rozgalezianie sluchawek inaczej.

Data: 2009-06-21 22:12:11
Autor: marcin goralski
rozgalezianie sluchawek inaczej.
Witam.

wlasnie odkrylem w moim tv funkcje za ktora chetnie bym powiesil za jaja
projektanta i wszystkich politycznie poprawnych.

przy graniu sygnalu z hdmi wylacza audio video out na wszyskich wyjsciach
niby ma to zapobiec piraceniu plyt hdmi na dvd a w rezultacie ogladam
film/slucham muzy z laptopa podlaczonego przez hdmi = dzwiek musze sluchac
z laptopa lub tv bo dzwiek scartem do kina nie dociera...
oczywiscie podlaczylem przez zlacze sluchawek (chwala bogu nie odlacza
sie... ;) ale jako ze nie lubie zaglowac kablami (w tym celu lcd z x wejsc
zakupilem) krew mnie zalewa. tymczasowo dalem rozdzielke jackow
sluchawkowych od strony tv a rozdzielke rca od strony cyfry i polaczylem
oba kablem rca>jack

1 jak ogladam tv to leci ciagle dzwiek ze sluchawek (co mnie wkurza bo
czasami tylko nakrywam bez ogladania filmu a sluchawki nadaja...

2 jak ogladam film z hdmi to glosnosc jest kiepska (opornosc zlacza cyfry
hgw nie wiem - jak wyjme rozdzielki rca z cyfry dzwiek jest ok)

3 boje sie o sluchawki jak bede jednoczesnie ogladal laptopa i c+ nagrywal
to beda dostawaly jakas smieszny sygnal.

wpadlem na pomysl wlozenia diod w "sygnal" rca w celu kierowania sygnalu
jedynie tv>cyfra czy to ma szanse zadzialac czy jestem glupi jak but?

niestety wejsce w kino mam jedno ale jak je kupowalem mialem tylko tv do
podlaczenia i sie nad tym nie zastanawialem.
wiem ze nadal jak bede jednoczesnie nagrywal c+ i chcial ogladac film z
laptopa (zdaza sie to naraz rzadko) to scierpie i poslucham z glosnikow
tv/laptopa.

btw w c+ mam rozdzielke (w gniazdku "telewizor") scart>svhs+3xrca
2xrca poszlo to sypialni (drugi tv z przedluzaczem pilota) a svhs
podlaczylem do tv i kupa obraz czarno bialy sprawdzilem 2 przejsciowki i 3
kable i 0 poprawy. no to jedna z tych przejsciowek podlaczylem z drugiej
strony kabla i wlozylem go w gniazdo scart = obraz ideal czyli przejsciowki
i kabel ok - ma ktos pomysl?

Data: 2009-06-21 23:21:16
Autor: Kot Prezydenta
rozgalezianie sluchawek inaczej.

Uzytkownik "marcin goralski" <pl@pl.pl> napisal w wiadomosci news:1ssh1svrftji4.cq5pccgqt571.dlg40tude.net...
[...]

alle o co tobie chodzi ?

Data: 2009-06-21 23:20:11
Autor: marcin goralski
rozgalezianie sluchawek inaczej.

alle o co tobie chodzi ?

1 ze nie mam jak podlaczyc tv do kina domowego

aktualna konfiguracja taka:

cyfra+ (magnetowid)>hdd recorder cyfra+ (2rca audio)>kino domowe (scart)
kindomowe (scart/rca)>tv wejscie AV
cyfra+ (telewizor scart/3rca +svhs) svhs>tv scart
hdd recordem (hdmi)>tv
laptop (hdmi2)>tv

w ten sposob w zwyklych warunkach mam obraz na tv przeskalowany do hd720p
przez nagrywarke a dzwiek leci z cyfry przez rca

obraz+dzwiek z nagrywarki "leci na wylot" przez cyfre i dociera do kina
(glosniki) i tv jesli cyfra wylaczona.

w razie jakbym nagrywal c+>nagrywarka mam kino podlaczone po a/v z tv wiec
moge sobie ogladac dvd z dzwiekiem 5.1 a programy sie beda nagrywac.

