rowerowe newbie

Data: 2009-05-31 23:21:35
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rowerowe newbie
Panie yapann, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvurb8$fih$1achot.icm.edu.pl> przy ul....

postanowiłam kupić sobie rower
i jako że nie miałam nigdy - mam pytanie jakbym się dziś urodziła: Czy można z rowerem jeździć autobusami i tramwajami? Pociągami? Potrzebuje to żelastwo bilet?

Autobus - zależy od kierowcy.
Tramwaj - nie wiem.
Pociąg - można. Jeżeli nie ma wagonu do tego przeznaczonego to albo w
pierwszym, albo w ostatnim przedsionku. PKP PR - 4,5zł, PKP IC - 9zł,
niezależnie od długości trasy.
Poza tym - było sto razy.

Drugie pytanie - Jak zabezpieczać (/ a jak nie zabezpieczać) rower - jeśli macie jakieś praktyczne rady z autopsji....

Było sto razy. U-lock, u-lock, u-lock.

Data: 2009-05-31 23:31:58
Autor: Wooyek
rowerowe newbie
> Drugie pytanie - Jak zabezpieczać (/ a jak nie zabezpieczać) rower
> - jeśli macie jakieś praktyczne rady z autopsji....

Było sto razy. U-lock, u-lock, u-lock.

Ale tylko w ostateczności, w publicznych miejscach i na krótko, bo do przechowywania roweru np. na klatce schodowej nie nada się nawet najlepszy U-lock.

Data: 2009-06-01 08:56:06
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
rowerowe newbie
Dnia 31.05.2009 23:31 użytkownik Wooyek napisał :
> [...]

Było sto razy. U-lock, u-lock, u-lock.

Ale tylko w ostateczności, w publicznych miejscach i na krótko

Przesadzasz, wiele osób zostawia rowery przypięte na kilka godzin.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-06-01 12:33:21
Autor: mocniak
rowerowe newbie
Użytkownik Mikołaj "Miki" Menke napisał:
> [...]

Ale tylko w ostateczności, w publicznych miejscach i na krótko

Przesadzasz, wiele osób zostawia rowery przypięte na kilka godzin.

Ja zostawiam rower przypięty ulokiem do barierki pod kamienicą od prawie roku i nic się z rowerem nie dzieje. Praga północ, pełno amatorów piwa dookoła, a nikt nawet powietrza nie spuścił :P

--
Mocniak

Data: 2009-06-01 13:06:39
Autor: Raist
rowerowe newbie
Użytkownik "mocniak" <mocniak.wytnij@to.tlen.pl> napisał w wiadomości news:h00ak9$ba4$1inews.gazeta.pl...
Ja zostawiam rower przypięty ulokiem do barierki pod kamienicą od prawie roku i nic się z rowerem nie dzieje. Praga północ, pełno amatorów piwa dookoła, a nikt nawet powietrza nie spuścił :P

tfu tfu

Raist

Data: 2009-06-01 13:37:31
Autor: Wooyek
rowerowe newbie

> Przesadzasz, wiele osób zostawia rowery przypięte na kilka godzin.

Bo dużo jeszcze zależy od roweru. Ja swoją 19-letnią szosówkę przerobioną na singlespeeda też zostawiam czasem na dłużej, ale już roweru MTB za >1000 zł bym nie zostawił.

Ja zostawiam rower przypięty ulokiem do barierki pod kamienicą od
prawie roku i nic się z rowerem nie dzieje. Praga północ, pełno
amatorów piwa dookoła, a nikt nawet powietrza nie spuścił :P

Jak wyżej.

Data: 2009-06-01 16:48:29
Autor: mocniak
rowerowe newbie
Użytkownik Wooyek napisał:
[...]

Oceńcie sami. :P

http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/kargo.jpg

--
Mocniak

Data: 2009-06-01 20:43:57
Autor: Wooyek
rowerowe newbie

> Jak wyżej.

Oceńcie sami. :P

http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/kargo.jpg

Nie wygląda porywająco, bo jest zapuszczony :P Ale jest firmowy, ma przerzutki i dużą ilość markowych napisów, więc jakichś bardziej obeznanych dresów trochę bym się obawiał.

Data: 2009-06-01 21:31:20
Autor: click
rowerowe newbie
mocniak pisze:
Użytkownik Wooyek napisał:
[...]

masz pekniete i zle poskladane:
koszyk, szytce i glowke ramy ;P
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-06-01 21:28:26
Autor: click
rowerowe newbie
Wooyek pisze:

> [...]

