rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu

Data: 2010-02-12 12:05:52
Autor: Marcin Hyła
rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu
Data: 2010-02-12 12:50:18
Autor: arturbac
rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu
W dniu 2010-02-12 12:05, Marcin Hyła pisze:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/wgdruku/2771

Minister Infrastruktury w trosce o rowerzystów oraz iż by nie mieli
lepiej niż inni prowadzący pojazdy proponowuje usunięcie kilku punktów.

LOL

Data: 2010-02-12 12:52:50
Autor: Marcin Hyła
On 2010-02-12 12:50, arturbac wrote:
[...]

Ale popiera. Troche zawirowania było z tym, bo ministerstwo się zaczęło wycofywać z wcześniejszych uzgodnień - a tu czas goni.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-02-12 12:58:50
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-12 12:52, Marcin Hyła pisze:
On 2010-02-12 12:50, arturbac wrote:
[...]

Ogolnie jestem za a nawet przeciw. ;-)

Data: 2010-02-12 13:21:05
Autor: arturbac
On 2010-02-12 12:50, arturbac wrote:
[...]

Ciekawe ile wykasują ostatecznie z tego w ten sposób.
Tj wszyscy po koleji są za ale mają uwagi i sugerują kasacje.
Zdaje się o tym pisałeś, że do końca może to nie dotrwać.

Data: 2010-02-12 17:07:01
Autor: Wojtek Paszkowski
"arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> wrote in message news:hl3f9s$l0v$1news.task.gda.pl...

Minister Infrastruktury w trosce o rowerzystów oraz iż by nie mieli
lepiej niż inni prowadzący pojazdy proponowuje usunięcie kilku punktów.
LOL

póki jeszcze zima trwa, na posiedzeniu komisji warto byłoby poprosić autora opinii strony resortowej o praktyczne zaprezentowanie swojego stanowiska. Wystarczyłoby choćby poprosić o przejechanie się w trakcie opadów albo tuż po z Chałubińskiego na Wiejską - wyjątkowo łatwy kawałek chleba, głównie uliczki o stosunkowo spokojnym ruchu. Może choć odrobina refleksji do biurkocentrycznego umysłu by dotarła - bo mam takie niejasne przeczucie, że ministerialni urzędnicy nawet w piękną, słoneczną pogodę, w senny niedzielny poranek nie zrezygnowaliby z jazdy chodnikiem na rzecz ulicy.

pozdr

Data: 2010-02-12 17:21:04
Autor: Frankie
arturbac pisze:

Minister Infrastruktury w trosce o rowerzystów oraz iż by nie mieli
lepiej niż inni prowadzący pojazdy proponowuje usunięcie kilku punktów.

Wlasnie... ja probuje sobie przypomniec jakies ulatwienie dla zwyklych ludzi od 20 lat naszej "demokracji", ktore by nam zafundowal sejm lub ktorys z rzadow... i nic :-/ Tylko bezczelne golenie z kasy na kazdym kroku... no ale to juz OT.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-02-12 13:24:16
Autor: johnkelly
Marcin Hyła pisze:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/wgdruku/2771

marcin ha

Jak to wygląda pod względem terminów? Tj. kiedy czytania i tak dalej?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu
................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................

Data: 2010-02-12 15:03:43
Autor: Marcin Hyła
On 2010-02-12 13:24, johnkelly wrote:
Marcin Hyła pisze:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/wgdruku/2771
Jak to wygląda pod względem terminów? Tj. kiedy czytania i tak dalej?

Nie wiem, ale będę się dowiadywał. Mamy być na wszystkich posiedzeniach komisji omawiających ustawe.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-02-12 15:53:49
Autor: johnkelly
Marcin Hyła pisze:
On 2010-02-12 13:24, johnkelly wrote:
Marcin Hyła pisze:
[...]