chcialem ogladac filmy z laptopa na tv jednoczesnie sluchajac dzwieku przez
kino domowe zamiast glosnikow tv. niestety moj tv nie wypuszcza dzwieku
ktory dostal przez hdmi inaczej niz przez sluchawki wiec wsadzilem w
gniazdka rca out w cyfrze rozdzielacze rca>2xrca i podlaczylem do nich
kable do kina a w druga pare wpaklowalem kabel 2xrca>jack i wlaczylem go w
tv (przez rozdzielacz jack>2xjack) a drugie gniazdko jack uzylem do
podlaczenia sluchawek. ale dzwiek z laptopa byl strasznie slaby (bez wplywu
poziomu glosnosciz tv) - po wyjeciu przejsciowek rca>2xrca z cyfry dzwiek
nabieral odpowiedniej mocy. wiec po 1sze musialbym wyjmowac te rozdzielki z
cyfry za kazdym razem jak ogladam film na laptopie.
po 2gie jak naraz ogladalbym film z laptopa i c+byla by nagrywana na hdd to
sluchawki dostawaly by wypadkowy sygnal 2 zrodel (bo podlaczone przez
rozdzielki)
wiec najpierw wpadlem na pomysl by w kabel pomiedzy c+ a gniazdem
sluchawkowym w tv (a dokladnie rozdzielka jackow) dac diode ktora
ograniczyla by ruch sygnaly tylko w strone tv>cyfra a blokowala w druga
(wiec sluchawki mialy by "normalny" sygnal z tv a nei wypadkowa tv+cyfra)
 w trakcie odpowiadania na Twojego posta wlasnie wynalazlem rozwiazanie:

podlaczylem kabel jack>2xrca do 2giego wejscia w hdd recorderze w ten
sposob:

c+>hdd>tv (po hdmi 720p) zapewnia nagrywanie i odtwarzanie na hdd i
ogladanie c+

kino>tv po rca (na wypadek jakbym nagrywal cyfre na hdd a w miedzy czasie
obejrzec film dvd)

niestety nie wiedzialem jak podpiac tv do kina by moc ogladac film na lapie
i sluchac przez glosniki kina

teraz poprostu:
cyfra>tv (wlaczam hdd(sygnal przelatujei leci na hdmi)>tv hdmi1
ogladac film z hdd>tv (przelatuje przyz wylaczona cyfre) i obraz hdmi>tv a
dzwiek do kina przez rca cyfry [wejscie hdmi1]
ogladac dvd z kina na tv przez rca input na tv jakbym nagrywal c+ na hdd
[wejscie a/v]
ogladac film z laptopa na tv (obraz hdmi2 w tv) dzwiek hdmi2 tv>phono
jack>av3 w hdd [wejscie hdmi2]
ogladac film z c+ w czasie nagrywania filmu kino(rca>input3 w hddr) [po
sygnale [scart]
ogladac film z laptopa [wejscie hdmi2] sluchajac dzwieku przez kino
[podlaczone poprzez wlaczona hddr input2 i wylaczona c+]
a w razie jakbym musial ogladac film na laptopie i nagrywac film z c+ to
przezyje i wlacze dzwiek z [hdmi2] tylko na tv.

chcialem zapytac czy ktos ma inne wyjscie.

a drugie pytanie dotyczy podlaczenia pomiedzy c+ a tv (bezosredniego)
w c+ mam przejsciowke 3xrca+svhs i 3x rca wykorzystalem do podlaczenia
2giego tv a svhs do podlaczenia lokalnego tv i uzylem kabla svhs (wlozonego
w rozdzilacz z jednej a w gniazdko [s-vhs input] i obraz dostalem czarno
bialy. a jak i druga strona kabla s-vhs wlozylem w przejsciowke 3xrca+svhs
scart(druga szuke mam) i wlozylem w gniazdko scart w tv to obraz jest
kolorowy i nie wiem czemu nie zadzialal kolorowo w gniazdku svhs bo kabel i
przejsciowki na 100% ok....

Data: 2009-06-23 18:19:02
Autor: Grzegorz Sułek
marcin goralski <pl@pl.pl> wrote:

> alle o co tobie chodzi ?

1 ze nie mam jak podlaczyc tv do kina domowego

Jak ma być tanio to może taki analogowy ręczny przełącznik źrodeł?

gs

Data: 2009-06-23 20:14:31
Autor: marcin goralski
Dnia 23 Jun 2009 18:19:02 GMT, Grzegorz Sułek napisał(a):

Jak ma być tanio to może taki analogowy ręczny przełącznik źrodeł?

za leniwy jestem automat by sie zdal, zreszta niewazne podlaczenie do
osobnego wejscia w recorderze hdd dalo rade i dziala (dzieki bogu ta
nagrywarka ma chyba z 5 wejsc...)

rozgalezianie sluchawek inaczej.