rozdziewiczylem 13-tke

Data: 2017-05-21 09:45:25
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Dnia Sun, 21 May 2017 03:12:17 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Dzis miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tką...
Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z
13-tką pierwszy raz dzisiaj!

Kupiłem dziś od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat
2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu
akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm.

Czy ten rozmiar jakiś popularny w niemieckich autach?
Do tej pory robiłem przy swoich japońskich autach i 13mm nigdy w życiu nie
użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-)

10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach.

A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien
byc podstawowy.

ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a
już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)

Normalny samochod powinien byc ...

J.

Data: 2017-05-21 12:56:25
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Acha :-)

A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien
byc podstawowy.

Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański?

ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a
już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)

Normalny samochod powinien byc ...

Nie dla kogoś, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana, Hondę
i Acure :-)))

Data: 2017-05-22 01:48:10
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Dnia Sun, 21 May 2017 12:56:25 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

nawet jak meksykanski, to i tak germanski.
Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac.

Az tak bardzo sie roznic nie powinny.

J.

Data: 2017-05-21 19:32:36
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:bujzachjzmnh.1aaczoactaxdg$.dlg40tude.net...
[...]

Metryczne śrubki są być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem.
Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeździłem samemu i nie
miałem okazji podłubać pod maską. A jeździłem dotąd tylko Japońcami.

[...]

Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic.

Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-))))

Albo sposób przykręcania kół: VW ma śruby wchodzące w dziury
ogwintowane i w zestawie są jakieś śmieszne plastikowe sztyfty
do centrowania koła :-) a Japończyki wszystkie jakie miałem mają
wystające nagwintowane trzpienie na które się nakłada koło
i zakręca na nie nakrętki - bez jakiegoś kłopotu z centrowaniem kół :-))

Data: 2017-05-22 03:19:56
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Dnia Sun, 21 May 2017 19:32:36 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ?

[...]

Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej.
Ale akumulator normalny ? A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ?

[...]

kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to
faktycznie pierwsze slysze.

https://www.youtube.com/watch?v=uyt9_ppLlxE
Prawie normalne ... w USA tez tak tak kradna kola ?

J.

Data: 2017-05-21 20:55:15
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:3q4cbqcocc2r$.maylb5kxme76.dlg40tude.net...
[...]

Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłeś... nie chodzi o to
że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko
1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do
tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16 nowiutkie.

[...]

No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku.
W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony
między silnikiem a ścianą kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki
plastikowej pod szybą przednią musiałem się mocno nagimnastykować.

[...]

Tak wygląda to u Hondy jak zdejmiesz koło i zdejmiesz tarczę hamuca:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ff/e4/ea/ffe4eac6e8c38fe7dd33fd7abb9764d7.jpg
Tak z zamontowaną tarczą hamulcową:
https://2.bp.blogspot.com/-hhBIC4dmc30/V0htVcfOOnI/AAAAAAAAA88/DgZZGlgJC4ENl6yQnYrXub7ck3Bvok1hwCLcB/s1600/IMG_5526.JPG
Jak coś się stanie, to naprawa jest łatwa:
https://www.youtube.com/watch?v=Z0avY0p0PU4

A tak to wygląda w Passacie:
https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag
Gdybyś się nie mógł skupić patrząc na modelkę zamiast na koło,
to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie śruby to koło
nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz
ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziurą w dziurę a potem
trzecią ręką musisz wcelować śrubą w dwie dziury ułożone
równo względem siebie... Jakie ryzyko wkręcenia śruby krzywo?
Duże. A jak już ukręcisz łeb śrubie to co potem? :-)

Data: 2017-05-22 14:35:54
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oftg7n$a3a$1@dont-email.me...
[...]

Nie wiem czy Zenek ma racje z tymi zaleceniami komitetu, ale 13 to bardzo popularny rozmiar na srubach M8.

Jesli ci sie nie przydarzylo, to ciekawe czemu.
-amerykancy maja wszystko duze, i uzywaja co najmniej M10,
-japonce daja M8 z lbem 12 lub 14 ... zalecen nie czytaja, czy moze jakies mocniejsze sruby ?
-japonce nie daja M8, tylko M7 i M9 - ktore sa niestandardowe.
-12 i 14 kreciles sruby calowe a metrycznych wcale nie widziales

[...]

Eee, taki drobiazg, to nie tylko Passat tak ma schowany.
Ciesz sie, ze nie BMW czy Audi, bo moglbys sie naszukac gdzie oni akumulator schowali ...