Tylko się nie dajcie :).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-02-12 16:06:36
Autor: arturbac
Marcin Hyła pisze:
On 2010-02-12 13:24, johnkelly wrote:
Marcin Hyła pisze:
[...]

Trzymam kciuki !
Bo rozmwoa z osobami jak Minister Infrastruktury który "martwi" się
oficjalnie w soim piśmie o równouprawnienie kierowców pojazdów
silnikowych względem rowerzystów w sytuacji ciężkich warunków drogowych
zachowuje się tym samym idiotycznie po prostu. W ogóle nie rozumie co to
znaczy jechać rowerem wśród samochodów i TIRów gdy na jezdni jest kupa
błota śniegowego i wody a temperatura zaledwie parę st. powyżej zera.

Data: 2010-02-12 16:56:11
Autor: Tomek
rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu
Użytkownik "arturbac" napisał
Minister Infrastruktury
[ciach]
W ogóle nie rozumie co to
znaczy jechać rowerem wśród samochodów i TIRów gdy na jezdni jest kupa
błota śniegowego i wody a temperatura zaledwie parę st. powyżej zera.
ale po co ma rozumieć? zapewne w takich warunkach nie jeździł i jeździć nie będzie, w wyborach prezydenckich nie startuje to po co mu zawracać sobie głowę jakimiś fanaberiami?

jakby ktoś nie zauważył to była ironia

--
Tomek

Data: 2010-02-12 17:03:42
Autor: johnkelly
arturbac pisze:

[...]

Mnie z kolei wzruszyły nawoływania MinInfra, iż właściwy efekt proponowanych zmian może być osiągnięty tylko wówczas, gdy będą one stosowane na drogach spełniających wymagania warunków technicznych. To mnie wręcz rozczuliło: "Niewłaściwe projektowanie organizacji ruchu, dopuszczającej stosowanie nowych przepisów na drogach nie odpowiadających wymaganiom technicznym, może prowadzić - wbrew zamierzeniom projektantów tych zmian - do nieosiągnięcia założonych celów, a w szczególności w zakresie poprawy poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na drogach". W mojej okolicy NIE MA ANI JEDNEJ DDR lub DDRiP spełniającej obecne wymagania techniczne.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-02-12 17:53:34
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-12 17:03, johnkelly pisze:
rowerzystów na drogach". W mojej okolicy NIE MA ANI JEDNEJ DDR lub DDRiP
spełniającej obecne wymagania techniczne.

Ja tez nie widzialem u siebie czegos co nadawaloby sie do jazdy na
odcinku dłzuzszym ni 50m - spelnialo wymagania tech.

Data: 2010-02-12 18:02:31
Autor: johnkelly
arturbac pisze:
[...]

Więc może osoby obecne na komisjach skorzystałyby z okazji i poprosiły o wytyczne co począć z DDR i DDRiP juz nie spełniającymi norm technicznych? ;)

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-02-12 18:12:59
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-12 18:02, johnkelly pisze:
Więc może osoby obecne na komisjach skorzystałyby z okazji i poprosiły o
wytyczne co począć z DDR i DDRiP _juz_

od początku swego istnienia, a nawet od momentu wykonania projektu lub
wykonania owej drogi bez projektu, a czasami od momentu umeiszczenia w
planie zagospodarowania w miejscu gdzie prawidlowe wykonanie jest NIE
możliwe.

nie spełniającymi norm technicznych? ;)

Data: 2010-02-18 19:01:55
Autor: fizol
arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał(a):
> [...]

