rower zim± w garażu

Data: 2011-10-11 23:22:21
Autor: Krycha
rower zim± w garażu
Moi Drodzy,
czy "zimowanie" roweru w garażu wolno stoj±cym zaszkodzi mu (rowerowi)?
Stanie się co¶ amortyzatorom, biegom w pia¶cie, dynamu w pia¶cie, żelowemu siodełkowi (skórzane siodełko radzieckie pokrywało się ple¶ni±), albo jakim¶ innym elementom?

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet..."
M. D±browska.

Data: 2011-10-12 07:09:48
Autor: Ryszard Mikke
rower zim± w garażu
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Nic sie nie stanie. Najwieksze ryzyko - ze ukradna.

--
rmikke

Data: 2011-10-12 23:39:29
Autor: Krycha
rower zim± w garażu
Hej.

W dniu 2011-10-12 09:09, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Większe ryzyko, że ukradn± z piwnicy.

Krycha.

Data: 2011-10-13 06:47:40
Autor: Ryszard Mikke
rower zim± w garażu
Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał(a):
Hej.

> Nic sie nie stanie. Najwieksze ryzyko - ze ukradna.

Większe ryzyko, że ukradn± z piwnicy.

Zdecydowanie masz racje.

--
rmikke

Data: 2011-10-14 19:29:36
Autor: Wojciech Waga aka wojek
rower zim± w garażu
On 10/12/2011 09:09 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Trzeba umiejętnie zapi±ć:

http://thereifixedit.files.wordpress.com/2011/10/white-trash-repairs-you-dont-get-much-more-secure-than-this.jpg

pozdr.
w.

Data: 2011-10-15 19:23:55
Autor: Krycha
rower zim± w garażu
W dniu 2011-10-14 19:29, Wojciech Waga aka wojek pisze:
[...]

Tak zapi±ć rower to sztuka ;-)

Pa. K.

Data: 2011-10-12 12:37:58
Autor: Krzysztof Naworyta
rower zim± w garażu
Krycha wrote:

> [...]
| pia¶cie, żelowemu siodełkowi (skórzane siodełko radzieckie pokrywało
| się ple¶ni±), albo jakim¶ innym elementom?

Zadbałbym jedynie o wyczyszczenie i naoliwienie łańcucha oraz sztycy.
Tej ostatniej raz do roku to się przyda.

--
KN

Data: 2011-10-12 16:00:53
Autor: KiloSierra
rower zimÄ… w garaĹĽu
W dniu 11/10/12 12:37, Krzysztof Naworyta pisze:

Zadbałbym jedynie o wyczyszczenie i naoliwienie łańcucha oraz sztycy.
Tej ostatniej raz do roku to siÄ™ przyda.

yyyyyyyy..... oliwisz sztyce?? 8-]
mozesz powiedziec w jakim celu?

Data: 2011-10-12 14:10:39
Autor: Jan Srzednicki
rower zimÄ… w garaĹĽu
On 2011-10-12, KiloSierra wrote:
[...]

Lepiej smarować smarem stałym. Po to, żeby się nie zapiekła w rurze na
amen (co w szczególności dotyczy sytuacji, gdy sztyca i rama są z innego
metalu).

Data: 2011-10-12 16:28:59
Autor: KiloSierra
rower zimÄ… w garaĹĽu
W dniu 11/10/12 16:10, Jan Srzednicki pisze:

Lepiej smarować smarem stałym. Po to, żeby się nie zapiekła w rurze na
amen (co w szczególności dotyczy sytuacji, gdy sztyca i rama są z innego
metalu).

grafitowy to ja rozumiem.... ale oliwa :/

Data: 2011-10-12 22:41:35
Autor: Krzysztof Naworyta
rower zimÄ… w garaĹĽu
KiloSierra napisał(a):

(...)
[...]