Bo dużo jeszcze zależy od roweru. Ja swoją 19-letnią szosówkę przerobioną na singlespeeda też zostawiam czasem na dłużej, ale już roweru MTB za >1000 zł bym nie zostawił.

przez 2 lata zostawialem schwinniaka (2kpln w 1996 roku) przypietego 2 u-lockami w niemal kazdym punkcie miasta
na 2-5 godzin
ale teraz nie chce mi sie wydawac pieniedzy na u-locki

Data: 2009-06-01 21:49:02
Autor: BoDro
rowerowe newbie
"click" napisał:

przez 2 lata zostawialem schwinniaka (2kpln w 1996 roku) przypietego 2
u-lockami w niemal kazdym punkcie miasta
na 2-5 godzin
ale teraz nie chce mi sie wydawac pieniedzy na u-locki

jak przyczepisz kartkę, że jest nosicielem schwinnskiej grypy, to nie ruszą
nawet niezapiętego :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-01 22:25:28
Autor: click
rowerowe newbie
BoDro pisze:
"click" napisał:

[...]

teraz jest juz lepsza caadzina

Data: 2009-06-01 22:19:54
Autor: Titus Atomicus
rowerowe newbie
In article <h01a4p$h1i$1@news.onet.pl>,
 click <click_n_ride@psychop.op.pl> wrote:

Wooyek pisze:

przez 2 lata zostawialem schwinniaka (2kpln w 1996 roku) przypietego 2 u-lockami w niemal kazdym punkcie miasta
na 2-5 godzin
ale teraz nie chce mi sie wydawac pieniedzy na u-locki

A co z tamtymi?
Ukradli?

TA

Data: 2009-06-01 22:26:39
Autor: click
rowerowe newbie

Wooyek pisze:
[...]

poszly do nowego uzyszkodnika razem z rowerem

Data: 2009-06-01 17:27:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rowerowe newbie
Panie mocniak, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h00ak9$ba4$1inews.gazeta.pl> przy ul....

> [...]

Ja zostawiam rower przypięty ulokiem do barierki pod kamienicą od prawie roku i nic się z rowerem nie dzieje. Praga północ, pełno amatorów piwa dookoła, a nikt nawet powietrza nie spuścił :P

Pewnie masz zawory "samochodowe" i nie wiedzą jak, a noża szkoda brudzić na
przecięcie opon. ;-P

Data: 2009-05-31 23:40:17
Autor: BoDro
rowerowe newbie
"Marek 'marcus075' Karweta" napisał:

Autobus - zależy od kierowcy.

w PKS na ogół regulaminy pozwalają przewieźć rower - jak wspomniał
przedpiśca - za zgodą kierowcy. Cena ok. 3...4zł. Przewóz dopuszczalny jest
tylko w luku bagażowym, więc  - coby maszyna wlazła - należy zdjąć przednie
koło. Dobrze jest też odkręcić jeden pedał, by rower zbytnio nie fruwał
wewnątrz.

Pociąg - można. Jeżeli nie ma wagonu do tego przeznaczonego to albo w
pierwszym, albo w ostatnim przedsionku. PKP PR - 4,5zł, PKP IC - 9zł,
niezależnie od długości trasy.

aktualnie w PKP PR obowiązuje promocja - w dni weekendowe za przewóz kasują
tylko złocisza na wszystkich swoich liniach. W PCC Arriva też jest podobna
promocja, ale większe dziadostwo - za złotówkę w weekendy tylko na trzy
konkretne linie :-(

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-06-01 01:00:26
Autor: yapann
rowerowe newbie
za zgodą kierowcy.
eee ale naczym to polega - jeśli trafię na zły dzień pana zakierowniczego, to postoję w deszczu do następnego autobusu?

Data: 2009-06-01 08:49:44
Autor: MichałG
rowerowe newbie
yapann pisze:
za zgodą kierowcy.
eee ale naczym to polega - jeśli trafię na zły dzień pana zakierowniczego, to postoję w deszczu do następnego autobusu?

jak sie ładnie usmiechniesz to nie postoisz... ;-)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-01 17:27:46
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rowerowe newbie
Panie yapann, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvv26e$l8l$1achot.icm.edu.pl> przy ul....

za zgodą kierowcy.
eee ale naczym to polega - jeśli trafię na zły dzień pana zakierowniczego, to postoję w deszczu do następnego autobusu?

Tak.

Data: 2009-06-01 17:51:14
Autor: Titus Atomicus
rowerowe newbie
In article <gvutfp$pal$1@inews.gazeta.pl>, "BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote:

aktualnie w PKP PR obowiązuje promocja - w dni weekendowe za przewóz kasują
tylko złocisza na wszystkich swoich liniach.

A Koleje Mazowieckie sie lapia?
I jak to odroznic na rozkladzie w www.pkp.pl?

W PCC Arriva też jest podobna
promocja, ale większe dziadostwo - za złotówkę w weekendy tylko na trzy
konkretne linie :-(

j.w.

TA

Data: 2009-06-01 18:17:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
rowerowe newbie
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-CEDD41.17511401062009news.onet.pl> przy
ul....

I jak to odroznic na rozkladzie w www.pkp.pl?

Jak odróżnić KM od innych?
1) nie korzystać z www.pkp.pl a z http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn
2) http://rozklad.sitkol.pl/hafas-res/img/km_pic.gif

Data: 2009-06-01 20:56:28
Autor: BoDro
rowerowe newbie
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał:

I jak to odroznic na rozkladzie w www.pkp.pl?

OSO - PKP PR
PCC - PCC Arriva - jeździ w kujawsko-pomorskim i częściowo pomorskim
SKM - Szybka Kolej (Trój)Miejska :-)
itd...

--

Bogdan