wykonania owej drogi bez projektu, a czasami od momentu umeiszczenia w
planie zagospodarowania w miejscu gdzie prawidlowe wykonanie jest NIE
IMHO jedyne rozwiązanie tego nierozwiązywalnego kłopotu, rozwiązanie wygodne
też dla urzędasów, to byłaby totalna deregulacja polegająca na tym, że DDR gdy
jest obecny, byłby jedynie zalecany, a nie przymusowy dla rowerzystów. Każdy
kto zadba o swe bezpieczeństwo, będzie jechał DDRem, każdy kto dba o swoja
prędkość/ całość roweru etc, pojechałby drogą. Gdy DDR lichy, z durnowatą
nawierzchnią, zaśnieżony, bez wjazdu/zjazdu, amatorów jazdy nią byłoby mniej,
ale przejazd byłby nadal możliwy. A teraz bardzo często po prostu nie da się
jechać legalnie, albo to tak trudne, upierdliwe, nieprzyjemne, ze traci sens.
DDR nie może mieć znaczenia "pedały precz z drogi", może z jedynym wyjątkiem
autostrad itp. Innej nadziei nie ma i nie może być.

Data: 2010-02-19 00:07:30
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-18 20:01,  fizol pisze:
 Każdy
kto zadba o swe bezpieczeństwo, będzie jechał DDRem, każdy kto dba o swoja
prędkość/ całość roweru etc, pojechałby drogą.

To jest bardzo nieprawdziwe co piszesz.
Zgadnij co jest niebezpieczniejsze jazda prostopadła przez jednię czy
jazda równoległa po jezdni. Wyjechanie zza płotu na przejazd rowerowy
przy zerowym trójkącie widoczności czy wyjechanie na skrzyżowanie z
trójkątem widoczności rzędu setek metrów przy kilkunastu metrach pred
skrzyżowaniem.

IMHO DDR wprowadza iluzje bezpieczeństwa na prostej pomiedzy
skrzyżowaniami i bardzo często wprowadzając nieporównywalnie większe
zagorżenie na skrzyżowaniach poprzez idiotycznie zlokalizowane wjazdy na
skrzyżowanie/przejazdy rowerowe.

Data: 2010-02-19 09:18:40
Autor: Bartłomiej Zieliński
rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu
Użytkownik arturbac napisał:
Zgadnij co jest niebezpieczniejsze jazda prostopadła przez jednię czy
jazda równoległa po jezdni.

I jeszcze jedna sprawa - komfort psychiczny. Na jezdni czuję się bezpieczniej metr od TIR-a, niż na DDR gdzie muszę uważać na wszystkich pieszych, nawet gdy jest to tylko DDR a nie DDRiP. Mimo niewątpliwej różnicy w masie, TIR nie skręci w miejscu o dowolną liczbę stopni, pieszy - owszem.

Data: 2010-02-19 10:39:03
Autor: Fabian
Bartłomiej Zieliński pisze:
różnicy w masie, TIR nie skręci w miejscu o dowolną liczbę stopni,
pieszy - owszem.

Rzeczywiście boisz się skutków zderzenia z pieszym?

Fabian.

Data: 2010-02-19 10:44:23
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 19.02.2010 10:39 użytkownik Fabian napisał :
Bartłomiej Zieliński pisze:
różnicy w masie, TIR nie skręci w miejscu o dowolną liczbę stopni,
pieszy - owszem.

Rzeczywiście boisz się skutków zderzenia z pieszym?

Ja się boję skutków zderzenia z pieszym przy 30 km/h. A w zasadzie to
boję się skutków próby uniknięcia zderzenia. W praktyce zaś wygląda to
tak, że zamiast jechać te 30 km/h jadę <10 km/h, co stawia duży znak
zapytania przy sensie takiej drogi dla rowerów.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-02-19 16:58:28
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Fabian napisał:
Rzeczywiście boisz się skutków zderzenia z pieszym?

Jeśli jadę powyżej 20 km/h (czyli prawie zawsze) - tak. A może bardziej niż skutków zderzenia boję się skutków gwałtownego manewru.

Data: 2010-02-19 20:52:26
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-19 10:39, Fabian pisze:
Bartłomiej Zieliński pisze:
różnicy w masie, TIR nie skręci w miejscu o dowolną liczbę stopni,
pieszy - owszem.