Ojej, "oliwienie" można potraktować ogólnie...
Napisałem zbyt skrótowo, z rozpędu. Zresztą czy cienka powłoczka oliwy będzie działać jakoś zasadniczo inaczej? Pewnie po prostu krócej zapewni ochronę i tyle.

Smarowania sztycy sam nie wymyśliłem. Pewnie bym na to nie wpadł.
ZacytujÄ™ Zinna, ktĂłrego poradnik polecam kaĹĽdemu:

<cyte>
Standardowa sztyca nie wymaga specjalnej uwagi.
Wystarczy ją wyjąć z ramy parę razy w miesiącu. Kiedy to robimy, warto ją przetrzeć i nasmarować, wytrzeć i nasmarować wnętrze rury podsiodłowej w ramie i zainstalować z powrotem. To zapewni czystość i swobodę ruchów na potrzeby regulacji. Dzięki temu sztyca nie zablokuje się w ramie (dość beznadziejny i groźny w skutkach problem), a także uchroni wnętrze stalowej rury podsiodłowej przed rdzewieniem. Instrukcję instalacji i wyjmowania zablokowanej sztycy z rury podsiodłowej opisałem w podrozdziale $X-II.
</cyte>

Tak się składa, że mam ramę chro-moly i tego całego syfu na aluminiowej sztycy zbiera się dość dużo.
Ale kwestia rdzewienia jest tu argumentem dodatkowym (w przypadku ram stalowych).
Leonard Zinn, wieloletni, doświadczony i ciągle czynny konstruktor ram rowerowych, chyba wie co mówi (IMHO).

Za pierwszym razem też przesadziłem z ilością smaru i w trakcie objazdówki maratonu nie wiedzieć kiedy jechałem trochę nie w takiej pozycji do jakiej przywykłem ;)))
BTW okazało się, że niższa pozycja siodełka okazała się w terenie całkiem całkiem :)))
Potem już nigdy nie miałem tego problemu. Jakoś nauczyłem się stosować odpowiednią ilość smaru.

--
KN

Data: 2011-10-15 21:18:14
Autor: __Maciek
rower zim± w garażu
Wed, 12 Oct 2011 22:41:35 +0200 "Krzysztof Naworyta"
<k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał:

Standardowa sztyca nie wymaga specjalnej uwagi.
Wystarczy j± wyj±ć z ramy parę razy w miesi±cu.

ROTFL

Ja pier..., nie wpadłoby mi do głowy co¶ takiego. Jakbym miał kilka
razy w miesi±cu wyci±gać sztycę i wykonywać podobnie sensowne
czynno¶ci obsługowe to bym chyba ten cały rower jebn±ł w k±t. Sztycy
nie wyci±gałem z ramy od momentu jej zakupu i ustawienia (wymieniałem
jakie¶ 1,5 roku temu, bo poprzednia była gówniana, wyginała się i
miała kiepskie mocowanie siodełka, które się samo przestawiało na
wybojach). A że się zapiecze w rurze to co? Z pewno¶ci± nieprędko będę
j± znowu wyci±gał (to może być nawet za ile¶ lat), a jak się zapiecze
to od czego młotek?

Data: 2011-10-12 19:00:37
Autor: Jan Srzednicki
rower zimÄ… w garaĹĽu

On 2011-10-12, KiloSierra wrote:
[...]

Tak, a to coĹ› zaskakujÄ…cego?

Data: 2011-10-12 23:00:27
Autor: Rafał Wawrzycki
rower zim± w garażu
Dnia 12 paĽ 2011 w li¶cie [news:j74pfb$j3l$1mx1.internetia.pl]
Ghost [ghost@everywhere.pl] napisał(a):
Nawet bardzo.

Jak zapomnisz o wyci±ganiu rury z ramy przez dłuższy czas, to się możesz zdziwić.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2011-10-12 23:03:35
Autor: Ghost
rower zim± w garażu

Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9F7CEA0BFA93Drwawrzyckiwppl127.0.0.1...
[...]

Ile to jest dluzszy czas?

