rowerki biegowe

Data: 2010-03-10 10:52:47
Autor: KuFeL
rowerki biegowe
ponieważ wiosna skłania do aktywności, a pośród nas nie jeden rodzic jest to polecam uwadze poniższy tekst, który popełniłem jako "refleksje" po wizycie na targach rowerowych:

http://blog.ku-fel.com/2010/03/rowerki-biegowe-czyli-moj-pierwszy-rower/

Sam nie byłem świadom tej alternatywy, a w tej chwili mnie już niestety nie dotyczy sprawa. A szkoda bo chętnie bym zobaczył swojego syna w akcji na takim jumperze...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-03-10 11:33:29
Autor: Tomek
rowerki biegowe
Data: 2010-03-10 12:21:48
Autor: Radek N.
rowerki biegowe
KuFeL pisze:
[...]

Właśnie jestem na etapie zastanawiania się nad zakupem. I ciągle czuję, że rowerek z pedałami jest jednak zakupem jakoś bardziej rozwojowym/przyszłościowym.

Przy pierwszym kontakcie z rowerem dzieciak będzie wprawdzie wykorzystywał sprzęt z dodatkowymi kółkami bocznymi. Ale jak już się oswoi, to kółka można podginać i z czasem całkowicie zdjąć, co daje już rower... taki "właściwy".
Taki rowerek biegowy, dobry będzie tylko do pewnego etapu, po którym i tak trzeba będzie zakupić rower "właściwy". Znam argument, że na rowerku biegowym szybciej dzieciak przywyknie do utrzymywania równowagi, ale po co brzdącowi pośpiech ;) ...całe życie będzie brał udział w wyścigu do zdobycia edukacji, kariery, rodziny itp. :) Teraz pośpiech nie jest potrzebny.

I tak - nie bez znaczenia jest argument związany z wydatkiem dodatkowej kasy na sprzęt, który będzie funkcjonował krócej. Chyba wolę wydać pieniądze na solidny rowerek z pedałami. Ktoś ma odmienne odczucia? Waham się jeszcze, więc chętnie posłucham argumentów obu stron.

--
Radek N.

Data: 2010-03-10 12:33:17
Autor: granat
rowerki biegowe
Radek N. pisze:

[...]

taki rowerek to ulamek kosztow jakie ponosze w zwiazku ze swoim rowerowaniem, wiec raczej nie bede mial obiekcji wydac $ na taka biegowke. no ale to dopiero za rok;-)

granat

Data: 2010-03-10 04:01:37
Autor: kubeon
rowerki biegowe
http://blog.ku-fel.com/2010/03/rowerki-biegowe-czyli-moj-pierwszy-rower/

Jak widzê tych ma³ych skacz±cych z metra czy wiecej na biegorowerku to
zastanawiam siê, jak to wp³ywa na ich jeszcze nie do koñca
ukszta³towane i podatne na skrzywienia krêgos³upy. Przecie¿ wiêkszo¶æ
uderzenia idzie w³a¶nie w krêgos³up! Wydaje mi sie to trochê niezdrowe
w tym wieku.

Data: 2010-03-10 13:13:48
Autor: granat
rowerki biegowe
kubeon pisze:

[...]

"troche" to malo powiedziane.

granat

Data: 2010-03-10 13:28:29
Autor: Coaster
rowerki biegowe
kubeon wrote:
[...]

Zapomnial wol, jak cieleciem byl? ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-03-10 13:41:29
Autor: Lisciasty
rowerki biegowe
On 10 Mar, 12:21, "Radek N." <nara...@gazeta.pl> wrote:
I tak - nie bez znaczenia jest argument zwi±zany z wydatkiem dodatkowej
kasy na sprzêt, który bêdzie funkcjonowa³ krócej. Chyba wolê wydaæ
pieni±dze na solidny rowerek z peda³ami. Kto¶ ma odmienne odczucia?
Waham siê jeszcze, wiêc chêtnie pos³ucham argumentów obu stron.

Mnie ciekawi jak d³ugo dzieciak na czym¶ takim bêdzie je¼dzi³?
Bo wydaæ 800 z³ to nie jest tak lekko, przynajmniej dla mnie :]
Kontrolnie parzy³em na ojdrogo i tam chiñszczyzna o dosyæ podobnej
budowie
kosztuje 160 z³.

Pzdr.
L.

Data: 2010-03-11 08:20:33
Autor: Radek N.
rowerki biegowe
Lisciasty pisze:
[...]

Nie jestem specjalist± od rozwoju fizycznego dzieciora :)
Rowerek, którego szukam ma byæ dla mojego siostrzeñca, który ma 2,5 roku. Dlatego jeszcze uzupe³niê pytanie - od jakiego wieku/wzrostu wsadzaæ dzieciaka na rower lub w³a¶nie taki rowerek biegowy?

--
Radek N.

