a rękami chwycić w okolicach mostka i mieć dosyć areodynamiczn± pozycję. -- Pozdrawiam Paweł Suwiński |
|