Data: 2011-10-12 23:29:21
Autor: Rafał Wawrzycki
rower zim± w garażu
Dnia 12 paĽ 2011 w li¶cie [news:j74vbv$qjt$1mx1.internetia.pl]
Ghost [ghost@everywhere.pl] napisał(a):
Jak zapomnisz o wyci±ganiu rury z ramy przez dłuższy czas, to się
możesz zdziwić.

Ile to jest dluzszy czas?

W przypadku mojego stalowego torowego Wichra i aluminiowej nie posmarowanej smarem rury podsiodłowej marki Amoeba - ok. pół roku. Zapiekła się na amen, skutkiem czego była zupełnie zdewastowana rama.

Od tamtej pory daję trochę ŁT-34 na rurę i od czasu do czasu (2-3 miechy) wyjmuję j± z ramy. --

Data: 2011-10-13 08:26:42
Autor: Ghost
rower zim± w garażu

Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9F7CEEF25913rwawrzyckiwppl127.0.0.1...
[...]

Raz wyregulowanego siodelka nie ruszam, czasem latami - nigdy nie mialem problemow. Nie wiem z czego sztyce, ale ramy stalowe i aluminiowe, karbonowa mam kilka miesiecy, wiec nie mam danych na razie.

Data: 2011-10-15 21:25:05
Autor: __Maciek
rower zim± w garażu
Thu, 13 Oct 2011 08:26:42 +0200 "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał:

Raz wyregulowanego siodelka nie ruszam, czasem latami - nigdy nie mialem problemow.

Takoż. Rower ma być bezobsługowy i tyle. Jedyne co regularnie robię to
dopompowywanie kół i smarowanie łańcucha. Czasem jak jest bardzo
usyfiony to omiotę szczotk±. Oczywi¶cie co jaki¶ czas, gdy potrzeba,
reguluję tyln± przerzutkę, hamulce, wymieniam klocki, dętki w razie
przebicia itp. Ale żeby przy bież±cej eksploatacji bawić się w
demontaż/smarowanie sztycy to ko(s)miczny wymysł...

Data: 2011-10-16 00:09:25
Autor: szufla
rower zim± w garażu
demontaż/smarowanie sztycy to ko(s)miczny wymysł...

lagodnie powiedziane :)

sz.

Data: 2011-10-16 22:24:21
Autor: Rafał Wawrzycki
rower zim± w garażu
Dnia 16 paĽ 2011 w li¶cie [news:j7d0b0$qr9$1inews.gazeta.pl] szufla [brak@emaila.pl] napisał(a):

demontaż/smarowanie sztycy to ko(s)miczny wymysł...

lagodnie powiedziane :)

Jak już pisałem - do czasu ;)

Data: 2011-10-16 23:45:05
Autor: __Maciek
rower zim± w garażu
Sun, 16 Oct 2011 22:24:21 +0200 Rafał Wawrzycki
<rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał:

demontaż/smarowanie sztycy to ko(s)miczny wymysł...

lagodnie powiedziane :)

Jak już pisałem - do czasu ;)

Ale jakież to straszliwe wydarzenie miałoby się po tym czasie
wydarzyć? Demontowałem parę razy niewyci±gane przez lata sztyce i
niegdy nie było z tym większego problemu - w trudnych przypadkach
młotek, duży ¶rubokręt ew. klucz typu żabka i nie ma prawa nie pój¶ć.
S± w rowerze elementy i zespoły dużo bardziej skomplikowane niż sztyca
i nie trzeba ich demontować "na za¶". To wyci±ganie sztycy "żeby się
nie zapiekła" to jaki¶ przes±d i wymy¶lanie na siłę - obiekt prosty
jak rura, nie trzeba nic z nim robić, to co¶ trzeba było wymy¶lić...