[...]
[...]
[...]

No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-)

Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube.

Jakie ryzyko wkręcenia śruby krzywo?
Duże. A jak już ukręcisz łeb śrubie to co potem? :-)

Male.
A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-)

J.

Data: 2017-05-22 12:53:53
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5922db2c$0$5161$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pisał że nie żartuje :-)

[...]

:-)
Weźmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu...
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013
Dwa ruchome czpienie ślizgające się w tym uchwycie: 45240-SC2-003
Ta pierwsza to "BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm.
Ta druga to "BOLT FLANGE (8X22)" - zgaduję że M8 długa na 22mm.
http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html
Ani jedna ani druga nie używa klucza 13. Ta mała to 12 a duża 14.
Nie są to śruby calowe, z całą pewnością.

[...]

O tak?

[...]

Ktoś jej to wcześniej poluzował :-P

[...]

Tak też można...

Data: 2017-05-22 20:31:18
Autor: 007
rozdziewiczylem 13-tke
Pszemol w <news:ofv8d4$kec$1dont-email.me>:

Weźmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu...
Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013
[...]
"BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm.

To zwykła śruba do kosiarki

http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-piasty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close

Numer części 90103-SV4-013

Długość całkowita - 39.7 mm
Długość gwintu - 27 mm
Średnica gwintu - 9.8 mm W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo

MSPANC

--
'Tom N'

Data: 2017-05-23 07:15:26
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
"007" <news@intf.dyndns.org.invalid> wrote in message news:170522.203118.pms.3863.32int.dyndns.org.invalid.170522.invalid...
[...]

No chyba nikogo nie dziwi fakt, że te same śruby producent
obsadza w kosiarkach i samochodowych hamulcach?

[...]

Najtaniej wychodzi wykręcić z innej Hondy, np. na szrocie.

Data: 2017-05-23 11:28:46
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Użytkownik "007"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:170522.203118.pms.3863.32@int.dyndns.org.invalid.170522.invalid...
Pszemol w
[...]

Na oko ... niezwykla. Drobnozwojna jakby.
No i leb ciekawy.

W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo

22 zl jesli dobrze widze. To jednak 3 razy taniej.

No fakt, 22 zl to powinno  byc za kilogram takich srub.

Ale Amerykanow to juz Honda okrada bezczelnie :-)

J.

Data: 2017-05-23 16:14:06
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
[...]

Nie wiem gdzie on takie ceny widzi w USA.
Chyba sobie coś wymyślił...

Moja zaprzyjaźniona ASO Hondy w Natik, MA  - gdzie kupuję wysyłkowo części
i płyny taniej niż u lokalnego dealera Hondy w moim mieście, ma tą śrubę w
cenniku za $3.51.
W oficjalnym cenniku Hondy figuruje ona za $5/sztuka - drogo, bo przecież
to jest detal, ale $22? Bez przesady...

Data: 2017-05-23 18:32:53
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:og1n4e$dpo$2@dont-email.me...
[...]

Tez widzialem
http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-- FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html

..... zlodzieje :-)

[...]

PLN 22. Bez VAT to nawet  PLN 18.   No $ 5 dokladnie.

A i tak cos bardzo drogo, chyba, ze to jakas sruba bardzo specjalna.
Zwykle sruby to u nas kilka zl za kg.

J.

Data: 2017-05-23 10:08:32
Autor: Zenek Kapelinder
rozdziewiczylem 13-tke
To odpowiedzialny element. Mocuje szybko obracajacy sie noz. Dlatego ma nietypowy gwint zeby sruby ze stali klamkowej nie dalo sie wkrecic. A jak cos jest specjalne to drogie musi byc. W programie o katastrofach lotniczych znalezli przyczyne wypadku. Pekla sruba mocujaca agregat pradotworczy. Na oko jakies M10x50. Nowa kosztowala 150$ to pospawali stara. Efekt naprawy byl taki ze kilka miesiecy po naprawie urwal sie agregat i zniszczyl ogon. Jak by to bylo na lotnisku to sral to pies ale to na dziewieciu kilometrach bylo. Co by nie robic z kosiarka to sruba za dwie dychy nie ma prawa sie upierdolic.

Data: 2017-05-23 19:36:53
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
To odpowiedzialny element. Mocuje szybko obracajacy sie noz.
Dlatego ma nietypowy gwint zeby sruby ze stali klamkowej nie dalo sie wkrecic.
A jak cos jest specjalne to drogie musi byc.