Data: 2010-03-12 05:41:00
Autor: kuras
rowerki biegowe
On 11 Mar, 08:20, "Radek N." <nara...@gazeta.pl> wrote:
Lisciasty pisze:

> [...]

roku. Dlatego jeszcze uzupe³niê pytanie - od jakiego wieku/wzrostu
wsadzaæ dzieciaka na rower lub w³a¶nie taki rowerek biegowy?

Najwa¿niejsza jest d³ugo¶æ nó¿ki w buciku. Znaj±c d³ugo¶æ nó¿ki
dopasuj do niej rowerek a w³a¶ciwie zakres regulacji siode³ka.
Kupno rowerka znaj±c wiek to pomy³ka, niektóre dzieci w wieku 2 lat
maj± wzrost 3 latka i odwrotnie!

Faktycznie mo¿na odkrêciæ peda³y od rowerka ale rowerek z peda³ami na
siode³ko na wysoko¶ci ok 40cm. Aby nó¿ka mia³a ok 40cm dziecko musi
mieæ ponad metr wzrostu, wiêc dziecka o wzro¶cie 90cm nie mo¿esz
wsadziæ na taki rowerek. Rowerki biegowe maj± najni¿ej siode³ko na
wysoko¶ci 28-30cm. Najwiêkszy wybór jest rowerków z siode³kiem na
minimalnej wysoko¶ci 35cm.

Wiêkszo¶æ rowerków biegowych ma regulowane siode³ko w zakresie 10cm,
co mo¿e starczyæ na 2 sezony o ile dziecko pasuje do niego jak
siode³ko na minimalnej wysoko¶ci.

Je¶li chodzi o chiñskie rowerki to faktycznie s± tanie i s³abo
wykonane. Te¿ zwróæcie uwagê, allegro zala³o tanimi drewnianymi
rowerkami, w wiêkszo¶ci siode³ko jest od 37cm i regulowane o 5cm. Taki
rowerek starczy na jeden sezon i to na pewno nie dla 2 latka tylko dla
dziecka bli¿ej 3-4 roku ¿ycia... podkre¶lam ¿e najwa¿niejsza jest
d³ugo¶æ nó¿ki... Ja uwa¿am ¿e je¶li kto¶ ma dziecko co ma 3 mo¿e 4
lata i ma nó¿kê d³ugo¶ci 37cm to jak najbardziej niech kupi tani
rowerek na jeden sezon... szkoda ¿e nie ma tylko hamulca bo dla dzieci
oko³o 3 roku ¿ycia taki hamulec jest wed³ug mnie obowi±zkowy.

Kto¶ pisa³ o uderzeniach na krêgos³up... niech poszuka wypowiedzi
fizjoterapeuty Paw³a Zawitkowskiego na ten temat. Id±c tym tropem
dziecko nie powinno skakaæ oraz je¼dziæ w samochodzie po dziurawych
drogach ;-) Bez przesady...

Rowerek biegowy to super zabawa, poka¿ mi dziecko które podjedzie pod
górkê w wieku 2,5 lat na rowerku z peda³ami, s±dzê ¿e bêd± rodzynki...
jakie¶ osi³ki, a na rowerku biegowym ka¿de ci podejdzie. Móg³bym
wymieniaæ du¿o jeszcze... nale¿y zwróciæ uwagê ¿e rowerek biegowy jest
o blisko po³owê l¿ejszy :-)

Uff... strza³eczka :D

Data: 2010-03-12 14:53:33
Autor: Fabian
rowerki biegowe
kuras pisze:
[...]

Przepraszam, ¿e tak siê wcinam ale:
Czy rzeczywi¶cie skok z metra dla metrowego dzieciaka to to samo co
jazda amortyzowanym samochodem po dziurawych drogach? ¦miem w±tpiæ.
Tamta wypowied¼ by³a komentarzem na film pokazuj±cy mo¿liwo¶ci
amortyzowanego rowerka biegowego (czy mo¿e hulajnogi z siode³kiem?).

Fabian.

Data: 2010-03-12 07:30:47
Autor: Biuro AktywnySmyk.pl
rowerki biegowe
On 12 Mar, 14:53, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
kuras pisze:

> [...]

Tamta wypowied¼ by³a komentarzem na film pokazuj±cy mo¿liwo¶ci
amortyzowanego rowerka biegowego (czy mo¿e hulajnogi z siode³kiem?).

Przepraszam, niedok³adnie czyta³em, mam troszkê urwanie g³owy. Jeszcze
raz przepraszam.

Data: 2010-03-12 15:33:44
Autor: Radek N.
rowerki biegowe
kuras pisze:
[...]

Dziêkujê za obszern± wypowied¼. Po pracy przeczytam ca³o¶æ na spokojnie.

--
Radek N.

