rowerowe newbie

Data: 2009-05-31 22:41:45
Autor: Ryszard Mikke
rowerowe newbie
yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a):
postanowiłam kupić sobie rower
i jako że nie miałam nigdy - mam pytanie jakbym się dziś urodziła: Czy można z rowerem jeździć autobusami i tramwajami? Pociągami? Potrzebuje to żelastwo bilet?

W warszawskiej komunikacji miejskiej (autobus/tramwaj/metro/SKM)
za darmo, pod warunkiem, że przeszkadzasz innym pasażerom.
W godzinach szczytu kierowca ma prawo Cie nie wpuścić,
jeśli uzna, że przeszkadzasz.

No, ale rower jest po to, żeby jechać na nim, a nie z nim...

Drugie pytanie - Jak zabezpieczać (/ a jak nie zabezpieczać) rower - jeśli macie jakieś praktyczne rady z autopsji....

U-lock, u-lock, u-lock.

Światełka, licznik i wszystko, co łatwo odpiąć - zabierać.
Mi ukradli na strzeżonym podziemnym parkingu lampkę wartą 5zł.

rmikke

Data: 2009-06-01 01:09:49
Autor: yapann
rowerowe newbie
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvv139$a33$1inews.gazeta.pl...

No, ale rower jest po to, żeby jechać na nim, a nie z nim...
w ten sposób sformułowane to akurat dla mnie herezja - mogę mieć kontuzję. Interesuje mnie dokładnie w ramach jakich uregulowań powinnam się spodziewać, że mnie kierowca wyprosi z pojazdu komunikacji miejskiej z rowerem.

Data: 2009-06-01 01:11:43
Autor: yapann
rowerowe newbie
rozumiem, że chodzi o gabaryty
jak kupię szafę, to mogę wieźć ją autobusem/tramwajem?

Data: 2009-06-01 00:12:32
Autor: Ryszard Mikke
rowerowe newbie
yapann <yapann@odwa.pl> napisał(a):
rozumiem, że chodzi o gabaryty
jak kupię szafę, to mogę wieźć ją autobusem/tramwajem?

Możesz wieźć co chcesz, za darmo, pod warunkiem, że suma wymiarów (długość+szerokość+wysokość) nie przekracza 120cm. Oprócz tego
możesz wieźć za darmo wózek dziecięcy lub rower, o ile nie przeszkadza
to innym pasażerom. Większe rzeczy nie będące wózkiem ani rowerem, możesz wieźć za opłatą,
też jeśli nie przeszkadzają innym pasażerom.

Pewnych rzeczy wieźć nie wolno, są wymienione w regulaminie, do poczytania
w każdym tramwaju i autobusie.

O tym, co przeszkadza innym pasażerom, decyduje kierowca, i możesz być
pewna, że z szafą wywali Cię nawet z pustego autobusu.

EOT,
rmikke

Data: 2009-07-25 21:24:57
Autor: yapann
rowerowe newbie
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvv6df$r6v$1inews.gazeta.pl...
O tym, co przeszkadza innym pasażerom, decyduje kierowca

tak dla uzupełnienia:
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,6839394,PKP_nie_wie__kiedy_wolno_przewozic_rowery.html

"[...]Klienci PKP mają duże problemy z przewożeniem rowerów. Kolej nie wie, w których pociągach da się bezpiecznie umieścić taki sprzęt, nie informuje o tym na swojej stronie internetowej.[...] Kasjerka powiedziała, że trzeba uzyskać specjalną zgodę konduktora. Ten z kolei stwierdził, że decyzja należy do kasjerki [...] pani w kasie znowu powiedziała, że nie można jechać z rowerem (!!!). Że można jeździć tylko w tych pociągach, które mają wagon dla rowerów [...] w innej kasie bilet sprzedano bez problemu. Kiedy pociąg przyjechał okazało się, że ma wagon do przewozu rowerów! Oczywiście nie zaznaczono tego w rozkładzie. [...]"

życzymy miłej podróży :)

rowerowe newbie