Opony też co jaki¶ czas zdejmujesz z obręczy żeby się nie zapiekły? A
może szprychy wykręcasz? :-)

Data: 2011-10-17 00:07:01
Autor: Rafał Wawrzycki
rower zim± w garażu
Dnia 16 paĽ 2011 w li¶cie
[news:aejm97t7p55ikrk0frupludhqg17s2lvfe4ax.com] __Maciek
[i80c586@cyberspace.org] napisał(a):
[...]

Zapewniam cię, że wręcz przeciwnie. Nie pomogło imadło, podgrzewanie, schładzanie, młotek, większy młotek, duży silny i brutalny mechanik. Poddała się sztyca ;)

[...]

Tak, oczywi¶cie, moja aluminowa sztyca wcale nie zrosła się ze stalow± ram± ;)

Opony też co jaki¶ czas zdejmujesz z obręczy żeby się nie
zapiekły? A może szprychy wykręcasz? :-)

Opony to "trochę" inny materiał, nie uważasz? A nyple często się zrastaj± ze szprychami i po latach jak chcesz koło przeple¶ć, ukręcasz je.

Data: 2011-10-17 09:28:51
Autor: Maciek
rower zim± w garażu
Miałem podobny problem gdy pożyczyłem rower (rama stalowa) baaardzo masywnemu koledze, a ten trochę pojeĽdził w terenie. Sztyca była aluminiowa. Zdeformowała się w rejonie gdzie była zaci¶nięta (rura podsiodłowa miała tam nacięcie), co po wielu próbach wyjęcia (on miał jak dla mnie nienaturalnie wysoki wzrost i wyci±gn±ł sobie siodełko bardzo wysoko) skończyło się uszkodzeniem ramy w rejonie zacisku. Na szczę¶cie był to stary rower dochodz±cy już do kresu swej drogi.
My¶lę że to może być przyczyn± opisywanych problemów - jakie¶ mikrodeformacje aluminium. No bo jak rura jest idealnie okr±gł± i wsunięta do dopasowanej innej idealnie okr±głej rury to nie bardzo ma się co stać.

Maciek

Data: 2011-10-17 09:40:29
Autor: Fabian
rower zim± w garażu
On 17.10.2011 09:28, Maciek wrote:
jak dla mnie _nienaturalnie_ wysoki wzrost i wyci±gn±ł sobie siodełko

Miszczu jeste¶ :) 2 50 miał?

Fabian.

Data: 2011-10-17 14:41:57
Autor: Coaster
rower zim± w garażu
On 10/17/11 9:40 AM, Fabian wrote:
On 17.10.2011 09:28, Maciek wrote:
jak dla mnie _nienaturalnie_ wysoki wzrost i wyci±gn±ł sobie siodełko

Miszczu jeste¶ :) 2 50 miał?

Rownie dobrze moze byc odwrotnie ;-)

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

Data: 2011-10-17 16:44:18
Autor: Fabian
rower zim± w garażu
On 17.10.2011 14:41, Coaster wrote:
On 10/17/11 9:40 AM, Fabian wrote:
On 17.10.2011 09:28, Maciek wrote:
jak dla mnie _nienaturalnie_ wysoki wzrost i wyci±gn±ł sobie siodełko

Miszczu jeste¶ :) 2 50 miał?

Rownie dobrze moze byc odwrotnie ;-)

Raczej nie bardzo.

Fabian.

Data: 2011-10-17 19:03:35
Autor: Maciek
rower zim± w garażu
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7gm5d$bj9$1inews.gazeta.pl...
On 17.10.2011 09:28, Maciek wrote:
jak dla mnie _nienaturalnie_ wysoki wzrost i wyci±gn±ł sobie siodełko

Miszczu jeste¶ :) 2 50 miał?