Niby dobrze piszesz ... ale oni specyfikacji nie podali, wiec mozemy tylko zgadywac - odpowiedzialna czy klamkowa.
A nawet te bardziej odpowiedzialne sruby nie wszystkie sa jakos wiele drozsze.

A inny da M12 i tez sie nie urwie :-)

J.

Data: 2017-05-23 20:49:56
Autor: re
rozdziewiczylem 13-tke

[...]

-- -
Nie musi być aż tak odpowiedzialny. Sprężynka w Almerze gdzieś do dźwigni zmiany biegów też coś 70zł, na targu 1zł.

Data: 2017-05-23 17:20:47
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
[...]

.... zlodzieje :-)

Tez mi sie tak wydaje, skoro chcą 3x "list price" z cennika Hondy.

[...]

:-)) drobna pomylka przy pisaniu :-)

A i tak cos bardzo drogo, chyba, ze to jakas sruba bardzo specjalna.
Zwykle sruby to u nas kilka zl za kg.

Tak, "specjalna" w tym sensie, że wiesz ze pasuje i pewnie jest o
zwiększonej twardości stali z mankietem/kołnierzem pod główką (jak się mówi
"flange"?) i ładnie galwanizowana...
Kupisz ją ładnie w woreczku foliowym pomalowanym na biało z czerwonym logo
Hondy i z wydrukowanym numerem części :-))

Data: 2017-05-24 00:52:54
Autor: J.F.
rozdziewiczylem 13-tke
Dnia Tue, 23 May 2017 17:20:47 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

Sruba M10x30 z drogiej stali nierdzewnej ... 62 gr
https://www.art-nierdzewne.pl/din-933-szesciokatna/231-m-10x30-din-933-a2-sruba-szesciokatna-nierdzewna.html

ale juz kolnierzyk jest bardzo drogi - dwa razy drozszy niz sruba :-)
https://www.art-nierdzewne.pl/din-6921-z-kolnierzem/2937-sruba-m-10x30-din-6921-a2-z-kolnierzem-nierdzewna.html

Kupisz ją ładnie w woreczku foliowym pomalowanym na biało z czerwonym logo
Hondy i z wydrukowanym numerem części :-))

Wychodzi na to ze najdrozszy to ten woreczek :-)

J.

Data: 2017-05-23 20:41:39
Autor: 007
rozdziewiczylem 13-tke
Pszemol w <news:og1n4e$dpo$2dont-email.me>:

[...]

Sam misiu linka podałeś
Chyba sobie coś wymyślił...

PISior w usiech to nie rzadkość, w końcu musk zryty hamburgerami...

[...]

to link który podałeś kmiotku, i możesz zaprzeczać ile chcesz...

ale $22? Bez przesady...

Co paliłeś? Bo ja nie pisałem 0 22 dolcach, JF, też -- stajesz sie co raz
bardziej niewiarygodny z każdym słowem.

--
'Tom N'

Data: 2017-05-23 18:44:19
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
[...]

Acha :-) To już teraz wiem skąd... :-)

Przyznaję się bez bicia że nie spojrzałem na cenę. Ale już wiesz, że "list
price" jest $5?

Chyba sobie coś wymyślił...

PISior w usiech to nie rzadkość, w końcu musk zryty hamburgerami...

Musk to nazwisko takiego jednego cwaniaka w Kalifornii... :-)

[...]

Weź ciut wyluzuj, bo jak tak wszystko inne przereagowujesz to tylko wypada
współczuć - wykończysz się na zawał!

Chill...

Data: 2017-05-23 21:38:15
Autor: 007
rozdziewiczylem 13-tke
Pszemol w <news:og1vu0$e9m$1dont-email.me>:

Acha :-) To już teraz wiem skąd... :-)
[...]
Weź ciut wyluzuj,
[...]
wykończysz się na zawał!

LOL
Dzien be zjebki dzien stracony, zawal grozi tym, co sie powstrzymuja!

Chill...

Yeap...

--
'Tom N'

Data: 2017-05-23 22:31:01
Autor: Pszemol
rozdziewiczylem 13-tke
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:ofv8d4$kec$1dont-email.me...
[...]

Tak, właśnie się "uczę" od Niemców z podręcznika jak się zmienia koło
w moim nowym Pasku i uśmiałem się jak norka z ich zdolności językowych:
http://i64.tinypic.com/oqd1tz.jpg
Panowie Germańcy: 'hole' and 'whole' to dwa różne słowa...
Dobrze, że nie napisaliście 'whore' przez pomyłkę :-)))

rozdziewiczylem 13-tke