Data: 2010-03-12 15:50:12
Autor: KuFeL
rowerki biegowe
W dniu 2010-03-11 08:20, Radek N. pisze:
Lisciasty pisze:
[...]

wed³ug tego co pisz± producenci rowerków biegowych to minimalna d³ugo¶æ uda po wewnêtrznej stronie to 33 cm.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://blog.ku-fel.com / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-03-12 07:39:59
Autor: kuras
rowerki biegowe
On 12 Mar, 15:50, KuFeL <ku...@spam.o2.spam.pl> wrote:

> [...]
> wsadzaæ dzieciaka na rower lub w³a¶nie taki rowerek biegowy?

wed³ug tego co pisz± producenci rowerków biegowych to minimalna d³ugo¶æ

gg:71218 /http://blog.ku-fel.com/ PSN: KuFeL78http://www.zachody.pl/ skype:kufel78

To chyba zale¿y od producenta i modelu prawda?

Moim zdaniem dla dziecka oko³o 2 lat siode³ko powinno byæ o 1-2 cm
ni¿ej ni¿ d³ugo¶æ nó¿ki (oczywi¶cie mierzonej wewn±trz) w buciku bez
pieluchy. Im starsze dziecko, bli¿ej 3 roku to rowerek mo¿e byæ ju¿
kupowany na styk czyli d³ugo¶æ nó¿ki w buciku mo¿e siê równaæ
minimalnej wysoko¶ci siode³ka.

ps. @Fabian przepraszam, nie doczyta³em przez po¶piech, tutaj siê z
tob± zgodzê.

Data: 2010-03-10 21:23:23
Autor: Faja
rowerki biegowe
Dnia Wed, 10 Mar 2010 12:21:48 +0100, Radek N. napisa³(a):

Przy pierwszym kontakcie z rowerem dzieciak bêdzie wprawdzie wykorzystywa³ sprzêt z dodatkowymi kó³kami bocznymi. Ale jak ju¿ siê oswoi, to kó³ka mo¿na podginaæ i z czasem ca³kowicie zdj±æ, co daje ju¿ rower... taki "w³a¶ciwy".

  Te dodatkowe kó³ka to sobie przyczep :-)  a dzieciakowi obni¿ siode³ko do
koñca mo¿esz zdj±æ peda³y ubraæ dzieciaka w d³ugie spodnie i bluzê z
rêkawami i daæ rowerek i niech trochê tak poje¼dzi a po godzinie wkrêciæ
peda³y. Dzieciak sam siê nauczy bez Twojej pomocy i dodatkowych kó³ek.
 --

                         Pozdrówka  Wiesiek

GG: 3645067

Data: 2010-03-12 11:31:27
Autor: kaczor1
rowerki biegowe
On 10 Mar, 12:21, "Radek N." <nara...@gazeta.pl> wrote:

W³a¶nie jestem na etapie zastanawiania siê nad zakupem. I ci±gle czujê,
¿e rowerek z peda³ami jest jednak zakupem jako¶ bardziej
rozwojowym/przysz³o¶ciowym.

[...]

Filmik zamieszczony przez KuFla w blogu, to oczywi¶cie "³yt
matetingowy".
Ale na targach na w³asne rodzone oczy widzia³em berbecia (na oko 2
lata) który podnosi³ nó¿ki i bez
wiêkszych problemów utrzymywa³ równowagê.
Berbeæ nie by³ wyposa¿eniem stoiska, rodzice przy mnie kupili mu ten
rowerek i tyle go widzieli, bo
pogna³ na nim z roze¶mian± buzi± pomiêdzy stoiska.
Rowerki Kokua pomimo, ¿e bardzo dobrze wykonane s± jednak wg. mnie
zdecydowanie za drogie.
Ale nad tymi "plastikowymi" (ten z nart±) z First BIKE warto siê
zastanowiæ.
Nie s± mo¿e tak ³adne jak drewniane, s± za to lekkie, wygodne w
noszeniu i wytrzyma³e - wystawca po³o¿y³ go na ziemi i pozwoli³
mi na nim stan±æ (ok. 80kg) potem sam stan±³ (ok. 90-95kg) obejrza³em
rowerek bardzo dok³adnie.
Nic z nim siê nie sta³o.
Boczne kó³ka to najwiêksza krzywda jak± mo¿na zrobiæ dziecku.
Sam jestem ofiar± bocznych kó³ek, a ¿e nie mia³ za mn± kto lataæ z
kijem,
jazdy na rowerze nauczy³em siê dopiero sam w wieku 12lat.

Pozdrawiam
Roland
--
"Zapyla³a raz pszczó³ka pewnego badyla
Wtem czuje, a od ty³u te¿ j± kto¶ zapyla

Data: 2010-03-13 08:36:57
Autor: Radek N.
rowerki biegowe
W dniu 2010-03-12 20:31, kaczor1 pisze:
[...]

Ok - problem z dodatkowymi kó³kami rozumiem i czujê siê przekonany :)
Zostaje mi tylko (jako wujkowi) przekonanie siostry do takiej w³a¶nie nauki jazdy dla brzd±ca.

A jaki sprzêt kupiæ biegowy, czy ³añcuchowy... jeszcze rozmy¶lam!

Pozdrawiam.

--
Radek n.

rowerki biegowe