On był chłop koło 2 m, wagi koło 100 kg. Ja - 182 cm, 76 kg. Sztyca była "po nim" jak dla mnie ok. 10 cm za wysoko.
Chociaż "nienaturalnie" miało dotyczyć wysunięcia sztycy a nie jego wzrostu... ;)

Maciek

Data: 2011-10-17 14:28:10
Autor: Henio
rower zim± w garażu
Mi przypadło kiedy¶ wymieniać stalow± sztycę w stalowej ramie (w±tpię,
czy CR-MO - cały rower kupiony za 189zł w markecie), po kilku latach i
lekko wygiętej ramie przy mocowaniu sztycy niczym nie dało się jej
ruszyć ani ukręcić, przy próbach jej przewiercenia aby j± lepiej
złapać po prostu j± urwałem.

Rozwi±zanie:
Upiłować sztycę przy ramie a następnie wsadzić brzeszczot do sztycy i
piłować j± od ¶rodka, gdy jest przepiłowana wbić przy przepiłowaniu
¶rubokręt dzięki czemu sztyca zwinie się trochę do ¶roda (patrz±c z
góry w otwór w ramie z okr±głej rury robi się jakby trochę ¶limak) a
wtedy można j± już wyci±gn±ć.

Data: 2011-10-18 20:31:07
Autor: Rafał Wawrzycki
rower zim± w garażu
Dnia 17 paĽ 2011 w li¶cie
[news:299a2551-e4f9-4470-8ab1-325a84ae094df16g2000yqk.googlegroups.c
om] Henio [post@henio.eu] napisał(a):
[...]

Jak swoj± ukręciłem, to też tak próbowałem. Ale twarda była. Do tego długa. W rezultacie zabawy z wybijaniem, zwijaniem, nacinaniem, pu¶ciła rurka ramy.

Data: 2011-10-19 11:25:52
Autor: Ryszard Mikke
rower zim± w garażu
Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
> [...]

Jak swoj± ukręciłem, to też tak próbowałem. Ale twarda była. Do tego długa. W rezultacie zabawy z wybijaniem, zwijaniem, nacinaniem, pu¶ciła rurka ramy.

A probowales ja wbic kawalek? Tylko tyle, zeby drgnela...

--
rmikke

Data: 2011-10-19 22:49:42
Autor: Rafał Wawrzycki
rower zim± w garażu
Dnia 19 paĽ 2011 w li¶cie [news:j7mc40$rc5$1inews.gazeta.pl]
Ryszard Mikke [rmikke.SKASUJ@gazeta.pl] napisał(a):
A probowales ja wbic kawalek? Tylko tyle, zeby drgnela...

Za Chiny Ludowe nie chciała się ruszyć skubana. Nawet rozwiercili¶my mufę suportow± i od dołu próbowali¶my wystukiwać (po kilkudniowym zalaniu naft± oczywi¶cie), ale rozerwali¶my w ten sposób tylko rurę podsiodłow± ramy. Nie zrobiłem niestety zdjęć.

Data: 2011-10-12 20:41:05
Autor: Bukol
rower zimÄ… w garaĹĽu

On 2011-10-12, KiloSierra wrote:
[...]

Pierwsze słyszę ;)
Kiedyś smarnąłem towotem bo wydawało mi się, ze coś poskrzypuje... okazało się to błędem bo sztyca się chowała! Nawet jak była na max zaciśnięta obejma. Wyczyściłem sztyce - i rurę podsiodłową na błysk - zniknęło skrzypienie i siodełko się nie "zapada" :)

--
admin@rowerowepodhale.eu
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-10-13 10:37:44
Autor: Nuel
rower zimÄ… w garaĹĽu

Lepiej smarować smarem stałym. Po to, żeby się nie zapiekła w rurze na
amen (co w szczególności dotyczy sytuacji, gdy sztyca i rama są z innego
metalu).

Zdarzylo Ci sie?