Rzeczywiście boisz się skutków zderzenia z pieszym?

Raz dzieki pieszemu gd jezdzilem jeszcze DDRiP skonczyl bym pod tirem bo
wykonal manwer zwrotu o 90st.

Data: 2010-02-19 11:35:00
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-02-19 09:18, Bartłomiej Zieliński pisze:
TIR nie skręci w miejscu o dowolną liczbę stopni, pieszy - owszem.

Heh wlasnie mialem o to zapytac, czy Wy tez zauwazyliscie, ze osoby
piesze maja klopot z utrzymaniem kierunku w jakim sie poruszaja? Nie
wspomne o stadzie myslicieli lub klepiacych/czytajacych SMS'y.
Ostatnio celowo doprowadzilem lancuch do ciut glosniejszego chodzenia a
nawet lekkiego poskrzypywania, bo niezle dziala to na w/w przypadki, bym
powiedzial, ze czesto lepiej niz dzwonek, ktory czasami chyba jest
odbierany jako ruch ofensywny.

Zauwazylem tez jedna niepokojaca rzecz - calkiem spora ilosc
rowerzystow, ktorzy tez nie potrafia sie zachowac w ruchu jezdzac
nieprzewidywalnie, wlaczaja sie do ruchu zajezdzajac droge innym
rowerzystom. Co dziwne, zdarzylo mi sie to nawet kilkukrotnie tej zimy,
gdzie sadzilem, ze "twardziele" jezdzacy caly rok sa raczej bardziej niz
mniej swiadomymi uczestnikami ruchu.

Wasze opinie?

Pozdrawiam serdecznie,
Pawel

Data: 2010-02-19 02:53:51
Autor: Paweł Wójcik
On 19 Lut, 11:35, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:
[...]

Jeżdżę codziennie mniej więcej tą samą trasa; co jakiś czas spotykam
na niej tłuka na rowerze w pięknej kamizelce odblaskowej... i
kompletnie bez żadnego oświetlenia (ofiara kamizelkowej propagandy?).
Teraz już pamiętam o jego istnieniu i mnie nie zaskakuje, ale za
pierwszym razem nieco się zdziwiłem...
Bez komentarza.

Data: 2010-02-19 11:55:12
Autor: BoDro
Pawel Ratajczak pisze:

Heh wlasnie mialem o to zapytac, czy Wy tez zauwazyliscie, ze osoby
piesze maja klopot z utrzymaniem kierunku w jakim sie poruszaja?

To chyba jest naturalny objaw :-). Czasami nawet idąc szybko piechotą ma się problem z wyprzedzeniem takiego "meandrującego" współpieszego. Na chodniku, na styku pieszy-pieszy, to w sumie nie problem. Jeśli jednak trotuar sąsiaduje z pseudo-DDR zdarza się, że tuptusia nagle zniesie na ścieżkę i wtedy można mieć problemy z wyhamowaniem czy ominięciem...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-02-19 03:05:09
Autor: Paweł Wójcik
rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu
On 12 Lut, 16:06, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:

[...]

Wiecie, ja bym zrozumiał, gdyby ministerstwo martwiło się o
bezpieczeństwo pieszych na chodnikach, bo przecież wiadomo jak
straszliwym zagrożeniem może być taki rowerzysta (to ironia, gdyby
ktoś nie załapał:):):):)). A tu proszę, głównym zmartwieniem jest
przesadne zdaniem resortu uprzywilejowanie rowerzystów, względem
innych użytkowników ulic. Znaczy jakieś kompleksy wylazły czy jak?

Data: 2010-02-19 14:57:26
Autor: fizol
rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu
Paweł Wójcik <mamut077@gmail.com> napisał(a):
Znaczy jakies kompleksy wylazly czy jak?
może po prostu słoma z butów (choć tam teraz peo a nie peezel)?

--

rowerowa ustawa o zmianie ustawy PoRD - na stronie sejmu