Mi się zdarzyło, moze nie było to zapieczenie "na amen",ale troche sie musiałem nakląc zanim udało się ja wyjąć. Ujawniło się to w momencie kiedy sruba od jarzemka sztycy postanowiła się złamać i siodło odpadło. Z wystająca z ramy sztyca nie dało sie jechać, wiec walczyłem z nia ze 30 minut zanim udało sie ruszyć. Pomogło obicie sztycy kluczem uniwersalnym w celu rozruchu, rozszerzenie ramy śrubokrętem i zalanie smarem do łancucha, Cos tam musiało wleciec, bo później z trudem udało sie ja wykręcic - do dzis nie wiem kiedy wrzuciłem do podrecznych narzedzi calkiem spory klucz, ale bez niego w życiu bym nie ruszył tego. Sztyca alu, rama cro-mo, nie ruszana koło roku.

Pozniej tylko parenascie km bez siodełka do domu:)

PozdrĂłwka
Nuel

Data: 2011-10-12 23:43:33
Autor: Krycha
rower zim± w garażu
Hej.

W dniu 2011-10-12 12:37, Krzysztof Naworyta pisze:
Krycha wrote:

> [...]

Zadbałbym jedynie o wyczyszczenie i naoliwienie łańcucha oraz sztycy.
Tej ostatniej raz do roku to się przyda.

To może dobrze będzie wyj±ć sztycę na zimę, kiedy to nie będę korzystała z roweru.
A wiosn± lekko nasmarować i założyć.
Mam smar grafitowy - Leda.

Krycha.

Data: 2011-10-13 00:44:42
Autor: Krzysztof Naworyta
rower zim± w garażu
Krycha napisał(a):

(...)
To może dobrze będzie wyj±ć sztycę na zimę, kiedy to nie będę korzystała
z roweru.
A wiosn± lekko nasmarować i założyć.
Mam smar grafitowy - Leda.

Eeee, nie wiem. IMO bardziej uchronisz rurę i sztycę przed niepotrzebnym utlenianiem i brudem gdy będ± razem + cienka powłoka mazidła.
Inna sprawa to ple¶ń, która nie wiem czy gardzi skóropodobnymi powłokami siodełek. Pojęcia nie mam.
Jak już, to zdj±łbym siodełko ze sztycy i schował w domu.

Je¶li dobrze pamiętam kupiła¶ rowerek z napędem w pia¶cie (?) więc praktycznie wszystko co wrażliwe jest w nim pochowane i zanurzone w smarach i olejach.
Przygl±dnij się więc jedynie jakim¶ zewnętrznym ¶rubkom (np. od rogów, manetek, błotników itp.).
Jak s± stalowe to można psikn±ć na nie choćby WD-40.

Oczywi¶cie o uprzednim umyciu rowerka i wysuszeniu nie wspominam ;)

--
KN

Data: 2011-10-14 00:06:06
Autor: Krycha
rower zim± w garażu
Hej.

W dniu 2011-10-13 00:44, Krzysztof Naworyta pisze:
(...)

Je¶li dobrze pamiętam kupiła¶ rowerek z napędem w pia¶cie (?) więc
praktycznie wszystko co wrażliwe jest w nim pochowane i zanurzone w smarach
i olejach.

Tak jest :-)

Przygl±dnij się więc jedynie jakim¶ zewnętrznym ¶rubkom (np. od rogów,
manetek, błotników itp.).
Jak s± stalowe to można psikn±ć na nie choćby WD-40.

A jak nie s± stalowe, to nie trzeba?

Oczywi¶cie o uprzednim umyciu rowerka i wysuszeniu nie wspominam ;)

Muszę się przyznać, że jeszcze go nie myłam (wod±),
a jedynie wycierałam wilgotn± szmatk±

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-10-14 09:27:18
Autor: Fabian
rower zim± w garażu
On 14.10.2011 00:06, Krycha wrote:
Przygl±dnij się więc jedynie jakim¶ zewnętrznym ¶rubkom (np. od rogów,
manetek, błotników itp.).
Jak s± stalowe to można psikn±ć na nie choćby WD-40.

A jak nie s± stalowe, to nie trzeba?

Stal koroduje - rdzewieje, aluminium tylko utlenia się tylko na z wierzchu tworz±c naturaln± ochronę. Jednak ¶rubek aluminiowych raczej nie będziesz miała, s± nietrwałe i stosuj± je tylko maniacy wagi. Za to elementy takie jak rama teraz zwykle robione s± z aluminium.

Fabian.

Data: 2011-10-14 16:38:14
Autor: Jan Srzednicki
rower zimÄ… w garaĹĽu
On 2011-10-14, Fabian wrote:
On 14.10.2011 00:06, Krycha wrote:
Przyglądnij się więc jedynie jakimś zewnętrznym śrubkom (np. od rogów,
manetek, błotników itp.).
Jak są stalowe to można psiknąć na nie choćby WD-40.

A jak nie sÄ… stalowe, to nie trzeba?

Stal koroduje - rdzewieje, aluminium tylko utlenia się tylko na z wierzchu tworząc naturalną ochronę. Jednak śrubek aluminiowych raczej nie będziesz miała, są nietrwałe i stosują je tylko maniacy wagi.

Nie nietrwałe, tylko delikatne. I są miejsca, gdzie są stosowane przez
producentów - śruby zębatek korby (tam jest duży gwint), koszyków na
bidony czy dzyndzli trzymajÄ…cych linki.

Data: 2011-10-13 07:12:29
Autor: Yogi\(n\)
rower zim± w garażu
Użytkownik "Krzysztof Naworyta" <k.naworyta@datacomp.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j73qlg$ovk$1news.onet.pl...
Krycha wrote:

> [...]

Zadbałbym jedynie o wyczyszczenie i naoliwienie łańcucha oraz sztycy.
Tej ostatniej raz do roku to się przyda.

Ja mam trekinga i szosówkę, w trekingu nie smaruję po przykrych do¶wiadczeniach (minimalna ilo¶ć smaru i zapadanie się sztycy przy maksymalnym zaci¶nięciu) - wyci±gam po prostu raz do roku i gruntownie czyszczę szczotk± do butelek, w szosówce za¶ smaruję (smarem miedziowym ;-) - bez tego zapieka się po roku "na amen", to znaczy jej wyjęcie graniczy z cudem. Dlaczego miedziowy - rura podsiodłowa stalowa, sztyca aluminiowa, miedĽ skutecznie ogranicza zapiekanie.
--
Yogi(n)

Data: 2011-10-15 12:30:08
Autor: szufla
rower zim± w garażu
Zadbałbym jedynie o wyczyszczenie i naoliwienie łańcucha oraz sztycy.
Tej ostatniej raz do roku to się przyda.

Smarowanie sztycy to jakas paranoja. Sztyca i rura ma byc czysta, wytarta do sucha.

sz.

Data: 2011-10-15 12:05:01
Autor: Jan Srzednicki
rower zimÄ… w garaĹĽu
On 2011-10-15, szufla wrote:
Zadbałbym jedynie o wyczyszczenie i naoliwienie łańcucha oraz sztycy.
Tej ostatniej raz do roku to siÄ™ przyda.

Smarowanie sztycy to jakas paranoja. Sztyca i rura ma byc czysta, wytarta do sucha.

Idź może lepiej ulocki piłować.

Data: 2011-10-16 00:06:51
Autor: szufla
rower zim± w garażu
IdĽ może lepiej ulocki piłować.
 Wysmaruj sie wazelina malpiszonie.

sz.

Data: 2011-10-13 09:55:03
Autor: Jacek Maciejewski
rower zim± w garażu
Dnia Tue, 11 Oct 2011 23:22:21 +0200, Krycha napisał(a):

czy "zimowanie" roweru w garażu wolno stoj±cym zaszkodzi mu

Chromy pordzewiej±. Posmaruj wazelin± czy innym towotem. Na wiosnę zetrzesz
i będ± jak nowe.
--
Jacek

Data: 2011-10-14 00:07:29
Autor: Krycha
rower zim± w garażu
[...]

Towot ma do dyspozycji, więc mogę to zrobić bez problemu.

Pozdrawiam Krycha.